Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 9 april 2007, 17:31   #1
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard Boycot van de federale verkiezingen

Zoals u weet hebben 24 gemeenten in het arrondissement Halle-Vilvoorde en de gemeente Hulshout in de provincie Antwerpen toegezegd het organiseren van de federale verkiezingen te gaan boycotten vanwege het achterwege blijven van de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Bij de Vlaamse en Europese verkiezingen in 2004 stond Vlaams Minister van Binnenlandse Zaken Paul Van Grembergen (ook van spirit) loyaal achter de boycotters. Uiteindelijk greep Patrick Dewael in, net als waarschijnlijk deze keer, tenminste: hij dreigt ermee. Vindt u dat Dewael ermee weg kan komen Vlaamse gemeenten te dwingen de Grondwet en het Arbitragehof te negeren?
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 18:41   #2
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Enerzijds wil ik de burgemeesters steunen, met moties, in het parlement, enz. Anderzijds heb ik niet het recht om in mijn gemeente kiezers hun deelname aan de federale verkiezingen te ontzeggen. Dit probleem komt hoedanook op de federale onderhandelingstafel. Ik ben daarin nogal rationeel en pragmatisch. Bovendien is het voor Vlaanderen veel belangrijker om de defederalisering van het werkgelegenheidsbeleid en de gezondheidszorg te bekomen.
Koen T'Sijen is offline  
Oud 9 april 2007, 18:46   #3
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen 't Sijen Bekijk bericht
Hier worden twee zaken door elkaar gehaald. Enerzijds wil ik de burgemeesters steunen, met moties, in het parlement, enz. Anderzijds heb ik niet het recht om in mijn gemeente kiezers hun deelname aan de federale verkiezingen te ontzeggen. Dit probleem komt hoedanook op de federale onderhandelingstafel. Ik ben daarin nogal rationeel en pragmatisch. Bovendien is het voor Vlaanderen veel belangrijker om de defederalisering van het werkgelegenheidsbeleid en de gezondheidszorg te bekomen.
Ik kan u hierin volgen (ik mis de huisvesting, een spirit-eis uit 2003 alweer) maar het Arbitragehof kunt u niet negeren!

Als niet-Belg denk ik meteen, ah 't is België waar men de wet weer eens niet handhaaft!
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 20:37   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen 't Sijen Bekijk bericht
Anderzijds heb ik niet het recht om in mijn gemeente kiezers hun deelname aan de federale verkiezingen te ontzeggen.
Correctie: ...om kiezers hun deelname aan de ongrondwettelijke federale verkiezingen te ontzeggen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 april 2007, 22:52   #5
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen T'Sijen Bekijk bericht
Ik ben daarin nogal rationeel en pragmatisch. Bovendien is het voor Vlaanderen veel belangrijker om de defederalisering van het werkgelegenheidsbeleid en de gezondheidszorg te bekomen.
Voor de Rand, waar ik woon, maakt dat NIETS uit, mijnheer T'Sijen. De verfransing gaat verder, of de gezondheidszorg gesplitst wordt of niet.

Apropos, gaat de SP.a wel akkoord daarmee?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 april 2007, 23:34   #6
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Correctie: ...om kiezers hun deelname aan de ongrondwettelijke federale verkiezingen te ontzeggen.
Ontzeggen...niet alleen ontzeggen, ook verlossen van de plicht. Stemplicht wordt wel heel vreemd nu...
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 9 april 2007, 23:37   #7
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ontzeggen...niet alleen ontzeggen, ook verlossen van de plicht. Stemplicht wordt wel heel vreemd nu...
Ik denk ook dat een ieder met een beroep op de uitspraak van het Arbitragehof een wettige reden heeft de verkiezingen te boycotten. De Grondwet met voeten treden kan van niemand verwacht worden!
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be