Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 22 januari 2009, 01:12   #1
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard Joden roepen al jaren op tot genocide van de Palestijnen...

Volgens Rabbi Yosef een van de invloedrijke geestelijke figuren in Israël "...mag men geen medelijden hebben met de Palestijnen. Ge moet hen raketten sturen en hen vernietigen. Ze zijn slecht en verdoemd."

Rabbi calls for annihilation of Arabs
Tuesday, 10 April, 2001, 16:01 GMT 17:01 UK
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1270038.stm

" It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable,"

Rabbi Yosef is one of the most powerful religious figures in Israel, He is known for his outspoken comments and has in the past referred to the Arabs as "vipers". Through his influence over Shas, Israel's third largest political party, he is also a significant political figure.

As founder and spiritual leader of the political party Shas, Rabbi Yosef is held in almost saintly regard by hundreds of thousands of Jews of Middle Eastern and North African origin.


Nu weten we het ook eens van die kant. Wie het artikel verder leest vind nog ander moois...
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:16   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:18   #3
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Je herhaalt een oproep tot geweld en je vergroot een oproep van één rabbijn op één dag tot 'Joden, jarenlang''.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:26   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je herhaalt een oproep tot geweld en je vergroot een oproep van één rabbijn op één dag tot 'Joden, jarenlang''.
Je herleidt de uitspraak van de spirituele leider van de derde grootste Israëlische partij én regeringspartij met 4 minitserposten, tot "één rabbijn". Hij is ook niet aan zijn proefstuk toe. Eerder noemde hij de Palestijnen "slangen; daar praat je niet mee maar die moet je uitroeien".

Akkoord dat deze uitspraak niet kan uitvergroot worden tot "de mening van de joden". Maar wel van een zeer belangrijk figuur binnnen de Israëlische politiek en samenleving.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 januari 2009 om 01:26.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:28   #5
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je herhaalt een oproep tot geweld en je vergroot een oproep van één rabbijn op één dag tot 'Joden, jarenlang''.
Wat hij zegt ...denken honderdduizenden. "As founder and spiritual leader of the political party Shas, Rabbi Yosef is held in almost saintly regard by hundreds of thousands of Jews of Middle Eastern and North African origin." Merk op dat er geen enkele veroordeling geweest is. De feiten te Gaza tonen aan, dat men dankbaar gebruik heeft gemaakt van die oproep...
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:30   #6
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Overal ter wereld zeggen religieus geobsedeerden dit. Het is eerder een argument het speelveld van religie te beperken dan een heel volk af te schilderen als bloeddorstig.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:33   #7
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je herleidt de uitspraak van de spirituele leider van de derde grootste Israëlische partij én regeringspartij met 4 minitserposten, tot "één rabbijn". Hij is ook niet aan zijn proefstuk toe. Eerder noemde hij de Palestijnen "slangen; daar praat je niet mee maar die moet je uitroeien".
Correct, de man deugt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Akkoord dat deze uitspraak niet kan uitvergroot worden tot "de mening van de joden". Maar wel van een zeer belangrijk figuur binnnen de Israëlische politiek en samenleving.
Eveneens correct, de titel van deze draad deugt ook niet.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:39   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Overal ter wereld zeggen religieus geobsedeerden dit. Het is eerder een argument het speelveld van religie te beperken dan een heel volk af te schilderen als bloeddorstig.
De logische conclusie zou nu zijn, dat je de politieke ideologie verwerpt, waarbij een staat wordt opgericht op religieuze basis.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 januari 2009 om 01:39.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:41   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De logische conclusie zou nu zijn, dat je de politieke ideologie verwerpt, waarbij een staat wordt opgericht op religieuze basis.
Ik verwerp ook de religieuze grondslag van het zionisme. Maar wat gebeurd is, is gebeurd. Het enige wat we nu kunnen doen is praktische oplossingen verzinnen.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:51   #10
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik verwerp ook de religieuze grondslag van het zionisme. Maar wat gebeurd is, is gebeurd. Het enige wat we nu kunnen doen is praktische oplossingen verzinnen.
Enne, wat is uw practische oplossing? Is het herleiden van Gaza tot een parkeerterrein een van uw practische oplossingen? In Jenin heeft men hetzelfde gedaan.

