Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 12 februari 2007, 15:28   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard Hoe belangrijk is de C (nog) binnen CD&V ?

Ik vind dat de katholieke waarden te weinig op de voorgrond worden geplaatst binnen CD&V en dat er ook te weinig over De Heer, Gods Zoon Jezus Christus en over de heilige Kerk in het algemeen wordt gepraat.

Het zou een verrijking zijn van het politieke landschap moest er een echt katholiek-conservatieve en solidaristische centrumpartij bestaan. Er zou hier zeker heel wat kiespubliek voor zijn in Vlaanderen.

Soms gaat CD&V teveel mee in de anti-katholieke en de extreem progressieve afzeik van paars.

Op dit ogenblik is enkel Vlaams Belang een ethisch conservatieve partij. Maar er zou zeker plaats zijn voor een tweede.

Met nationaal solidaristische groet

Max
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 februari 2007 om 15:30.
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 februari 2007, 15:31   #2
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Ik voel me niet aangesproken als verdediger van dergelijk gedachtengoed. CD&V is een christen-democratische partij gebaseerd op waarden als personalisme, verbondenheid, meneselijke uniciteit en rentmeesterschap. Solidariteit is een belangrijke optie, maar dit koppelen aan een ultraconservatieve visie rond bijvoorbeeld gezinssamenstelling is voor mij geen optie.
Roel Deseyn is offline  
Oud 12 februari 2007, 15:55   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Dank voor uw antwoord.

CD&V laat hier helaas een kans liggen om een Vlaamse en katholieke versie te zijn van bijvoorbeeld de Nederlandse Christenunie: economisch sociaal en op etisch vlak conservatief.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 februari 2007, 16:01   #4
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Ik voel me niet aangesproken als verdediger van dergelijk gedachtengoed. CD&V is een christen-democratische partij gebaseerd op waarden als personalisme, verbondenheid, meneselijke uniciteit en rentmeesterschap.Solidariteit is een belangrijke optie, maar dit koppelen aan een ultraconservatieve visie rond bijvoorbeeld gezinssamenstelling is voor mij geen optie.
Misschien moet de CD&V dan eens eraan denken om zich de VD&V (Vrijmetselaars-democratisch & Vlaams) te noemen. U illustreert net zelf dat uw partij elke Christelijke inspiratie mist.

De nood aan een conservatieve partij wordt steeds groter. Van een partij die zich als Christelijke gezinspartij profileert zou men toch wel verwachten dat ze hierop inspeelt.

Niet alleen verraadt u iedereen die omwille van het label "Christelijk" op uw partij stemt, u negeert ook belangrijke signalen van de Vlaamse bevolking in het algemeen die het hele "progressieve" gepruts langzaamaan beu beginnen te worden.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 12 februari 2007 om 16:07.
IlluSionS667 is offline  
Oud 12 februari 2007, 16:03   #5
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Ik voel me niet aangesproken als verdediger van dergelijk gedachtengoed. CD&V is een christen-democratische partij gebaseerd op waarden als personalisme, verbondenheid, meneselijke uniciteit en rentmeesterschap. Solidariteit is een belangrijke optie, maar dit koppelen aan een ultraconservatieve visie rond bijvoorbeeld gezinssamenstelling is voor mij geen optie.
Was het gezin niet de hoeksteen van de maatschappij volgens de CD&V/CVP?
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline  
Oud 12 februari 2007, 16:15   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Misschien moet de CD&V dan eens eraan denken om zich de VD&V (Vrijmetselaars-democratisch & Vlaams) te noemen. U illustreert net zelf dat uw partij elke Christelijke inspiratie mist.

De nood aan een conservatieve partij wordt steeds groter. Van een partij die zich als Christelijke gezinspartij profileert zou men toch wel verwachten dat ze hierop inspeelt.

Niet alleen verraadt u iedereen die omwille van het label "Christelijk" op uw partij stemt, u negeert ook belangrijke signalen van de Vlaamse bevolking in het algemeen die het hele "progressieve" gepruts langzaamaan beu beginnen te worden.
Er zijn heel wat katholieke conservatieve mensen, die echter niet Vlaamsgezind of volksnationalistisch zijn, die zo geen partij vinden en ze stemmen dan maar op één van de progressieve partijen.

Een conservatieve centrumpartij zou de conservatieve stem meer belang kunnen geven in het parlement en dus ook in het dagdagelijkse beleid. Zo een partij zou geen concurrentie betekenen voor Vlaams Belang, want mensen die nationalistisch en Vlaams gezind zijn zullen toch voor Vlaams Belang blijven stemmen. Het is dus een partij die niet-nationalisten toch een echt conservatieve stem moet geven.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 februari 2007 om 16:20.
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 februari 2007, 16:28   #7
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Er zijn heel wat katholieke conservatieve mensen, die echter niet Vlaamsgezind of volksnationalistisch zijn, die zo geen partij vinden en ze stemmen dan maar op één van de progressieve partijen.
Helaas....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Een conservatieve centrumpartij zou de conservatieve stem meer belang kunnen geven in het parlement en dus ook in het dagdagelijkse beleid.
Ik vrees dat de vrijmetselaars die ons landje runnen daar geen belang bij hebben en dat dus ook nooit zouden toelaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Zo een partij zou geen concurrentie betekenen voor Vlaams Belang, want mensen die nationalistisch en Vlaams gezind zijn zullen toch voor Vlaams Belang blijven stemmen.
Mocht er ooit een conservatieve partij ontstaan waar nog enig idealisme bestaat, dan zou ik niet twijfelen om op haar te stemmen. Het VB kan mij de boom in. Het VB is al lang niet meer de partij van idealisten die het ooit was. Ze is al even corrupt als al de rest.

