Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2019, 12:40   #241
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Duister filmpje 16'56''

Wel goeie muziek tho.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 12:43   #242
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Zijn dingen die me te boven gaan, zowel moslim aanslagen als deze. Alle argumentaties of opinies zijn zonder veel waarde. Het is alleen hopen dat men er zelf niet met te maken krijgt. Het maakt deel uit van het heden en de toekomst.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 12:45   #243
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het maakt deel uit van het heden en de toekomst.
Het verleden ook. De lijst van aanslagen is inmiddels indrukwekkend.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 12:51   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Binnen 1 maand, 1 jaar, 5 jaar,... als jij daad bij het woord voegt en die factor 100 waar je voor pleit mee wil bewerkstelligen met actie (net als Brenton), dan zal de media net als nu ook berichten over "...er duiken berichten op verschillende fora op waarin Patrick V. zijn acties aankondigde..."
Ja, sorry, ik liet mij meeslepen met die klimaatsdinges. Greta stelt dat men naar wetenschappers moet luisteren, ik stel dus een wetenschappelijk verantwoorde manier voor om het klimaatsprobleem op te lossen. De dag van de grote klimaatsmarch zie ik iemand die op een originele manier zijn bijdrage wil leveren in N-Z, en ik wil de mensen overtuigen dat men een opener geest moet hebben (liefst een met de hersenen tegen de muur uiteengespat ) voor originele acties. Dat men werkelijk, gezien de hoge nood van het dringende klimaatsprobleem, alle pistes moet bekijken en dat die man dat op zijn eigen manier heeft gedaan. Men keurt dat nu, in een heel conservatieve houding, af, omdat men daar racisme en zo achter zoekt, en die man is misschien ook niet echt bewust van de bijdrage die hij levert, maar wie zegt dat hij niet in zijn diepe onderbewustzijn het lieve stemmetje van Greta heeft gehoord, en op zijn manier, vanuit zijn bekrompen denkwereld, ook iets wilde doen ?

Ik beschouw die aanslag als een klimaatsaktie. Misschien word ik teveel beinvloed door al die klimaatsmarchen, en ben ik wanhopig omdat ik wel zie dat een extra belasting op een vliegtuig ticket er niet gaat geraken. Dat de enige manier om onze eigen levensstijl te behouden en onze uitstoot op 20 jaar door 5 te delen, er niet gaat komen door die slappe dinges die men op die klimaatsmarsen zal uitvinden. En dus kijk ik wanhopig naar elk signaal voor een nieuw idee. Ik denk dat die Australier ons iets wil zeggen op dat vlak. Ik denk dat het vanuit zijn onderbewustzijn komt. Misschien is het wel een boodschap van Allah, de Grootste, de Almachtige, die wel ziet dat Greta niet zo almachtig is en er niet komt. Die Allah de Grootste heeft misschien in de geest van die op het eerste gezicht domme man, de oplossing ingefluisterd. Trouwens, ik hoop van harte dat het Allah himself is die dat aan die man gezegd heeft. Dan zijn al die afgelapte moslims martelaren die nu de grootste vreugde kennen. Allah toont ons, door de daden van die man, misschien de Weg, naar het paradijs, en naar de oplossing van het klimaatsprobleem.

Nee ?



Maar let op, misschien heb je gelijk. Misschien brengt al die wanhopige klimaatspropaganda en "het einde van de wereld" sommige zwakkere geesten op verkeerde gedachten. Er moet dringend een wereldwijde censuur komen op elke vorm van klimaatsdramatisme om originele acties betreffende een deftige klimaatsoplossing zoals die zich in N-Z hebben voorgedaan, verder te voorkomen.

Ik stel een wet voor op het verbod van "apologie d'actes climatiques" of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2019 om 12:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 12:54   #245
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het verleden ook. De lijst van aanslagen is inmiddels indrukwekkend.
Helaas gaan we daardoor naar een Big Brother maatschappij. Overal je vingerafdrukken laten controleren, nog geen rol WC papier kopen zonder dat het bekend staat en dagelijks gefilmd worden door duizenden camera's.

Dan heb ik nog liever de risico's. Een soort loterij, pech of niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:00   #246
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"In dat manifest omschrijft de schutter zich als een ‘gewone blanke man, 28 jaar oud'. 'Geboren in Australië in een arbeidersgezin met een laag inkomen.’ Tarrant zou een ‘atmosfeer van angst’ willen creëren en ‘geweld tegen moslims willen aanmoedigen’. ‘We moeten het voortbestaan van ons volk en de toekomst van blanke kinderen verzekeren’."

Een vuil stuk stront uit de laagste sociale klasse, White trash, daar discuteer je niet mee, je activeert License to kill.


Oei:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gilles_de_Rais

https://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Báthory

https://en.wikipedia.org/wiki/Benoît_de_Bonvoisin




Wat nu?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:08   #247
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, sorry, ik liet mij meeslepen met die klimaatsdinges. Greta stelt dat men naar wetenschappers moet luisteren, ik stel dus een wetenschappelijk verantwoorde manier voor om het klimaatsprobleem op te lossen. De dag van de grote klimaatsmarch zie ik iemand die op een originele manier zijn bijdrage wil leveren in N-Z, en ik wil de mensen overtuigen dat men een opener geest moet hebben (liefst een met de hersenen tegen de muur uiteengespat ) voor originele acties. Dat men werkelijk, gezien de hoge nood van het dringende klimaatsprobleem, alle pistes moet bekijken en dat die man dat op zijn eigen manier heeft gedaan. Men keurt dat nu, in een heel conservatieve houding, af, omdat men daar racisme en zo achter zoekt, en die man is misschien ook niet echt bewust van de bijdrage die hij levert, maar wie zegt dat hij niet in zijn diepe onderbewustzijn het lieve stemmetje van Greta heeft gehoord, en op zijn manier, vanuit zijn bekrompen denkwereld, ook iets wilde doen ?

Ik beschouw die aanslag als een klimaatsaktie. Misschien word ik teveel beinvloed door al die klimaatsmarchen, en ben ik wanhopig omdat ik wel zie dat een extra belasting op een vliegtuig ticket er niet gaat geraken. Dat de enige manier om onze eigen levensstijl te behouden en onze uitstoot op 20 jaar door 5 te delen, er niet gaat komen door die slappe dinges die men op die klimaatsmarsen zal uitvinden. En dus kijk ik wanhopig naar elk signaal voor een nieuw idee. Ik denk dat die Australier ons iets wil zeggen op dat vlak. Ik denk dat het vanuit zijn onderbewustzijn komt. Misschien is het wel een boodschap van Allah, de Grootste, de Almachtige, die wel ziet dat Greta niet zo almachtig is en er niet komt. Die Allah de Grootste heeft misschien in de geest van die op het eerste gezicht domme man, de oplossing ingefluisterd. Trouwens, ik hoop van harte dat het Allah himself is die dat aan die man gezegd heeft. Dan zijn al die afgelapte moslims martelaren die nu de grootste vreugde kennen. Allah toont ons, door de daden van die man, misschien de Weg, naar het paradijs, en naar de oplossing van het klimaatsprobleem.

Nee ?



Maar let op, misschien heb je gelijk. Misschien brengt al die wanhopige klimaatspropaganda en "het einde van de wereld" sommige zwakkere geesten op verkeerde gedachten. Er moet dringend een wereldwijde censuur komen op elke vorm van klimaatsdramatisme om originele acties betreffende een deftige klimaatsoplossing zoals die zich in N-Z hebben voorgedaan, verder te voorkomen.

Ik stel een wet voor op het verbod van "apologie d'actes climatiques" of zo.
De Grote Roerganger Mao Zedong was een visionair, vooral toen-ie Zijn Grote Stap Voorwaarts zette.

Helaas wellicht een beetje te vroeg geboren

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:14   #248
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, sorry, ik liet mij meeslepen met die klimaatsdinges. Greta stelt dat men naar wetenschappers moet luisteren, ik stel dus een wetenschappelijk verantwoorde manier voor om het klimaatsprobleem op te lossen. De dag van de grote klimaatsmarch zie ik iemand die op een originele manier zijn bijdrage wil leveren in N-Z, en ik wil de mensen overtuigen dat men een opener geest moet hebben (liefst een met de hersenen tegen de muur uiteengespat ) voor originele acties. Dat men werkelijk, gezien de hoge nood van het dringende klimaatsprobleem, alle pistes moet bekijken en dat die man dat op zijn eigen manier heeft gedaan. Men keurt dat nu, in een heel conservatieve houding, af, omdat men daar racisme en zo achter zoekt, en die man is misschien ook niet echt bewust van de bijdrage die hij levert, maar wie zegt dat hij niet in zijn diepe onderbewustzijn het lieve stemmetje van Greta heeft gehoord, en op zijn manier, vanuit zijn bekrompen denkwereld, ook iets wilde doen ?

Ik beschouw die aanslag als een klimaatsaktie. Misschien word ik teveel beinvloed door al die klimaatsmarchen, en ben ik wanhopig omdat ik wel zie dat een extra belasting op een vliegtuig ticket er niet gaat geraken. Dat de enige manier om onze eigen levensstijl te behouden en onze uitstoot op 20 jaar door 5 te delen, er niet gaat komen door die slappe dinges die men op die klimaatsmarsen zal uitvinden. En dus kijk ik wanhopig naar elk signaal voor een nieuw idee. Ik denk dat die Australier ons iets wil zeggen op dat vlak. Ik denk dat het vanuit zijn onderbewustzijn komt. Misschien is het wel een boodschap van Allah, de Grootste, de Almachtige, die wel ziet dat Greta niet zo almachtig is en er niet komt. Die Allah de Grootste heeft misschien in de geest van die op het eerste gezicht domme man, de oplossing ingefluisterd. Trouwens, ik hoop van harte dat het Allah himself is die dat aan die man gezegd heeft. Dan zijn al die afgelapte moslims martelaren die nu de grootste vreugde kennen. Allah toont ons, door de daden van die man, misschien de Weg, naar het paradijs, en naar de oplossing van het klimaatsprobleem.

Nee ?



Maar let op, misschien heb je gelijk. Misschien brengt al die wanhopige klimaatspropaganda en "het einde van de wereld" sommige zwakkere geesten op verkeerde gedachten. Er moet dringend een wereldwijde censuur komen op elke vorm van klimaatsdramatisme om originele acties betreffende een deftige klimaatsoplossing zoals die zich in N-Z hebben voorgedaan, verder te voorkomen.

Ik stel een wet voor op het verbod van "apologie d'actes climatiques" of zo.
(H)EERLIJK GEMEEN(D) !!!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:16   #249
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nee ?
nee...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:20   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
nee...
Bekrompen conservatief !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:51   #251
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Brenton Tarrant ,een nieuwe held voor al wie het blanke ras genegen is.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 13:58   #252
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Afgaande op de laatste woorden van zijn manifest, lijkt hij ook religieuze wanen van zichzelf te hebben als een soort heilige krijger.

"If I don’t survive the attack, goodbye, god bless and I will see you all in Valhalla!"
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 14:05   #253
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Brenton Tarrant ,een nieuwe held voor al wie het blanke ras genegen is.
Heb je zijn filmpje wel gezien??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 14:09   #254
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Heb je zijn filmpje wel gezien??
Neen, was 't slecht gefilmd?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 15:53   #255
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Aan de aboriginals werd toch ook niet gevraagd of zij wel een toevloed van Europeanen wensten in hun gebieden.
Niemand vroeg de Aboriginals wat maar toch waren ze er niet gelukkig mee met de toevloed en protesteerden. (de schutter van 'nu (de aanslag)' protesteerde ook, wat dramatische gevolgen met zich mee bracht zijn protest)

