Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2003, 20:47   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
zoals nederlands lere en werke en zich aan de wette houden? nou de meeste genaturaliseerde allochtonen doen dit toch al !
het is slechts een kleine minderheid die relle schopt in borgerhout, btw autochtone zorge ook soms voor vandalenstreke (vb. hooligans, anti-globaliste betoginge,...)
sorry maar ik kan het niet laten! is je toetsenbord kapot? werkt de N niet goed of zo?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 21:06   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
sorry maar ik kan het niet laten! is je toetsenbord kapot? werkt de N niet goed of zo?
We spreke die eind'n' toch niet uit?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 21:28   #23
chico
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 januari 2003
Locatie: Waregem
Berichten: 3
Standaard

Allereerst ben ik geen Vlaamsblokker en niets tegen vreemdelingen, maar dit wil ik wel even kwijt. Mijn buurman is van Marokkaanse regine. Hij is sedert enkele jaren zogezegd invalide, was reeds 4 maanden in Marokko, terug hier geweest voor 1 week, en nu terug om zijn tweede vrouw over te laten komen met 3 kinderen. (In totaal reeds 6 maanden in Marokko). Wij zouden zeker geschorst worden. In België is die gescheiden van zijn vrouw (hebben samen 5 kinderen), en nu komen er drie bij die wij moeten onderhouden.
Hij moest onderhoudsgeld betalen voor zijn kinderen, maar kon zogezegd niet, dan maar naar het Hof van Beroep in Antwerpen. Daar hij geen Nederlands kan lezen kwam hij met de papieren bij mij, en wat bleek: In Marokko heeft hij een blok gekocht met 10 huizen, die hij verhuurd voor 500 EUR. Hij woont hier in een Sociale woning. Om recht te hebben op een Sociale woning mag men geen eigendommen bezitten..
U ziet, zij hebben meer rechten, dan wij Belgen.
chico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 21:54   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chico
Allereerst ben ik geen Vlaamsblokker en niets tegen vreemdelingen,
Klassieke opener.

Citaat:
maar
Verwachtten we dus reeds....

Citaat:
dit wil ik wel even kwijt. Mijn buurman is van Marokkaanse regine. Hij is sedert enkele jaren zogezegd invalide, was reeds 4 maanden in Marokko, terug hier geweest voor 1 week, en nu terug om zijn tweede vrouw over te laten komen met 3 kinderen. (In totaal reeds 6 maanden in Marokko). Wij zouden zeker geschorst worden. In België is die gescheiden van zijn vrouw (hebben samen 5 kinderen), en nu komen er drie bij

Voor elk allochtoon profiteursgeval dat jij op deze wijze aanhaalt, kunnen er evenveel of meer autochtone onregelmatige gevallen aangewezen worden.
Je insinueert hier, ondanks je 'opener' waarin je claimt geen racisme aan te hangen, dat misbruiken een raciale oorzaak hebben.
Dat lijkt me niet echt te rijmen.

Citaat:
die wij moeten onderhouden.
Je nam die extra kindjes liefderijk in je gezin op onder het motto: "Wie zou er honger lijden om een mondje meer"?
Fideel van jouwentwege hoor.

Citaat:
Hij moest onderhoudsgeld betalen voor zijn kinderen, maar kon zogezegd niet, dan maar naar het Hof van Beroep in Antwerpen. Daar hij geen Nederlands kan lezen kwam hij met de papieren bij mij, en wat bleek: In Marokko heeft hij een blok gekocht met 10 huizen, die hij verhuurd voor 500 EUR. Hij woont hier in een Sociale woning. Om recht te hebben op een Sociale woning mag men geen eigendommen bezitten..
U ziet, zij hebben meer rechten, dan wij Belgen.

Hij kwam jou de ogen uitsteken met marrokaanse huurovereenkomsten, in het nederlands aan 500 Euro per maand? Hoeveel was dat in Marrokaanse munt omgerekend?
Gelukkig ben jij hoegenaamd geen racist.
Ondertussen tijdens het typen toch niet stiekem één geworden?
Of rammelt er een en ander aan jouw uitleg?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2003, 23:20   #25
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Ik ben geen VB'er maar.......
Is al even geloofwaardig als "Er was eens ......."

Allochtonen meer rechten? Tot hiertoe heb ik geen enkel tastbaar bewijs gezien.
Alle wettelijke rechten en plichten zijn op iedereen toepasbaar.
Nergens heb ik ooit een regel gelezen dat allochtonen meer rechten hebben/krijgen dan autochtonen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 00:13   #26
chico
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 januari 2003
Locatie: Waregem
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Hij kwam jou de ogen uitsteken met marrokaanse huurovereenkomsten, in het nederlands aan 500 Euro per maand? Hoeveel was dat in Marrokaanse munt omgerekend?
Superstaaf
Ik heb het verslag van het hof van beroep in Antwerpen persoonlijk gelezen, dus geen ogenuitsteken.
vanwege
chico
chico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 01:38   #27
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Ik ben geen VB'er maar.......
Is al even geloofwaardig als "Er was eens ......."

Allochtonen meer rechten? Tot hiertoe heb ik geen enkel tastbaar bewijs gezien.
Alle wettelijke rechten en plichten zijn op iedereen toepasbaar.
Nergens heb ik ooit een regel gelezen dat allochtonen meer rechten hebben/krijgen dan autochtonen.
Dan moet u eens kijken naar de voorwaarden waaraan moet worden voldaan om uren GOK (= Gelijke OnderwijsKansen-> ter vervanging van de vroegere zorgverbreding) te krijgen in de basisschool:

-De ouders behoren tot de trekkende bevolking: dwz dat de ouders binnenschippers, kermis- of circusexploitanten of -artiesten, of woonwagenbewonders zijn. Woonwagenbewonders zijn personen met een nomadische cultuur die zich legaal in België bevinden en die traditioneel in een woonwagen wonen of gewoond hebben, in het bijzondere autochtone voyageurs en de zigeuners, en degene die met deze personen samenleven of er in de eerste graad van afstammen.

-De moeder is niet in het bezit van een diploma secundair onderwijs, een studiegetuigschrift van het tweede leerjaar van de derde graad secundaironderwijs of van een daarmee gelijkwaardig studiebewijs.

-De leerling wordt tijdelijk of permanent buiten het eigen gezinsverband opgenomen door een persoon, een gezin, een voorziening of een sociale dienst in het kader van bijzondere bijstand.

-Het gezin leeft van een vervangingsinkomen

-De thuistaal is niet Nederlands dwz dat de taal die gebruikt wordt voor de gangbare communicatie i het gezin niet het Nederlands.

Waar staat: een kind dat hulp nodig heeft verdient zorg? Deze indikatoren lijken mij zeer discriminerend en toch spreekt men van gelijke kansenbeleid????? Blijkbaar heeft een kind met dyslexie minder recht op gelijke kansen dan een kind dat geen Nederlands spreekt (dit niet enkel bedoeld op Turken of Marrokanen, ook Engelstaligen, Spaanstaligen, Duitstaligen, ...)

Vreemden/allochtonen (en dan bedoel ik ze ook weer ALLEMAAL niet enkel de door sommige geviseerde groep) krijgen door het laatste punt meer rechten.
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 13:08   #28
m8tey
Vreemdeling
 
m8tey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: den braban
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar m8tey
Standaard

Ze zijn hier nu al de baas ze hebben Brussel en andere steden al helemaal ingepalmd.Welke belg durft s'avonds nog eens op stap gaan in Brussel zonder te moeten vrezen om overvallen te worden of zijn auto beschadigd terug te vinden?Onlangs wou ik met mijn vrouw een glas gaan drinken in Brussel,ik parkeerde mijn wagen en toen ik uitstapte waren een 5-tal marokanen die zich in de breedte van de straat hadden verdeeld iedere belg die hen paseerde aan het lastigvallen.Ik ben dan maar gewoon terug in mijn wagen gestapt met mijn vrouw en buiten Brussel iets gaan drinken.Ik ga niet zeggen dat ze allemaal zo zijn belange niet maar er zijn er toch veel hoor.Brussels by night,nee voor mij niet meer dank u.
m8tey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2003, 22:53   #29
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Als ze eerst hun plichten eens kennen ,eer ze over rechten beginnen.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 12:22   #30
DD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Berichten: 40
Standaard

het standpunt v/d vreemdelingen tov de school is het mooiste voorbeeld van hun fouten:

Theoretisch is wegblijven v/d kleuterschool inderdaad geen probleem (voor de wet).
Maar praktisch gezien is wel gebleken dat kinderen die de kleuterklas overslaan een grote achterstand hebben als ze in het lager onderwijs terechtkomen. En dan zijn het de "racisten" die hun buizen en hun geen kansen geven.

