![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn bazen mogen weten hoe ik moet werken maar ik ken mijn werk van binnen en van buiten.
Ik heb daar geen baas voor nodig. Als de baas een dag verlof heeft dan gaat het zelf beter op het werk. Maar ik heb problemen bij bazen maar dat kan ook aan mij liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen zien of een bepaalde trein reeds het sein gepasseerd heeft. We kunnen zelfs zien of een lamp het doet of als een lamp het niet doet. Deze technologie bestaat al jaren. Jullie lopen jaaaaaaaaren achter op de privé. Maar ja, in de privé moet de baas zorgen dat er winst gemaakt wordt. Bij het spoor moeten ze ervoor zorgen dat de budgeten op zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgt u op dat moment het boekje niet meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik volg altijd het boekje, tot op de letter.
En daar heeft mijn baas soms problemen mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt alles automatiseren maar met de besparingen door de Belgische overheid bij de NMBS is dat een werk van héél lange adem.
Een 20 jaren plan. Alleen al de perrons aanpassen en op dezelfde hoogte brengen duurt al 10 jaar. Maar voor mij nog iets minder dan drie jaar en dan in welverdiend pensioen. Live can be very sweet. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 10 maart 2016 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Automatisatie hoeft helemaal niet duur te zijn, je moet er gewoon mee beginnen en iedere arbeidsplaats die je daarmee kan uitsparen, ook effectief uitsparen. Dat is gewoon een economische wetmatigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Automatisatie is voor mij ok maar die zelfrijdende treinen gaan er de eerste 20 jaar niet komen.
De infrastructuur is daar nog niet klaar voor en er word bespaard op de werking van de NMBS en op de kosten. Is iets van een hele lange adem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, die blootstelling, hoe lang is dat ondertussen al geleden ?
Liggen er nog in 't ziekenhuis ? Hoeveel zijn er gestorven ? (bemerk: ik vraag niet of ze al terug aan het werk zijn) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die mannen hebben zich héél goed gedoucht en alles goed gewassen.
Schoofke, ge ook al? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn het er zo van de die, bij de nmbs ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou het niet weten van die douches, ik werk op een perron.
Niet in de werkplaatsen waar ze het materiaal herstellen. En op de perrons hebben we geen douches. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het eens aan uwe vakbondsafgevaardigde, hij heeft toch weinig of niets anders te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Werkmannen die zijn blootgesteld aan de chroom worden opgevolgd omdat dat pas na een lange tijd kan leiden tot klachten.
Ik hoop het voor die werkmannen maar de vakbond gaat het opvolgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |