Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2021, 17:30   #41
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Heb een zware PV installatie gelegd voor warmtepomp en helaas zal warmtepomp niet meer opstaan, cv aardgas zal terug opgestart worden.
Maar heb nu het voordeel ondervonden van zware PV installatie, vroeger injecteerde ik in zomer zoveel mogelijk om in winter voor warmtepomp op te halen, dat is geschiedenis geworden.
Nu zet ik alle verbruikers op in zonnecurve omdat PV installatie dit gemakkelijk kan dekken.
Momenteel zit ik aan 75% rechtreeks verbruik. Beter dan ik gehoopt had. In wintermaanden zal ik verbruikers spreiden in dag en hoop op een 4 kwh piekmeting uit te komen.

Laatst gewijzigd door Deo : 31 augustus 2021 om 17:36.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 05:14   #42
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Je kan natuurlijk ook gewoon je elektriciteitsrekening deels door je werkgever laten betalen. Ik zie het de kuisvrouw of telefonist nog niet doen maar toch, het kan ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 07:35   #43
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Je kan natuurlijk ook gewoon je elektriciteitsrekening deels door je werkgever laten betalen. Ik zie het de kuisvrouw of telefonist nog niet doen maar toch, het kan ...
Waanzinnig is dat, een nieuwe fiscale koterij: proficiat!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 09:03   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Iemand enig inzicht in die materie. Ik snap er de ballen van. Het maakt niet meer uit hoeveel energie je verbruikt zolang je maar gelijkmatig verbruikt ? Energie verspillen maakt niet meer uit zo lang je het maar gelijkmatig doet. Dat gaat nogal goed komen als de kerncentrales worden stilgelegd.

In appartementen zit men nu al met zoveel lawaai van wasmachines. Gaat men nu ook nog dwingen van die langere 'ecocycles' 's nachts te draaien ? Moeten we allemaal aan de burnout en slapeloosheid ? Het hele beleid wordt blijkbaar geschreven op maat van de rijksten in hun alleenstaande woningen of heb ik dat verkeerd ?
Als je bvb in het putteke van de winter hout gaat klieven/zagen en dus zware motoren gaat gebruiken voor uw hydroliek of zaag in gang te slingeren verbruikt ge veel meer in een meestal korte periode. Dat is een belasting op het net, zeker als er bvb geen of weinig zonne energie is. Hetzelfde voor uw Tesla in de prieze steken of een paar machinen was draaien.

De groentjes willen ons van de kernenergie af, maar hebben geen alternatief dat werkt, dus proberen ze het nu op deze manier u laten betalen voor piek afnames.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 09:05   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Heb een zware PV installatie gelegd voor warmtepomp en helaas zal warmtepomp niet meer opstaan, cv aardgas zal terug opgestart worden.
Maar heb nu het voordeel ondervonden van zware PV installatie, vroeger injecteerde ik in zomer zoveel mogelijk om in winter voor warmtepomp op te halen, dat is geschiedenis geworden.
Nu zet ik alle verbruikers op in zonnecurve omdat PV installatie dit gemakkelijk kan dekken.
Momenteel zit ik aan 75% rechtreeks verbruik. Beter dan ik gehoopt had. In wintermaanden zal ik verbruikers spreiden in dag en hoop op een 4 kwh piekmeting uit te komen.
Dat is toch een dure investering , die je er met de huidige cijfers nauwelijks uithaald of zijn die batterijen intussen een flink stuk in prijs gezakt ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 12:11   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Je kan natuurlijk ook gewoon je elektriciteitsrekening deels door je werkgever laten betalen. Ik zie het de kuisvrouw of telefonist nog niet doen maar toch, het kan ...
Ha nee? Mijn broer zijn kuisvrouw bracht haar was van thuis mee. Stak het bij mijn broer in de machine en vervolgens in de droogkast....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 12:44   #47
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ha nee? Mijn broer zijn kuisvrouw bracht haar was van thuis mee. Stak het bij mijn broer in de machine en vervolgens in de droogkast....

Er dienen uitzonderingen te zijn om de regel te bevestigen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 13:02   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik laad mijn fietsaccu ook op op het werk hoor. En da's toch een kleine 1.5 KWu. (Volledig plat zelfs 250Wu meer ).
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 14:41   #49
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Dag en nachttarief zou ook verdwijnen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 07:49   #50
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is toch een dure investering , die je er met de huidige cijfers nauwelijks uithaald of zijn die batterijen intussen een flink stuk in prijs gezakt ?
10 jaar belastingaftrek en GSC heeft installatie zelf afbetaald. Nu die helemaal is afbetaald dekt met nog 10 jaar GSC heel mijn energievetbruik. Huisbatterij is een nutteloze investering voor mij omdat de terugverdientijd veel te lang is. Zou 70 % dienen voor media apparaten en ledverlichting.
Volledige installatie heeft 11000 euro gekost alles in zelfbouw PV installatie 8,3kwp en warmtepomp lucht/lucht split systeem.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 september 2021 om 07:53.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 08:59   #51
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

https://www.vreg.be/nl/nieuwe-nettarieven

Paar keer uitgevoerd nieuw tarief is maar 25% van uw totale netvergoedingen.
Gaat geen potten breken enkel bij meters die stilstaan word er nu ook winst gegenereerd voor DNB .
Natuurlijk als je elke maand een droogkast , elektrische boiler en elektrische kookplaat gelijktijdig opzet ben je de pineut. Stroomverbruik spreiden is de boodschap. Maar een jaar naar Spanje dan betaal je ook voor 2,5kwh piek van uw stilstaande meter hier.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 september 2021 om 09:03.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 14:26   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
https://www.vreg.be/nl/nieuwe-nettarieven

