Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Over de forumsessies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over de forumsessies Enkele dingen op een rij. Bekijk even alvorens een vraag te stellen aan de (kandidaat-)politici.

 
 
Discussietools
Oud 25 januari 2007, 12:33   #1
lib
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 november 2005
Berichten: 77
Standaard Forumsessies BUB

Met de nodige interesse heb ik enkele forumsessies kunnen bekijken waaronder deze van BUB.
Het valt mij hierbij steeds weer op dat deze partij door een groot aantal lezers gebagateliseerd en nooit ernstig genomen werd.
Als woordvoerder van UNIE het progressief Belgisch kartel en tevens met
zijn (tot heden toe) vijf fracties de grootste Belgische vertegenwoordiger tijdens de volgende federale verkiezingen moet ik toch enkele zaken duidelijk stellen zonder hier in politieke dogmas te vallen.
Iedere partij of beweging begint met een welomschreven doel,in het geval van BUB is dit soms onduidelijk te omschrijven en soms ook zeer onomzichtelijk geformuleerd,doch de bedoeling is voor ons Belgen van de
drie gemeenschappen steeds hetzelfde namelijk behoud en optimalisering van dit land.
De weg die BUB tot hiertoe aflegde is dan ook niet onbelangrijk gebleken
als voorpost voor wat UNIE als progressief kartel wil bereiken met zijn programma.
De vraag is trouwens door UNIE aan BUB gestelt om aansluiting te nemen bij deze Belgische frontvorming.
Interne spanningen en ruzies tegenover de BUB bestuursleden die een frontvorming wel hoger inschatten dan te blijven haperen in kleine splinterpartijtjes lagen echter aan de basis dat dit tot heden niet gebeurde.
Lang voor het Vlaams Belang zware scheuren vertoonde en in een wanhoopspoging een Forza Flaminga tracht te organiseren,liep ik al
jaren met het idee voor een Belgische frontvorming rond,en eindelijk is dit nu een tastbaar gegeven ,partijkleur noch politieke overtuiging heeft
roet in het eten kunnen gooien,er was slechts één doel namelijk van een
vertekend Belgie terug een leefbaar en bestuurbaar Belgie maken.
Dat we ons momenteel promotioneel op de achtergrond houden heeft alleen strategische redenen en zullen binnen de korste keren duidelijk worden als we onze kandidaten op alle lijsten en onze programma punten
kenbaar maken.
De positieve benadering met kennis van zaken voor een optimale werking
van Belgie zal onze voornaamste stellingname zijn dit met het nodige
respect naar al diegene die in het verleden het pad effenden,dus ook BUB.

Gil Marien
Fractie Voorzitter Liberale Alliantie
Beheerder UNIE

Laatst gewijzigd door lib : 25 januari 2007 om 12:53.
lib is offline  
Oud 25 januari 2007, 12:38   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Het probleem van BUB is dat ze te veel op de kaart Belgie spelen en te weining op de echte problemen van de Belgische bevolking.

Zodra BUB een programma brengt dat de door het VB aangebrachte problemen oplost, zal BUB politiek groeien, vroeger bestaat die kans niet.
Jantje is offline  
Oud 25 januari 2007, 12:39   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik kan hier meerdere opmerkingen over maken, maar ik ga mij beperken tot één vraag: Op welke manier is dit relevant?
Patriot! is offline  
Oud 25 januari 2007, 12:59   #4
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Met de nodige interesse heb ik enkele forumsessies kunnen bekijken waaronder deze van BUB.
Het valt mij hierbij steeds weer op dat deze partij door een groot aantal lezers gebagateliseerd en nooit ernstig genomen werd.
Als woordvoerder van UNIE het progressief Belgisch kartel en tevens met
zijn (tot heden toe) vijf fracties de grootste Belgische vertegenwoordiger tijdens de volgende federale verkiezingen moet ik toch enkele zaken duidelijk stellen zonder hier in politieke dogmas te vallen.
Iedere partij of beweging begint met een welomschreven doel,in het geval van BUB is dit soms onduidelijk te omschrijven en soms ook zeer onomzichtelijk geformuleerd,doch de bedoeling is voor ons Belgen van de
drie gemeenschappen steeds hetzelfde namelijk behoud en optimalisering van dit land.
De weg die BUB tot hiertoe aflegde is dan ook niet onbelangrijk gebleken
als voorpost voor wat UNIE als progressief kartel wil bereiken met zijn programma.
De vraag is trouwens door UNIE aan BUB gestelt om aansluiting te nemen bij deze Belgische frontvorming.
Interne spanningen en ruzies tegenover de BUB bestuursleden die een frontvorming wel hoger inschatten dan te blijven haperen in kleine splinterpartijtjes lagen echter aan de basis dat dit tot heden niet gebeurde.
Lang voor het Vlaams Belang zware scheuren vertoonde en in een wanhoopspoging een Forza Flaminga tracht te organiseren,liep ik al
jaren met het idee voor een Belgische frontvorming rond,en eindelijk is dit nu een tastbaar gegeven ,partijkleur noch politieke overtuiging heeft
roet in het eten kunnen gooien,er was slechts één doel namelijk van een
vertekend Belgie terug een leefbaar en bestuurbaar Belgie maken.
Dat we ons momenteel promotioneel op de achtergrond houden heeft alleen strategische redenen en zullen binnen de korste keren duidelijk worden als we onze kandidaten op alle lijsten en onze programma punten
kenbaar maken.
De positieve benadering met kennis van zaken voor een optimale werking
van Belgie zal onze voornaamste stellingname zijn dit met het nodige
respect naar al diegene die in het verleden het pad effenden,dus ook BUB.

Gil Marien
Fractie Voorzitter Liberale Alliantie
Beheerder UNIE
Beste Heer,

Het staat u altijd vrij naar de B.U.B. over te lopen. Wij hebben u dit reeds voorgesteld.

Veel zal u toch niet achterlaten.

MBg,

Hans1
Hans1 is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:05   #5
lib
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 november 2005
Berichten: 77
Standaard Forumsessies BUB

Door persoonlijke vetes uit de weg te gaan en met open visier de balast van dit land over boord te kieperen.
Daarom is frontvorming zo belangrijk in een jaar waar de staatshervorming
alleen door de Vlaamse en Waalse stem zal verwoord worden.
De Belgische mening blijft in zijn talrijke strijdgroepen steken,ieder voor zich in zijn eigen hoekje,dit moet veranderen.
Als Vlaamse Belgen dienen we eveneens de kans te krijgen onze mening politiek te geven,een kartel geeft die kans,onze enige kans op succes.

Laatst gewijzigd door lib : 25 januari 2007 om 13:06.
lib is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:07   #6
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

We zijn reeds in onderhandeling voor een kartel met CDF. We kunnen ze ook niet opstapelen. CDF, dat is 30.000 kiezers. Unie 0.
Hans1 is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:33   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lib Bekijk bericht
Door persoonlijke vetes uit de weg te gaan en met open visier de balast van dit land over boord te kieperen.
Daarom is frontvorming zo belangrijk in een jaar waar de staatshervorming
alleen door de Vlaamse en Waalse stem zal verwoord worden.
De Belgische mening blijft in zijn talrijke strijdgroepen steken,ieder voor zich in zijn eigen hoekje,dit moet veranderen.
Als Vlaamse Belgen dienen we eveneens de kans te krijgen onze mening politiek te geven,een kartel geeft die kans,onze enige kans op succes.
Als prominente leden van uw 'kartel' ons uitsluiten van samenwerking tenzij we ons hele bestuur buitengooien en onze naam opgeven, dan zie ik toch niet wat u precies bedoelt met 'frontvorming'. Verder denk ik dat we deze discussie beter via mail voeren, mijnheer Mariën, u kent mijn adres.
Patriot! is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:05   #8
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Beste Heer,

Het staat u altijd vrij naar de B.U.B. over te lopen. Wij hebben u dit reeds voorgesteld.

Veel zal u toch niet achterlaten.

MBg,

Hans1
... blijft natuurlijk de vraag wat hij zal aantreffen. Ik blijf het verbazend vinden hoe een zelfverklaarde ideologie, die grossiert in 'solidariteit', 'eenheid', 'samenwerking', er maar niet in slaagt om aan één zeel te trekken. UNIE heeft wat dat betreft een stap voor op de BUB, denk ik, want groeperen zij al niet twee of drie verenigingen?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 25 januari 2007, 16:30   #9
tronca
Staatssecretaris
 
tronca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 2.797
Standaard

Beste,

Discussiëren over de BUB kan in het subforum Partijdiscussies. Een vraag stellen aan de voorzitter van de BUB kan u in het subforum Forumsessies. Indien uw partij opkomt met de komende verkiezingen, kan u ons per mail contacteren zodat we een sessie kunnen inlassen. In dit forum kan u enkel terecht met vragen aan de moderatie omtrent de forumsessies.
tronca is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be