Ik ga niet akkoord met uw verklaring dat de uitspraak van die rabbi een alleenstaand feit is. Dergelijke uitspraken bestaan en worden nooit gevolgd door veroordelingen. Het begint tijd te worden dat we dezelfde regels gaan toepassen op de twee partijen.
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:56   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Enne, wat is uw practische oplossing? Is het herleiden van Gaza tot een parkeerterrein een van uw practische oplossingen? In Jenin heeft men hetzelfde gedaan.

Ik ga niet akkoord met uw verklaring dat de uitspraak van die rabbi een alleenstaand feit is. Dergelijke uitspraken bestaan en worden nooit gevolgd door veroordelingen. Het begint tijd te worden dat we dezelfde regels gaan toepassen op de twee partijen.
Moslims en christenen zeggen dikwijls dezelfde dingen. Dat is eigen aan de Abrahamitische religies, oproepen tot geweld. Je hoeft ook maar enkele van hun boeken te lezen om erachter te komen dat je er beter zo weinig mogelijk mee te maken kan hebben.

Mijn praktische oplossing is dat ofwel de Palestijnse gebieden worden overgenomen door Egypte en Jordanië, óf dat de Palestijnse gebieden opgaan in een Joods-Arabische federatie waarin zowel de Joden als de Arabieren macht controle uitoefenen over elkaars gebied, zodat het wantrouwen minder groot is en de haat wordt tegengehouden te resulteren in geweld (met een gezamenlijke militaire macht).

De eerste optie is wellicht plausibeler dan de eerste. Ik denk ook bij beide dat de Joodse kolonisten weg moeten. De Israëlische staat bestaat nu, maar het is niet nodig om met de Torah in je hand extra gebieden op te eisen.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:57   #12
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Hier nog meer uitspraken. Het gaat dus niet over 1 (één) jood die dergelijke uitspraken gedaan heeft...

""A thousand non-Jewish lives are not worth a Jew's fingernail" Dov Lior, Rabbi of Kiryat Arba

"We will carry out a greater holocaust against the Palestinians," Matan Vilnai, Deputy Defense Minister, 1 March, 2008


http://sabbah.biz/mt/archives/2008/0...rabbi-of-hate/

Israeli Rabbi proposes to "pain Palestinians until they scream"
http://current.com/items/88877596/is...hey_scream.htm
http://haaretz.com/hasen/spages/968729.html

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 22 januari 2009 om 02:05.
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 01:59   #13
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Hier nog meer uitspraken. Het gaat dus niet over 1 (één) jood die dergelijke uitspraken gedaan heeft...

""A thousand non-Jewish lives are not worth a Jew's fingernail" Dov Lior, Rabbi of Kiryat Arba

"We will carry out a greater holocaust against the Palestinians," Matan Vilnai, Deputy Defense Minister, 1 March, 2008


http://sabbah.biz/mt/archives/2008/0...rabbi-of-hate/
Slechts 1/3 van de Joden in Israël is religieus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Israël#Religie

Een uitspraak van een rabbi affecteert niet de mening van de meerderheid van de bevolking.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 januari 2009 om 01:59.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:05   #14
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Slechts 1/3 van de Joden in Israël is religieus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Israël#Religie

