Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2025, 14:58   #56221
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van de Russen is op zijn hoede om politieke uitspraken te doen.
Dat is het verschil.

Hier heeft Tomm de vrijheid om meningen in het openbaar te doen die ingaan tegen wat onze regeringen stellen.

Moet je eens proberen in Rusland.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 15:14   #56222
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van de Russen is op zijn hoede om politieke uitspraken te doen.
Nee hoor, ze zijn veel opener dan de gemiddelde Belg. Macron en Zelensky zijn "pidaras" volgens alle Russen met wie ik sprak. Dat ga ik maar beter niet vertalen.
Volgens sommigen is Poetin ook een "pidaras", en zijn partij "Verenigde Dieven van Rusland".
En zo goed als alle Russen hebben hun theorieen over wie het voor het zeggen heeft in de VS, discussies die bij ons erg gevoelig liggen, maar in Rusland gespreksonderwerp zijn op familiefeestjes, in parken, taxi's, in bars, etc.
Meestal is de conclusie "een select groepje vooral Joodse miljardairs", Wallstreet dus.

Ook zijn er veel discussies over LHTB+ toestanden. Sommigen vinden dat Russen achterlijk zijn op dat vlak, dat ze in het Westen voorstaan op Rusland (diezelfde zullen het dan weer hebben over hoe Amerikaanse miljardairs Rusland kapot willen maken, dus tussen "pro-westers" en "anti-westers" zit een heel gamma en niets is "zwart wit"), anderen dat dit een ideologie is opgedrongen door Joodse miljardairs om de samenlevibg te destabiliseren.

Samengevat het beeld dat van Rusland geschetst wordt in de westerse media klopt langs geen kanten.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 januari 2025 om 15:36.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 15:25   #56223
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is het verschil.

Hier heeft Tomm de vrijheid om meningen in het openbaar te doen die ingaan tegen wat onze regeringen stellen.

Moet je eens proberen in Rusland.
Heb ik geprobeerd in Rusland.
Iedereen heeft wel een mening over de macht van de miljardairs in de VS, maar ook in Rusland. En over het niveau van corruptie in het hedendaagse Rusland. Ook in een volle treinwagon. Je moet echt al ver gaan of een belangrijke job hebben in Rusland voor je in de problemen komt door publieke uitspraken.

Uitzondering is de oorlog, omdat jonge mensen sterven "voor het vaderland". Diegene die Zelensky een toffe pee vinden, als er al zijn, zullen dat voor zichzelf houden.

Omgekeerd in Oekraine word je opgepakt en gemarteld of vermoord bij het minste vermoeden dat je pro-Russisch zou zijn.

Jongere mensen zijn over het algemeen Poetin-gezind, oudere vonden het beter onder het communisme. Alle Russen met wie ik sprak vinden dat Rusland onder "marionet" Jeltsin "geneukt" werd door het Westen, waarbij de overgrote meerderheid het onderscheid kan maken tussen westerse toeristen in Rusland en de "westerse elite". De meningen over Gorbatsjov varieren tussen "idioot" en "verrader".

Laatst gewijzigd door tomm : 12 januari 2025 om 15:26.
Oud 13 januari 2025, 07:23   #56224
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, ze zijn veel opener dan de gemiddelde Belg. Macron en Zelensky zijn "pidaras" volgens alle Russen met wie ik sprak. Dat ga ik maar beter niet vertalen.
Volgens sommigen is Poetin ook een "pidaras", en zijn partij "Verenigde Dieven van Rusland".
En zo goed als alle Russen hebben hun theorieen over wie het voor het zeggen heeft in de VS, discussies die bij ons erg gevoelig liggen, maar in Rusland gespreksonderwerp zijn op familiefeestjes, in parken, taxi's, in bars, etc.
Meestal is de conclusie "een select groepje vooral Joodse miljardairs", Wallstreet dus.

