Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2018, 14:56   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien het een groot mysterie is *wat* ervaren wordt en hoe de link zit met de "fysica van uw brein", is het ervaren van rare dingen helemaal niet uitgesloten. Het is zelfs eerder eigenaardig dat we meestal "normale" dingen ervaren.
Ja, ik vind zelfs de 'simpelste' zaken van leven ook een mysterie, zelfs het bestaan van een werkend waterstofatoom.
Ik haalde m'n ervaring aan, omdat ik me afvroeg of een AI ook zoiets zou kunnen ervaren als een OBE.
Indien niet, zou dit toch een verschil kunnen maken tussen het 'mysterie' van een menselijk bewustzijn en een artificieel.
Die ervaring leerde me dat bewustzijn enigszins 'los' kan komen van het lichaam, terwijl we dat bij een AI wsl nooit zullen te weten komen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 15:06   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op 'n fractie van 'n seconde hing 'ik' plots tegen het plafond en kon mezelf zien zitten de krant lezen, zoals je dat iemand anders ziet doen.
Op visueel vlak had ik een 360° beeld van de kamer en het 'mistige' plafond leek me transparant te zijn, maar kon niet echt ontwaren wat zich op de bovenverdieping bevond.
Het punt is natuurlijk dat, tenzij de fysica op zekere momenten "ongeldig" wordt (dat is altijd een mogelijkheid he, maar ik maak net precies de hypothese van niet), je ginder boven niet echt kunt "zien". Want om te "zien" moet je fotonen absorberen, anders "zie" je ze niet, en daarvoor moet er dus "materiaal" zijn dat ze absorbeert. Ik zou je kunnen vragen of je geen dingen zag in het infrarood of het ultraviolet, en of je bijvoorbeeld beperkt was tot de 3 kleuren van ons netvlies. Maar er was daarboven je lichaam geen "netvlies", dus kan je niet echt die fotonen hebben geabsorbeerd, en ook geen echt licht dat daar was, hebben "gezien".
Het kan dus niet anders dan een soort "illusie" geweest zijn, een soort ongewilde "simulatiemode" in je brein. Het feit dat je "niet echt kon zien wat er op de bovenverdieping gebeurde" (want je hersenen hadden die informatie niet) is misschien een aanwijzing.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 15:08   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik haalde m'n ervaring aan, omdat ik me afvroeg of een AI ook zoiets zou kunnen ervaren als een OBE.
Ik denk dat dat niet moeilijk is: je moet hem gewoon in simulatiemode zetten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 15:29   #84
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is natuurlijk dat, tenzij de fysica op zekere momenten "ongeldig" wordt (dat is altijd een mogelijkheid he, maar ik maak net precies de hypothese van niet), je ginder boven niet echt kunt "zien". Want om te "zien" moet je fotonen absorberen, anders "zie" je ze niet, en daarvoor moet er dus "materiaal" zijn dat ze absorbeert. Ik zou je kunnen vragen of je geen dingen zag in het infrarood of het ultraviolet, en of je bijvoorbeeld beperkt was tot de 3 kleuren van ons netvlies. Maar er was daarboven je lichaam geen "netvlies", dus kan je niet echt die fotonen hebben geabsorbeerd, en ook geen echt licht dat daar was, hebben "gezien".
Het kan dus niet anders dan een soort "illusie" geweest zijn, een soort ongewilde "simulatiemode" in je brein. Het feit dat je "niet echt kon zien wat er op de bovenverdieping gebeurde" (want je hersenen hadden die informatie niet) is misschien een aanwijzing.
Ok, maar ik had op die waarnemingspositie (aan het plafond) het zicht op de kamer, terwijl mijn fysieke ogen naar de krant aan 't kijken waren.
Ik vraag me dus af hoe die switch van waarneming is kunnen ontstaan, terwijl die zgn 'simulatiemode'' me een andere omgevingshoek liet zien.
Is dat ook chemisch te verklaren ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 16:22   #85
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op 'n fractie van 'n seconde hing 'ik' plots tegen het plafond en kon mezelf zien zitten de krant lezen, zoals je dat iemand anders ziet doen.
Op visueel vlak had ik een 360° beeld van de kamer en het 'mistige' plafond leek me transparant te zijn, maar kon niet echt ontwaren wat zich op de bovenverdieping bevond.
Er was ook niks hoorbaar, gezien het stil was in de kamer, dus geen radio- of tv-geluid waarop ik me eventueel kon richten.
Gezien ik niet voorbereid was op die gebeurtenis, had ik ook niet de impuls om die situatie op m'n gemak eens gade te slaan, maar was eerder ongerust dat ik niet meer zou kunnen terugkeren.
Na wat me enkele seconden leek, viel/stortte ik met 'n rotvaart terug in m'n lichaam en dat was dat.

Dus ja, ik 'onderging' die toestand, zonder er iets voor gedaan te hebben of dat tijdens het gebeuren onder controle te krijgen, 't ging allemeel vrij snel.
De dagen na die ervaring voelde ik me ongewoon licht en soepel en leek elke zware inspanning een akkefietje te zijn.
Na een week ofzo deemsterde dat gevoel van 'lichtheid' weg en werd alles terug 'normaal' zoals tevoren.
Nadien nooit meer meegemaakt.
Zelf ook éénmalig iets gelijkaardigs meegemaakt (het is lang geleden en behoorlijk vaag ondertussen), idd even schrikken waardoor je niet meteen denkt aan zelf de stuurknuppel te nemen, is wss ook al voldoende om het proces te stoppen.

Lucide dromen zit ook wat in die richting, daar is het ook niet zo makkelijk om bij te sturen. Is me iets meer gebeurd/gelukt, maar ook daar lijkt bijsturen aan te zetten om volledig wakker te worden.
Gewoon observeren lukt beter en geeft meer aanleiding om terug naar gewoon (slapend) dromen over te gaan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2018, 16:34   #86
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Zelf ook éénmalig iets gelijkaardigs meegemaakt (het is lang geleden en behoorlijk vaag ondertussen), idd even schrikken waardoor je niet meteen denkt aan zelf de stuurknuppel te nemen, is wss ook al voldoende om het proces te stoppen.
Idd, de onervarenheid met die toestanden maakt dat men die niet volledig kan exploreren, hoewel er technieken bestaan om zoiets te induceren.
Echter, zonder begeleiding van een ervaren persoon waag ik me er liever niet aan, gezien daar ook risico’s aan verbonden zijn.

Citaat:
Lucide dromen zit ook wat in die richting, daar is het ook niet zo makkelijk om bij te sturen. Is me iets meer gebeurd/gelukt, maar ook daar lijkt bijsturen aan te zetten om volledig wakker te worden.
Gewoon observeren lukt beter en geeft meer aanleiding om terug naar gewoon (slapend) dromen over te gaan.
Over lucide dromen gesproken, soms lukt het wel om dat op tijd te beseffen en dan zijn de mogelijkheden ongelimiteerd.
Toevallig had ik vorige week een begin van zo’n droom.
Toen ik besefte dat ik droomde begaf ik me naar een ruimte waar ik 'n hoop mensen waarnam, maar moest eerst een trap opgaan.
Halfweg struikelde ik en in de haast om me op te richten schoot ik ineens wakker.
Men mag dus niet teveel bijsturen, want dan loopt het idd mis.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 17:01   #87
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Om nog eens terug te komen op OBE:

Major breakthrough as scientists confirm out of body experiences are REAL

"Neuroscientists from Sweden's Karolinska Institutet created an out-of-body illusion when they placed study participants in a brain scanner, and used an illusion to ‘teleport’ the individuals to different locations in a room.
--
The 15 individuals involved wore head-mounted displays and viewed themselves and the brain scanner from another part of the room.
--
Mr Guterstam added: "The sense of being a body located somewhere in space is essential for our interactions with the outside world and constitutes a fundamental aspect of human self-consciousness."


https://www.express.co.uk/news/scien...ences-are-REAL

Vraag blijft dus of zelfbewustzijn een resultaat is van de hersenactiviteiten of dat hersenen/lichaam een tool zijn van een 'onafhankelijk' bewustzijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:38   #88
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Goed Nieuws! Skynet is hier, to save the day...


-June 5, 2018 / 6:07 AM / Updated 5 hours ago
Deep in the Pentagon, a secret AI program to find hidden nuclear missiles
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1J114J


Skynet gaat lanceringen 'voorspellen', dat belooft.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 19:42   #89
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Mijn excuses. De Skynets dus.
The effort has gone largely unreported, and the few publicly available details about it are buried under a layer of near impenetrable jargon in the latest Pentagon budget. But U.S. officials familiar with the research told Reuters there are multiple classified programs now under way to explore how to develop AI-driven systems to better protect the United States against a potential nuclear missile strike.

If the research is successful, such computer systems would be able to think for themselves, scouring huge amounts of data, including satellite imagery, with a speed and accuracy beyond the capability of humans, to look for signs of preparations for a missile launch, according to more than half a dozen sources. The sources included U.S. officials, who spoke on condition of anonymity because the research is classified.

Forewarned, the U.S. government would be able to pursue diplomatic options or, in the case of an imminent attack, the military would have more time to try to destroy the missiles before they were launched, or try to intercept them.

...

wargames oxo
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 22:05   #90
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Om nog eens terug te komen op OBE:

Major breakthrough as scientists confirm out of body experiences are REAL

[i]"Neuroscientists from Sweden's Karolinska Institutet created an out-of-body illusion when they placed study participants in a brain scanner, and used an illusion to ‘teleport’ the individuals to different locations in a room.
--


.
Heel misleidende krantenkop.
Bij volgende ziet U hoe het Karolinska Institutet zo'n illusie opwekt:Illusion of out-of-body experience
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 22:31   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik vraag me dus af hoe die switch van waarneming is kunnen ontstaan, terwijl die zgn 'simulatiemode'' me een andere omgevingshoek liet zien.
Is dat ook chemisch te verklaren ?
Hallucinaties bestaan. Zij zijn het meeste gekend bij mensen met geestesziekten zoals schizofrenen, en bij het nemen van bepaalde producten. Men weet niet goed hoe het werkt, maar dat het chemisch is, is evident, aangezien het kan veroorzaakt worden door chemicalien, en aangezien het ook kan tegengegaan worden door farmaceutische producten. Mijn schoonbroer is psychiater (in de zware gevallen sectie) en het is verbazend hoe medicamenten een effect kunnen hebben op het cognitieve. Zo heeft hij een patient gehad die altijd aangevallen werd door hagedissen die hij daadwerkelijk zag. Met een paar pillekes gaan die hagedissen weg.

Ik ken de specificiteit van OBE dus niet, maar voor mij is het redelijk duidelijk dat ze nogal verbonden is met hallucinaties. Noem dat "het brein werkt in simulatiemode, ontkoppeld van de daadwerkelijke sensoriele informatieflux, en doet alsof".

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2018 om 22:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 22:35   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Heel misleidende krantenkop.
Bij volgende ziet U hoe het Karolinska Institutet zo'n illusie opwekt:Illusion of out-of-body experience
Wat men tegenwoordig allemaal niet moet doen om aan fondsen te geraken...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 23:49   #93
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Heel misleidende krantenkop.
Bij volgende ziet U hoe het Karolinska Institutet zo'n illusie opwekt:Illusion of out-of-body experience
Er zullen wsl ook nog andere valabele methoden zijn om die 'illusie' op te wekken, al blijft de vraag staan hoe chemische processen het eigen bewustzijn kunnen splitten in 2 verschillende waarnemingshoeken.

In mijn geval zat ik niet in een klinische omgeving en had niets ingenomen dat een hallucinatie zou kunnen induceren, alsook dat ik me slechts van 1 waarnemingshoek bewust was, maw, ik was me slechts bewust van mijn 'plafondpositie', maar niet dat ik op datzelfde moment de krant aan het lezen was, itt de proefpersonen in dat experiment die zichzelf in en vanuit beide posities konden waarnemen.

Het blijft toch vreemde shit.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 juni 2018 om 23:52.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2018, 23:51   #94
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hallucinaties bestaan. Zij zijn het meeste gekend bij mensen met geestesziekten zoals schizofrenen, en bij het nemen van bepaalde producten. Men weet niet goed hoe het werkt, maar dat het chemisch is, is evident, aangezien het kan veroorzaakt worden door chemicalien, en aangezien het ook kan tegengegaan worden door farmaceutische producten. Mijn schoonbroer is psychiater (in de zware gevallen sectie) en het is verbazend hoe medicamenten een effect kunnen hebben op het cognitieve. Zo heeft hij een patient gehad die altijd aangevallen werd door hagedissen die hij daadwerkelijk zag. Met een paar pillekes gaan die hagedissen weg.
Ok dat (foute) hersenchemie aan de basis ligt van ongecontroleerd hallucineren en dat een ‘goede’ chemische toevoeging ook voor een ‘verdwijnen’ ervan kunnen zorgen.
Tot zover ben ik mee.
Citaat:
Ik ken de specificiteit van OBE dus niet, maar voor mij is het redelijk duidelijk dat ze nogal verbonden is met hallucinaties. Noem dat "het brein werkt in simulatiemode, ontkoppeld van de daadwerkelijke sensoriele informatieflux, en doet alsof".
Waarom zou het brein dan die alsof-mogelijkheid (evolutionair) ingebouwd hebben ?
Zo’n psychische split is dan toch eerder contraproductief – vanuit evolutionair standpunt bekeken - dan dat het iemand zou helpen ‘te overleven’ ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 00:52   #95
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hallucinaties bestaan. Zij zijn het meeste gekend bij mensen met geestesziekten zoals schizofrenen, en bij het nemen van bepaalde producten. Men weet niet goed hoe het werkt, maar dat het chemisch is, is evident, aangezien het kan veroorzaakt worden door chemicalien, en aangezien het ook kan tegengegaan worden door farmaceutische producten. Mijn schoonbroer is psychiater (in de zware gevallen sectie) en het is verbazend hoe medicamenten een effect kunnen hebben op het cognitieve. Zo heeft hij een patient gehad die altijd aangevallen werd door hagedissen die hij daadwerkelijk zag. Met een paar pillekes gaan die hagedissen weg.

Ik ken de specificiteit van OBE dus niet, maar voor mij is het redelijk duidelijk dat ze nogal verbonden is met hallucinaties. Noem dat "het brein werkt in simulatiemode, ontkoppeld van de daadwerkelijke sensoriele informatieflux, en doet alsof".
Heel wat van het cognitieve, net zoals evenwicht, zit hem meestal in de nek. Niet in de brains. Een weetje.

Het brein op zich werkt idd op iets uiterst vergelijkbaar met een simulatiemode.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 juni 2018 om 00:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 05:22   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waarom zou het brein dan die alsof-mogelijkheid (evolutionair) ingebouwd hebben ?
Zo’n psychische split is dan toch eerder contraproductief – vanuit evolutionair standpunt bekeken - dan dat het iemand zou helpen ‘te overleven’ ?
Geen idee, maar ik kan wel enkele redenen bedenken. Een eerste kan zijn dat het een bijverschijnsel is van een nuttige functie (bijvoorbeeld "zich dingen kunnen inbeelden"). Je hebt vaak in de biologie het verschijnsel dat, om een zekere functie te realiseren, er "bijwerkingen" zijn: zolang de totale balans van voordeel van de functie, en nadeel van de bijwerking nog altijd positief is, zal dat verschijnsel positief geselecteerd worden. Een voorbeeld is de sikkelziekte in Afrika.
Een tweede kan zijn dat het gewoon een fout is, maar dat het zodanig weinig gebeurt dat de nefaste effecten ervan klein zijn, en de negatieve selectie niet opweegt tegen de "ruis", ttz, de willekeurige effecten in selectie.
En misschien is het iets dat sociaal positief is. Misschien zijn mensen die OBE hebben, sociaal gevenereerd als Shaman of zo, en was de aanvankelijke "bug" plots een sociaal voordeel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 05:22   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Heel wat van het cognitieve, net zoals evenwicht, zit hem meestal in de nek. Niet in de brains. Een weetje.
Dat is juist. Als ik hier zever, dan klets ik uit mijn nek, en niet uit mijn brains
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 08:47   #98
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

MIT Creates An AI Psychopath Because Someone Had To Eventually
Citaat:
Either way, it reinforces one very important fact about AI: that the worldview of an AI is very much determined by the information it gathers while learning. That’s obviously not a new revelation. We saw something similar play out when Microsoft’s Twitter bot went from normal to racist in less than 24 hours.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 14:35   #99
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is juist. Als ik hier zever, dan klets ik uit mijn nek, en niet uit mijn brains
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 20:20   #100
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ok dat (foute) hersenchemie aan de basis ligt van ongecontroleerd hallucineren en dat een ‘goede’ chemische toevoeging ook voor een ‘verdwijnen’ ervan kunnen zorgen.
Tot zover ben ik mee.

Waarom zou het brein dan die alsof-mogelijkheid (evolutionair) ingebouwd hebben ?
Zo’n psychische split is dan toch eerder contraproductief – vanuit evolutionair standpunt bekeken - dan dat het iemand zou helpen ‘te overleven’ ?
het brein doet dat eigenlijk altijd...vandaar dat ge ook bedrogen kunt uitkomen.
Neem gewoon de visuele herkenningstechnieken...je hoeft maar de helft van de input te hebben en toch zegt het brein 'appel'
99 op 100 klopt dit .... in 1 op de 100 zal het een ufo zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be