Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2021, 05:02   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het zijn diezelfden die zeiden toen er 900 doden per dag vielen, dat er niks aan de hand was. En nu er 3 per dag vallen voorspellen ze er 1800 per dag.
Er zijn ten eerste nooit 900 doden per dag gevallen, maar dat is inderdaad geen probleem. Dat wil zeggen dat er 3 keer zoveel doden vallen als op een normale dag. ZELFS als dat een gans jaar duurt, wil dat gewoon zeggen dat we 3 keer het normale aantal doden per jaar hebben, dat is ook niet dramatisch.

Maar vooral, als dat maar gedurende een korte tijd is, is dat helemaal geen probleem.

Onze maatschappij is gewoon aan een zeker aantal doden per jaar, en het is pas als dat aantal SERIEUS met een orde van grootte toeneemt dat het problematisch is voor de werking van de maatschappij.

Grosso modo sterven er 1% van de mensen per jaar. In het "dramatische" geval waarin GEDURENDE EEN JAAR 900 doden per dag zouden vallen, zou dat dus 3% per jaar zijn. Daar gaat de maatschappij nog altijd mee kunnen omgaan. Tegen dat het 5 of 10% is gaan we wat moeilijkheden beginnen ontmoeten, van bijvoorbeeld een penurie aan landbouwers of vrachtwagen chauffeurs.

Maar je bent wel sterk aan het overdrijven dan, want uiteindelijk is het niet van 1% naar 3% gegaan, maar wel van 1% naar 1.15%.

Maw, je bent hier bezig over een epidemie die 20 keer dodelijker was dan wat we meegemaakt hebben. En dus zou zelfs die epidemie niet zo dramatisch geweest zijn. Die die we meegemaakt hebben was essentieel ONMERKBAAR in het sterven. Mocht men daar zo geen circus rond gemaakt hebben, we zouden het NIET GEMERKT HEBBEN.

Gans dit gedoe komt overeen met als extra sterfte, de normale sterfte gedurende 2 maanden. Met dezelfde leeftijdsverdeling.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2021 om 05:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 06:36   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Goeiemorgen vrienden! Dag drie van onze teller! Onze doemdenkers staan wel wat op achterstand: tegen middernacht zou de teller op 5400 moeten staan voor Belgie alleen al, helaas voor hen nog géén vaccindoden te beteuren van die groteorde.


De afgang wordt groter en groter
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 06:50   #43
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Goeiemorgen vrienden! Dag drie van onze teller! Onze doemdenkers staan wel wat op achterstand: tegen middernacht zou de teller op 5400 moeten staan voor Belgie alleen al, helaas voor hen nog géén vaccindoden te beteuren van die groteorde.


De afgang wordt groter en groter
Tegen wie ben je hier bezig?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 06:51   #44
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Hier een vers artikel waarom de jeugd moet gevaccineerd worden tegen deze verkoudheid.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...accinated.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:11   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier een vers artikel waarom de jeugd moet gevaccineerd worden tegen deze verkoudheid.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...accinated.html
Het moet al een vrij goed vaccin zijn dat het beter kan doen, eerlijk gezegd.

Mocht men stellen dat men een vaccin heeft dat 1 dode op 500 000 veroorzaakt "om kinderen te beschermen tegen zombie worden", dan zou men dat zonder problemen aanraden...

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2021 om 07:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:12   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Tegen wie ben je hier bezig?
Edward doet hard zijn best om alle kritiek te vereenzelvigen met Mambo's zever.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:44   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Sommigen voorspellen dat er miljarden doden gaan vallen door het coronavaccin, en dat binnen de twee tot vier jaar.
In concreto, minstens een meerderheid van de gevaccineerden.
Daarmee komen we toch al snel bij een paar honderd miljoen doden per jaar. Dus laat ons nu op de startknop duwen en beginnen tellen.


Voor alle zekerheid en duidelijkheid gaan we ons beperken tot de doden die door het vaccin vallen in eigen land (voor de Belgicisten onder ons, ik doe een toegift, het mag België zijn)

Opdat, volgens de huidige cijfers, die voorspelling zou uitkomen, moet er dus zo'n 2.5 miljoen doden vallen in de komende drie a vier jaar met het vaccin als reden. Dat is ongeveer 1800 per dag.

Tellen maar!
Zouden dat mensen zijn die van mening zijn dat de aardkloot dezes al té overbevolkt is en dat het Corona-virus het label 'etnische zuiveraar' in de zin van, in aantal te verminderen, opgespeld mag krijgen?

Mocht dat zo zijn dan is het zeker gemaakt?

Stof om over na te denken of liever niet?¿
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juli 2021 om 07:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:54   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Goeiemorgen vrienden! Dag drie van onze teller! Onze doemdenkers staan wel wat op achterstand: tegen middernacht zou de teller op 5400 moeten staan voor Belgie alleen al, helaas voor hen nog géén vaccindoden te beteuren van die groteorde.


De afgang wordt groter en groter
Het is een doofpotoperatie.

Ik heb horen zeggen dat de doden ‘snachts in grote koelwagens door het leger naar het slachthuis van Antwerpen gevoerd worden.
Kijk goed uit wat er in uw filet Americain zit!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 07:55   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zouden dat mensen zijn die van mening zijn dat de aardkloot dezes al té overbevolkt is en dat het Corona-virus het label 'etnische zuiveraar' in de zin van, in aantal te verminderen, opgespeld mag krijgen?
Met zo een pruts gaat ge dat niet merken, he, er sterven elk jaar 57 miljoen mensen op deze wereld, en corona zou op anderhalf jaar daar nog geen 4 miljoen hebben bijgedaan, en dan nog meestal mensen die toch al versleten waren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:47   #50
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Tegen wie ben je hier bezig?
tegen zij die beweren dat een meerderheid van de mensen die gevaccineerd zijn daaraan gaan doodgaan binnen de max drie jaar.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:52   #51
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tegen zij die beweren dat een meerderheid van de mensen die gevaccineerd zijn daaraan gaan doodgaan binnen de max drie jaar.
toch gene schrik hoop ik
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:54   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tegen zij die beweren dat een meerderheid van de mensen die gevaccineerd zijn daaraan gaan doodgaan binnen de max drie jaar.
Tegen mambo dus, die waarschijnlijk als missie heeft om zoveel mogelijk idiote zever te verkondigen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:56   #53
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tegen zij die beweren dat een meerderheid van de mensen die gevaccineerd zijn daaraan gaan doodgaan binnen de max drie jaar.
En om diene mambo - zever te counteren, start ge een draadje op in dit forumonderdeel ?
Zoudt ge dat nie beter doen in K&K ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:57   #54
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
toch gene schrik hoop ik
nee, ik ben al jaren dood hé.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:59   #55
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En om diene mambo - zever te counteren, start ge een draadje op in dit forumonderdeel ?
Zoudt ge dat nie beter doen in K&K ?
Mambo verspreidt constant fake news over gezondheidszaken en verklaart daarbij nogal straffe en bij wijlen gevaarlijke zaken.

De mods laten betijen en zeggen dat er maar tegen geargumenteerd moet worden. Dus pak ik hem op zijn uitspraken, dat er miljoenen, zelfs miljarden doden gaan vallen door de vaccins. En elke dat opnieuw. Tot hij zwijgt omdat hij inziet dat het zever is. Of tot hij met betrouwbare cijfers komt om zijn uitspraken te staven.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 09:46   #56
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Mambo heeft daar een apart draadje voor, misschien kunt ge uw zever daar ook in posten?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 10:58   #57
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn ten eerste nooit 900 doden per dag gevallen, maar dat is inderdaad geen probleem. Dat wil zeggen dat er 3 keer zoveel doden vallen als op een normale dag. ZELFS als dat een gans jaar duurt, wil dat gewoon zeggen dat we 3 keer het normale aantal doden per jaar hebben, dat is ook niet dramatisch.