Ook zijn er veel discussies over LHTB+ toestanden. Sommigen vinden dat Russen achterlijk zijn op dat vlak, dat ze in het Westen voorstaan op Rusland (diezelfde zullen het dan weer hebben over hoe Amerikaanse miljardairs Rusland kapot willen maken, dus tussen "pro-westers" en "anti-westers" zit een heel gamma en niets is "zwart wit"), anderen dat dit een ideologie is opgedrongen door Joodse miljardairs om de samenlevibg te destabiliseren.

Samengevat het beeld dat van Rusland geschetst wordt in de westerse media klopt langs geen kanten.
Het beeld; welk beeld wordt er dan altijd geschetst over Rusland in de westerse media? ^^ Ik moest toch wel even slikken na het lezen van dit artikel.

Citaat:
De overgang naar markteconomieën in veel postcommunistische samenlevingen van de voormalige Sovjet-Unie en andere voormalige Oostbloklanden in Europa heeft geleid tot een "demografische ineenstorting", zo blijkt uit een recent rapport van het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties. Een van de meest ernstige bevindingen is een daling van de levensverwachting onder Russische mannen met vier jaar sinds 1980, van 62 jaar naar 58 jaar.

Het rapport van het ontwikkelingsprogramma merkte ook op dat de levensverwachting in Armenië, Wit-Rusland, Bulgarije, Letland, Litouwen en Roemenië aanzienlijk daalde. De directe oorzaak van de stijgende sterfte, aldus het rapport, is de "toename van zelfdestructief gedrag, vooral onder mannen." Oude problemen zoals alcoholisme zijn toegenomen; drugsmisbruik, een relatief nieuw probleem in de voormalige communistische blochas, is de afgelopen jaren dramatisch gestegen. Het rapport Transition 1999 stelde dat de zelfmoordcijfers ook sterk zijn gestegen, met 60% in Rusland, 80% in Litouwen en 95% in Letland sinds 1989.

Maar achter het zelfdestructieve gedrag, zeggen de auteurs, zitten economische factoren, waaronder stijgende armoedecijfers, werkloosheid, financiële onzekerheid en corruptie. Terwijl in 1988 slechts 4% van de bevolking van de regio een inkomen had van $ 4 (£ 2,50) per dag of minder, was dat cijfer in 1994 gestegen tot 32%. Bovendien is de overgang naar een markteconomie gepaard gegaan met een lagere levensstandaard (inclusief slechtere diëten), een verslechtering van sociale voorzieningen en grote bezuinigingen op de uitgaven voor gezondheidszorg.

"Wat we beargumenteren," zei Omar Noman, econoom voor het ontwikkelingsfonds en een van de bijdragers aan het rapport, "is dat de overgang naar markteconomieën [in de regio] de grootste ... moordenaar is die we in de 20e eeuw hebben gezien, als je hongersnoden en oorlogen buiten beschouwing laat. De plotselinge schok en wat het met het systeem deed ... heeft er effectief toe geleid dat er in de jaren negentig vijf miljoen [Russische mannen] levens zijn verloren." Met Groot-Brittannië en Japan, met hun verhouding van 96 mannen op elke 100 vrouwen als basisbevolking, hebben de auteurs van het rapport berekend dat er nu ongeveer 9,6 miljoen "vermiste mannen" zijn in het voormalige communistische blok. "De typische patronen zijn dat een man zijn baan verliest en een drankprobleem ontwikkelt," zei de heer Noman. "De vrouwen vertrekken dan en de mannen sterven, eerst emotioneel en dan fysiek."

Over het geheel genomen is het Russische sterftecijfer door ongelukken, waarvan de meeste met alcohol te maken hebben, sinds 1991 met 83% gestegen.
https://pmc-ncbi-nlm-nih-gov.transla...l&_x_tr_pto=rq

"Met loodzware top-downstructuren en een cultuur van zwijgzaamheid en wantrouwen ga je er niet komen."

https://www.youtube.com/watch?v=imZOp4Q3oEE
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2025, 07:42   #56225
TV-verslaafde

Standaard

Europa is niet veel beter af.

Wat herinneringen. "Een continent vol herinneringen."

De kaars is op denk ik ongeveer zo.

"Met loodzware top-downstructuren en een cultuur van zwijgzaamheid en wantrouwen ga je er niet komen."

Oud 13 januari 2025, 08:55   #56226
TV-verslaafde

Talking

Dus ik ben een Rus. 45 jaar; kan ik al op pensioen. Op mijn 60ste ben ik toch veelal al kapot; dood en begraven.

Een Europeaan. Het nihilisme. Wat herinneringen over Europa. Dat waakvlam beleid hier. DJ Palliativo. De Zombie's.

Oud 13 januari 2025, 09:24   #56227
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Europa is niet veel beter af.

Wat herinneringen. "Een continent vol herinneringen."

De kaars is op denk ik ongeveer zo.
Zo mogen we niet denken. Sommigen promoten deze attitude hier zodat we de situatie waarin we zitten zouden aanvaarden. Maar dat is een zelf vervullende belofte die zich in grote mate reeds vervuld heeft vrees ik indien ik de lakse houding bekijk van Europa aangaande de Nord Stream sabotage of recent het quasi ontbreken van reactie op Trump die Europa 2 miljoen vierkante kilometer grondstoffen wil afhandig maken. Het is niet dat Europa overloopt van goedkope grondstoffen he. Integendeel. Dat gevoel van verslagenheid en onmacht komt ervan als je generaties lang geïndoctrineerd bent geweest (en nog dagelijks via het nieuws, films, muziek,...) om niet in jezelf te geloven maar te rekenen op een ander.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 januari 2025 om 09:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2025, 09:27   #56228
TV-verslaafde

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zo mogen we niet denken. Sommigen promoten deze attitude hier maar dat is een zelf vervullende belofte.
Alles met mate. Beste, Bach. U niet te veel onderdompelen in de NPC wereld.

Citaat:
De zachte, fruitige smaak ervan verbergt het extreem hoge alcoholgehalte. Don de Beachcomber restaurants beperkten hun klanten tot twee zombies per persoon vanwege hun onvermoede uitwerking, waarvan Beach zei dat het iemand kon maken als "Like the Walking Dead".

Donn was erg voorzichtig met de recepten van zijn originele cocktails. Zijn instructies voor zijn barmannen bevatten gecodeerde verwijzingen naar ingrediënten, waarvan de inhoud alleen hem bekend was.

Donn had reden om zich zorgen te maken; een exemplaar van de Zombie werd op de New York World's Fair in 1939 geserveerd door een man die de eer probeerde op te strijken als bedenker van de Zombie Cocktail, genaamd Monte Proser.

De originele recepten van Donn voor de Zombie en andere Tiki-drankjes zijn gepubliceerd in Sippin 'Safari door Jeff "Beachbum" Berry. Berry onderzocht de oorsprong van veel Tiki-cocktails, interviewde barmannen van Don the Beachcomber's en andere originele Tiki-plaatsen en zocht andere originele bronnen op. Het meest opvallend is dat Sippin 'Safari de ontwikkeling van Donn’s Zombie Cocktail met drie verschillende recepten uit 1934 tot 1956 beschrijft.

De Zombie werd af en toe verwarmd geserveerd (een drankje dat tegenwoordig beter bekend staat als de IBA Hot Zombie), zoals geschetst door het tijdschrift Catering Industry Employee.
https://www.latinworld.nl/latin-maga...cktail-690.php

Oud 13 januari 2025, 09:33   #56229
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles met mate. Beste, Bach. U niet te veel onderdompelen in de NPC wereld.

https://www.latinworld.nl/latin-maga...cktail-690.php
Brood en spelen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2025, 12:05   #56230
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik ben een Rus. 45 jaar; kan ik al op pensioen. Op mijn 60ste ben ik toch veelal al kapot; dood en begraven.

Een Europeaan. Het nihilisme. Wat herinneringen over Europa. Dat waakvlam beleid hier. DJ Palliativo. De Zombie's.
De regimes hebben het Vrije Westen Verkloot tot het Westblok, dat moet vallen, de aangetrokken, binnenshuis en buitenshuis parasieten zonder sponsoring zetten, de rest volgt vanzelf. 't Is stoppen met iets te doen, da is makkelijker dan omgekeerd.
't Westbloks Planburo moet dus genoopt worden te stoppen.
Meestal stoppen buitenlandse avonturen zodra 't binnenland lastig wordt.
Prioriteit Eigen Vel Eerst
Want da is 't probleem van Planburo's: ze hebben anderen nodig om hun vuile jobkes op te knappen.
Daarmee dat ze daar in Oekraine zo driest zijn beginnen recruteren. Ja, der vallen zelfs al doden tijdens de recrutering. ZO fanatiek desperate is 't Planburo daar intussen geworden, lol.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2025, 21:55   #56231
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze oorlog is voor het schurkenregime in Moskou een oefening voor een ruimer conflict zoals de Spaanse burgeroorlog dat was voor Hitler.

Juist daarom zal het een wereldoorlog niet tegenhouden als we Oekraïne opgeven. Het tegendeel wordt beweerd terwijl een ferme tik op de grijpgrage vingers Poetin net zou kunnen temperen.

Ik heb geen idee hoe het verder zal gaan met een Trump wiens intenties niet helder zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 13 januari 2025 om 21:55.
Oud 13 januari 2025, 22:13   #56232
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze oorlog is voor het schurkenregime in Moskou een oefening voor een ruimer conflict zoals de Spaanse burgeroorlog dat was voor Hitler.

Juist daarom zal het een wereldoorlog niet tegenhouden als we Oekraïne opgeven. Het tegendeel wordt beweerd terwijl een ferme tik op de grijpgrage vingers Poetin net zou kunnen temperen.

Ik heb geen idee hoe het verder zal gaan met een Trump wiens intenties niet helder zijn.
"het schurkenregime in Moskou"
Maar Varoufakis stelt als volgt: "Amerika heeft Europa vernietigd". Dus niet Rusland, wel Amerika heeft Europa vernietigd.

LINK
Oud 14 januari 2025, 08:49   #56233
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het beeld; welk beeld wordt er dan altijd geschetst over Rusland in de westerse media? ^^ Ik moest toch wel even slikken na het lezen van dit artikel.

https://pmc-ncbi-nlm-nih-gov.transla...l&_x_tr_pto=rq
Dat is een rapport van 1999, dus na jarenlang pro-westers neoliberaal beleid uitgedokterd door de "Chicago boys". En ja in die tijd ging het bijzonder slecht in Rusland.
Sinds Poetin aan de macht kwam, is de gemiddelde levensverwachting echter opnieuw gestegenmet gemiddeld 9 jaar, een absoluut record in Europa en Eurazie.
https://www.statista.com/statistics/...%20mid%2D1900s.

Ook op de meeste andere vlakken doet Rusland het nu veel beter dan toen Poetin voor het eerst aan de macht kwam.
Het BNP, de lonen, de levensstandaard, de kindersterfte etc. zijn nu spectaculair veel beter dan in 1999. De Russische economie, levensstandaard, etc. groeide in de periode dat Poetin aan de macht was veel sneller dan in vergelijkbare landen of Europese landen. Alleen china deed nog iets beter.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2025 om 08:57.
Oud 14 januari 2025, 09:11   #56234
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

s.
Dat was zo.in de jaren 90 door extreem alcoholisme, zwaar dagelijks geweld tussen maffiaclans in zowat elke Russische stad, ineen zakkende gezondheidszorg, honger (veel mensen werden gewoon niet meer uitbetaald, degene die geen moestuintje hadden of familie om hen te helpen leden honger. Het is van de jaren 40 geleden dat er nog zoveel Russen honger leden).
Door het plots wegvallen van alle zekerheden van het Sovjet-systeem, waarvoor chaos, banditisme en extreme corruptie in de plaats kwamen, doordat de meeste Russen op enkele dagen tijd al hun spaargeld verloren, en talloze bedrijven de deuren sloten, door het alomtegenwoordige alcoholisme (de president zelf gaf het goede voorbeeld door naar verluid minstens 4 vodka flessen per dat te drinken), waardoor het leven voor velen uitzichtloos was, ook een enorme toename van het aantal zelfmoorden in die jaren. En indien niet direct, of door zich dood te drinken, dan wel door zeer laks rijgedrag in combinatie met niet onderhouden wegen, of allerlei gevaarlijke drugs die Rusland overspoelden vanuit Afghanista, of door allerlei afrekeningen en confrontaties tussen verschillende maffiaclans.
Ook was het een periode waaron de dokters, die dikwijls zelf niet uitbetaald werden, in de staatshospitaals een stevige "enveloppe" vroegen aan alle patienten. Idem dito sc:holen en universiteiten. Dat terwijl de overgrote meerderheid in Rusland toen al hun spaarcentjes verloren en dikwijls niet betaald werden.

De meeste mannelijke Russen haalden toen hun pensioen niet. Ondertussen leeft de gemiddelde Rus 9 jaar langer, en Poetin heeft dan ook de pensioenleeftijd opgetrokken tot 55 voor vrouwen en 60 voor mannen.
Dat bracht een ongeziene golf van protesten met zich mee, georganiseerd door de communistische oppositie. De grootste ooit tegen Poetin georganiseerd, miljoenen mensen namen deel over heel Rusland.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2025 om 09:29.
Oud 14 januari 2025, 09:48   #56235
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een rapport van 1999, dus na jarenlang pro-westers neoliberaal beleid uitgedokterd door de "Chicago boys". En ja in die tijd ging het bijzonder slecht in Rusland.
Sinds Poetin aan de macht kwam, is de gemiddelde levensverwachting echter opnieuw gestegenmet gemiddeld 9 jaar, een absoluut record in Europa en Eurazie.
https://www.statista.com/statistics/...%20mid%2D1900s.

Ook op de meeste andere vlakken doet Rusland het nu veel beter dan toen Poetin voor het eerst aan de macht kwam.
Het BNP, de lonen, de levensstandaard, de kindersterfte etc. zijn nu spectaculair veel beter dan in 1999. De Russische economie, levensstandaard, etc. groeide in de periode dat Poetin aan de macht was veel sneller dan in vergelijkbare landen of Europese landen. Alleen china deed nog iets beter.
De levensverwachting van Rusland zit toch helemaal niet goed, beste Tomm.

https://www.worldometers.info/demogr...fe-expectancy/

Amper 67 jaar voor mannen, ergens tussen de ontwikkelingslanden en ver achter de westerse landen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 14 januari 2025, 10:32   #56236
cato

Standaard

Citaat:

Rusland zit met een zeer groot probleem en dat komt niet door de Westerse media.
Dat komt door de machtswellust en oorlogszucht van Poetin

citaat Telegraaf:
Oorlog heeft rampzalige gevolgen voor Rusland; bevolking kan eind deze eeuw gehalveerd zijn

De oorlog in Oekraïne is voor Rusland niet alleen een militaire en een economische ramp, maar ook een demografische tijdbom. Volgens deskundigen kunnen de catastrofale verliezen en de daarmee samenhangende maatschappelijke ontwrichting ertoe leiden dat de Russische bevolking aan het eind van deze eeuw gehalveerd zal zijn. De Verenigde Naties gaan uit van een daling van de Russsische bevolking van 25 tot 50 procent.

„De impact op de Russische maatschappij is vernietigend”, stelt Harley Balzer, professor openbaar bestuur en internationale betrekkingen aan de Georgetown Universiteit, in de Oekraïense krant de Kyiv Independent. „Vanuit Russisch perspectief is het winnen van de oorlog met Oekraïne nog het minst grote probleem. Het grootste probleem wordt: is er na de oorlog nog een levensvatbaar land over?”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1526...ehalveerd-zijn

Laatst gewijzigd door cato : 14 januari 2025 om 10:32.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 10:49   #56237
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De levensverwachting van Rusland zit toch helemaal niet goed, beste Tomm.

https://www.worldometers.info/demogr...fe-expectancy/

Amper 67 jaar voor mannen, ergens tussen de ontwikkelingslanden en ver achter de westerse landen.
Dat is dus wel bijna 9 jaar langer dan 20 jaar geleden.