Uit het artikel leerden wij:

Citaat:
Terwijl westerlingen al veel eerder Australië bezochten, duurde het tot 1788 voordat de kolonisatie van Australië begon. Iets waar de Aboriginals natuurlijk tegen protesteerden. Als gevolg daarvan werd deze eeuwenoude cultuur verdreven, gedood en besmet met ziektes die de Europeanen met zich meebrachten.
In extremis zou men zich de vraag kunnen stellen of het er allemaal beter op geworden is na de kolonisatie en of de Aboriginals er vruchten hebben van kunnen plukken?

En ik denk dat het niet te vergelijken valt met wat men uit de hoek van de Moslims van plan is met de rest van de wereld.

Het kan best zijn dat ik ook dit weer verkeerd zie het te dramatisch inschat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 maart 2019 om 15:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 16:00   #256
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.794
Standaard

Patrickve heeft een standpunt dat ik helemaal niet deel. Maar hij heeft wel een consequent standpunt dat afsteekt tegen het besmuikt gegniffel van een hoop anderen die deze aanslag eigenlijk toejuichen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 16:52   #257
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Aan de aboriginals werd toch ook niet gevraagd of zij wel een toevloed van Europeanen wensten in hun gebieden.
Niet echt vergelijkbaar.

Aboriginals en Indianen werden overweldigd door een technisch en politiek superieure invasie in gebieden die een enorme groei konden ondersteunen. Dat is niet echt gelukt in Afrika wat ik niet zo kan verklaren, ik vermoed door de bebossing die minder toegankelijk was voor boeren en we waren al druk bezig met Amerika te overspoelen.

Wat we nu zien in Europa is eerder te vergelijken met de toestand zoals die was in Indië tijdens de Moslim invasie, een trage infiltratie van moslims in een gebied die al volgroeid was op techniek en bevolkingsaantal.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 17:01   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.280
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet echt vergelijkbaar.

Aboriginals en Indianen werden overweldigd door een technisch en politiek superieure invasie in gebieden die een enorme groei konden ondersteunen.
En de vatbaarheid voor Europese ziektes.
Citaat:
Dat is niet echt gelukt in Afrika wat ik niet zo kan verklaren, ik vermoed door de bebossing die minder toegankelijk was voor boeren en we waren al druk bezig met Amerika te overspoelen.
Dat Afrika niet platgespoeld werd door bloeddorstige veroveraars is weerom, ziektes.
Het enige land waar men het resultaat van de Europese "macht" kon weergeven, was Zuid Afrika, net omdat daar de invloed van de tropische ziektes een stuk lager is.
Citaat:
Wat we nu zien in Europa is eerder te vergelijken met de toestand zoals die was in Indië tijdens de Moslim invasie, een trage infiltratie van moslims in een gebied die al volgroeid was op techniek en bevolkingsaantal.
Goeie analogie moet ik toegeven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 18:32   #259
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Een aanslag met zo'n impact hoort hier thuis.

De feiten zijn gekend, terroristen zijn 2 moskeeën binnen gestapt en beginnen rond te schieten, met op z'n minst 40 doden.

Op twitter een zeer interessante draad gelezen, wel in het Engels:

https://threadreaderapp.com/thread/1...181139456.html



Op dit forum zal dit uiteraard slecht vallen, maar of dit geweld nu van extremistische moslims komt of van nationalistische hindoes of van blanken die alles geloven wat extreem-rechtse populisten vertellen, maakt niet uit. Er zijn 40 doden gevallen wegens een geloof in een verknipte ideologie.
Extreem rechts zit hierachter. Moet bestreden worden, ook in ons land.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2019, 18:33   #260
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zolang de hate speech klakkeloos wordt overgenomen, ja, inderdaad.
En die hate speech is zo maar vanzelf ontstaan?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be