Maar vooral, als dat maar gedurende een korte tijd is, is dat helemaal geen probleem.

Onze maatschappij is gewoon aan een zeker aantal doden per jaar, en het is pas als dat aantal SERIEUS met een orde van grootte toeneemt dat het problematisch is voor de werking van de maatschappij.

Grosso modo sterven er 1% van de mensen per jaar. In het "dramatische" geval waarin GEDURENDE EEN JAAR 900 doden per dag zouden vallen, zou dat dus 3% per jaar zijn. Daar gaat de maatschappij nog altijd mee kunnen omgaan. Tegen dat het 5 of 10% is gaan we wat moeilijkheden beginnen ontmoeten, van bijvoorbeeld een penurie aan landbouwers of vrachtwagen chauffeurs.

Maar je bent wel sterk aan het overdrijven dan, want uiteindelijk is het niet van 1% naar 3% gegaan, maar wel van 1% naar 1.15%.

Maw, je bent hier bezig over een epidemie die 20 keer dodelijker was dan wat we meegemaakt hebben. En dus zou zelfs die epidemie niet zo dramatisch geweest zijn. Die die we meegemaakt hebben was essentieel ONMERKBAAR in het sterven. Mocht men daar zo geen circus rond gemaakt hebben, we zouden het NIET GEMERKT HEBBEN.

Gans dit gedoe komt overeen met als extra sterfte, de normale sterfte gedurende 2 maanden. Met dezelfde leeftijdsverdeling.
Dat was een typfout, moest 600 zijn, dit was enkel zo hoog in april 2020. Het is de laatste 30 jaar nooit zo hoog geweest. Het enige dat wat in de buurt kwam was november 2020, bij de tweede golf dus. (zie ook de lijst die ik eronder heb gezet).

Vraagje: Hoe bereken je die percentages? je zegt er sterft 1% "van de mensen". over welke mensen heb je het dan? Ik heb zelf de percentages berekend en het groeipercentage van het aantal doden t.o.v. het vorig jaar berekend adhv de cijfers gedownload van de link naar de data van de Belgische overheid.

ik hardste dalingen waren in 2004 (-4.77%), 2014 (-4,18%). Op vallende stijgingen zijn 2015 (5,52%). Het hoogste van de lijst tussen 1992 en 2019.

Wat was er zo bijzonder aan 2015 om voor zo'n stijging te zorgen?

Even opgezocht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150607_01718265

Da's een aannemelijke verklaring zou ik zeggen.

Laten we nu even 2020 er bij nemen. Een stijging van... En hou je maar al vast: 16,65%.

meer dan drie keer zo hoog als die van 2015.

Ik heb de excel data gepivoteerd en een grafiekske gemaakt voor uw gemak:




Ik zou zeggen, zoek bij alle percentages hoger dan 4% eens op in het nieuws en je vindt altijd wel een artikel terug over een zwaar griepseizoen.

Die 16,65% in 2020 moet je niet te veel voor zoeken. Heeft niks met griep te maken althans.

Tot slot, je ziet aan de blauwe balken dat dit inderdaad niet zoveel verschil lijkt op de totale bevolking (uw berekeningen), maar het is de groei die telt, niet het aantal doden dat jaar.

Met vriendelijke groeten.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 9 juli 2021 om 11:00.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 11:04   #58
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat was een typfout, moest 600 zijn, dit was enkel zo hoog in april 2020. Het is de laatste 30 jaar nooit zo hoog geweest. Het enige dat wat in de buurt kwam was november 2020, bij de tweede golf dus. (zie ook de lijst die ik eronder heb gezet).

