![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn toch dingen die je aan een simpele boerenlul nooit uitgelegd krijgt? Je moet plots met allerlei dingen rekening houden waar we al decennia lang geen rekening mee moesten houden. Alles moet in functie van de WP geregeld worden. Pakken isolatie, alles luchtdicht, nergens koudebruggen,... allemaal ter meerdere eer en glorie van de WP. Met vaak de meest absurde richtlijnen en bouwvoorschriften als gevolg. Je moet zorgen dat het minste kiertje in ramen en deuren professioneel met PUR of afdichtbanden wordt dichtgespoten maar in diezefde raam moet je wel een joekel van een ventilatierooster plaatsen. De dampkap mag niet zo maar (verwarmde) lucht uit de keuken naar buiten blazen maar 2 meter verder zit een rooster in het plafond waar diezelfde warme lucht door een pijp naar buiten wordt gejaagd via natuurlijke trek. Of zelfs middels een ventilator (verschil met dampkap??) die de lucht geforceerd afvoert. Om je huis zo energie-efficiënt mogelijk te maken moet je isoleren en luchtdicht maken als een krankzinnige. Omdat zo'n huis binnen de kortste keren door kan gaan voor een champignon-kwekerij moet je dan ook weer ventileren als een waanzinnige. Waardoor je net hetzelfde doet (verse lucht binnen, oude lucht buiten) als wat je in eerste instantie moest voorkomen. En als je dan over zoiets vragen stelt wordt je afgeschilderd als een idioot die blijkbaar het verschil tussen een ventilatiepijp en een open raam niet ziet...
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 januari 2025 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk een ruimte ter grote van een Nederlandse badkamer. Gelukkig kan die buiten staan, zo'n coole aluminium doos op't dak.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gedwongen ventilatie waarbij de afgevoerde lucht in een warmtewisselaar de binnenkomende lucht opwarmt? Aan zo'n gedoe ga ik al zeker niet meedoen. Je moet je huis al bijna groter gaan maken omdat je alle spullen als warmtepomp, boiler, ventilatie-unit en daarbij horende buizen anders niet meer kwijt kan. En dan die verkoopszever... "De lucht wordt gefilterd en je krijgt de meest optimale lucht in je huis." Ja? En dan? Als ik buiten ga adem ik ook ongefilterde lucht in. Is de buitenlucht nu plotseling ongezond als hij niet gefilterd wordt?
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nieuwe milieu regels mogen niet een zodanige aanslag plegen op het comfort willen ze succesvol zijn, (ik volg u daar in) Laatst gewijzigd door jogo : 12 januari 2025 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook niet te begrijpen is dat geen enkele EPC of EPB noch een voordeel toekent aan grote raampartijen waardoor natuurlijk zonlicht zorgt voor infraroodwarmte en diffuus daglicht. Dankzij goed georiënteerde raampartijen heb je zelfs bij vriestemperaturen enkel verwarming nodig in leefruimtes 's morgens en 's avonds als er een beetje zon is, zelfs bij vriestemperaturen.l
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De droge ruimtes liggen dan weer allemaal op een rij aan de andere kant. Ook daar ga ik dus maar een beperkte hoeveelheid buizen nodig hebben. Maar ik vind het idee zo absurd. Daarnaast zie ik niet in waarom ik buitenlucht zou moeten filteren. Als ik op mijn terras ga zitten zet ik toch ook geen masker op? Sinds wanneer is de buitenlucht niet langer goed genoeg om zo in te ademen? Citaat:
In mijn geval kan ik daar nog niets over zeggen omdat wij nog niet daadwerkelijk aan't bouwen zijn en dus nog geen bouwgrond hebben. Maar wat de orientatie ook gaat zijn, ik ga er mijn woning niet anders voor inrichten.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een vriend van me staat dat ding naast zijn terras en dat is dan nog een grote warmtepomp (woning met verdiep en dakappartement). Toch hoor je dat ding amper, zelfs als je op het terras zit (pakweg 3 meter er vandaan). Het wordt nog vreemder als je weet dat dat ding dik 10 jaar oud is. Bij een andere vriend van me hebben de buren onlangs zo'n ding geinstalleerd en hoewel er een houten tuinschutting tussen staat hoor je dat ding echt hard. Blijkbaar zit daar nogal wat verschil op...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 14 januari 2025 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 januari 2025 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als de grond in premium gebied opgedeeld mag worden, dan kan er in een hoekje wel een 2persoons badslaapkamerkeuken neergezet worden voor het opgehaalde geld van de rest van de grond. .
