![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, als we gaan winkelen mijn dochter en ik en we springen ff de Lunchgarden binnen zijde echt wel een klein 50 Eurokes kwijt voor 2 onnozel en belachelijk slechte menuutjes.
Die van Turnhout is echt wel ongelooflijk slecht gerund en er staat heel regelmatig ander personeel te bedienen. Gisteren was de nieuwe manager aan het helpen ze ratelde aan 1 stuk door tegen de klanten en gaf ze half gekookte potjes mosselen mee, het kwam de kwaliteit niet ten goede dat al die potjes terug het vuur op moesten, ik dacht dat dat mens wel best eens op de Rilatine zou zitten. In Lier daarentegen is het echt wel vele beter gerund en de kwaliteit van het eten is dan ook beter. Moest ik punten geven aan zelfbedieningsrestaurants zou ik Turnhout een 4 en Lier een 8 geven.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het enige wat ik me er nog van kan herinneren is dat ik toen dacht: "Van zodra ik zelf bepaal waar ik ga eten, kom ik hier nooit van mijn leven nog binnen." En dat heb ik ook zonder moeite vol kunnen houden. Ik begrijp dan ook niet hoe iemand ergens kan gaan eten waar hij van zijn leven nog niet goed gegeten heeft. Laat staan als hij daar al 20 jaar lang dezelfde brol voorgeschotelde krijgt. Wat trekt jou dan aan in die Lunchgarden? En waarom ga je in godsnaam toch nog ergens binnen als je weet dat je er rommel gaat krijgen? Ga jij zo ook al heel je leven lang bij een bakker wiens brood je niet te vreten vindt?
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je een airfryer voor de frieten ? Mosselen klaarmaken is kinderspel
Laatst gewijzigd door koe de poing : 11 juni 2024 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
MC Donalds vind ik dus echt niet te vreten en Pizzahut is echt marginaal volgens mij. Het is niet zo dat we dat rekenen als restaurantbezoek, het zijn gewoon momenten dat ik met mijn jongste kan tafelen en een zinnig gesprek kan voeren.
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MCdrek en Lunchgarden, eten opgewarmd door de laagstbetaalde.
Je weet wat je kan verwachten. Werk uitgevoerd door de minst gemotiveerden, minst werklustigen, ongeïnteresseerden. Het zou bijna een ministerie kunnen zijn.
![]() |
#166 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Zo'n hamburger van de markt is wel lekker... Omdat dat een pistolet is geen gesmolten spons. Geeuw... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan krijg je die 750 gram te lang gekookt-rubber- voor €23 op je bord met fletse frieten.
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zit er ook dikwijls vol.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mosselen is kwestie van seconden om ze niet droog en kapot te koken en verse ui, selder etc natuurlijk. Ik eet ze trouwens graag ook gewoon levend rauw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas.....
Binnenkort stelt zich de levensvraag waarmee dit draadje ooit begon niet meer...... Dit zal dan een van de zeldzame draadjes zijn die echt kan gesloten worden gezien er geen strafbare feiten meer zijn.... ![]()
Rijkdom bestaat niet uit de hoeveelheid materiele bezittingen maar uit het hebben van weinig verlangens. Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2025 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20250118_97601920
Waar ging het mis met Lunch Garden? “Er was een radicaal plan, maar ze hebben vastgehouden aan hun vol-au-vent” ‘Lekker, makkelijk en goedkoper dan thuis’. De drie bestaansredenen van Lunch Garden staan onder druk of gelden zelfs niet meer. “Een Lunch Garden is geen Parijse bistro, maar eigenlijk zouden ze een gelijkaardige rol kunnen spelen.” Dat middensegment staat al jaren onder druk. “Een keten als Lunch Garden kent drie bestaansredenen: het moet lekker en makkelijk zijn en ook nog eens goedkoper dan thuis. Die drie pijlers staan onder druk.” Ergens vervullen Lunch Garden en de Parijse bistro’s eenzelfde nood, zegt Ballieu. “Parijzenaars gaan ook anno 2025 naar hun bistro om de hoek want ‘voor dat geld kan je thuis niet koken’. Als mijn moeder mij als kind op vrijdagavond na de grote inkopen in de GB meenam naar de Lunch Garden, was dat vanuit een gelijkaardige gedachtegang. En ik hou warme herinneringen over aan het korstje op de chicons gratin. Ik ga nog iets bekennen: ik droomde er ooit van om met Balls & Glory een shop-in-shop bij Lunch Garden te openen. Ik denk dat die samenwerking écht wel had kunnen werken.” ![]() Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 januari 2025 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel eten kwam uit grote blikken, of gemaakt met poeder, vlokken en diepvries. Echt smakeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga bijna nooit meer op restaurant. Een oud lief vroeger zei me ooit met u ga ik nooit meer op restaurant het is altijd boel. Als ik diepvries of fret uit emmers van 10kg krijg dan proef ik het en zeg ik het als de opdiener(ster) met een gestreken muil komt vragen of het gesmaakt heeft. Bekende brasseries doen het ook, de smaak van 2025 is niet meer zoals die van de jaren 70 en 80 of daarvoor. Nu delen ze godverdomme punten uit voor het stapeltje handdoekjes in de toiletten of voor een kaars die op de tafel staat of de tekeningskes op het bord of de wijn die ik 4 keer goedkoper in de supermarkt kan kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie toch regelmatig "koks" (meestal zijn dat hulpjes) zelf het vlees voor een koninginnenhapje maken. Vergeet niet dat de bouillon, waarin de kip gekookt werd, een goede basis is om soep te maken. En eigenlijk is er niet veel werk aan dat vlees. Goed koken zodat het vlees gewoon van de knoken valt, wat fijn snijden en je hebt al meer dan de helft van het werk gedaan. Je proeft natuurlijk ook dat het verse Champignons zijn. Nee, een restaurant maakt dit bij voorkeur toch zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |