Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2023, 20:23   #141
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Dat is zuivere pitbull-lobby zever en je moet ongelofelijk naïef zijn om daarin mee te gaan.
U bent net zo vooringenomen. Bij alle dieren is ouderlijk toezicht verstandig.
Ik ben in mijn jeugd vaker door een kat gekrabt, dan dat welke hond dan ook mij iets heeft gedaan. Maar ik ben dan ook geboren in een familie met Boxers.

@Quercus: wat hondenkwijl ben ik wel gewend van onze Boxers. Dat heb ik nooit als excessief ervaren, tuurlijk je moet ze niet iets lekkers voor hun bek houden, maar dan gaat iedere hond kwijl.
Met ''abnormale'' kruisingen, bedoel je bepaalde smalle stambomen? Nogmaals dat er voor de gezondheid van honden en andere dieren, restricties komen voor de gezondheid, zoals minder platte snuiten (ook een probleem bij bepaalde katten) is niet slecht.
Niks tegen dogachtigen, mijn favoriete soort hond, maar als je van dogachtige rassen, het uiterlijk uit 1923 vergelijkt met 2023, dan zie je wel waar ze zijn doorgeslagen.
Oud 11 oktober 2023, 20:27   #142
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben in mijn jeugd vaker door een kat gekrabt, dan dat welke hond dan ook mij iets heeft gedaan. Maar ik ben dan ook geboren in een familie met Boxers.

@Quercus: wat hondenkwijl ben ik wel gewend van onze Boxers. Dat heb ik nooit als excessief ervaren, tuurlijk je moet ze niet iets lekkers voor hun bek houden, maar dan gaat iedere hond kwijl.
Met ''abnormale'' kruisingen, bedoel je bepaalde smalle stambomen? Nogmaals dat er voor de gezondheid van honden en andere dieren, restricties komen voor de gezondheid, zoals minder platte snuiten (ook een probleem bij bepaalde katten) is niet slecht.
Niks tegen dogachtigen, mijn favoriete soort hond, maar als je van dogachtige rassen, het uiterlijk uit 1923 vergelijkt met 2023, dan zie je wel waar ze zijn doorgeslagen.
Wat doet u denken dat boxers bij de categorie ‘pitbull’ en andere ‘vechthonden’ gerekend wordt? Ik reken herdershonden daar ook niet bij.
Oud 11 oktober 2023, 21:28   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die categorie "bijthonden" hebben wij helemaal niet nodig in Vlaanderen.
Ik pleit voor een fokverbod en een invoerverbod.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 21:51   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat doet u denken dat boxers bij de categorie ‘pitbull’ en andere ‘vechthonden’ gerekend wordt? Ik reken herdershonden daar ook niet bij.
Ik heb altijd gehoord dat boxers zeer kindvriendelijk zijn. Het kan natuurlijk dat er hier of daar toch een "stinker"-boxer opduikt, maar ik denk dat over het algemeen dat wel meevalt.
Oud 11 oktober 2023, 22:49   #145
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mij ervaring zijn Jack Russells en Chihuahuas inderdaad bijtgrager dan vele grotere rassen, maar ik vind uw geweld excessief met mijn maat 46.

Wederom zo excessief aggressief, straks gaan ze ook nog een lijst over u aanleggen
Een American Stafford heeft die kant, maar tegelijkertijd hebben ze de reputatie als 'nanny dog'. Goed opgevoed zijn ze wel degelijk goede gezinshonden, en wantrouwend naar vreemden zijn wel meer honden.
Nogmaals opvoeding is alles.

Zo'n test kan gezien worden als discriminatie en worden genegeerd, onze familie heeft alle generatie dit hondenras en nu gaat een of ander kattenmens zeggen, dat ze dat niet meer mogen, veel succes.
Nen hond die in iemand zijn been hangt en niet wilt lossen die krijgt van mij ne schop in de weke delen. Pas op ik zal eerst auditief waarschuwen.

maar ge weet even goed als ikik dat dat bij zo een pit bull toestanden niets gaat doen.

