Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2025, 17:38   #361
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
de toerstand in Gaza

Wat heeft dit allemaal te maken met de toestand in gaza in deze eeuw ??

broodje app verhaal , onderbouw dat eens concreet.

het meeste wel ja .

Drumstel en vlinder.
Heeft er net zo veel mee te maken.

Vasthouden aan geweld als oplossing gaat niets oplossen in dit conflict.
Hier kan ik alleen maar aan toevoegen.
Kumabaya my lord.
Oud 18 januari 2025, 17:47   #362
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hier kan ik alleen maar aan toevoegen.
Kumabaya my lord.
Niks dus.
Oud 18 januari 2025, 18:27   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks dus.
Tja, als u apenbroodjes wil verkopen, verkoop ze aan uw troetels, die slikken dat als zoete koek.
Oud 19 januari 2025, 14:35   #364
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

"Kumabaya my lord" is een trol reactie
Oud 19 januari 2025, 14:38   #365
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Kumabaya my lord" is een trol reactie
Geleerd van u.
Oud 9 februari 2025, 00:41   #366
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
These: piazzolla is een pizzaiolo. Noem mij één reden waarom dat niet zo is.
omdat piazzolla, piazzolla is, uw 'pizziaiolo' heeft enige gelijkenis maar het is piazzolla niet. U hebt een probleem dingen te noemen wat ze zijn?
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 00:50   #367
piazzolla
Minister

Standaard

Den Donald gaat van Gaza een vakantie oord maken, .... effkes 2 miljoen van hun geboorte grond onterven ... business opportineiten he ...

Laatst gewijzigd door piazzolla : 9 februari 2025 om 00:52.
Oud 9 februari 2025, 00:54   #368
piazzolla
Minister

Standaard

These blijft:

"Israel heeft geen enkel bestaansrecht op Palestijnse grond", noem mij 1 reden

pbe ontkrachting van de these:
-Pandareus: "israel is de vaart der volkeren"
-maddox: "Het recht van de sterkste", "Palestijnse grond = grond waar ge geen kloten mee bent zolang er een moslim op zit"
-E. Gidius:"er bestaat helemaal geen Palestijnse grond"

Laatst gewijzigd door piazzolla : 9 februari 2025 om 00:56.
Oud 9 februari 2025, 02:29   #369
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een staatkundige en politieke fictie, net zoals Koerdistan dat is.

Het verschil is dat zowat de hele wereld zijn zak veegt aan het concept Koerdistan, terwijl het Palestijns verhaal voor de arabische sponsor landen een blijvend robbertje vechten is met Israël. Geen van die sponsors steekt een poot uit voor Koerdistan, maar allemaal staan ze te jengelen in de UN over 'Palestina'.
Dat Turkije van de chaos in Syrië profiteert om nog wat Koerden uit te moorden , dat interesseert hen niet. Maar alle dagen Pallywood huilie-huilie over die arme gazanen, staat op het dagelijks menu.
Het resultaat zal in de twee gevallen hetzelfde zijn : het komt er nooit.

Mij treft vooral dat de terreur die de Turkse staat uitoefent in Koerdistan schromelijk wordt onderbelicht in de media.
Waar vindt ge gedegen artikels over die terreur in deze post-Assad tijd ?
Ik zie slechts summiere regeltjes in de marge.

En dan heb ik het nog niet eens over de gehanteerde terminologie die overgenomen wordt van de heersende machthebbers.
Koerdische soldaten worden "terroristen" genoemd en dat niet alleen door Turkije maar nagenoeg wereldwijd, terwijl het nu net het Turkse leger is die een regelrechte terreur uitoefent in Koerdistan, gaande van etnische zuiveringen tot genocide.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 02:51.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 03:11   #370
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard Hoe kan begod een Vlaamsgezinde aan de kant van Israël staan...!?

(VERVOLG van mijn vorige post)

En zo ook wordt kritiek-en hersenloos de Turkse terminologie overgenomen waarbij "het instellen van een veiligheidszone" in Rojava in werkelijkheid het uitoefenen van terreur in die zone is met het uitvoeren van etnische zuiveringen.
Of hoe het steeds de overwinnaars en de heersende machthebbers zijn die de geschiedenis schrijven en weten te dikteren.

