Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2021, 10:08   #1
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard "A fish rots from the top down" - voorbeeldfunctie overheid

Een gezegde in Rusland is: "A fish rots from the top down". Het betekent dat wanneer de overheid corrupt is, dat mensen corrupt worden.

In Amerika is er sprake van een epidemie aan massa-schietpartijen.

Mass Shootings Are Our New Epidemic
https://thebostonsun.com/2021/04/22/...-new-epidemic/

Een recent FBI onderzoek heeft aangetoond dat de meeste daders van dergelijke schietpartijen geen psychische problemen hebben. De daders handelen dus blijkbaar met een motief. Wat zou dat motief kunnen zijn?

FBI-onderzoek: de meeste terreur-daders hebben geen psychiatrische diagnose
https://forum.politics.be/showthread.php?t=256667

De 9/11 terroristische aanslag is volgens veel partijen uitgevoerd door de overheid. Als mensen dat diep in hun hart geloven, dan kunnen zij wellicht, op basis van de Russische wijsheid, worden aangezet / gemotiveerd tot terrorisme.

Organisaties als 9/11 Truth, Scientists for Truth, Firemen for Truth, Architects & Engineers for 9/11 Truth, Scholars for Truth en Justice for 9/11 kunnen als een indicatie worden beschouwd dat het idee dat de aanval op 9 september 2001 door de regering werd uitgevoerd serieus moet worden genomen.

Ik schreef recent het volgende aan een Amerikaanse politica:

Citaat:
With regard the truth about the 9/11 attack. Would it be possible to share your motive to be involved?

I became a political activist in the wake of watching the flim JFK and doing research on the CIA. I was outraged and felt I should do something to challenge a policy which tortures, kills, and terrorizes people.

Would it be possible to describe the favorable outcome of your work?

Just raising consciousness and awareness. At this point, hopefully more people will not buy all the propaganda deluging us on Covid19. If you were at our website, you will see that we did include a talk and film on Covid19 in our last big annual event.

Our mission statement is- to seek and disseminate truths about the terrible crimes committed on September 11, 2001, exposing gaps and deceptions in the official story. Our goal is to inspire more eyewitness revelations, truthful media coverage, and a movement that will bring the responsible criminals to justice and eliminate governmental and corporate policies that enable criminal elements to commit such acts.”

In the case that the Government has performed the attack, what would (or should) it imply?

I think it implies that our government IS a terrorist organization. While, we are mere citizens; we should not condone or support its more murderous activities. Although, I think the guns are now being pointed at us.

Most people would like to put their head in the sand and are obediently going along with the manufactured reality blasted at them constantly by the media.

It sounds like you have crossed some line to be a target in the Great Game...
Zoals kan worden gezien wordt de overheid aangeduid als een 'terroristische organisatie'. De politica was een Green Party kandidaat en is bestuurder van een organisatie.

Ik reageerde met het volgende:

Citaat:
Ten aanzien van de verklaring van de regering als 'terroristische organisatie'. Hoewel ik begrijp dat dat een natuurlijk doel of uitgangspunt is, kan het vanuit het oogpunt van resultaten het beste zijn om een duidelijke visie te hebben van hoe het zou moeten zijn.

Het idee dat de regering een terroristische organisatie is, leidt mogelijk niet tot gunstige resultaten.

Een gezegde in Rusland is "een vis rot van boven naar beneden".

Een dergelijke wijsheid vertaald naar de algemene aard van mensen maakt het logisch dat mensen geneigd zijn informatie aan de kaak te stellen die het idee propageert dat de regering een terroristische organisatie is. Mensen moeten (in het algemeen) logischerwijs doen (of voelen zich geneigd om te doen) wat belangrijk is om een vredige geest te behouden, wat essentieel is voor stabiliteit en vooruitgang.

Is 'waarheid' belangrijker dan wat telt voor het welvarende bestaan van individuele mensen of de mensheid? Welke 'waarheid' zou er zonder de (terroristische) regering overblijven om belangrijk voor hen te zijn?

Om de kans op twist te verwijderen, zal het hogere doel van mensen moeten worden gediend.

Ik begrijp dat men vanuit het perspectief van onderzoeksjournalistiek simpelweg de intentie heeft om zijn / haar taak zo goed mogelijk te vervullen en dat het ontmaskeren van de waarheid in zekere zin het hoogste doel is, terwijl men nederig onthoudt mensen te vertellen hoe ze moeten leven of denken.

Om resultaten te boeken met betrekking tot 'preventie van terrorisme', kan het van belang zijn om de wortel te achterhalen van het feit dat de overheid terrorisme heeft gepleegd.

Ik las onlangs het volgende:

Er is een oud gezegde in Washington dat de dekmantel erger is dan de misdaad.

Volgens de conventionele wijsheid in Washington is de dekmantel altijd erger dan de misdaad.


Dit lijkt erop te wijzen dat een zekere moraal binnen de regering waarschijnlijk mogelijk is. Men moet dan eenvoudigweg de wortel van het probleem vinden, wat voor deskundigen inzichten kan opleveren over hoe ervoor kan worden gezorgd dat de regering een rechtvaardige weg bewandelt.

Hoogachtend,
Arjan
Zeer ernstige corruptie

Zoals bekend is heb ik te maken gekregen met zeer ernstige corruptie en bedreiging vanuit o.a. de Gemeente Utrecht (Nederland). Dit slechts vanwege mijn oprechte participatie m.b.t. het 'ter discussie stellen' van bepaalde zaken via de kritische blog Naam: zk.png
Bekeken: 74
Grootte: 2,0 KB. De vlinder was bijvoorbeeld bedoeld om de geest van mensen in discussie weer te geven (niet iets persoonlijks). Zielenknijper had slechts als doel 'ter discussie stellen' en was neutraal.

Zware corruptie n.a.v. kritische blog
https://forum.politics.be/showthread...07#post9650907

www.corruptieverslag.nl

Ik vind het jammer dat de Gemeente Utrecht zich schuldig heeft gemaakt aan grove schendingen van de mensenrechten en zware corruptie. Het motief is tot op heden een mysterie gebleven en het lijkt erop dat ze dom doorgaan met hun macabere poging om mij/Zielenknijper iets aan te doen/te bedreigen.

Het Juridisch Loket (van de overheid) verzond in haar reactie een e-mail van iemand met psychische problemen die een bedreigend paranoïde verhaal vertelde. Dat kan vrijwel onmogelijk een ongeluk zijn geweest en het is ook onwaarschijnlijk dat een medewerker van het Juridisch Loket zoiets zou doen.

De Politie Utrecht nam de aangifte voor gewelddadige huisvredebreuk niet serieus en hield hardnekkig vol dat ik aangifte deed van "vergiftiging" terwijl ik het woord vergiftiging nooit had genoemd en minstens 10x had aangegeven dat ik aangifte deed van mishandeling. Mijn beide armen raakten verwond tijdens de gewelddadige aanval door mijn verhuurder.

Alle inboedel van mijn woning werd vernield (€ 30,000 schade) en ik verloor mijn woning doordat de Rechtbank Utrecht de kant koos van de gewelddadige verhuurder.

Neerschieten

Zoals bekend is ben ik mede-oprichter van een eco-gids voor schoon vervoer en schone lucht in steden, www.scootergids.be.

Tijdens een eco-event in Utrecht werd door iemand gedreigd dat hij mensen ging neerschieten.

https://www.duic.nl/criminaliteit/ut...arbeurspleinn/

Vervolgens ontstond vanuit veel mensen de bedreigende intentie (paranormale perceptie) "we gaan jou neerschieten".

Tijdens de periode dat ik mijn woning was verloren, voelde ik dat mensen vanuit de Gemeente de intentie communiceerden "neersteken".

Na die periode (vorig jaar) werd vanuit een vrouw bij de Gemeente de intentie gecommuniceerd om mij "neer te schieten". Dat hield enige tijd aan totdat ik de zaak op dit forum publiceerde. De vrouw was recent kort weer actueel m.b.t. "neerschietten". Het lijkt te gaan om iemand die achter de corruptie zit / daar verantwoordelijkheid voor heeft, maar ook iemand die niet bijzonder intelligent is en zich toch opdringt (c.q. "domme koe").

Het emotionele idee dat bij de Gemeente/corrupte mensen speelt, is "we gaan nu een keer door", "we moeten doorzetten" en "we proberen het nog een keer".

Bij de politie lijkt er sprake te zijn van "we zijn er klaar voor" en "draaiboek".

Paranormale zaken zijn natuurlijk moeilijk te geloven maar er zijn aanwijzingen dat het mogelijk zou kunnen zijn.

The CIA Admits Psychic Abilities Are Real, But Cannot Figure Out The Science Behind It
https://medium.com/remote-viewing-co...t-800d1e38a003

The Reality of ESP: A Physicist’s Proof of Psychic Abilities
https://www.watkinsmagazine.com/the-...chic-abilities

De oorsprong van de corruptie en intimidatie lijkt domme haat te zijn, tezamen met de verwrongen overtuiging dat met geweld/terrorisme iets duidelijk moet worden gemaakt voor het in stand houden van een angstcultuur en het geloof in de psychiatrie.

Bij Justitie speelt naast een motief voor wraak (ivm. het aan de kaak stellen van pedofilie) dat zij TBS (psychiatrische internering) en hun idee 'verward persoon' proberen te beschermen. Zij zien Zielenknijper daarom als bedreiging en vijand.

De oorsprong van de corruptie, vernieling van mijn inboedel, gewelddadige huisuitzetting en bedreiging/intimidatie, is feitelijk een echt mysterie gebleven, ondanks 20,000 views op dit forum. Het lijkt er op dat echt niemand weet waarom ze het hebben gedaan.

Wachten totdat er ongelukken gebeuren

Om terug te komen op het onderwerp: ik vind het bijzonder jammer dat de overheid zich schuldig heeft gemaakt aan corruptie. Het lijkt nergens goed voor te zijn geweest en nu is het bij wijze van spreken afwachten totdat er ongelukken gebeuren.

Mensen in Utrecht zijn eigenlijk bijzonder aardig, wellicht vergelijkbaar qua mentaliteit met mensen in België. Ze begrijpen wellicht niet waarom het corruptie-incident is gebeurd, en kunnen er daarom niet zomaar over oordelen. Afwachten is de logische keuze, maar dat kan gevaarlijk zijn omdat het toch lijkt dat er sprake is van kwade intenties die op termijn resulteren in steeds ergere misdaden.

Wat is uw mening? Is er iets dat ik vanuit Zielenknijper.nl zou kunnen of moeten doen om te voorkomen dat andere mensen worden gemotiveerd om misdaden of terrorisme te plegen?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 26 april 2021 om 10:10.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 12:58   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

tldr
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be