Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2011, 13:08   #21
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Jah, dat lijkt mij de bedoeling, een themafora vakbond.
Ik vind persoonlijk dat de vakbonden al meer dan genoeg invloed uitoefenen op de politiek, en omgekeerd, dat we ze nog niet moeten stimuleren naar een politiek forum te komen.

Ken je het doel van een vakbond en een Syndicaat in onze samenleving?

Vakvereniging:

Door onmondigheid laten werknemers zich vertegenwoordigen door een vakvereniging, dit is in wezen noodzakelijk, zij hebben advocaten en de wetgeving ter beschikking.
Dat zelfstandigen zich door onmondigheid laten vertegenwoordigen door een syndicaat of belangengroepering is bovendien noodzakelijk.
De gulden middenweg tussen beide groeperingen bepaald onze democratie.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.

Om het uitbuiten van mens door mens te voorkomen zijn deze beide instanties noodzakelijk.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Het uitbuiten van mens door mens is onverenigbaar met de mensenrechten!

Vakbonden:

Vakbonden zijn de vertegenwoordigers van de zwakste en minst financiële klasse en hebben daardoor meer mogelijkheden, (geschoolde mensen, experts, advocaten enz) en rechten om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen, dat deze bij sommige bedrijven niet in de smaak vallen is logisch en vanzelfsprekend uiteraard.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe van iedere mens op onze planeet.

Niemands heer en niemands knecht dat is de leuze van de intelligente mens:

Elke vorm van gedwongen of ongedwongen slavernij eindigt vroeg of laat in een conflict situatie, het vanzelfsprekend aanvaarden van onderdanigheid is een inbreuk op de menswaardigheid en op onze modelmaatschappij voor gelijke rechten voor iedereen, ongedwongen slavernij is de meest voorkomende, subtielste en doeltreffendste vorm van slavernij, uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling.
Hij die ondernemingszin bezit heeft niet het recht om over tijd en leven van iemand te beschikken die “niet” over ondernemingszin beschikt zonder de nodige compensatie.
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 13:12   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Iemand een idee hoe we dit hoekje bij vakbondsmilitanten bekend maken? Ik veronderstel dat op dit forum enkele mensen binnen vakbonden actief zijn?

Maarten
smeergeld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 13:26   #23
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

@Corse:
Dit is allemaal wel waar, ik ben ook geen idioot.
Dat is de bedoeling van vakbonden, maar hoeven daarom helemaal niet vast te hangen aan politiek, wat heden ten dage wel zo is.
Bepaalde vakbonden staken en andere dan weer niet binnen hetzelfde bedrijf, naargelang welke minister op welke post zit.
Vakbonden worden door "hun kleur" onder druk gezet bepaalde ideeën te verkopen aan hun achterban.
Je wordt zelfs uit bepaalde vakbonden gezet omdat je een bepaalde partijlidkaart hebt.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 18 februari 2011 om 13:27.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:08   #24
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
@Corse:
Dit is allemaal wel waar, ik ben ook geen idioot.
Dat is de bedoeling van vakbonden, maar hoeven daarom helemaal niet vast te hangen aan politiek, wat heden ten dage wel zo is.
Bepaalde vakbonden staken en andere dan weer niet binnen hetzelfde bedrijf, naargelang welke minister op welke post zit.
Vakbonden worden door "hun kleur" onder druk gezet bepaalde ideeën te verkopen aan hun achterban.
Je wordt zelfs uit bepaalde vakbonden gezet omdat je een bepaalde partijlidkaart hebt.
Indien we de functie van vakbonden en syndicaten wegnemen gaan we terug naar de Middeleeuwen.

Voorbeeld:

Egypte:

De marionet en dictator “Moebarak” van het Egyptisch-Amerikaanse imperialisme is weg.
Maar de uitbuiters van het Egyptische kapitalisme die de Egyptische burgers slechts 1 Euro
loon per dag betaalde zijn gebleven.
Gaan deze uitbuiters nu meer betalen aan de burgers om uit de miserie te komen?
Zonder syndicaten en zonder betogingen gaan de Egyptische bedrijven de mensen 25 Euro per dag geven.
Deze bedrijfslijders hebben hun omgedraaid en zijn van uitbuiters tot weldoeners geworden.
Als je dit niet gelooft, dan maken we jullie wel iets anders wijs!
Hoeveel doden zijn er gevallen (500) om Moebarak van zijn paleis naar zijn villa te jagen???