Goed is het nog steeds niet, maar wel een spectaculaire verbetering.
Die cijfers zijn trouwens gelijkaardig met die van Belarus, Oekraine (voor de oorlig), Kazachstan, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2025 om 10:53.
Oud 14 januari 2025, 10:58   #56238
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland zit met een zeer groot probleem en dat komt niet door de Westerse media.
Dat komt door de machtswellust en oorlogszucht van Poetin

citaat Telegraaf:
Oorlog heeft rampzalige gevolgen voor Rusland; bevolking kan eind deze eeuw gehalveerd zijn

De oorlog in Oekraïne is voor Rusland niet alleen een militaire en een economische ramp, maar ook een demografische tijdbom. Volgens deskundigen kunnen de catastrofale verliezen en de daarmee samenhangende maatschappelijke ontwrichting ertoe leiden dat de Russische bevolking aan het eind van deze eeuw gehalveerd zal zijn. De Verenigde Naties gaan uit van een daling van de Russsische bevolking van 25 tot 50 procent.

„De impact op de Russische maatschappij is vernietigend”, stelt Harley Balzer, professor openbaar bestuur en internationale betrekkingen aan de Georgetown Universiteit, in de Oekraïense krant de Kyiv Independent. „Vanuit Russisch perspectief is het winnen van de oorlog met Oekraïne nog het minst grote probleem. Het grootste probleem wordt: is er na de oorlog nog een levensvatbaar land over?”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1526...ehalveerd-zijn
Veel paniekzaaierij voor niets. Het Westen voorspelde eerder dat de Russische economie in een zou storten.

Wat die demografische tijdsbom betreft Oekraine, maar ook EU-lidstaten als Bulgarije, Letland, etc. zijn wereldkampioenen ontvolking. De Russische bevolking groeit al jaren.
Oud 14 januari 2025, 11:38   #56239
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me nu zo zit af te vragen:

hoe zou het nog zijn met de Russische neo-nazi's?

Zijn die inmiddels allemaal heldhaftig gaan sneuvelen in het land van de khokhols, of blijven ze van het leven van hun mede-Russen een hel maken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2025, 12:48   #56240
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat ik me nu zo zit af te vragen:

hoe zou het nog zijn met de Russische neo-nazi's?

Zijn die inmiddels allemaal heldhaftig gaan sneuvelen in het land van de khokhols, of blijven ze van het leven van hun mede-Russen een hel maken?

De overgrote meerderheid van de leiders zit al meer dan 10 jaar jarenlange celstraffen uit in de gevangenis, veel van de jongere leden in heropvoedingscentra.

Een kleine maar extreme minderheid Russische neo-nazi's werd gerekruteerd door Kiev en bewapend door onder meer Belgie tijdens de eerste Oekraiense inval in Rusland in 2023. Decroo vroeg zich publiekelijk af hoe die Belgische wapens in hun handen terecht kwamen daar wist hij niets van, zo waste hij zijn handen in onschuld.
Ze gingen zogezegd "Rusland bevrijden" maar verhuisden enkele dagen later al massaal naar de eeuwige jachtvelden, of is het de Germaanse oorlogsgod Odin of Thor waar ze in geloven die hen bij zich riep.

Ik heb het nu niet over Oekraiense neo-nazi's als Azov en dergelijke, die waren veel talrijker en hadden zelfs controle over belangrijke ministeries en het leger. De overgrote meerderheid sneuvelde of werd zwaargewond tijdens de eerste 2 jaren van de oorlog.
Het Amerikaanse congres vond hen tijdens een resolutie gevaarlijke antisemieten en Nazi's, maar vanaf de grootschalige oorlog in februari 2022 ondergingen ze een miraculeuze gedaanteverwisseling, volgens datzelfde Congres, tot vrijheidsstrijders voor "freedom and democracy" en massaal bewapend.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 januari 2025 om 12:58.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be