Paar keer uitgevoerd nieuw tarief is maar 25% van uw totale netvergoedingen.
Gaat geen potten breken enkel bij meters die stilstaan word er nu ook winst gegenereerd voor DNB .
Natuurlijk als je elke maand een droogkast , elektrische boiler en elektrische kookplaat gelijktijdig opzet ben je de pineut. Stroomverbruik spreiden is de boodschap. Maar een jaar naar Spanje dan betaal je ook voor 2,5kwh piek van uw stilstaande meter hier.
En als je overwintert in Spanje moet je toch nog vuilbakbelasting betalen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 14:29   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dag en nachttarief zou ook verdwijnen.
Ik denk dat dat niet juist is.
Ik dacht dat de producenten dat niet langer verplicht zijn om aan te bieden, maar ze mogen het nog wel.
Ik kan me inbeelden dat wie kernenergie aanwendt, dit goedkoper kan leveren 's nachts. Zeker tegenover de producent die meer zonne-energie fabriceert.

Is het niet zo dat de digitale meter elke 15 minuten een stand doorgeeft?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 15:39   #54
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat dat niet juist is.
Ik dacht dat de producenten dat niet langer verplicht zijn om aan te bieden, maar ze mogen het nog wel.
Ik kan me inbeelden dat wie kernenergie aanwendt, dit goedkoper kan leveren 's nachts. Zeker tegenover de producent die meer zonne-energie fabriceert.

Is het niet zo dat de digitale meter elke 15 minuten een stand doorgeeft?
Ja dat verdwijnt en er komt iets anders namelijk tijdstippen dat stroom op dat moment goedkoopst is, hoe dat word gerealiseerd is nog een?
Maar nacht en dal tarief verdwijnt vanaf 1 januari 2022
Mogelijk zal er nog een overgang komen tussen analoge en digitale meters.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 september 2021 om 15:41.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:20   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ja dat verdwijnt en er komt iets anders namelijk tijdstippen dat stroom op dat moment goedkoopst is, hoe dat word gerealiseerd is nog een?
Maar nacht en dal tarief verdwijnt vanaf 1 januari 2022
Mogelijk zal er nog een overgang komen tussen analoge en digitale meters.
Beweert u nu dat u nu al weet dat geen enkele producent een voorstel zal doen om toch een verschil te maken tussen verbruik van overdag en verbruik van 's nachts en w-ends?

Dat er uiteindelijk wellicht iets gaat komen dat de prijs bepaalt per vb. kwartier, is geen verre toekomstmuziek.
Je zal op de apps van de producenten kunnen zien a) wat hun verwachtingen zijn voor de komende kortere en langere periodes, en b) wat de definitieve prijs zal zijn voor de heel kortere periodes ...
idem dito omgekeerd voor als ze stroom willen aftappen van jouw elektrische auto.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:37   #56
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Er zijn nu al leveranciers die injectiestroom van PV eigenaars kopen aan 7 eurocent en meer!!
Die gaan die niet goedkoper verkopen.

Maar bij veel wind of veel zon zal u via digitale meters worden verwittigd via app dat het moment is om goedkope stroom in te kopen voor een tijdspanne van x minuten of uren.
Die app staat al op mijn GSM en kan je via Fluvius downloaden in playstore.
Voorlopig kan je daar verbruiken in real time opvragen en ook piek verbruik. 15 min. Uren, dag, week, maand, jaar. Ook de injectie. Goede app.
Moet je wel digitale meter hebben.

Laatst gewijzigd door Deo : 4 september 2021 om 08:52.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 18:03   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik krijg volgende week mijn digitale meter, benieuwd wat die al voorlopig kan:

We hebben geen zonnepanelen, maar ik woon in een wijk waar ze er veel hebben. Wie weet daarom.
Digitale meters (elec en gas) gisterenvoormiddag aangesloten, incl nieuwe stroomkast.

Verbruikshistoriek van elec en gas kan men gewoon aanvragen naar behoefte, en dus grafisch aflezen op pc. (registratie via Itsme)

Bij electriciteit kan men ook het piekverbruik per kwartier aanvragen, maar voorlopig heb ik dat niet nodig, pas in juli 2022 begint dat capaciteitstarief.

De installateur stelde vast dat in onze stroomkast al alles klaar ligt voor een 3-faze 400 V update, en nagemeten. Dus een 3f-laadpunt voor 11 kW AC laden zal een simpele aanpassing zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2021 om 18:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 19:04   #58
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Hoe gaan ze dat regelen, sommigen digitale meter en anderen analoge. Weer discriminatie.

Laatst gewijzigd door Deo : 4 september 2021 om 19:13.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 19:49   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Hoe gaan ze dat regelen, sommigen digitale meter en anderen analoge. Weer discriminatie.
Iedereen die dat wil zal vroeg of laat een digitale meter krijgen.

Mirakels bestaan niet.

Wil je voor je beurt een digitale meter zal het geld kosten, € 88.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2021 om 19:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 20:53   #60
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Iedereen die dat wil zal vroeg of laat een digitale meter krijgen.

Mirakels bestaan niet.

Wil je voor je beurt een digitale meter zal het geld kosten, € 88.
Of je doet iets anders. Dan komt die digitale meter automatisch mee.
Omdat ik een wallbox voor den e-auto wil installeren vroeg ik fluvius om de electriciteitsverbinding te versterken.
Dat kon, maar dan kwamen ze wel even een digitale meter installeren. Die installatie was gratis. (De versterking , plus nieuw conformiteitsattest kost daarentegen wel een hoop dineros.. .)
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 september 2021 om 20:55.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be