Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2016, 19:21   #1
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard Puurs woonzorgcentrum

Onterende behandeling van bejaarden in woonzorgcentrum in Puurs.
Knack.be

Dit glipt weer door de mazen van het nieuws. Een aantal (7) "verplegenden" die zwaar dementerende bejaarden gaan fotograferen en naar mekaar doorsturen.
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Het woonzorgcentrum is van de ocmw. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat de "verplegenden" jonge allochtoonse meiden waren.
De toestand van zulke oude, demente mensen is dermate schijnend dat je de zin om daarvan foto's te gaan nemen en op een gesloten Facebook groep te gaan zetten, niet bij autochtonen opkomt.

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 10 september 2016 om 19:32.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2016, 19:35   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Zomaar een gevoel? En waarom zou die gedachte bij 'allochtoonse meiden" meer opkomen?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2016, 19:56   #3
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zomaar een gevoel? En waarom zou die gedachte bij 'allochtoonse meiden" meer opkomen?
Omdat ik "allochtoonse" meiden ken Dalibor. Ik zie sommigen in staat tot zulke dingen.

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 10 september 2016 om 19:58.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 06:00   #4
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Dit gaat alleen erger en erger worden. Wie gelooft dat mensen die nul loyaliteit voelen voor onze samenleving goed verzorgend werk gaan leveren zal zijn ogen nog opentrekken. Ik zie die zongebruinde babyboomers op bejaarde leeftijd al terug komen van Spanje. Ze zorgen allemaal dat ze hier gedomicilieerd blijven voor de ziekenkas dus dat betekent dat ze van plan zijn terug te komen als het niet meer gaat. Dan moeten mensen van hier die tegen de armoedegrens aanschurken en tot hun 67ste moeten werken die rijke generatie die in het geval van de vrouw veelal niet gewerkt heeft en in geval van de man tot z'n 55ste, gaan verzorgen ... daar moet toch geen plaatje bij gemaakt worden hoe dat gaat lopen ... het is al zo'n aangename taak als je het bij je geliefden, je eigen familie doet ...
Er is wil een lichtpuntje, het onderzoek naar seniliteit vordert gestadig.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 08:45   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 08:45   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 08:57   #7
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Dit gaat alleen erger en erger worden. Wie gelooft dat mensen die nul loyaliteit voelen voor onze samenleving goed verzorgend werk gaan leveren zal zijn ogen nog opentrekken. Ik zie die zongebruinde babyboomers op bejaarde leeftijd al terug komen van Spanje. Ze zorgen allemaal dat ze hier gedomicilieerd blijven voor de ziekenkas dus dat betekent dat ze van plan zijn terug te komen als het niet meer gaat. Dan moeten mensen van hier die tegen de armoedegrens aanschurken en tot hun 67ste moeten werken die rijke generatie die in het geval van de vrouw veelal niet gewerkt heeft en in geval van de man tot z'n 55ste, gaan verzorgen ... daar moet toch geen plaatje bij gemaakt worden hoe dat gaat lopen ... het is al zo'n aangename taak als je het bij je geliefden, je eigen familie doet ...
Er is wil een lichtpuntje, het onderzoek naar seniliteit vordert gestadig.
We kunnen ook onszelf indekken en zorgen voor exclusieve respectable kwaliteit bejaardenzorg ,en selecteren wie er mag komen werken in onze home 's geselecteerde verzorgend personeel met een zekere afkomst en goede referentie en wat ouder leeftijd en verstand , we zijn toch rijk genoeg onze generatie ... je zegt het zelf "die rijke generatie " ( home's bouwen voor onszelf exclusieve dan ... ) ook een vorm van investeringen voor die rijke generatie ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 11 september 2016 om 09:00.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 09:11   #8
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

In dat rustoord in Puurs werken meer dan 100 mensen om 92 mensen te verzorgen ...