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De woning die verkocht zou worden heeft een totale bewoonbare oppervlakte van 220m2. Plus een inpandige garage van 28m2 en een aparte in de tuin van €42m2. Boven de woning is nog een zolder van 145m2 en dit alles op een stuk grond van net iets over de 1000m2. Dit alles met een energielabel op de grens van B en C (moet nog officieel vastgesteld worden). In de streek waar ik woon gaat zo'n woning rond de €500.000 (voorzichtig geschat). De woning die ik nu zou willen bouwen is nog welgeteld 130m2 groot. Zonder inpandige garage. Alles gelijkvloers. Bouwgronden (tot 800m2) gaan hier in de streek rond de €200000 a €230000. Ik zou dan €270000 overhouden voor een woning van 130m2. Dat is meer dan €2000/m2. Als je dan weet dat ikzelf minstens voor de daktimmer, de verwarmingsinstallatie en het buitenmetselwerk ga zorgen... denk jij dan echt dat ik daar geen woning van kan bouwen?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het echt zo erg als ze voorspellen of heb je kort na die mens zijn bezoek de zonnewering geinstalleerd? P.s. wat voor zonnewering voorzie je bij ramen van 16 meter breed en weet ik hoe hoog?
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef BigF hier groot gelijk. Ik zou wel niet in België blijven maar naar rustigere en warmere oorden trekken. Zelf heb ik nu opnieuw een finca op het oog. 7 hectare grond met olijf- en andere bomen en met langs twee kanten natuurgebied en bergen. Waar nooit mag en kan gebouwd worden. Met spectaculair verzichten. Gebouwd in Spaanse stijl met alle luxe die je kan dromen. Inclusief een prachtig en groot buitenzwembad. Binnenland Spanje en de dichtstbijzijnde gebuur woont op 7 km. Dus je ziet bijna nooit iemand. En op 18 km zit je in een bruisende stad. En nog wat verder rijden en je zit aan de kust.
Ik denk-hoop dat ze voor mijn bod van 400.000 euro gaan verkopen. Dan nog 100 - 150.000 euro kosten doen en het is een beveiligd paleis met de nieuwste upgrades. Als ik alles wat ik nu heb verkoop en daar ga wonen dan heb ik geen gezever meer e overweeg ik zelfs met alles te stoppen. Dan mag vadertje Staat zelfs hun maandelijkse dotatie houden. BDW kan ze dan ergens anders gaan verbrassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu voel ik niet meer de drang om in het buitenland nog een nieuw leven op te starten. Ik heb hier teveel kinderen, familie en vrienden die ik op deze leeftijd niet meer in wil ruilen voor een stel nieuwe. Daarnaast wil ik ook een kleinere tuin en ga ik dus niet kiezen voor een paar hectares grond. Want dat brengt, naast het mooie uitzicht, ook de nodige zorg met zich mee. Maar ik wens u alle succes! Wij hebben het ooit overwogen (Zuid-Frankrijk dan wel ipv Spanje) maar om allerlei redenen is er dat nooit van gekomen. Maar spijt heb ik nooit gehad. Ik weet dat het dezer dagen geen populaire mening is maar ik heb altijd graag in België gewoond en doe dat nog steeds graag. En degenen die constant op de gang van zaken liggen te mekkeren blijven over het algemeen toch ook gewoon hier wonen, dus zo erg is het allemaal volgens mij nog niet. Mocht uw bod aanvaard worden: succes ginder!!!
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossing bij ons is tweeledig. Enerzijds een overdekt terras met lamellendak laten plaatsen. Maar het grootste deel wordt afgedekt door screens. Screens van ongeveer 4 breed en 3 hoog. Idem voor de bovenverdieping.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een overdekt terras heb ik hier twee jaar geleden zelf nog geplaatst en bij configureren van ramen en deuren in online-calculators heb ik wel eens 'screens' bij aangeklikt maar van die prijzen word je ook niet gelukkig. Ik weet niet of ik voor al die kosten zou kiezen of gewoon voor een airco zou opteren. Dat koelt ook daadwerkelijk. Screens en een overdekt terras doen dat niet.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 17 januari 2025 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |