Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2025, 13:13   #201
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het 'echt triestige' vind ik nog altijd datgene wat die duizenden meisjes is overkomen.

Dat 'extreem-rechts' die dingen recupereert, is toch alleen maar mogelijk omdat die dingen effectief zijn kunnen gebeuren zoals ze gebeurd zijn: dankzij het jarenlang negéren en verdoezelen en vergoelijken en wegkijken door mensen die omwille daarvan op z'n minst van SCHULDIG VERZUIM kunnen & mogen worden beticht.

Maar zoals forumgenoot "dalibor" terecht signaleert: de Tories dragen in dezen OOK verantwoordelijkheid, en een zware bovendien.

Als die onnozelaars nu eens wat minder energie hadden besteed aan het grondig kapot maken van zowat alle mogelijke overheidsdiensten, was het misschien allemaal zo ver niet gekomen, wie weet.

Men blijft pedo's uit de hele wereld uitnodigen.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 13:15   #202
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dus allemaal die organisaties die laten weten dat ze X verlaten omwille van Musks uitspraken en gemoei in Europa liegen eigenlijk ?
Aaaah, je bedoelt professionele accounts? Ik dacht dat je gewoon particulieren bedoelde.

Goh, ik kan wel begrijpen waarom die afhaken hoor. Er was al een daling van adverteerders, want ja, als gebruikers afhaken, dan daalt de waarde voor adverteerders...

Daar komt nu de uitgesproken politisering van Twitter bij. Als je als merk wilt blijven adverteren op een uitgesproken politiek platform, da's niet per se goed voor uw merk. Ziet ge het al staan? Een Nestle reclame tussen een promoted post waarin Musk Tommy Robinson ophemelt en een bot die een cryptoscam promoot. Dat straalt niet goed af op uw merk zou ik denken...
Iedereen mag denken dat het vroeger een "links nest" was maar er is toch wel een verschil.

Trouwens, ik heb meer de indruk dat er terug een omgekeerde beweging is; professionele accounts "komen terug", meer uit schrik dan iets anders, want Mush heeft nieuwe mach vanuit zijn overheidsfunctie.

Iedereen die een beetje "power to the people" minded is, zou dat zorgwekkend moeten vinden, maar nee hoor; die zitten nog allemaal te juichen voor hun "free speech absolutist". Ach...
Oud 12 januari 2025, 13:23   #203
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het een paar maanden gebruikt; was er veel beleefder dan hier maar werd er door veel mensen geblokkeerd. Vooral diegenen die hun informatie van Sampol haalden leken niet om te kunnen met tegenargumenten. In een echokamer had ik geen zin.
Wanneer was dat? Ik bedoel, welke periode?

Overigens, het wegnemen van de blokkeer-functie heeft de site geen goed gedaan. Stel u voor dat je op elk bericht een onnozele reactie krijgt van dezelfde trol. Dan moet je dat kunnen blokkeren. Musk heeft dat ongmogelijk gemaakt.

Dat blokkeren wordt verkeerdelijk gezien als censuur. Iedereen mag kiezen met wie em interageert. Niemand is verplicht te reageren en iedereen mag anderen negeren.

Risico op echo-kamer bestaat zeker (voor elke strekking), maar dat moet ge zelf maar bewaken (of niet)

Laatst gewijzigd door Voltian : 12 januari 2025 om 13:24.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 13:27   #204
wagner.666
Minister

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er hier die zelfs nuchter en zonder een stuk in hun kloten verhaaltjes en sprookjes blijven schrijven naar wat het hun uitkomt, De Wokevolkje gaat harde tijden tegemoet, het eerste dat zal sneuvelen zijn die veelkleurige overzetplaatsenvoordehomo'sendebijpassendeplakaatj esdatweindediversiteitgeloven......
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 13:34   #205
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wanneer was dat? Ik bedoel, welke periode?

Overigens, het wegnemen van de blokkeer-functie heeft de site geen goed gedaan. Stel u voor dat je op elk bericht een onnozele reactie krijgt van dezelfde trol. Dan moet je dat kunnen blokkeren. Musk heeft dat ongmogelijk gemaakt.

Dat blokkeren wordt verkeerdelijk gezien als censuur. Iedereen mag kiezen met wie em interageert. Niemand is verplicht te reageren en iedereen mag anderen negeren.

Risico op echo-kamer bestaat zeker (voor elke strekking), maar dat moet ge zelf maar bewaken (of niet)
In 2023 of begin vorig jaar. Alleszins, blokkeren ging toen nog. En net die mensen waarmee ik in discussie wilde gaan hadden daar geen zin in. Die waren enkel geïnteresseerd in Baert, Torfs, ... aanvallen (zonder dat die hen antwoorden). In geen enkele discussie geïnteresseerd dus. De enige die me niet blokte was Rode Willem die hier toen nog meer aanwezig was.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 januari 2025 om 13:47.
Oud 12 januari 2025, 13:42   #206
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aaaah, je bedoelt professionele accounts? Ik dacht dat je gewoon particulieren bedoelde.

Goh, ik kan wel begrijpen waarom die afhaken hoor. Er was al een daling van adverteerders, want ja, als gebruikers afhaken, dan daalt de waarde voor adverteerders...

Daar komt nu de uitgesproken politisering van Twitter bij. Als je als merk wilt blijven adverteren op een uitgesproken politiek platform, da's niet per se goed voor uw merk. Ziet ge het al staan? Een Nestle reclame tussen een promoted post waarin Musk Tommy Robinson ophemelt en een bot die een cryptoscam promoot. Dat straalt niet goed af op uw merk zou ik denken...
Iedereen mag denken dat het vroeger een "links nest" was maar er is toch wel een verschil.

Trouwens, ik heb meer de indruk dat er terug een omgekeerde beweging is; professionele accounts "komen terug", meer uit schrik dan iets anders, want Mush heeft nieuwe mach vanuit zijn overheidsfunctie.

Iedereen die een beetje "power to the people" minded is, zou dat zorgwekkend moeten vinden, maar nee hoor; die zitten nog allemaal te juichen voor hun "free speech absolutist". Ach...
Ja, professionele accounts. De Morgen heeft X nu ook de rug toegekeerd.

Tegen volgend jaar maalt niemand nog om Musk. Hij zal wel ooit op Trumps lange tenen stappen. Vergeet ook niet dat Trump ondertussen eigen sociale mediabedrijven heeft.

Oud 12 januari 2025, 13:49   #207
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
In 2023 of begin vorig jaar. Alleszins, blokkeren ging toen nog.
Mja, door blokkeren onmogelijk te maken, heeft em toch echt veel vlok weggejaagd.

Natuurlijk zit bij zelf te stoeven met de hoogste "active user minutes" everrrrrr, maar ik denk niet dat we die cijfers zomaar mogen geloven. Probeer maar eens geloofwaardige data te vinden over gebruikerstatistieken van Twitter, die Twitter niet zelf beheert.

De enige betrouwbare -vind ik- is revenue omdat de betalingsbereidheid van adverteerders correleert met hoeveel mensen ze kunnen bereiken.

Het gaat niet goed met Twitter revenue:
https://www.businessofapps.com/data/twitter-statistics/

Bon, niet dat het veel uitmaakt. Musk heeft nu de full power van de overheid ter beschikking. Straks wordt Twitter de nieuwe Publieke (sociale) Omroep of zo.
Oud 12 januari 2025, 13:52   #208
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
...En net die mensen waarmee ik in discussie wilde gaan hadden daar geen zin in...
Niemand is verplicht om met jou in discussie te gaan.

Iedereen mag u blokkeren. In mijn ervaring, zolang je het beleefd houdt, word je niet geblokkeerd. Ik denk niet dat ik door 1 account geblokkeerd ben op Twitter (...en mijn feed is heus niet een lijstje van gelijkgestemden...)
Oud 12 januari 2025, 13:57   #209
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, professionele accounts. De Morgen heeft X nu ook de rug toegekeerd.

Tegen volgend jaar maalt niemand nog om Musk. Hij zal wel ooit op Trumps lange tenen stappen. Vergeet ook niet dat Trump ondertussen eigen sociale mediabedrijven heeft.
Kunt ge die media ongelijk geven? Ik snap het wel.

Allez, zie nu naar The Guardian. Eerst zit Musk en zijn dichte fan-group The Guardian maanden aan een stuk af te schilderen als woke leftist MSM. Dan moet ge niet komen klagen dat ze het afbollen. Musk is niet echt op zoek naar een diverse user-pool he

Hij is mensen & professionele accounts aan het wegjagen die op de andere kant van het politieke spectrum zitten. Very simple.

Laatst gewijzigd door Voltian : 12 januari 2025 om 13:57.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 14:21   #210
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het doet er niet toe of de kat wit is of zwart, als ze maar muizen vangt.

Als Musk nu de kans krijgt om de Britse regering hiermee een stok in de wielen te steken, dan komt dat omdat Labour (maar ook de Tories!) al tien jaar bezig is om dit gigantische schandaal in de doofpot te steken.

Als je de Britse pers zou volgen, zou je weten dat de slachtoffers bijzonder blij zijn dat hun lijdensweg weer op de agenda geplaatst is.

Eén van de belangrijkste redenen waarom zovelen dit schandaal in de doofpot hebben willen steken, is precies omdat de daders Pakistanen zijn. En nu ga jij dat argument omkeren om degenen die hen de hand boven het hoofd hebben gehouden, uit de wind te zetten: "ja maar, het is extreemrechts dat de zaak weer op de agenda zet".

Et alors? De daders zijn nu eenmaal Pakistanen, vooral taxichauffeurs en personeel van kebabzaken. En de slachtoffers zijn nu eenmaal kwetsbare blanke meisjes. Als er iemand racistische motieven heeft, dan zijn het wel de Pakistaanse verkrachters, folteraars en moordenaars, én het hele linkse zootje dat hen al die tijd beschermd heeft omdat ze Pakistanen waren.
Om exact dezelfde reden werden hier bij ons Noord-Afrikanen de voorbije dertig jaar "beschermd" door de "democraten", omdat hun mis(daden)(drijven) werden aangebracht door het Vlaams Belang, en dus dienden toegedekt te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 januari 2025 om 14:26.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 14:30   #211
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Er zijn er hier die zelfs nuchter en zonder een stuk in hun kloten verhaaltjes en sprookjes blijven schrijven naar wat het hun uitkomt, De Wokevolkje gaat harde tijden tegemoet, het eerste dat zal sneuvelen zijn die veelkleurige overzetplaatsenvoordehomo'sendebijpassendeplakaatj esdatweindediversiteitgeloven......
Aanschouw de homohaat die tegelijk hypocriet genoeg is om moslims homohaat aan te wrijven.

Gewoon dezelfde bekrompenheid met een andere basis.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 14:34   #212
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Aanschouw de homohaat die tegelijk hypocriet genoeg is om moslims homohaat aan te wrijven.

In Brussel zullen anders nog bitterweinig holebi's hand in hand door moslim-wijken kuieren, op gevaar om aangevallen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 17:51   #213
wagner.666
Minister

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Waarom moeten wij zien en verdragen dat minder dan één procent van de bevolking verkeerd gebruik maakt van hun fluit of pruim, uw geliefde moslimtuig gaat er anders wel minder vredelievend mee om hé dali, den hoogste toren ???? en een duwtje in de rug en de homo's en lesbo's kunnen leren vliegen. En dat is dan nog de korte pijn die ze kunnen krijgen de rest ga ik niet schrijven wat ze ze allemaal kunnen aandoen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 17:55   #214
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand is verplicht om met jou in discussie te gaan.

Iedereen mag u blokkeren. In mijn ervaring, zolang je het beleefd houdt, word je niet geblokkeerd. Ik denk niet dat ik door 1 account geblokkeerd ben op Twitter (...en mijn feed is heus niet een lijstje van gelijkgestemden...)
Ik ben maar een keer onbeleefd geweest en dat was toen ik schreef dat mensen die zichzelf niet kunnen voortbewegen in een ravijn moeten gegooid worden en dat was tegen 'rechtse' mensen en waarvan velen dachten dat ik aan het grappen was maar het ging over auto's waar ik een hekel aan heb. Ik was niet aan het grappen. Ik was ook niet bloedserieus natuurlijk. Dichterlijke vrijheid. Het uiten van emoties.

Niemand is verplicht in discussie te gaan, dat klopt. Je hoeft niet te antwoorden op een argument of een post. Je kan mensen ook gewoon negeren. Maar door te blokkeren kon ik hun posts niet meer zien en anderen mijn argumenten over wat ze schreven laten lezen want daarvoor moet je hun nicks of namen kennen en ik ben niet zo iemand die lijstjes aanlegt.

Oud 12 januari 2025, 18:15   #215
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zuckerberg op Rogan over factchecking Ik kan hem soms wel volgen maar langs de andere kant heeft hij toch teveel macht voor één man, zijn er toch teveel mensen met teveel macht voor één man of vrouw.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 januari 2025 om 18:43.
Oud 12 januari 2025, 18:40   #216
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuckerberg op Rogan over factchecking Ik kan hem wel volgen maar langs de andere kant heeft hij toch teveel macht voor één man, zijn er toch teveel mensen met teveel macht voor één man of vrouw.
Het is gewoon hypocriete praat. Hij wil geen factchecking want dat is censuur, maar zelf geeft hij personen die hem niet zinnen bans op zijn persoonlijk forum.
Weer zo ene van ‘rules for thee but not for me’.
Oud 12 januari 2025, 18:46   #217
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is gewoon hypocriete praat. Hij wil geen factchecking want dat is censuur, maar zelf geeft hij personen die hem niet zinnen bans op zijn persoonlijk forum.
Ik luister nu naar een stukje waar hij zegt de 'classifiers' te willen verzachten zodat dit bannen minder gebeurt. Dat heeft ook weer nadelen. Of wat bedoel je met persoonlijk forum ?

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 januari 2025 om 18:47.
Oud 12 januari 2025, 19:04   #218
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niemand verplicht u om die platformen te gebruiken. Het zijn privé initiatieven.
Oud 12 januari 2025, 19:07   #219
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Waarom moeten wij zien en verdragen dat minder dan één procent van de bevolking verkeerd gebruik maakt van hun fluit of pruim, uw geliefde moslimtuig gaat er anders wel minder vredelievend mee om hé dali, den hoogste toren ???? en een duwtje in de rug en de homo's en lesbo's kunnen leren vliegen. En dat is dan nog de korte pijn die ze kunnen krijgen de rest ga ik niet schrijven wat ze ze allemaal kunnen aandoen.
Je zit zelf schamper te doen over lgbt, dus ben je een objectieve bondgenoot van wie je tuig noemt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2025, 19:13   #220
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niemand verplicht u om die platformen te gebruiken. Het zijn privé initiatieven.
Niemand verplicht u platformen te gebruiken die tegen uw politieke overtuiging zijn of die pro vrije genderkeize zijn. Het
Nochtans zit extreem rechts er voortdurend over te zeiken
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be