Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 23 mei 2007, 12:45   #1
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard Welke belangen dient het VB?

Geachte heer Goyvaerts,

Enkele kritische vaststellingen:

- Het VB stemde als "partij van de vrije meningsuiting" in 1995 een wet die de vrije wetenschapsbeoefening en geschiedschrijving aan banden moest leggen.

- Het VB was de enige partij om Bush en diens neoconservatieve entourage blind te steunen in hun bedrieglijke "War on Terror".

- Het VB was de enige partij die afgelopen zomer opnieuw blind de Israëlische holocaust op het Libanese volk steunde.

- Ondanks het advies van Jean-Marie Le Pen om NIET te gaan stemmen of dat van radicalere nationalisten om voor Royal te stemmen, gaf uw voorzitter te kennen dat hij voor Sarkozy zou stemmen.

- Het VB deed een onberispelijke nationalist als Milosevic in zijn "hommage" - bol van de Koude-Oorlogs-retoriek - af als een "communist". Het VB verschilt terzake in NIETS van "onze" westerse media. Hetzelfde geldt voor de venijnige kritiek op Poetin. Nochtans genieten nationalisten in Rusland over onnoemelijk veel meer vrije meningsuiting dan eender welke westerse liberale democratie of een partij als het VB ooit zal kunnen beloven.

- Het is bekend dat grote delen van de (collaborerende) rechterzijde na de Tweede Wereldoorlog werden gerecupereerd door de Yankee-bezetters van Europa en in bestaande maffieuze netwerken werden geïntegreerd. Het VB heeft zich NOOIT in heel zijn 30-jarige bestaan onderscheiden van dat Koude-Oorlogsrechts. Uit domheid of uit kwaadwilligheid of uit beide? Ik weet het niet.

De logische vraag is dus: dient het VB Vlaamse of andere belangen? Objectief gezien kan dat alleen maar het laatste zijn.

Ik ben er zeker van dat heel wat eerlijke en rechtlijnige nationalisten uw partij op dat alles zullen afrekenen op 10 juni.
Volksstormer is offline  
Oud 23 mei 2007, 12:59   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

en wiens belangen behartigen ze dan volgens jou?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 23 mei 2007, 15:06   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Het zal wel iets in de trend zijn van een pro-Amerikaans, zionistisch, liberaal, neo-conservatief, atlantische samenzwering ...
Savatage is offline  
Oud 23 mei 2007, 15:35   #4
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het zal wel iets in de trend zijn van een pro-Amerikaans, zionistisch, liberaal, neo-conservatief, atlantische samenzwering ...
Dat is geen samenzwering, maar een symbiose en een belangengemeenschap, stupid.
Volksstormer is offline  
Oud 23 mei 2007, 17:09   #5
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Geachte heer Goyvaerts,

Enkele kritische vaststellingen:

- Het VB stemde als "partij van de vrije meningsuiting" in 1995 een wet die de vrije wetenschapsbeoefening en geschiedschrijving aan banden moest leggen..
Werd reeds in een andere sessie besproken, het was een 2snijdend zwaard, indien ze dit afkeurden in naam van de vrije meningsuiting zou de media van de blokverkozenen antisemieten en negationisten gemaakt, het was in mijn ogen een verstandig en terechte keuze die gemaakt werd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
- Het VB was de enige partij om Bush en diens neoconservatieve entourage blind te steunen in hun bedrieglijke "War on Terror".

- Het VB was de enige partij die afgelopen zomer opnieuw blind de Israëlische holocaust op het Libanese volk steunde..
De steun in beide gevallen 100 % terecht, zowel de "war on terror" in het algemeen als de libanon-oorlog in het bijzonder, warn beiden legitiem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
- Ondanks het advies van Jean-Marie Le Pen om NIET te gaan stemmen of dat van radicalere nationalisten om voor Royal te stemmen, gaf uw voorzitter te kennen dat hij voor Sarkozy zou stemmen.

- Het VB deed een onberispelijke nationalist als Milosevic in zijn "hommage" - bol van de Koude-Oorlogs-retoriek - af als een "communist". Het VB verschilt terzake in NIETS van "onze" westerse media. Hetzelfde geldt voor de venijnige kritiek op Poetin. Nochtans genieten nationalisten in Rusland over onnoemelijk veel meer vrije meningsuiting dan eender welke westerse liberale democratie of een partij als het VB ooit zal kunnen beloven.