Zoals het er nu uit ziet, zal ik de volgende keer eerder op Lijst Dedecker of NEE stemmen.... wegens gebrek aan beter.
IlluSionS667 is offline  
Oud 12 februari 2007, 16:53   #9
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sommigen willen hier blijkbaar een regime op poten zetten zoals we dat in Iran kennen, maar dan katholiek ipv islamitisch.
Ik verkies persoonlijk eerder een regime zoals dat in Irak (ten tijde van Saddam), maar een regime in de stijl van Iran zou ook welkom zijn. Beide zijn stukken beter dan de huidige staat van verval die Europa teistert.
IlluSionS667 is offline  
Oud 12 februari 2007, 21:09   #10
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dank voor uw antwoord.

CD&V laat hier helaas een kans liggen om een Vlaamse en katholieke versie te zijn van bijvoorbeeld de Nederlandse Christenunie: economisch sociaal en op etisch vlak conservatief.
De ChristenUnie is dan ook goed voor 4% van de stemmen, zelfs in een land met een aanzienlijke groep radicale Protestanten, die je in België niet vindt en waar voor een al te confessioneel beleid veel minder steun is. Waarom zou CD&V, die goed is voor 25% van de stemmen in Vlaanderen zich naar zo'n partijtje moeten modeleren?
zorroaster is offline  
Oud 12 februari 2007, 21:19   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
De ChristenUnie is dan ook goed voor 4% van de stemmen, zelfs in een land met een aanzienlijke groep radicale Protestanten, die je in België niet vindt en waar voor een al te confessioneel beleid veel minder steun is. Waarom zou CD&V, die goed is voor 25% van de stemmen in Vlaanderen zich naar zo'n partijtje moeten modeleren?
Wees maar gerust moest de CD&V zich een stuk katholieker en conservatiever profileren, dat ze zeker geen stemmen zouden verliezen, wel integendeel. De partij zou zich juist kunnen differentiëren van de progressieve centrumpartijen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 13 februari 2007, 02:28   #12
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Wees maar gerust moest de CD&V zich een stuk katholieker en conservatiever profileren, dat ze zeker geen stemmen zouden verliezen, wel integendeel. De partij zou zich juist kunnen differentiëren van de progressieve centrumpartijen.
En hoe becijfer je dat? De natte vinger?

Ik heb al aangetoond dat een uiterst-confessionele partij in Nederland, waar nog wel een aanzienlijk deel van de bevolking bijzonder rigide is in haar christelijke overtuiging, nauwelijks de 5% overstijgt. Waarom zou dat in België, waar de deconfessionalisering nog verder is doorgedrongen, dan anders zijn?
zorroaster is offline  
Oud 13 februari 2007, 11:36   #13
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Ik voel me niet aangesproken als verdediger van dergelijk gedachtengoed. CD&V is een christen-democratische partij gebaseerd op waarden als personalisme, verbondenheid, meneselijke uniciteit en rentmeesterschap. Solidariteit is een belangrijke optie, maar dit koppelen aan een ultraconservatieve visie rond bijvoorbeeld gezinssamenstelling is voor mij geen optie.

Wat is er Christelijk aan de CDV?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:00   #14
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Het zou een verrijking zijn van het politieke landschap moest er een echt katholiek-conservatieve en solidaristische centrumpartij bestaan. Er zou hier zeker heel wat kiespubliek voor zijn in Vlaanderen.
er is daar met absolute zekerheid een kiespubliek voor dat zelfs niet zo groot is als het kiespubliek van de pvda. Zoniet zou de katolieke partij van woeste zijn blijven bestaan. Je kan zondags ook eens in de kerk gaan kijken hoeveel kiezers zo n achterlijke partij vandaag de dag zou hebben.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 12:04.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:01   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Wat is er Christelijk aan de CDV?
wat was er christelijk aan de katolieke partij waar woeste deel van uitmaakte ? De worsten die hij voor de verkiezingen aan de hongerende armen uitdeelde ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:03   #16
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

wat is er uberhaut christelijk aan de paus ? een wolf met schaapskleren aan is dat immers

en wat er tot slot christelijk is aan maxvoorzijneigenarischewestland en maximus dat vraag ik me ook af
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 12:03.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:05   #17
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Je kan zondags ook eens in de kerk gaan kijken hoeveel kiezers zo n achterlijke partij vandaag de dag zou hebben.

2 opmerkingen.

- Ik ga 's zondags regelmatig kijken. En u?

- Straf dat u zomaar voorspellingen kunt doen hoe anderen zullen stemmen. Bijzonder straf! Kuch hoest hoest kuch.
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:06   #18
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

en wat er tot slot christelijk is aan maxvoorzijneigenarischewestland en maximus dat vraag ik me ook af

Begint MaXiMuS met de C van Christelijk?
MaXiMuS is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:06   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
2 opmerkingen.

- Ik ga 's zondags regelmatig kijken. En u?

- Straf dat u zomaar voorspellingen kunt doen hoe anderen zullen stemmen. Bijzonder straf! Kuch hoest hoest kuch.
lachwekkend gewoon hoe u zo in een heel eigen fantasiewereldje kan leven.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 13 februari 2007, 12:13   #20
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
lachwekkend gewoon hoe u zo in een heel eigen fantasiewereldje kan leven.
Welk fantasiewereldje?


Ik stel gewoon de vraag wat er christelijk is aan de CDV...
MaXiMuS is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be