Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2012, 13:03   #41
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zie jij mogelijkheden voor misbruik?
Ja.
Citaat:
Indien zo, hoe denk je die tegen te gaan?
Ik wens die helemaal niet tegen te gaan. Hopelijk wordt er zwaar misbruik van gemaakt. Gans dat economisch klotesysteem moet koste wat kost in de grond geboord worden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 13:48   #42
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het is idd verontrustend dat derden zich steeds meer gaan bemoeien met de relaties tussen twee mensen, in casu de werkkoper en de werkverkoper. Wie rechter wordt bij het EU Hof van Justitie, heeft ervaring met ellebogenwerk en over lijken gaan, niet met eerlijke ruil tussen twee vrije mensen.

De kleintjes zullen weer opgeslokt worden door de groten, die zonder overheidsingrijpen een véél kleiner marktaandeel zouden hebben. Met arresten als dit zullen weer veel zelfstandigen er de brui aan geven, en zullen weer veel bedrijfjes voor een prikje opgekocht worden door fondsbeheerders en multinationals.
De schade voor de kleine werkgever valt wel mee. Want het betreft slechts een incidentele ziekte gedurende een beperkt aantal vakantiedagen. Veel moeilijker ligt het met langdurige ziekte van een werknemer. Daartegen moet de kleine ondernemer zich verzekeren. Hij kan een zieke niet vervangen en bovendien een jaar lang diens salaris doorbetalen.

En verder denk ik dat het probleem alleen speelt bij vaste krachten. Tegenwoordig is de helft van de werknemers niet meer in vaste dienst. De staat krijgt steeds meer sociale taken toegeschoven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 14:16   #43
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind trouwens dat dat ook voor het weekend moet gelden.
Een weekend dient ook om te ontspannen, niet om ziek te zijn.
Als ik de zaterdag en zondag ziek in m'n bed lig, wil ik de maandag en dinsdag mijn weekend kunnen inhalen.
Niemand houdt u tegen om dan maandag en dinsdag niet te gaan werken.

Maar ge wilt dat op kosten van uwen baas doen, zeker? Allé, graag één deftige reden waarom die daarvoor zou moeten betalen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 14:18   #44
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wie tijdens zijn vakantie ziek wordt, moet die ziektedagen later als vakantie kunnen recupereren. Dat heeft het Europees Hof van Justitie geoordeeld in een zaak in Spanje. De belgische arbeidswetgeving moet in die zin aangepast worden. Ziekteverlof is om te herstellen van ziekte, vakantie is om uit te rusten en te ontspannen. Zo hoort het!
Akkoord op voorwaarde dat de doodstraf wordt ingevoerd voor dokters die betrapt worden op het uitschrijven van valse ziekte-attesten en voor werknemers die ze gebruiken.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:22   #45
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Om uitvoering te geven aan het arrest van het EU-Hof (GEEN WETGEVENDE MACHT) zou België:

- bij alle werknemers die tijdens hun vakantie ziek waren het aantal werkdagen kunnen verminderen met extra vakantiedagen om de verloren vakantiedagen te compenseren, en

- bij alle werknemers die tijdens hun werktijd ziek waren het aantal vakantiedagen kunnen verminderen met extra werkdagen om de verzuimde werkuren te compenseren.

Ik denk wel dat het probleem zo grotendeels opgelost zou zijn.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 juni 2012 om 17:29.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:33   #46
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niemand houdt u tegen om dan maandag en dinsdag niet te gaan werken.
Nynorsk bedoelt het ironisch, EG.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:37   #47
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
En verder denk ik dat het probleem alleen speelt bij vaste krachten. Tegenwoordig is de helft van de werknemers niet meer in vaste dienst. De staat krijgt steeds meer sociale taken toegeschoven.
Ik weet niet hoe het in België of Nederland met zwangerschap zit, maar in een buurland heb ik eens een zaak failliet zien gaan doordat één van de twee werkneemsters zwanger werd en de zaak haar vijf maanden zwangerschapsverlof niet kon opbrengen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:52   #48
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het in België of Nederland met zwangerschap zit, maar in een buurland heb ik eens een zaak failliet zien gaan doordat één van de twee werkneemsters zwanger werd en de zaak haar vijf maanden zwangerschapsverlof niet kon opbrengen.
In dit apenland is het nog steeds wettelijk toegestaan, dat werkgevers openlijk zeggen dat werkneemsters beter niet aan kinderen denken.

Dit soort uitlatingen moeten dringend strafbaar gesteld worden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:53   #49
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Akkoord op voorwaarde dat de doodstraf wordt ingevoerd voor dokters die betrapt worden op het uitschrijven van valse ziekte-attesten en voor werknemers die ze gebruiken.
Niet zeveren.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:54   #50
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Ik denk wel dat het probleem zo grotendeels opgelost zou zijn.
Er is helemaal geen probleem, alleen wil het patronaatscrapuul er weer een probleem van maken.

Zondermeer uitvoeren dit arrest, door de belgische wetgeving te wijzigen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 08:11   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Er is helemaal geen probleem, alleen wil het patronaatscrapuul er weer een probleem van maken.
Maar je hebt toch net wel erkend dat er wel degelijk een probleem is, voor zowel werknemer en werkgever?

Dat is ook wat je wilt: want je wilt dat dit systeem onderuit gehaald wordt, door middel van de collectieve verarming van iedereen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 08:29   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zie een stortvloed van Noord Afrikaanse doktersbriefjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 08:40   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie een stortvloed van Noord Afrikaanse doktersbriefjes.
ssstttt..... dat mag je niet zeggen!

Iedereen ziet die stortvloed eraankomen... maar iedereen houdt de lippen stijf op elkaar .

Ze zijn nu al gemiddeld één of twee weken ziek nadat hun verlof werd opgenomen, zodat ze niet naar huis kunnen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2012 om 08:45.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 09:49   #54
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ssstttt..... dat mag je niet zeggen!

Iedereen ziet die stortvloed eraankomen... maar iedereen houdt de lippen stijf op elkaar .

Ze zijn nu al gemiddeld één of twee weken ziek nadat hun verlof werd opgenomen, zodat ze niet naar huis kunnen.

Idd,zo kunnen ze 6 maand ziek zijn en niks meer doen,gewoon ginder blijven,doen ze trouwens al.Wel met mindere mate.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 10:46   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Niet zeveren.
Probeer dat advies nu eens zelf ten harte te nemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:40   #56
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In dit apenland is het nog steeds wettelijk toegestaan, dat werkgevers openlijk zeggen dat werkneemsters beter niet aan kinderen denken.

Dit soort uitlatingen moeten dringend strafbaar gesteld worden.
Terecht ook. Kinderen krijgen is de keuze van de werkneemster in kwestie, niet van de werkgever. Keuzes hebben gevolgen. Wil je niet voor de gevolgen opdraaien, maak die keuze dan ook niet.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:52   #57
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Terecht ook. Kinderen krijgen is de keuze van de werkneemster in kwestie, niet van de werkgever. Keuzes hebben gevolgen. Wil je niet voor de gevolgen opdraaien, maak die keuze dan ook niet.
Geen speld tussen te krijgen natuurlijk ... alleen ... de kinderen van nu zijn de klanten, de werkgevers & de werknemers van later

Nu, ik vermoed dat je je daar ook geen zak van aantrekt en dat is natuurlijk je volste recht
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 11:58   #58
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

On-topic ...

Ik heb ooit mijn enkel gebroken tijdens een wedstrijdje badminton. De dokter schreef me twee weken rust voor (kon me ook moeilijk verplaatsen wegens een gipsverband waar ik niet mocht op steunen). De eerste week was net tijdens mijn vakantie-periode.

Tot mijn verbazing kreeg ik van mijn toenmalige werkgever die dagen vakantie terug.


Dat er met deze regel(ing) weer een bepaalde vorm van fraude zal komen, betwijfel ik niet. Dat is blijkbaar des mensens om overal waar mogelijk te kunnen profiteren van de regeltjes.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 12:06   #59
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Geen speld tussen te krijgen natuurlijk ... alleen ... de kinderen van nu zijn de klanten, de werkgevers & de werknemers van later

Nu, ik vermoed dat je je daar ook geen zak van aantrekt en dat is natuurlijk je volste recht
Uiteraard

En mogen vrouwen kiezen voor kinderen? Uiteraard, maar je moet dan ook zo eerlijk zijn om een kat een kat te noemen. Het bedrijf staat niet stil terwijl zij weg is, dus het is aan haar om zich aan te passen wanneer ze terug komt en het is aan haar om haar leven aan te passen aan het feit dat ze nu een kind heeft. Het is niet aan het bedrijf om allerlei gunstmaatregelen uit te werken zodat alles toch maar bij het oude kan blijven.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 12:07   #60
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
On-topic ...

Ik heb ooit mijn enkel gebroken tijdens een wedstrijdje badminton. De dokter schreef me twee weken rust voor (kon me ook moeilijk verplaatsen wegens een gipsverband waar ik niet mocht op steunen). De eerste week was net tijdens mijn vakantie-periode.

Tot mijn verbazing kreeg ik van mijn toenmalige werkgever die dagen vakantie terug.


Dat er met deze regel(ing) weer een bepaalde vorm van fraude zal komen, betwijfel ik niet. Dat is blijkbaar des mensens om overal waar mogelijk te kunnen profiteren van de regeltjes.
uw verlof begint op maandag. Indien U tijdens het weekend ervoor je enkel brak, dan was dat voordat je verlof begonnen was en kreeg je dus je geplande dagen terug. Ik betwijfel of je die dagen ook terug zou gekregen hebben als je op dinsdagmorgen je enkel had gebroken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be