- Het is bekend dat grote delen van de (collaborerende) rechterzijde na de Tweede Wereldoorlog werden gerecupereerd door de Yankee-bezetters van Europa en in bestaande maffieuze netwerken werden geïntegreerd. Het VB heeft zich NOOIT in heel zijn 30-jarige bestaan onderscheiden van dat Koude-Oorlogsrechts. Uit domheid of uit kwaadwilligheid of uit beide? Ik weet het niet..
Vrijheid van meninguiting, de voorzitter en de partij mogen nog altijd zeggen hoe zij de wereld zien, ze hoeven je niet te volgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De logische vraag is dus: dient het VB Vlaamse of andere belangen? Objectief gezien kan dat alleen maar het laatste zijn.

Ik ben er zeker van dat heel wat eerlijke en rechtlijnige nationalisten uw partij op dat alles zullen afrekenen op 10 juni.
het vlaams belang dient de belangen van al de vlamingen, ze trachten een degelijk en hedendaagse visie en potitionering te zoeken als lijn voor de partij, ik ben tevreden en als trouw lid en stemmer krijgen ze dan ook mijn volledige steun.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 23 mei 2007, 17:21   #6
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Het is altijd leuk om van opposanten een hele reeks van argumenten voorgeschoteld te krijgen waarom VB gene houding heeft aangenomen (bindelingse steun aan Bush (sic)) of waarom VB andere belangen zou dienen in plaats van Vlaamse. Gans eerlijk gezegd: met zulk een samenraapsel van vermeende argumenten kan ik als policitus niks doen. Ik luister naar de noden en verzuchtingen van de man en vrouw in de straat. Ik stel vast dat erin onze Vlaamse maatschappij nog veel voor verbetering en verandering vatbaar is. En bijgevolg heb ik de verantwoordelijkheid en de plicht om naar oplossingen te zoeken en voorstellen te formuleren. En al de rest is m.i. van ondergeschikt belang (Bush, Sarkozy, Poetin, War on Terror) en daarover een discussie beginnen in 5 lijnen is gewoon tijdsverlies. Ik probeer ten dienste te staan van mijn eigen volk, en dat zal op zich al een voldoende politieke uitdaging zijn om er voor te zorgen er meer welvaart en welzijn komt.

Laatst gewijzigd door Hagen Goyvaerts : 23 mei 2007 om 17:22.
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 23 mei 2007, 17:26   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Of we herhalen voorgaande uitspraak

Citaat:
"gerichte vragen als het U belieft"
Onderliggende commentaar door mij gezien

Citaat:
"geen commentaar"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 23 mei 2007, 23:40   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik ben geen VB-fan, maar hij heeft wel een punt.

De beginpost is zuiver aanvallend bedoelt en niet meer dan dat.
AdrianHealey is offline  
Oud 24 mei 2007, 02:55   #9
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben geen VB-fan, maar hij heeft wel een punt.

De beginpost is zuiver aanvallend bedoelt en niet meer dan dat.
Bedoeld?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 24 mei 2007, 03:14   #10
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik luister naar de noden en verzuchtingen van de man en vrouw in de straat.
Ik ben ontroerd.

Citaat:
Ik stel vast dat erin onze Vlaamse maatschappij nog veel voor verbetering en verandering vatbaar is.
U meent het.
In Onze Vlaamse Maatschappij.

Citaat:
En bijgevolg heb ik de verantwoordelijkheid en de plicht om naar oplossingen te zoeken en voorstellen te formuleren.
U hebt de verantwoordelijkheid voor uw eigen leven en de plicht om u niet met het mijne te bemoeien.

Citaat:
Ik probeer ten dienste te staan van mijn eigen volk, en dat zal op zich al een voldoende politieke uitdaging zijn om er voor te zorgen er meer welvaart en welzijn komt.
Nu klinkt u weer als een CVP-er, behalve wat dat eigen volk betreft.
Ik ben blij niet tot uw eigen volk te behoren.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 25 mei 2007, 13:00   #11
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Het is altijd leuk om van opposanten een hele reeks van argumenten voorgeschoteld te krijgen waarom VB gene houding heeft aangenomen (bindelingse steun aan Bush (sic)) of waarom VB andere belangen zou dienen in plaats van Vlaamse. Gans eerlijk gezegd: met zulk een samenraapsel van vermeende argumenten kan ik als policitus niks doen. Ik luister naar de noden en verzuchtingen van de man en vrouw in de straat. Ik stel vast dat erin onze Vlaamse maatschappij nog veel voor verbetering en verandering vatbaar is. En bijgevolg heb ik de verantwoordelijkheid en de plicht om naar oplossingen te zoeken en voorstellen te formuleren. En al de rest is m.i. van ondergeschikt belang (Bush, Sarkozy, Poetin, War on Terror) en daarover een discussie beginnen in 5 lijnen is gewoon tijdsverlies. Ik probeer ten dienste te staan van mijn eigen volk, en dat zal op zich al een voldoende politieke uitdaging zijn om er voor te zorgen er meer welvaart en welzijn komt.
Ik zou Volksstormer niet meteen een opposant noemen, eerder een misnoegd (ex?)-kiezer van uw partij. Tevens vragen veel mensen van de oude garde zich af waar dat solidarisme van het VB naartoe is gegaan.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 28 mei 2007, 13:48   #12
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben geen VB-fan, maar hij heeft wel een punt.