Wat mij voorts opvalt is dat ge merkwaardig genoeg blijkbaar wel aan de kant van de Koerden staat maar niet aan de kant van de Palestijnen....
Ik vind het even onbegrijpelijk dat Vlaamsgezinden zoals The4Horsemen, E.Gidius en Qercus aan de kant van Israël staan.

Aan de strijd van de Palestijnen, de Koerden, de Ieren, de Basken, en de Indianen en de Grieken in de 19e eeuw, EN de Vlaamsgezinden, daaraan ligt toch 1 en dezelfde gevoeligheid ten grondslag !
Namelijk de strijd van de onderdrukte tegen de onderdrukker. De strijd van de volksnationalist tegen de staatsnationalist. De strijd van de gekoloniseerde tegen de kolonisator.

Kunnen de genoemde heren mij eens uitleggen hoe het komt dat ze dat anders zien ?

Maar ach ja, ik weet het wel, de tijd van Willy Kuypers is blijkbaar al lang voorbij. Dat was nog eens tenminste een konsekwente volksnationalist.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 03:31.
Oud 9 februari 2025, 06:40   #371
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
(VERVOLG van mijn vorige post)

En zo ook wordt kritiek-en hersenloos de Turkse terminologie overgenomen waarbij "het instellen van een veiligheidszone" in Rojava in werkelijkheid het uitoefenen van terreur in die zone is met het uitvoeren van etnische zuiveringen.
Of hoe het steeds de overwinnaars en de heersende machthebbers zijn die de geschiedenis schrijven en weten te dikteren.
Het wordt nog schrijnender als we weten dat Rojova een baken van verlichting, democratie en mensenrechten is in de achterlijke oceaan van het Midden-Oosten, terwijl Turkije...

Citaat:

Wat mij voorts opvalt is dat ge merkwaardig genoeg blijkbaar wel aan de kant van de Koerden staat maar niet aan de kant van de Palestijnen....
Ik vind het even onbegrijpelijk dat Vlaamsgezinden zoals The4Horsemen, E.Gidius en Qercus aan de kant van Israël staan.

Aan de strijd van de Palestijnen, de Koerden, de Ieren, de Basken, en de Indianen en de Grieken in de 19e eeuw, EN de Vlaamsgezinden, daaraan ligt toch 1 en dezelfde gevoeligheid ten grondslag !
Namelijk de strijd van de onderdrukte tegen de onderdrukker. De strijd van de volksnationalist tegen de staatsnationalist. De strijd van de gekoloniseerde tegen de kolonisator.

Kunnen de genoemde heren mij eens uitleggen hoe het komt dat ze dat anders zien ?
E. Gidius was nog niet zo lang geleden een overtuigd supporter van de Palestijnse zaak. Dat kan je hier op dit forum nog nagaan.

Een eerste knauw in die overtuiging was de enthousiaste steun van de Palestijnen aan Saddam Hoessein tijdens de jaren '90. De Palestijnen hebben een onverwoestbaar talent om steeds voor de verkeerde kant te kiezen waardoor ze zijn komen te staan waar ze nu staan: gehavend, helemaal alleen, zonder vrienden.

Daarnaast is de wereld ook veranderd. Het westen, en specifiek Europa, wordt nu veel meer bedreigd door vijanden allerhande dan in de jaren '70 tot 2000. Wij kunnen het ons niet permitteren om Israël nog verder van ons te vervreemden en/of ten val te brengen.

Verder vind ik dat we best wat meer begrip kunnen opbrengen voor de benarde situatie waar Israël zich in bevindt. Wij weten niet wat het is om het oprukkende moslimfanatisme onder controle te moeten houden. Kijk naar Syrië, ook Assad moest daar de harde middelen gebruiken om een niet-religieus regime in stand te houden tegenover het islamitisch fascisme

Dat gezegd zijnde ben ik zeker niet blind voor uitwassen van het huidige Israëlische beleid tegenover de Palestijnen. Ik begrijp ook niet waarom 80 pct van de gebouwen in Gaza moest vernietigd worden, nochg waarom twee miljoen mensen een jaar lang in honger en zonder modern comfort moesten gehouden worden.

Maar ten gronde zal ik nooit het bestaansrecht van Israël in vraag stellen.

Citaat:
Maar ach ja, ik weet het wel, de tijd van Willy Kuypers is blijkbaar al lang voorbij. Dat was nog eens tenminste een konsekwente volksnationalist.
Ik heb lang met Willy samengewerkt. Maar de tijden zijn veranderd, Jacob. Noord-Ierland of Baskenland zijn nu niet meer echt prangende problemen. Wij hebben als westerse democratieën nu wel andere, iets gevaarlijker katten te geselen.