Ik heb het eens meegemaakt , die van mij , correct aan de lijn werd aangevallen door zo ene die ze lieten rondlopen. Dus die twee beginnen naar mekaar te bijten. Ik heb dan even wat verbaal geweld boven gehaald, waardoor hond a en b tijdelijk verstijfden en de andere eigenaar al even erg verschoot. Toen was er weer vrede op aarde.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 22:49   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die categorie "bijthonden" hebben wij helemaal niet nodig in Vlaanderen.
Ik pleit voor een fokverbod en een invoerverbod.
Elke hond kan bijten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 22:53   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nen hond die in iemand zijn been hangt en niet wilt lossen die krijgt van mij ne schop in de weke delen. Pas op ik zal eerst auditief waarschuwen.

maar ge weet even goed als ikik dat dat bij zo een pit bull toestanden niets gaat doen.

Ik heb het eens meegemaakt , die van mij , correct aan de lijn werd aangevallen door zo ene die ze lieten rondlopen. Dus die twee beginnen naar mekaar te bijten. Ik heb dan even wat verbaal geweld boven gehaald, waardoor hond a en b tijdelijk verstijfden en de andere eigenaar al even erg verschoot. Toen was er weer vrede op aarde.
Dat uiteraard.
Oud 12 oktober 2023, 00:46   #148
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rottweilers dan ook niet? Of Akita's Ook met jullie zogenaamde probleemhonden, hebben mijn honden altijd gewoon kunnen spellen, beter dan met die vaak mode-accessoires hondjes aka kleine hondjes.
Sommige baasjes van de door jullie zo gewraakte honden ontzeggen ook vaak hun honden normale interactie met andere honden. Dat is ook niet zo fijn voor die beesten.
Ik ben nog niet zo bang voor mijn geliefde Boxers, maar als die gekkies eenmaal beginnen....
Daarbij heb ik als hondenbaasje alle speelkameraadjes van mijn honden als prettige ervaren, dat kan ik niet van die keffers zeggen.
Oud 12 oktober 2023, 07:22   #149
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rottweilers dan ook niet? Of Akita's Ook met jullie zogenaamde probleemhonden, hebben mijn honden altijd gewoon kunnen spellen, beter dan met die vaak mode-accessoires hondjes aka kleine hondjes.
Sommige baasjes van de door jullie zo gewraakte honden ontzeggen ook vaak hun honden normale interactie met andere honden. Dat is ook niet zo fijn voor die beesten.
Ik ben nog niet zo bang voor mijn geliefde Boxers, maar als die gekkies eenmaal beginnen....
Daarbij heb ik als hondenbaasje alle speelkameraadjes van mijn honden als prettige ervaren, dat kan ik niet van die keffers zeggen.
ik moest die van mij alleen maar echt in t oog houden als er zo ne keffer te dicht kwam, die zou m gepakt hebben. Ja hoe dat kwam geen idee en met normale honden geen probleem ook niet met kinderen of grote mensen, maar zo een gepimpte rat, nee dat kwam niet goed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 09:12   #150
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Rottweilers...

Mijn zus had zo eentje. +60kg spieren.
Die kwam naast u zitten en legde zijn hoofd op uw schoot. Dan kwam er zo een diep gegrom uit zoals een kat die begint te spinnen maar dan anders....
Echt op mijn gemak zat ik daar dan toch niet...
Oud 12 oktober 2023, 09:15   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een Rottweiler (ons Conny ), deed geen vlieg kwaad, puur "vanille-crème".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 17:47   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Finland heeft men aan een univ. de studenten diergeneeskunde 3 jaar lang ALLE hondenrassen ter wereld VOLLEDIG laten onderzoeken.
De Mechelse Schaper kwam er als SLIMSTE uit.
We mogen hier nu ook eens fier op zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 18:41   #153
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Rottweilers...

Mijn zus had zo eentje. +60kg spieren.
Die kwam naast u zitten en legde zijn hoofd op uw schoot. Dan kwam er zo een diep gegrom uit zoals een kat die begint te spinnen maar dan anders....
Echt op mijn gemak zat ik daar dan toch niet...
Maar je zegt het juiste he ... zoals een kat. Niet omdat ze gevaarlijk zijn.