De beginpost is zuiver aanvallend bedoelt en niet meer dan dat.
Idd,ook al kan je iemand en/of een partij niet goed af,zo'n dingen zou ik ook mijn tijd niet aan verspillen.
Marlboro is offline  
Oud 29 mei 2007, 13:01   #13
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Aanvallend of niet, het is wel een waarheid als een koe.

Laatst gewijzigd door Eichmann : 29 mei 2007 om 13:01.
Eichmann is offline  
Oud 29 mei 2007, 13:56   #15
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Tja, ik geef eerlijk toe dat de roepnaam vooral een gezonde dosis provocatief karakter bevat en niet zozeer een zweem van nostalgie. Maar uiteraard ben ik aan de rechterkant van het politiek spectrum te vinden. Zonder partij-voorkeur echter, noch het VB noch NVA kunnen me bekoren. Niet wegens inhoudelijk niet radikaal genoeg, meer uit overtuiging dat gans het Vlaamse politieke landschap 1 grote pot nat is. Federale verkiezingen zijn altijd een beetje kiezen tussen terminale kanker en AIDS.
Eichmann is offline  
Oud 29 mei 2007, 15:50   #16
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Aanvallend of niet, het is wel een waarheid als een koe.
Jaja,tis goed,ge zijt braaf,nu in uw kot,jeu.
Marlboro is offline  
Oud 29 mei 2007, 18:38   #17
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Het is altijd leuk om van opposanten een hele reeks van argumenten voorgeschoteld te krijgen waarom VB gene houding heeft aangenomen (bindelingse steun aan Bush (sic)) of waarom VB andere belangen zou dienen in plaats van Vlaamse.
Volksstormer is één van de meest loyale nationalisten op dit forum. Hij is hoegenaamd geen opposant van de ideeën die aan de basis liggen van het Vlaams Blok, maar heeft daarentegen ernstige bedenkingen bij de neoliberale pro-atlantische koers die het Vlaams Belang vandaag vaart.

Ikzelf sta voor 90% op dezelfde lijn met de ideeën van Volksstormer en moet hem ook op mbt standpunt weer bijtreden. Het Vlaams Belang lijkt niet langer de Vlaamse belangen te dienen en begint steeds meer weg te hebben van een neo-conservatieve marionettenpartij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
En al de rest is m.i. van ondergeschikt belang (Bush, Sarkozy, Poetin, War on Terror) en daarover een discussie beginnen in 5 lijnen is gewoon tijdsverlies. Ik probeer ten dienste te staan van mijn eigen volk, en dat zal op zich al een voldoende politieke uitdaging zijn om er voor te zorgen er meer welvaart en welzijn komt.
Dat uw partij de vijanden van het Vlaamse volk (en in eerste plaats van haar achterban!) steunt, is niet irrelevant voor een partij die beweert in dienste te staan van het Vlaamse volk.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 29 mei 2007 om 18:45.
IlluSionS667 is offline  
Oud 29 mei 2007, 18:47   #18
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Max, uw voorstel spreekt me in theorie wel aan. Ook al is het in de praktijk dan zo goed als onuitvoerbaar, toch vind ik het goed dat u door zulke posts het niveau van dit forum een beetje probeert op te krikken. Meer van dat!
Moesten er reeds een aantal punten in werkelijkheid gerealiseerd worden ben ik een tevreden man.

Prioritair zijn voor mij:

- eerst de onafhankelijkheid van Vlaanderen, waardoor het PS systeem in Wallonie niet meer kan gefinancierd worden, waardoor het maffia systeem in Wallonië zal instorten en een nieuw bewind opnieuw de kans kan krijgen. Daarna kan er perfect samengewerkt worden met Wallonië.
- een sterk en bekwaam leiderschap (ongeacht de titel)
- de invoering van het volksreferendum
- de afschaffing van de kieslijsten, waardoor je niet gebonden bent om op één kieslijst te stemmen zoals nu. Dus gedaan met kartels, inhoudsloze partijen als kiesverenigingen en ander bedrog.
- de verankering van bepaalde ethische en morele waarden in de grondwet
- meer respect voor de katholieke Kerk

In het Vlaams Belang, ook al ben ik het verre met alles ééns, vind ik toch het meest positieve punten terug. Mensen als Volksstormer en Illussions, voor wiens ideeën ik veel respect heb, focussen zich jammer genoeg alleen op de negatieve punten van Vlaams Belang.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=89931

In bovenstaande topic deel ik de opmerkingen van volksstormer wel, maar hij gaat voorbij de vele goede zaken waar de partij voor staat met als twee belangrijkste zaken het etische conservatisme en het Vlaamse volksnationalisme.

Uit topic: Voor een Diets Keizerrijk.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=61
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 mei 2007 om 18:48.
Max van Dietschland is offline  
Oud 29 mei 2007, 19:03   #19
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In het Vlaams Belang, ook al ben ik het verre met alles ééns, vind ik toch het meest positieve punten terug. Mensen als Volksstormer en Illussions, voor wiens ideeën ik veel respect heb, focussen zich jammer genoeg alleen op de negatieve punten van Vlaams Belang.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=89931

In bovenstaande topic deel ik de opmerkingen van volksstormer wel, maar hij gaat voorbij de vele goede zaken waar de partij voor staat met als twee belangrijkste zaken het etische conservatisme en het Vlaamse volksnationalisme.
Het ethisch conservatisme is positief, maar helaas legt het VB hierop veel te weinig nadruk. Enkel een persoon als Alexandra Colen kan mijn respect verdienen mbt dit topic. Het feit dat Colen vandaag de dag door het VB volledig buiten het mediacircus wordt gehouden spreekt dan ook boekdelen.

Ook is het Vlaams-nationalisme van het VB uiteraard positief, al mis ik enige consistentie in haar houding. Het is zeer onduidelijk wie het VB nu precies verstaat onder "een Vlaming" en wie het ziet als haar vijanden. Bovendien is oa de steun van het VB aan de Joodse gemeenschap van Antwerpen, de negationismewet en de Amerikaanse neo-conservatieven een regelrecht verraad tav haar achterban uit de Vlaamse Beweging.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 29 mei 2007 om 19:04.
IlluSionS667 is offline  
Oud 29 mei 2007, 19:28   #20
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het ethisch conservatisme is positief, maar helaas legt het VB hierop veel te weinig nadruk. Enkel een persoon als Alexandra Colen kan mijn respect verdienen mbt dit topic. Het feit dat Colen vandaag de dag door het VB volledig buiten het mediacircus wordt gehouden spreekt dan ook boekdelen.
Ik ben dan geen voorstander van Colen, nietemin dat ik ook geen tegenstander ben tegen haar.

Ze heeft goede standpunten waarin ik me kan vinden maar daar blijft het bij.

Het is niet dat men niet meer op TV of ander mediamiddel komt dat men niet meer actief is of een rol vervult.

Citaat:
Ook is het Vlaams-nationalisme van het VB uiteraard positief, al mis ik enige consistentie in haar houding. Het is zeer onduidelijk wie het VB nu precies verstaat onder "een Vlaming" en wie het ziet als haar vijanden. Bovendien is oa de steun van het VB aan de Joodse gemeenschap van Antwerpen, de negationismewet en de Amerikaanse neo-conservatieven een regelrecht verraad tav haar achterban uit de Vlaamse Beweging.
* Met de term Vlaming moet je oppassen in dit repressief Belziek.

* Er is niets mis met steun aan de Joods gemeenschap, Dit is Israël niet.

* De negationismewet was een flater, ik kan de omstandigheden wel begrijpen maar dit hebben ze volgens mij verkeerd aangepakt toen.

* Welke Amerikaans Neo-Conservatieven? Indien bepaalde groeperingen hetzelfde bieden al Vlaams Belang is samenwerking geen propleem. Maar ik denk dat je de Ultra-liberalen bedoeld.

Bovendien is samenwerking met Amerikaanse groeperingen niet hetzelfde als samenwerking met de Amerikaanse politiek.
Vorenus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be