![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kumabaya my lord.
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks dus.
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als u apenbroodjes wil verkopen, verkoop ze aan uw troetels, die slikken dat als zoete koek.
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Kumabaya my lord" is een trol reactie
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geleerd van u.
![]() |
#366 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Minister
|
![]() Den Donald gaat van Gaza een vakantie oord maken, .... effkes 2 miljoen van hun geboorte grond onterven ... business opportineiten he ...
![]() Laatst gewijzigd door piazzolla : 9 februari 2025 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Minister
|
![]() These blijft:
"Israel heeft geen enkel bestaansrecht op Palestijnse grond", noem mij 1 reden pbe ontkrachting van de these: -Pandareus: "israel is de vaart der volkeren" -maddox: "Het recht van de sterkste", "Palestijnse grond = grond waar ge geen kloten mee bent zolang er een moslim op zit" -E. Gidius:"er bestaat helemaal geen Palestijnse grond" Laatst gewijzigd door piazzolla : 9 februari 2025 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Mij treft vooral dat de terreur die de Turkse staat uitoefent in Koerdistan schromelijk wordt onderbelicht in de media. Waar vindt ge gedegen artikels over die terreur in deze post-Assad tijd ? Ik zie slechts summiere regeltjes in de marge. En dan heb ik het nog niet eens over de gehanteerde terminologie die overgenomen wordt van de heersende machthebbers. Koerdische soldaten worden "terroristen" genoemd en dat niet alleen door Turkije maar nagenoeg wereldwijd, terwijl het nu net het Turkse leger is die een regelrechte terreur uitoefent in Koerdistan, gaande van etnische zuiveringen tot genocide.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Europees Commissaris
|
![]() (VERVOLG van mijn vorige post)
En zo ook wordt kritiek-en hersenloos de Turkse terminologie overgenomen waarbij "het instellen van een veiligheidszone" in Rojava in werkelijkheid het uitoefenen van terreur in die zone is met het uitvoeren van etnische zuiveringen. Of hoe het steeds de overwinnaars en de heersende machthebbers zijn die de geschiedenis schrijven en weten te dikteren. 2° Wat mij voorts opvalt is dat ge merkwaardig genoeg blijkbaar wel aan de kant van de Koerden staat maar niet aan de kant van de Palestijnen.... ![]() Ik vind het even onbegrijpelijk dat Vlaamsgezinden zoals The4Horsemen, E.Gidius en Qercus aan de kant van Israël staan. Aan de strijd van de Palestijnen, de Koerden, de Ieren, de Basken, en de Indianen en de Grieken in de 19e eeuw, EN de Vlaamsgezinden, daaraan ligt toch 1 en dezelfde gevoeligheid ten grondslag ! Namelijk de strijd van de onderdrukte tegen de onderdrukker. De strijd van de volksnationalist tegen de staatsnationalist. De strijd van de gekoloniseerde tegen de kolonisator. Kunnen de genoemde heren mij eens uitleggen hoe het komt dat ze dat anders zien ? Maar ach ja, ik weet het wel, de tijd van Willy Kuypers is blijkbaar al lang voorbij. Dat was nog eens tenminste een konsekwente volksnationalist.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 03:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een eerste knauw in die overtuiging was de enthousiaste steun van de Palestijnen aan Saddam Hoessein tijdens de jaren '90. De Palestijnen hebben een onverwoestbaar talent om steeds voor de verkeerde kant te kiezen waardoor ze zijn komen te staan waar ze nu staan: gehavend, helemaal alleen, zonder vrienden. Daarnaast is de wereld ook veranderd. Het westen, en specifiek Europa, wordt nu veel meer bedreigd door vijanden allerhande dan in de jaren '70 tot 2000. Wij kunnen het ons niet permitteren om Israël nog verder van ons te vervreemden en/of ten val te brengen. Verder vind ik dat we best wat meer begrip kunnen opbrengen voor de benarde situatie waar Israël zich in bevindt. Wij weten niet wat het is om het oprukkende moslimfanatisme onder controle te moeten houden. Kijk naar Syrië, ook Assad moest daar de harde middelen gebruiken om een niet-religieus regime in stand te houden tegenover het islamitisch fascisme Dat gezegd zijnde ben ik zeker niet blind voor uitwassen van het huidige Israëlische beleid tegenover de Palestijnen. Ik begrijp ook niet waarom 80 pct van de gebouwen in Gaza moest vernietigd worden, nochg waarom twee miljoen mensen een jaar lang in honger en zonder modern comfort moesten gehouden worden. Maar ten gronde zal ik nooit het bestaansrecht van Israël in vraag stellen. Citaat:
Onze overleving staat op het spel en er is geen ruimte meer voor idealistische Spielereien.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat "soort" woordgebruik werkt alleen in je eigenste self induced 'better-than-thou' middens. WERELDVREEMD aka... zeer 'chosen-piepel' gedrag.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 februari 2025 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling blijft: piazzolla is een pizzaiolo. Geef me een reden waarom niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in tegenstelling tot Duitsland komt geen mea culpa. Integendeel, de Armeense en Griekse genocide blijft er een verboden onderwerp. Dat is trouwens net wat ik ook dacht en bij deze haalt ge mij de woorden uit de mond. En ik dacht het niet alleen, maar ik wijdde destijds een heuse draad aan dit door de geschiedenis vergeten onderwerp: https://forum.politics.be/showthread.php?t=242133
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() toon ons 1 link waar we kunnen nagaan dat jij het palestijns volk, als volk op hun geboortegrond rechtvaardigt ? Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 04:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ... Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() en uw moslim probleem zal door de onrechtmatige staat israel opgelost worden zekers, ... zoiets ![]() het onthemen van het palestijns volk en zijn cultuur uit hun geboorteland zal uw 'moslim probleem' niet oplossen, ... integendeel Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Minister
|
![]() geen trots in eigen volk ?, zich niet thuis voelend in eigen huis ?, grotere macht is beter ?, ...
Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() verder dan semantisch gelul geraak je totnogtoe niet. Ontracht dit maar, u kan beter: "Israel heeft geen enkel bestaansrecht op Palestijnse grond", noem mij 1 reden pbe ontkrachting van de these: -Pandareus: "israel is de vaart der volkeren" -maddox: "Het recht van de sterkste", "Palestijnse grond = grond waar ge geen kloten mee bent zolang er een moslim op zit" -E. Gidius:"er bestaat helemaal geen Palestijnse grond" Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 06:00. |
|
![]() |
![]() |