Onze overleving staat op het spel en er is geen ruimte meer voor idealistische Spielereien.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 08:31   #372
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wij kunnen het ons niet permitteren om Israël nog verder van ons te vervreemden en/of ten val te brengen.
Oh, come on...
dat "soort" woordgebruik werkt alleen in je eigenste self induced 'better-than-thou' middens.

WERELDVREEMD aka... zeer 'chosen-piepel' gedrag.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 februari 2025 om 08:32.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 10:33   #373
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
omdat piazzolla, piazzolla is, uw 'pizziaiolo' heeft enige gelijkenis maar het is piazzolla niet. U hebt een probleem dingen te noemen wat ze zijn?
Veel blabla en semantiek. Het zijn min of meer dezelfde letters.

Mijn stelling blijft: piazzolla is een pizzaiolo. Geef me een reden waarom niet.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 10:38   #374
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn stelling blijft: piazzolla is een pizzaiolo. Geef me een reden waarom niet.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2025, 22:08   #375
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard De Turkse terreurstaat.

Citaat:
Het wordt nog schrijnender als we weten dat Rojova een baken van verlichting, democratie en mensenrechten is in de achterlijke oceaan van het Midden-Oosten, terwijl Turkije...
Inderdaad ! Terwijl de Turkse terreurstaat kan bogen een lange en wrede geschiedenis van ethische zuivering en genocide !
En in tegenstelling tot Duitsland komt geen mea culpa. Integendeel, de Armeense en Griekse genocide blijft er een verboden onderwerp.

Dat is trouwens net wat ik ook dacht en bij deze haalt ge mij de woorden uit de mond.
En ik dacht het niet alleen, maar ik wijdde destijds een heuse draad aan dit door de geschiedenis vergeten onderwerp:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=242133

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2025 om 22:16.
Oud Vandaag, 04:28   #376
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
...E. Gidius was nog niet zo lang geleden een overtuigd supporter van de Palestijnse zaak. Dat kan je hier op dit forum nog nagaan. ...
... koeiestront,
toon ons 1 link waar we kunnen nagaan dat jij het palestijns volk, als volk op hun geboortegrond rechtvaardigt ?

Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 04:58.
Oud Vandaag, 04:40   #377
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
... Wij kunnen het ons niet permitteren om Israël nog verder van ons te vervreemden en/of ten val te brengen.

Verder vind ik dat we best wat meer begrip kunnen opbrengen voor de benarde situatie waar Israël zich in bevindt.
...
internationaal gezocht oorlogscrimineel Netanyahu en zijn Israel beleeft (met Trump) huidig zijn hoogdagen (aka israel soll arab frei sein)
...

Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:08.
Oud Vandaag, 04:49   #378
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
...
Onze overleving staat op het spel en er is geen ruimte meer voor idealistische Spielereien.
'Onze overleving staat op het spel' ...
en uw moslim probleem zal door de onrechtmatige staat israel opgelost worden zekers, ... zoiets

het onthemen van het palestijns volk en zijn cultuur uit hun geboorteland zal uw 'moslim probleem' niet oplossen, ... integendeel

Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:15.
Oud Vandaag, 05:00   #379
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
... Kunnen de genoemde heren mij eens uitleggen hoe het komt dat ze dat anders zien ? ...
geen trots in eigen volk ?, zich niet thuis voelend in eigen huis ?, grotere macht is beter ?, ...

Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 05:30.
Oud Vandaag, 05:34   #380
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Veel blabla en semantiek. Het zijn min of meer dezelfde letters.

omdat uw fantast begrip 'pizzaiolo' onbestaand en onbeduidend is ? maar voor mij mag je dit hoor ! ...
verder dan semantisch gelul geraak je totnogtoe niet. Ontracht dit maar, u kan beter:

"Israel heeft geen enkel bestaansrecht op Palestijnse grond", noem mij 1 reden

pbe ontkrachting van de these:
-Pandareus: "israel is de vaart der volkeren"
-maddox: "Het recht van de sterkste", "Palestijnse grond = grond waar ge geen kloten mee bent zolang er een moslim op zit"
-E. Gidius:"er bestaat helemaal geen Palestijnse grond"

Laatst gewijzigd door piazzolla : Vandaag om 06:00.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be