Een uitspraak van een rabbi affecteert niet de mening van de meerderheid van de bevolking.
Maar de religie is wel een zeer belangrijk deel van de Israëlische politiek. Er zijn wel meer landen waar de politieke staatsideologie niet lijkt te passen binnen de ideeën van de meerderheid van de bevolking (maar toch stevig stand houdt).
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:08   #15
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Slechts 1/3 van de Joden in Israël is religieus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Israël#Religie Een uitspraak van een rabbi affecteert niet de mening van de meerderheid van de bevolking.
Dus 1/3de van de joodse bevolking 'mag' dergelijke opruiende taal wel gebruiken? ...En Hamas mag dat niet?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 22 januari 2009 om 02:09.
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:10   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dus 1/3de van de joodse bevolking 'mag' dergelijke opruiende taal wel gebruiken? ...En Hamas mag dat niet?
Van mij mag Hamas zeggen wat het wil. Geweld wordt uitgevoerd door degene die het uitvoert, en niemand anders. Maar ja, ik ben maar een liberaal die denkt dat mensen voor zichzelf kunnen denken...
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:30   #17
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Van mij mag Hamas zeggen wat het wil. Geweld wordt uitgevoerd door degene die het uitvoert, en niemand anders. Maar ja, ik ben maar een liberaal die denkt dat mensen voor zichzelf kunnen denken...
Hmm!... als ik onze Belgische rechtspraak hierop nalees, dan is het oproepen tot haat even verwerpelijk als het stellen van de daad.

Ik ga akkoord met uw stelling dat men mag denken wat men wil, zolang het niet uitgevoerd wordt. (in de zin van oproepen tot een genocide). Ik verwijs hiervoor naar het arrest, waarbij Abu Jahja 'niet' veroordeeld werd, omdat zijn acties' geen daad ten gevolge hadden. Onze Belgische wetten straffen alleen 'daden'.

Gewoon om volledig te zijn. Die Belgische wetgeving zal wel oproepen tot haat bestraffen, wanneer de schuldigen niet-politiek-correct blijken te zijn. Op dat ogenblik roept men de intieme overtuiging in om wat krom is, recht te trekken...

Nog een detail: in de discussie kwam het naar voor alsof het maar over 1 (één) rabbi ging... en wie wat op internet zoekt kan gemakkelijk een reeks vooraanstaande personen vinden... en niet van de minste. Het gaat dus niet over een individueel geval. Wanneer ik uw bijdragen lees, dan zouden we nu al zitten aan 1/3de van de bevolking.
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:36   #18
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Hmm!... als ik onze Belgische rechtspraak hierop nalees, dan is het oproepen tot haat even verwerpelijk als het stellen van de daad.
Dat klopt, dat is ook niet helemaal hoe ik het voor ogen zie.
Citaat:
Ik ga akkoord met uw stelling dat men mag denken wat men wil, zolang het niet uitgevoerd wordt. (in de zin van oproepen tot een genocide). Ik verwijs hiervoor naar het arrest, waarbij Abu Jahja 'niet' veroordeeld werd, omdat zijn acties' geen daad ten gevolge hadden. Onze Belgische wetten straffen alleen 'daden'.
Precies.
Citaat:
Gewoon om volledig te zijn. Die Belgische wetgeving zal wel oproepen tot haat bestraffen, wanneer de schuldigen niet-politiek-correct blijken te zijn. Op dat ogenblik roept men de intieme overtuiging in om wat krom is, recht te trekken...
Helemaal gelijk heb je. Hier liggen ook de problemen van de integratie, men kan niet tegen de maatschappelijke ongelijkheid die religieuze mensen via konkels proberen in te roepen.
Citaat:
Nog een detail: in de discussie kwam het naar voor alsof het maar over 1 (één) rabbi ging... en wie wat op internet zoekt kan gemakkelijk een reeks vooraanstaande personen vinden... en niet van de minste. Het gaat dus niet over een individueel geval. Wanneer ik uw bijdragen lees, dan zouden we nu al zitten aan 1/3de van de bevolking.
Er zullen vast een hoop Joden zijn die zijn opvattingen delen. Ik zie het liever als een opvatting van een Katholiek die de opvatting van zijn paus deelt dat Afrikanen beter geen condooms kunnen gebruiken.
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:48   #19
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Allé, dan zijn we akkoord. Het is nu al laat... ik ga er mee ophouden. Goede nacht en tot morgen.
Jean-Pierre is offline  
Oud 22 januari 2009, 02:51   #20
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Allé, dan zijn we akkoord. Het is nu al laat... ik ga er mee ophouden. Goede nacht en tot morgen.
Same to you.
liberalist_NL is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be