Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2015, 17:30   #23481
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgisch_Orakel Bekijk bericht
Spijtig genoeg lijken de meeste problemen zich vooral in een bepaalde bevolkingsgroep te situeren... En dat is niet enkel zo in ons land, maar in veel landen in Europa die lijden onder de ongebreidelde instroom van immigranten uit barbaarse landen...
Welke partijen zijn zo slim geweest om

a) te beweren dat alle culturen gelijk zijn, dus ook de culturen waar de mensen massaal gaan vluchten?

b) welke partijen hebben ONS verplicht om net te doen alsof die barbaarse culturen dan nog een verrijking voor ons zijn. (stel je voor dat je het ooit zonder couscous had moeten stellen!)

c) bij de stichting van Eurabia was de CVP'er Thyl Declercq één van de architecten. Hij was een fervente Palestinalover. Het zijn die mensen die de grenzen van Europa wagewijd open hebben gezet om die o zo verrijkende islamitische cultuur te kunnen omarmen.

Ik wens allen die hiertoe hebben bijgedragen, besneden kleindochters toe. Spijtige genoeg zullen de meesten al potdeaud zijn vooraleer ze de wrange vruchten van hun wanbeleid kunnen proeven.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 17:43   #23482
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is de Realiteit te griezelig?
Welke realiteit?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 17:44   #23483
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Deze thread is dit forum onwaardig.
Helemaal niet! Het geeft gewoon aan hoe het er aan toe gaat in onze maatschappij dank zij de multiculzegening en wat de mensen ervan denken!
Anders dan met een mohammedcartoon als basis kan men de mensen hier niet komen afknallen!

Laatst gewijzigd door andev : 4 mei 2015 om 17:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 17:46   #23484
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgisch_Orakel Bekijk bericht
Spijtig genoeg lijken de meeste problemen zich vooral in een bepaalde bevolkingsgroep te situeren... En dat is niet enkel zo in ons land, maar in veel landen in Europa die lijden onder de ongebreidelde instroom van immigranten uit barbaarse landen...
Dat vermelden is volgens sommigen "onwaardig" !
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 09:49   #23485
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Abdullah Saad, nog een fijne inwijkeling :

http://www.hln.be/hln/nl/4833/gevang...dhtml?show=art

Nu ja, zolang ze elkaar uitmoorden...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 11:13   #23486
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De leerkrachten beginnen nu stillekesaan hun mond open te doen. Dan moet het dus al héél erg gesteld zijn. De leerkrachten die ik persoonlijk ken stonden constant met het zwaard van Damocles boven hun hoofd want bij de geringste klacht kregen ZIJ het etiket racist niet enkel opgekleefd, maar tevens in hun beoordeling vermeld.
Dat heeft één ervan alvast laten besluiten om per onmiddellijk op pensioen te gaan, terwijl die normaal nog gerust een paar jaar had willen verderdoen.

Ik heb echt bewondering voor die mensen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2015 om 11:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 11:33   #23487
t-boneSteak
Burger
 
Geregistreerd: 5 juli 2012
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Abdullah Saad, nog een fijne inwijkeling :

http://www.hln.be/hln/nl/4833/gevang...dhtml?show=art

Nu ja, zolang ze elkaar uitmoorden...
Je ziet toch aan zijn kop dat hij ons veel kan bijbrengen.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2015, 12:22   #23488
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De leerkrachten beginnen nu stillekesaan hun mond open te doen. Dan moet het dus al héél erg gesteld zijn. De leerkrachten die ik persoonlijk ken stonden constant met het zwaard van Damocles boven hun hoofd want bij de geringste klacht kregen ZIJ het etiket racist niet enkel opgekleefd, maar tevens in hun beoordeling vermeld.
Dat heeft één ervan alvast laten besluiten om per onmiddellijk op pensioen te gaan, terwijl die normaal nog gerust een paar jaar had willen verderdoen.