Rottweilers houden van trekspelletjes en dan grommen ze ook, dat maakt deel uit van het spel.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 21:43   #154
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee die nanny-hond is klinkklare onzin, die uitgekraamd word door niet zo snuggere mensen.
Dat er gekken zo'n honden op hun kleuter lieten passen is mogelijk, maar dat veranderd de hond niet.

Al was je 1000 maal gebeten door een dwergkonijn, dat maakt het risico niet kleiner.
De vechthond bij onverantwoordelijke eigenaars is net zoals een ander wapen, dat wil je niet in onze maatschappij. Die eigenaars zullen er altijd zijn, dus enige optie is het wapen verbieden.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2023, 21:55   #155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rottweilers en Akitu Ino behoren ook niet tot de ‘pitbull’ klasse. Maakt niet weg dat het omwille van hun ‘omvang’ gevaarlijke honden kunnen zijn. Dus niet geschikt voor onervaren baasjes.
Ze zijn ook niet meer zo populair omdat de mafketels die met een gevaarlijke hond willen rondlopen nu pitbulls en aanverwanten verkiezen.
Oud 13 oktober 2023, 00:00   #156
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rottweilers en Akitu Ino behoren ook niet tot de ‘pitbull’ klasse. Maakt niet weg dat het omwille van hun ‘omvang’ gevaarlijke honden kunnen zijn. Dus niet geschikt voor onervaren baasjes.
Ze zijn ook niet meer zo populair omdat de mafketels die met een gevaarlijke hond willen rondlopen nu pitbulls en aanverwanten verkiezen.
Pittbulls en Staffordshires eindigen nu helaas bij de verkeerde baasjes.

Populariteit is een risico voor elk honden (maar ook katten ras), dan worden ze snel doorgefokt, wat ten koste gaat van de gezondheid.
Boxers zijn gelukkig ook gestabiliseerd in populariteit. Decennia geleden waren ze even zeer populair, daarna volgde een dipje en nu zijn ze wel redelijk stabiel.

Ik ken ook wel wat mensen met een Rottweiler en net zoals Boxers zijn het ook graag schoothonden.
Oud 13 oktober 2023, 00:16   #157
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar je zegt het juiste he ... zoals een kat. Niet omdat ze gevaarlijk zijn.

Rottweilers houden van trekspelletjes en dan grommen ze ook, dat maakt deel uit van het spel.
Onze Boxers waren en zijn ook dol op trekspelletjes en als je je hond kent, herken je de verschillende soorten grommen (want het is ook een communicatiemiddel) heus wel.

@Storm: u begrijpt de mythe verkeerd, het gaat om het feit, dat het ook gewoon goede gezinshonden kunnen zijn en niet slecht zijn voor de kinderen in het gezin. Maar dan moeten ze wel goed worden opgevoed, geldt voor iedere hond overigens, anders heb je wel een ervaren baasje met veel tijd nodig.

Honden en kinderen gaan goed samen, maar ouderlijk toezicht is altijd verstandig, ongeacht het ras.
Oud 21 april 2024, 08:13   #158
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Breng je hond mee naar het werk dag bij de EU. Meer dan dertig hondensoorten gediscrimineerd; allergische en bange werknemers moeten thuiswerken ... een blaffend succes ...

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 12:01   #159
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Er bestaan geen gevaarlijke honden, er zijn enkel onbekwame bazen/eigenaars.
Geen enkele hond zal ooit bijten als de mens zijn onbetwiste en kalme roedelleider is met wederzijds respect en vertrouwen.

En honden hebben roedelleiders nodig en katten hebben personeel...

Laatst gewijzigd door Oma : 21 april 2024 om 12:02.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 17:29   #160
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Er bestaan geen gevaarlijke honden, er zijn enkel onbekwame bazen/eigenaars.
Geen enkele hond zal ooit bijten als de mens zijn onbetwiste en kalme roedelleider is met wederzijds respect en vertrouwen.

En honden hebben roedelleiders nodig en katten hebben personeel...
Bullshit. Geen beter getrainde honden dan politiehonden en toch krijgen ze die soms niet meer of met de grootste moeite van hun slachtoffers.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be