Vraagje: Hoe bereken je die percentages? je zegt er sterft 1% "van de mensen". over welke mensen heb je het dan? Ik heb zelf de percentages berekend en het groeipercentage van het aantal doden t.o.v. het vorig jaar berekend adhv de cijfers gedownload van de link naar de data van de Belgische overheid.

ik hardste dalingen waren in 2004 (-4.77%), 2014 (-4,18%). Op vallende stijgingen zijn 2015 (5,52%). Het hoogste van de lijst tussen 1992 en 2019.

Wat was er zo bijzonder aan 2015 om voor zo'n stijging te zorgen?

Even opgezocht: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150607_01718265

Da's een aannemelijke verklaring zou ik zeggen.

Laten we nu even 2020 er bij nemen. Een stijging van... En hou je maar al vast: 16,65%.

meer dan drie keer zo hoog als die van 2015.

Ik heb de excel data gepivoteerd en een grafiekske gemaakt voor uw gemak:




Ik zou zeggen, zoek bij alle percentages hoger dan 4% eens op in het nieuws en je vindt altijd wel een artikel terug over een zwaar griepseizoen.

Die 16,65% in 2020 moet je niet te veel voor zoeken. Heeft niks met griep te maken althans.

Tot slot, je ziet aan de blauwe balken dat dit inderdaad niet zoveel verschil lijkt op de totale bevolking (uw berekeningen), maar het is de groei die telt, niet het aantal doden dat jaar.

Met vriendelijke groeten.
Ik heb hier al een keer met berekeningen aangetoond dat als je met de gemiddelde sterftekans van de laatste 10 jaren, op een oudere wordende bevolking 118.000 doden kon verwachten in 2020. Er zijn ook andere die deze berekening gemaakt hebben en dit bevestigen. Dus zoveel meer covid gevallen schieten er niet over, als je daar ook nog eens de extra hittegolf doden aftelt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 11:18   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat was een typfout, moest 600 zijn, dit was enkel zo hoog in april 2020. Het is de laatste 30 jaar nooit zo hoog geweest. Het enige dat wat in de buurt kwam was november 2020, bij de tweede golf dus. (zie ook de lijst die ik eronder heb gezet).
Dat is gewoon een effect van in de tijd concentreren he. Als je de oversterfte "per seconde" zou uitrekenen, en er rijdt een bus in de ravijn, dan is op die paar seconden de oversterfte ook enorm.

Nu ik ga niet ontkennen dat we al een lange tijd geen besmettelijke ziekte hebben gekend die zo een momentane effecten heeft gehad. De meest recente is waarschijnlijk de Hong Kong griep geweest, ongeveer 10 000 doden in Belgie op 3 of 4 weken tijd, in 1969. Je herinnert daar niks van. 1969 was de maanlanding, niet die griep.

Het punt is dat zolang de JAARLIJKSE sterftecijfers geen orde van grootte toenemen, en de leeftijdsverdeling min of meer dezelfde blijft, dat MAATSCHAPPELIJK niks te betekenen heeft. Maar op jaarbasis zaten we met corona geen orde van grootte BOVEN maar wel BENEDEN het verwachte sterfcijfer. Dat die doden zich in enkele weken in april en in enkele weken in november hebben geconcentreerd, is zoals die bus die doden in enkele seconden concentreert.

Ik zeg niet dat corona geen doden veroorzaakt, ik zeg dat die doden GEEN ENKEL MAATSCHAPPELIJK EFFECT hebben en volledig verzuipen in de normale sterfte. Om een sterfte te hebben die maatschappelijke impact heeft, moet je een orde van grootte boven de normale sterfte zitten, en bovendien moeten het dan ook jongere mensen zijn.

Het was niet nodig om de maatschappij zware schade te berokkenen met maatregelen voor iets dat op maatschappelijk vlak ongemerkt zou geweest zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 11:19   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vraagje: Hoe bereken je die percentages? je zegt er sterft 1% "van de mensen". over welke mensen heb je het dan?
We zijn met 11 miljoen en elk jaar sterft ongeveer 110 000 man.
Dat is 1% he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be