Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2021, 09:52   #1
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard Keuze van wonen in overstromingsgebied?

200000 woningen staan in overstromingsgebied, meer dan de helft is daar uit eigen wil gaan wonen!
Waarom moet ik dan solidair zijn en dit mee betalen in mijn brandverzekering? Wie neemt bewust het risico?
Mensen met een wagen van 500pk betalen toch ook meer dan ik met 120 pk verzekering.
Net zoals storm schade, de ene heeft een blokhut staan dat bij minste wind elke keer schade heeft en huis ernaast heeft enkel wat bladeren in tuin liggen.
Solidariteit heeft grenzen. Verzekeringen moeten dringend iets herschikken.

Laatst gewijzigd door Deo : 5 september 2021 om 09:53.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 12:27   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
200000 woningen staan in overstromingsgebied, meer dan de helft is daar uit eigen wil gaan wonen!
Waarom moet ik dan solidair zijn en dit mee betalen in mijn brandverzekering? Wie neemt bewust het risico?
Mensen met een wagen van 500pk betalen toch ook meer dan ik met 120 pk verzekering.
Net zoals storm schade, de ene heeft een blokhut staan dat bij minste wind elke keer schade heeft en huis ernaast heeft enkel wat bladeren in tuin liggen.
Solidariteit heeft grenzen. Verzekeringen moeten dringend iets herschikken.
Dat is toch triestig dat bijna de helft van de mensen ergens niet uit eigen wil is gaan wonen.

Ok, flauw grappig, je bedoelt: wetens en willens daar gaan wonen.

Ze hebben vanwege de overheid wel een bouwvergunning gekregen, dus kunnen ze nu wel zeggen 'dat het risico toch wel beperkt was'.

Het enige wat dus moet gebeuren, is een plan dat gemaakt en uitgevoerd moet worden door de overheid, om terug te keren op sociaal aanvaardbare wijze, naar een betere huisvestingspolitiek.

Dat kan maar gedaan worden door een tegelijk slimme en moedige overheid.
Er is maar één partij die politieke verantwoordelijken kan leveren, die aan die dubbele voorwaarde kunnen voldoen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 12:40   #3
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

En in tussentijd stijgt mijn brandverzekering jaar na jaar door domme mensen die daar wetens en willens gaan wonen. En steekt dit nu niet weer op klimaat veranderingen, die boot breng ik tot zinken.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 13:17   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Is dat uit vrije wil ? In een moeras gaan wonen omdat migratie je uit de stad verjaagd ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 16:59   #5
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Is dat uit vrije wil ? In een moeras gaan wonen omdat migratie je uit de stad verjaagd ?
Immigranten die zitten gespreid over heel België in hun fonkelnieuwe sociale woningen, hebben er niets mee te maken. Neen zijn de clowns die bouwgrond kochten zwaar onder de marktprijs omdat zij nooit de gazon nog moeten sproeien en in de namiddag schoolslag kunnen zwemmen na lichte regen.

Laatst gewijzigd door Deo : 6 september 2021 om 17:02.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 17:08   #6
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Sommige bewoners passeren jaarlijks de kassa van verzekering, altijd laatste nieuwe spullen in woning, bij zware regenval zitten ze al te kiezen "schat stoffen of leder zitbank?" allée schat zet de TV iets lager"
Dan heb ik het over bewoners die op 10 jaar mss. 15 keer waterschade hadden, niet zoals nu laatst in Wallonië. Dat was echt erg.

Laatst gewijzigd door Deo : 6 september 2021 om 17:11.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 17:32   #7
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
En in tussentijd stijgt mijn brandverzekering jaar na jaar door domme mensen die daar wetens en willens gaan wonen. En steekt dit nu niet weer op klimaat veranderingen, die boot breng ik tot zinken.
Die domme mensen hebben die bouwvergunning niet afgeleverd, die domme mensen zijn hoogstens onwetend, meestal zijn die niet streekgebonden.
De domme mensen zitten in de gemeentelijke overheden, die leveren die vergunning af.
Maar inwoners zijn inkomsten, wonen die nu boven water of onder water, who cares.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 18:12   #8
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Iemand die een bouwgrond koopt zonder onderzoek VB. industrie planning, planning wegen infrastructuurwerken, overstromingsgebied risico enz... is dom en door die domme mensen betaal ik meer aan brandverzekering. Ik heb het niet over mensen die 1 keer in hun leven waterschade hebben, maar die elk jaar janken om zandzakjes.

Laatst gewijzigd door Deo : 6 september 2021 om 18:19.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 18:44   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Iemand die een bouwgrond koopt zonder onderzoek VB. industrie planning, planning wegen infrastructuurwerken, overstromingsgebied risico enz... is dom en door die domme mensen betaal ik meer aan brandverzekering. Ik heb het niet over mensen die 1 keer in hun leven waterschade hebben, maar die elk jaar janken om zandzakjes.
Die bestaan idd. Heb eens gelezen dat iemand op twintig jaar tijd zeventien keer bij een overheidsrampenfonds langsging wegens watersnood. Dat was in de VS. Een private verzekering stijgt normaal wel telkens zodat wonen in zo'n gebied onbetaalbaar wordt als de overheid niet tussenkomt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 september 2021 om 18:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be