Ik heb echt bewondering voor die mensen.
artikeltje vergeten:

Citaat:
Multiculturele klassen vormen een van de hoofdredenen waarom leerkrachten in het Antwerpse basisonderwijs afhaken. Ook mobiliteit en milieu spelen mee.


Voor zijn masterproef aan de afdeling Opleidings- en onderwijswetenschappen van de Universiteit Antwerpen onderzocht Steven De Clercq (34) waarom zoveel leerkrachten vroegtijdig hun baan opzeggen. In het basisonderwijs stroomt ongeveer vijftien procent van de leraren in een grootstedelijke context uit voor ze vijf jaar in dienst zijn. In het secundair is dat zelfs dertig procent.

Tegelijk is er een groot tekort aan leerkrachten. Tegen 2020 moeten er in Antwerpen, over alle netten heen, tweeduizend bijkomende leraren gevonden worden.

Leerlingen met ‘rugzakje’

Steven De Clercq, zelf al twaalf jaar leraar aan het Onze-Lieve-Vrouwecollege in Antwerpen, bracht aan de hand van diepte-interviews met afgehaakte leraars in verschillende basisscholen het probleem in kaart. “Het is nooit één reden waardoor ze er de brui aan geven”, zegt Steven De Clercq. “Beschouw het als een emmer die stilaan volloopt en op den duur ook overloopt."

"Maar de meest bepalende factor is de multiculturaliteit van ons huidig onderwijs. De leraars die ik heb geïnterviewd geven aan dat ze geconfronteerd werden met een ongezonde mix van hoofdzakelijk allochtone leerlingen. Leerlingen ‘met een rugzak’, zoals een aantal onder hen het omschreef. Kinderen die al heel wat hebben meegemaakt en die dus een heel eigen handleiding nodig hebben. Alleen: die handleidingen zijn er niet en worden tijdens de opleiding ook niet aangereikt.”
http://m.gva.be/cnt/dmf20150506_0166...en-diversiteit
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 09:41   #23489
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het VB gaat er een vraag over stellen.

Citaat:
Leerkrachten vluchten voor multicultuur

De massale instroom van immigranten vormt de hoofdreden waarom leerkrachten vroegtijdig afhaken. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Universiteit Antwerpen.

In de grootsteden zijn leerlingen met een allochtone achtergrond eerder regel dan uitzondering. Volgens onderzoeker Steven De Clercq geven leraars steeds meer aan dat er een ongezonde mix bestaat van allochtone leerlingen. Door de snelle evolutie van de schoolpopulatie konden leerkrachten zich niet aanpassen aan de gewijzigde omstandigheden. “De confrontatie met fysiek geweld en - in geval van vrouwen – met een gebrek aan respect, is voor heel wat leraars zeer confronterend”, aldus De Clercq in Gazet Van Antwerpen.

Zorgwekkend

De voorbije jaren waarschuwden verschillende schooldirecties meermaals voor de massale instroom van anderstalige immigranten. Zowat de helft van de leerkrachten noemde (in een enquête van het weekblad Knack) de aanhoudende instroom van anderstalige leerlingen “een zorgwekkende ontwikkeling.”

Achterstand

De ervaringen en waarschuwingen van de mensen uit de praktijk werden ook al meermaals bevestigd door de gerenommeerde Pisa-rapporten, die aantoonden dat er een waarneembare achterstand – bij ?*lle leerlingen – optreedt wanneer meer dan een tiende van de klas een andere thuistaal heeft. Een quorum dat in onze grootsteden en zelfs daarbuiten reeds ruimschoots is overschreden.

Dat leerkrachten hierdoor gefrustreerd raken en er de brui aan geven is niet meer dan een logisch gevolg. Het Vlaams Belang zal minister Crevits volgende week confronteren met de studie.


