Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2002, 19:30   #41
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

vi(cky) is weer stevig bezig....

"En brak daarmee het cliché van de gangbare publieke opinie die, aangevuurd door Dewinter, het tot die tijd altijd had over criminaliteit van migrantenjongeren."

Probeer Van san dus maar niet zondermeer te recupereren beste mensen, het blok heeft het over criminele allochtonen zonder abstractie te maken van geslacht en land van herkomst.

Dat er veel criminaliteit of liever kleine straatcriminaliteit wordt gepleegd door Marokkaanse en in mindere mate Turkse jongens (ik woon aan de Haachtsesteenweg in Schaarbeek midden in de Turkse gemeenschap) zal en heb je mij nooit horen ontkennen, ik spreek nooit van een "gevoel" van onveiligheid althans niet in de steden.

"‘Uit mijn studie bleek ook dat de meer gesettelde migranten nieuwkomers met dezelfde stereotypen tegemoet treden.
Ook zij verdenken jonge Marokkanen en zigeuners quasi per definitie van diefstal en andere rotzooi"

Het gaat dus om de sociaal-economische positie. Allochtonen zijn crimineler omdat zij ook in de slechtste buurten wonen, de kleinste woonruimte betrekken waardoor ze hun kinderen de straat op moeten jagen, waardoor kinderen geen eigen ruimte hebben om zich met hun studies bezig te houden. Ga bijvoorbeeld eens kijken in openbare bibliotheken, daar zit het elke namiddag vol allochtonen die aan het studeren zijn in de leesruimte. Gewoon omdat ze geen plaats hebben thuis.

Die spiraal kan je moeilijk doorbreken, maar het is zeker dat aan deze situatie iets gedaan moet worden en liefst meer dan een speelpleintje.

De onderlinge verschillen tussen de gemeenschappen inzake SOORT criminaliteit heeft culturele wortels maar niet hun crimineel gedrag tout court zoals Van san wou insinueren. De cohesie tussen marokkaanse jongens is groter dan tussen slavische boefjes waardoor deze laatste in veel kleinere groepjes actief zijn en zich dus bezighouden met eerder inbraken enz...

Dat is de realiteit, en kom maar eens luisteren naar allochtonen die in ukkel en woluwe wonen, die jongens noemen hun marokkaanse vrienden ook schoften en eisen ook een strenge aanpak van de criminaliteit.

Als je sociaal gezien sterk staat pleeg je automatisch minder misdrijven of zeker misdrijven van een andere aard. Zo zijn chinezen eerder "gesetteld" en begaan ze meer maffiaachtige praktijken zoals afpersing.
Wij Belgen zijn meesters in het frauderen en oplichten...enz
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2002, 01:23   #42
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Eigenaardig toch, ik heb net gelezen dat enkel nog marginalen tussen de allochtonen wonen. Dus Jonaske, als je spreekt over Belgen die frauderen praat je dan over jezelf?

Je lijdt blijkbaar aan een zwaar geval van 'Blokfrustratie'... want achter ieder artikel (dit was bijvoorbeeld een samenvatting uit verschillende Nederlandse tijdschriften) zie jij een Blokindoctrinatie.
Heb jij natte dromen als je denkt aan FDW?

Ik denk dat het tijd wordt om een een psychiater op te zoeken, hoor!
Misschien is er nog iets aan te doen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be