Deze eeuwenoude economische dictators wegjagen, dit is een ander paar mouwen.
Een revolutie is iets anders dan één marionet wegjagen!

Voor de Egyptische burgers zal de weg van 1 Euro per dag naar 25 Euro per dag nog 100 jaar duren, zoals ook bij ons deze evolutie veel tijd en bloed gevraagd heeft!

Trade Union Solidarity with Egypt:

http://www.youtube.com/watch?feature...OKbYM1UI#at=48


Behoudsgezindheid is een enorm probleem:

Het remt vooruitgang en automatisering af.

We zien dat nu zeer duidelijk in Egypte, waar de behoudsgezinde van het oude systeem (3 %) van de bevolking, elke vorm van vernieuwing, verandering en democratisering tegen houden om hun huidige bestaande privileges niet te verliezen.
Behoudsgezinde zien duidelijk de noodzaak van verandering niet, verandering is voor hen persoonlijk een verslechtering.
Dat de rest van de samenleving dringend aan verandering toe is wordt weggewuifd.

Deze tendens zien we ook hier en overal anders op onze planeet.
We hebben een zeer degelijke analyse nodig betreffende behoudsgezindheid.
Een klasse samenleving waar slecht een kleine minoriteit het goed heeft is een probleem.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 14:46   #25
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Blijkbaar ben jij over iets helemaal anders bezig dan ik
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:14   #26
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Blijkbaar ben jij over iets helemaal anders bezig dan ik
Misschien druk jij je verkeerd of slecht uit.

Verklaar u duidelijk nader dan!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:19   #27
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Misschien druk jij je verkeerd of slecht uit.

Verklaar u duidelijk nader dan!
Ik heb het helemaal niet over het belang van vakbonden voor de maatschappij, ik heb het over het probleem dat vakbonden hun voeling beginnen te verliezen met de kleine werkmens, waarvoor de vakbond eigenlijk nodig is, en zich meer en meer met politiek bezighoud.
Of met politieke inmenging, voor wat het waard is.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:45   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Beste Maarten,

Het vakbondsforum hernoemen tot iets wat geschikt is voor werknemers én werkgevers is volgens mij minder goed, vermits veel ondernemers zich teveel bedreigd voelen door een vakbondsthemafora wat uiteraard een belangengroep voor werknemers is.

Ik spreek hier regelmatig met een vijftal personen die ondernemen, (er zullen er wel meer zijn) het moet niet altijd de problematiek rond werkgever en werknemer zijn.
Ik ben zelf reeds 35 jaar ondernemer (bijna op rust) dit als 5é generatie en heb daar voldoende ervaring in.

Voor starters is zoiets zeer interessant om aan andere ondernemers te kunnen vragen wat en hoe, we hebben momenteel een enorm tekort aan ondernemers!
Ook al stappen we over naar een sociale samenleving, de nood aan KMO ondernemers blijft, we zien dat duidelijk in Cuba.

Groetjes Corse


Een subforum waarin ondernemers hun visie op allerhande relevante thema's kunnen weergeven, zou ook heel interessant zijn. Wekelijks lees ik Trends en dat is toch wel heel leerrijk om het ook allemaal eens van die kant te bekijken. Hoewel ik vaak gruw bij het lezen. Maar toch: ik zou een subforum ondernemers of werkgevers wel weten te waarderen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:51   #29
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik heb het helemaal niet over het belang van vakbonden voor de maatschappij, ik heb het over het probleem dat vakbonden hun voeling beginnen te verliezen met de kleine werkmens, waarvoor de vakbond eigenlijk nodig is, en zich meer en meer met politiek bezighoud.
Of met politieke inmenging, voor wat het waard is.
Als je kritiek hebt over de interne werking van vakbonden, breng dat concreet naar voor, dat is zeer positief voor de werking van vakbonden op lange termijn uiteraard.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 15:55   #30
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht


Een subforum waarin ondernemers hun visie op allerhande relevante thema's kunnen weergeven, zou ook heel interessant zijn. Wekelijks lees ik Trends en dat is toch wel heel leerrijk om het ook allemaal eens van die kant te bekijken. Hoewel ik vaak gruw bij het lezen. Maar toch: ik zou een subforum ondernemers of werkgevers wel weten te waarderen.
Zeer juist!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 16:21   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ik ben voorstander. Vraag is of hier voldoende zelfstandigen en werkgevers aanwezig zijn om zo'n forum interessant te maken.
Naar mijn indruk zijn hier genoeg zelfstandigen aanwezig.