#onderwijs #multiculturelesamenleving #HildeCrevits
Nu, om eerlijk te zijn, het is al lang bezig, het ontkennen van het zonlicht in het onderwijs. Een vriendin kleuterjuf vertelde me een jaar of tien geleden dat het tot het paasverlof duurde voor ze de namen van haar kleuterklasje kende (17 verschillende nationaliteiten!) en dat het bovendien een totale babelse spraakverwarring was, want niemand verstond elkaar. Dat is dan kleuterklas. Hoe kunnen leerkrachten de kinderen dan nog iets BIJBRENGEN als de helft niet begrijpt wat de leraar zegt? En als ze slechte punten krijgen dan worden ze "gediscrimineerd" of "racistisch behandeld"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 13:17   #23490
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...chem-a2314788/

Een 18-jarige man uit Lier is gisterenochtend in een tunnel onder het station van Berchem in elkaar geslagen door een groepje allochtonen. "Omdat ik homo ben", zegt Kevin. Hij diende klacht in bij de politie en die onderzoekt de zaak.
Kevin studeert Publiciteit in Mechelen. De snelste verbinding vanuit Lier verloopt via Berchem. "Maar gisterenmorgen had ik mijn aansluiting gemist"', getuigt Kevin. "Ik ging dan maar naar een bakker om iets te eten en ik wandelde door de tunnel onder het station. Daar werd ik toegeroepen door een groepje van vier ?* vijf jongeren. Ik stapte gewoon door, maar dan werd ik bij de nek gegrepen en 20 meter over de grond meegetrokken. Daar begonnen ze op mij te stampen, spuwen en slaan. Gelukkig kwam er een bus aan en zijn de daders gaan lopen. Dat is mijn geluk geweest."

Kevin liep schaafwonden en een pijnlijke rib op. "Dit hebben ze gedaan omdat ik homo ben", zegt Kevin. "Ik loop daar niet mee te koop, maar je kan het wel zien aan mij. Ik kan geen andere reden bedenken. Ik wil duidelijk maken dat dit echt niet kan."

Kevin ging gisterenavond naar de politie om een klacht in te dienen tegen onbekenden. "Ik hoop dat de daders gevat worden. In de tunnel stond volgens mij geen camera." (KAV)


Het kan ook voor een andere reden geweest zijn , zoals ongelovig of blank of.....
Feit is dat het niet meer veilig is op en rond het openbaar vervoer .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 16:43   #23491
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De leerkrachten beginnen nu stillekesaan hun mond open te doen. Dan moet het dus al héél erg gesteld zijn. De leerkrachten die ik persoonlijk ken stonden constant met het zwaard van Damocles boven hun hoofd want bij de geringste klacht kregen ZIJ het etiket racist niet enkel opgekleefd, maar tevens in hun beoordeling vermeld.
Dat heeft één ervan alvast laten besluiten om per onmiddellijk op pensioen te gaan, terwijl die normaal nog gerust een paar jaar had willen verderdoen.

Ik heb echt bewondering voor die mensen.
Hoorde of las vandaag dat de kandidaat-leerkrachten tijdens hun stage een 20-tal uren zullen moeten leren omgaan met kleuters en kinderen "uit minder gegoede gezinnen" en die amper Nederlands kennen! Ze zullen dat zeker zo danig leuk vinden dat ze de multicultoestanden daarna met liefde en geduld zullen ondergaan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 11:14   #23492
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150526_01698193
Dit berichten kan op meerdere plaatsen hier op het forum maar ergens geeft het lezen van dergelijke lectuur weer het gevoel van "en wat komen dergelijke idioten hier nu en straks in ons landje doen?"
En dan zijn er van die "aanhangers van die godsdienst" ook op dit forum die zo hypocriet zijn nu en dan te schermen met "onze wetten en onze democratie" voor het deel dat in hun kraam past uiteraard! Voor de rest zijn ze even gevaarlijk achterlijk als die gasten die die vrouw uit de winkel jagen omdat "haar handen niet bedekt zijn en ze te dicht bij een mannelijke verkoper heeft gestaan"...
Godsdienstvrijheid noemen ze dat dan...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 05:51   #23493
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Een vriendin is deze week, in Ninove rond 18 uur, klemgereden door twee auto's met, jawel, in elke wagen twee bleke bruine....Gelukkig kwam er nog een andere wagen af en heeft ze, met de deuren vast, aanhoudend blijven claxonneren waarbij het gespuis is afgedropen.
Welkom in de multicul samenleving!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 07:05   #23494
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
Vervang "allochtonen" door moslims, dat zal beter kloppen. Met Italianen, Polen, Spanjaarden zijn er immers nooit problemen geweest zoals er wél zijn met muzelmestkevers.

De oorzaak ligt in hun onwil om zich aan onze normen aan te passen. Ze willen persé "anders" zijn dan hun gastvrouwen en heren, zeg maar "ongelijk" blijven, maar ze eisen wel een gelijke behandeling.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2015, 09:07   #23495
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vervang "allochtonen" door moslims, dat zal beter kloppen. Met Italianen, Polen, Spanjaarden zijn er immers nooit problemen geweest zoals er wél zijn met muzelmestkevers.

De oorzaak ligt in hun onwil om zich aan onze normen aan te passen. Ze willen persé "anders" zijn dan hun gastvrouwen en heren, zeg maar "ongelijk" blijven, maar ze eisen wel een gelijke behandeling.
Beter nog: zij eisen een voorkeursbehandeling (uebermensch) terwijl wij de dhimmies (untermensch) in alle onderdanigheid de yizyahtaks(belasting) blijven betalen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:04   #23496
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Welke realiteit?
ze zijn zo lief mijnheer...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...euractie.dhtml
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:31   #23497
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Citaat:
Hij zou, nadat hij gewond raakte in Syrië, naar België zijn teruggekeerd voor verzorging.
Hier krijg ik nu de siskes van. WIJ moeten dus meebetalen (RSZ) om die gasten te laten verzorgen nadat ze zèlf verkozen hebben ginds te gaan vechten?
Een zelfstandige die hard werkt om de eindjes aan mekaar te knopen kan op zijn kin kloppen als hij zich niet extra verzekerd heeft, en kan zelf voor de kosten opdraaien! En een bejaard koppel dat heel hun leven heeft gewerkt moeten hun spaargeld opgebruiken om in een verzorgingstehuis te kunnen geraken. Maar zo'n koppensneller mag zich hier komen laten verzorgen? Dit k?*n toch niet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:31   #23498
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
16 stemmen minder voor Peter Mertens en zijn volgelingen. Mooi.

Of mogen ze vanuit den bak stemmen?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:12   #23499
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier krijg ik nu de siskes van. WIJ moeten dus meebetalen (RSZ) om die gasten te laten verzorgen nadat ze zèlf verkozen hebben ginds te gaan vechten?
Een zelfstandige die hard werkt om de eindjes aan mekaar te knopen kan op zijn kin kloppen als hij zich niet extra verzekerd heeft, en kan zelf voor de kosten opdraaien! En een bejaard koppel dat heel hun leven heeft gewerkt moeten hun spaargeld opgebruiken om in een verzorgingstehuis te kunnen geraken. Maar zo'n koppensneller mag zich hier komen laten verzorgen? Dit k?*n toch niet?
Och, die jongen heeft een slechte jeugd gehad, hij verdient een tweede kans.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2015, 13:40   #23500
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Och, die jongen heeft een slechte jeugd gehad, hij verdient een tweede kans.
Mocht ik rechter geweest zijn dan kwamen ze er daar niet mee met dat:

'Die persoon heeft een slechte jeugd gehad'

Er zijn zoveel mensen die niet al te beste jeugdjaren achter de rug hebben maar er uiteindelijk zelfs beter/sterker uitgekomen zijn en niet in de criminaliteit terecht/in aanraking met gekomen zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be