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 11 september 2016 om 09:11.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 09:12   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
In dat rustoord in Puurs werken meer dan 100 mensen om 92 mensen te verzorgen ...
Dat is teveel .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 09:14   #10
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.
Als je bijdrage over die van mij gaat : ik heb het niet over afkomst over etniciteit. Alle loyaliteit is weg door het ieder voor zich kapitalisme. Iedereen is enkel nog loyaal aan zichzelf en de onzichtbare hand maakt dat alles dan utopisch wordt ...
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 13:21   #11
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vermits er over de identiteit van de werknemers niets is gezegd, is het niet uitgesloten wat je zegt. Het is van de andere kant niet zeker dat het allemaal jonge werknemers zijn, of allochtonen, of vrouwen.

Ik begrijp vooral je stelling niet dat autochtonen dat niet zouden doen. Alsof er daar geen kunnen zijn zonder normbesef. Ik denk daarbij terug aan die werknemers in een bedrijf die voor de lol hun collega op een palet vastbonden en vernederden, en er leuke filmpjes van maakten. Jongens van hier, en niet zo jong overigens.
Ik ben volledig met je akkoord Dalibor maar de berichtgeving zou tenminste klaarheid kunnen gegeven hebben. Dan was ik niet op zulke slechte gedachten gekomen ...
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 13:47   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is teveel .
Waarschijnlijk zijn het zeventig bedienden die een hele dag koffie drinken en mannekes tekenen en dan tien echt werkende mensen per shift om de bejaarden te verzorgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 13:57   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Onterende behandeling van bejaarden in woonzorgcentrum in Puurs.
Knack.be

Dit glipt weer door de mazen van het nieuws. Een aantal (7) "verplegenden" die zwaar dementerende bejaarden gaan fotograferen en naar mekaar doorsturen.
Eerste keer dat ik zoiets hoor. Het woonzorgcentrum is van de ocmw. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat de "verplegenden" jonge allochtoonse meiden waren.
De toestand van zulke oude, demente mensen is dermate schijnend dat je de zin om daarvan foto's te gaan nemen en op een gesloten Facebook groep te gaan zetten, niet bij autochtonen opkomt.
Dat is een van een dermate lichte ondraaglijkheid dat ik hoop dat ik je nooit in real life zou moeten ontmoeten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 14:00   #14
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarschijnlijk zijn het zeventig bedienden die een hele dag koffie drinken en mannekes tekenen en dan tien echt werkende mensen per shift om de bejaarden te verzorgen.
Als je weet dat het een OCMW rusthuis is en dat het OCMW hopeloze gevallen probeert 2 jaar aan nepjob te helpen, zodat ze daarna kunnen gaan doppen en zij er van af zijn, in zulke rusthuizen dan weet ge het wel zekers.
En als je dan weet dat Puurs en Willebroek vol zitten met onze verrijkers, tja.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 september 2016 om 14:01.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 14:28   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een van een dermate lichte ondraaglijkheid dat ik hoop dat ik je nooit in real life zou moeten ontmoeten.

.
Maak u niet ongerust, je staat op eenzame hoogte. iedereen kijkt op naar u, ons voorbeeld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 15:01   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u niet ongerust, je staat op eenzame hoogte. iedereen kijkt op naar u, ons voorbeeld.
Ik weet het.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2016, 15:11   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als je weet dat het een OCMW rusthuis is en dat het OCMW hopeloze gevallen probeert 2 jaar aan nepjob te helpen, zodat ze daarna kunnen gaan doppen en zij er van af zijn, in zulke rusthuizen dan weet ge het wel zekers.
En als je dan weet dat Puurs en Willebroek vol zitten met onze verrijkers, tja.
Wie wil nu zijn oude ouders dat aandoen en ze in een slecht reputatie rusthuis dumpen ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2016, 09:01   #18
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als je weet dat het een OCMW rusthuis is en dat het OCMW hopeloze gevallen probeert 2 jaar aan nepjob te helpen, zodat ze daarna kunnen gaan doppen en zij er van af zijn, in zulke rusthuizen dan weet ge het wel zekers.
En als je dan weet dat Puurs en Willebroek vol zitten met onze verrijkers, tja.
Geloof me, Puurs zit alels behalve vol met "verrijkers".

Willebroek wel, net als Sint - Amands. Maar Puurs en Bornem vallen al bij al nog mee...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be