Citaat:
Wat we ook kunnen doen is het vakbondsforum hernoemen tot iets wat geschikt is voor werknemers én werkgevers.
Kan simpel klinken maar waarom niet 1 subforum "Syndicaat-Patronaat". Bekt wel lekker, maar dan heb je eigenlijk de éénmanszaken nog niet mee.

Feit is wel als je die drie groepen bijeen gooit, je in no time een gevechtszone hebt waarvan de Egyptenaren zouden zeggen dat het er toch wat over is. Maar dat is dan voor rekening van de deelnemers.

Wat betreft bekend maken... Ik durf aan te nemen dat forum.politics.be genoegzaam bekend is bij vakbonden, werkgevers en misschien in mindere mate bij kleine zelfstandigen. Dus ik zou de nationale secretariaten van Unizo, Voka, ACV, ABBV aanschrijven met een introductie van het forum en je intentie om iets te maken van zulks subforum en met de vraag of ze hun leden niet willen sensibiliseren om er te komen kijken en posten.

Als ze dat doen, zorg dan wel voor extra servers en storage
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 februari 2011 om 16:24.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:08   #32
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Naar mijn indruk zijn hier genoeg zelfstandigen aanwezig.



Kan simpel klinken maar waarom niet 1 subforum "Syndicaat-Patronaat". Bekt wel lekker, maar dan heb je eigenlijk de éénmanszaken nog niet mee.

Feit is wel als je die drie groepen bijeen gooit, je in no time een gevechtszone hebt waarvan de Egyptenaren zouden zeggen dat het er toch wat over is. Maar dat is dan voor rekening van de deelnemers.

Wat betreft bekend maken... Ik durf aan te nemen dat forum.politics.be genoegzaam bekend is bij vakbonden, werkgevers en misschien in mindere mate bij kleine zelfstandigen. Dus ik zou de nationale secretariaten van Unizo, Voka, ACV, ABBV aanschrijven met een introductie van het forum en je intentie om iets te maken van zulks subforum en met de vraag of ze hun leden niet willen sensibiliseren om er te komen kijken en posten.

Als ze dat doen, zorg dan wel voor extra servers en storage
Syndicaat is Patronaat.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 19:49   #33
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Ik hoor hier dus stemmen opgaan om het volgende te doen:
- een subforum 'vakbonden'
- een subforum 'syndicaat/patronaat' met in de omschrijving dat de lading ook de zelfstandigen dekt.
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 20:03   #34
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ik hoor hier dus stemmen opgaan om het volgende te doen:
- een subforum 'vakbonden'
- een subforum 'syndicaat/patronaat' met in de omschrijving dat de lading ook de zelfstandigen dekt.
Akkoord voor Corse.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 21:12   #35
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Iemand een idee hoe we dit hoekje bij vakbondsmilitanten bekend maken? Ik veronderstel dat op dit forum enkele mensen binnen vakbonden actief zijn?

Maarten
Misschien willen ze hier een linkje plaatsen naar ons forum....

http://www.wvs-sws.be/

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 22:41   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ik hoor hier dus stemmen opgaan om het volgende te doen:
- een subforum 'vakbonden'
- een subforum 'syndicaat/patronaat' met in de omschrijving dat de lading ook de zelfstandigen dekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Akkoord voor Corse.
Akkoord voor Txiki

Concreet voorbeeld: de notionele interestaftrek is bijzonder actueel alweer. Hierover horen en lezen we toch wel zeer tegenstrijdige meningen. Er zou in een algemene inleiding, waarop niet mag worden gereageerd, uitgelegd kunnen worden wat de notionele interestaftrek juist is. Vervolgens kan aan vakbonden en patronaat gevraagd worden hun mening en visie te geven. Waarop wij als forummers vragen kunnen formuleren. Dat lijkt me toch enorm boeiend.

Andere thema's: loonindex, gelijkstelling statuten arbeider en bediende, de banken, VIA... noem maar op. Ik las laatst in Trend de ambitie van de nieuwe VOKA-leiding. We zouden zelfs vakbonden en patronaat de kans kunnen geven hun visie en 'missie' hier uit te leggen.

En misschien een lokaler thema, maar dat volgens mij ook heel boeiend is: stel dat er hier zelfstandigen zijn (bakkers, beenhouwers..) met een zaak in het centrum van hun gemeente. Hoe staan zij tegenover de idee van een autovrij centrum op een zaterdagnamiddag, bijvoorbeeld.

Alé, kortom, er is zoveel mogelijk. Op twee voorwaarden: ten eerste, dat de vakbonden en patronaat willen meedoen. En twee, dat er gewaakt wordt over de toon, de sfeer en het verloop van de discussies: dat moet hoffelijk blijven. Dat is trouwens in ons eigen belang: de gastforummers gaan dat niet blijven doen als ze niet met het nodige respect behandeld worden. En dat is maar normaal ook.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 februari 2011 om 22:43.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2011, 03:22   #37
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Ik hoor hier dus stemmen opgaan om het volgende te doen:
- een subforum 'vakbonden'
- een subforum 'syndicaat/patronaat' met in de omschrijving dat de lading ook de zelfstandigen dekt.
Akkoord en terecht dat er ook ondernemers hun zeg kunnen doen.

Laatst gewijzigd door longhorn : 19 februari 2011 om 03:33.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 11:10   #38
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Jah, dat lijkt mij de bedoeling, een themafora vakbond.
Ik vind persoonlijk dat de vakbonden al meer dan genoeg invloed uitoefenen op de politiek, en omgekeerd, dat we ze nog niet moeten stimuleren naar een politiek forum te komen.

En dan vragen sommigen zich af .....,???



Welke invloed oefenen ze uit op de politiek beste plakker? Dat ze hun tong verloren zijn in de reet van het patronaat na het veelvuldig likken?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 19:49   #39
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Akkoord voor Txiki

Concreet voorbeeld: de notionele interestaftrek is bijzonder actueel alweer. Hierover horen en lezen we toch wel zeer tegenstrijdige meningen. Er zou in een algemene inleiding, waarop niet mag worden gereageerd, uitgelegd kunnen worden wat de notionele interestaftrek juist is. Vervolgens kan aan vakbonden en patronaat gevraagd worden hun mening en visie te geven. Waarop wij als forummers vragen kunnen formuleren. Dat lijkt me toch enorm boeiend.

Andere thema's: loonindex, gelijkstelling statuten arbeider en bediende, de banken, VIA... noem maar op. Ik las laatst in Trend de ambitie van de nieuwe VOKA-leiding. We zouden zelfs vakbonden en patronaat de kans kunnen geven hun visie en 'missie' hier uit te leggen.

En misschien een lokaler thema, maar dat volgens mij ook heel boeiend is: stel dat er hier zelfstandigen zijn (bakkers, beenhouwers..) met een zaak in het centrum van hun gemeente. Hoe staan zij tegenover de idee van een autovrij centrum op een zaterdagnamiddag, bijvoorbeeld.

Alé, kortom, er is zoveel mogelijk. Op twee voorwaarden: ten eerste, dat de vakbonden en patronaat willen meedoen. En twee, dat er gewaakt wordt over de toon, de sfeer en het verloop van de discussies: dat moet hoffelijk blijven. Dat is trouwens in ons eigen belang: de gastforummers gaan dat niet blijven doen als ze niet met het nodige respect behandeld worden. En dat is maar normaal ook.
De vier voorwaarden van Txiki:

1. Dat de vakbonden en patronaat willen meedoen.
2. Dat er gewaakt wordt over de toon, sfeer en het verloop van de discussies.
3. Het moet hoffelijk blijven.
4. Respect voor de gast-forummers.

Txiki ik denk dat je nog nooit een politieke, maatschappelijke, zakelijke of wat ook vergadering of woordenwisseling hebt meegemaakt.

Uw voorwaarden schrikken iedereen op voorhand reeds af en werken demotiverend.

Wederzijdse belangen afdwingen is geen liefdesroman schrijven!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 21:16   #40
Patje
Lokaal Raadslid
 
Patje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2003
Locatie: W-Vlaanderen
Berichten: 352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Jah, dat lijkt mij de bedoeling, een themafora vakbond.
Ik vind persoonlijk dat de vakbonden al meer dan genoeg invloed uitoefenen op de politiek, en omgekeerd, dat we ze nog niet moeten stimuleren naar een politiek forum te komen.
Niet enkel de vakbonden. Wees gerust, ook de verschillende werkgeversorganisaties doen dat.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be