75% v/d belgen is niet-racistisch, maar hebben enkel problemen met vreemdelingen die zich niet aan de regels houden, net als ze problemen hebben met belgen die zich niet aan de regels houden.
Als de vreemdelingen daaruit besluiten dat we tegen alle vreemdelingen zijn, zijn zij degene die oordelen dat alle vreemdelingen slecht zijn.

Als de staat a/d vreemdelingen vraagt om zich aan de plichten te houden, dan is België een racistisch land (denk bijv. aan de gelijkheid v/d vrouw), dan aanvaarden we hun eigenheid niet.
Plichten die ze in hun land niet hebben, daar willlen ze zich niet aan houden. Als ze dat toch moeten dan zijn de belgen racisten.
Maar als het over rechten gaat die ze in hun land niet hebben, dan moeten ze die ook hebben of de belgen zijn weer racisten.

Ik vraag mij soms af, wie eigenlijk racistisch is tegen wie?
Geld vragen waarvoor je niets in de plaats geeft, noemt men uitbuiten. Was dat geen onderdeel van racisme?
DD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 12:25   #31
DD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Berichten: 40
Standaard

het standpunt v/d vreemdelingen tov de school is het mooiste voorbeeld van hun fouten:

Theoretisch is wegblijven v/d kleuterschool inderdaad geen probleem (voor de wet).
Maar praktisch gezien is wel gebleken dat kinderen die de kleuterklas overslaan een grote achterstand hebben als ze in het lager onderwijs terechtkomen. En dan zijn het de "racisten" die hun buizen en hun geen kansen geven.

75% v/d belgen is niet-racistisch, maar hebben enkel problemen met vreemdelingen die zich niet aan de regels houden, net als ze problemen hebben met belgen die zich niet aan de regels houden.
Als de vreemdelingen daaruit besluiten dat we tegen alle vreemdelingen zijn, zijn zij degene die oordelen dat alle vreemdelingen slecht zijn.

Als de staat a/d vreemdelingen vraagt om zich aan de plichten te houden, dan is België een racistisch land (denk bijv. aan de gelijkheid v/d vrouw), dan aanvaarden we hun eigenheid niet.
Plichten die ze in hun land niet hebben, daar willlen ze zich niet aan houden. Als ze dat toch moeten dan zijn de belgen racisten.
Maar als het over rechten gaat die ze in hun land niet hebben, dan moeten ze die ook hebben of de belgen zijn weer racisten.

Ik vraag mij soms af, wie eigenlijk racistisch is tegen wie?
Geld vragen waarvoor je niets in de plaats geeft, noemt men uitbuiten. Was dat geen onderdeel van racisme?
DD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 15:22   #32
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
En om de te verwachten reacties voor te zijn: het gaat hier niet om de enkelingen die het geheel anders bezien, totaal onopvallend zijn en zich aangepast hebben
Het gaat dus om die enkelingen die af en toe wat moeilijk en onaangepast reageren, net zoals die enkelingen van niet-vreemde origine die ook al eens stormachtig reageren in tijden van onlust en misnoegen.
't Vernoemen niet waard zou ik zo zeggen.
Zeker geen reden om op anti-migrantenpartijen te gaan stemmen.
Die 600,000 Blokkers daarentegen... dat zijn geen enkelingen meer die af en toe wat moeilijk en ongepast reageren. Daarom wordt ik dan racist genoemd.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 16:23   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
En om de te verwachten reacties voor te zijn: het gaat hier niet om de enkelingen die het geheel anders bezien, totaal onopvallend zijn en zich aangepast hebben
Het gaat dus om die enkelingen die af en toe wat moeilijk en onaangepast reageren, net zoals die enkelingen van niet-vreemde origine die ook al eens stormachtig reageren in tijden van onlust en misnoegen.
't Vernoemen niet waard zou ik zo zeggen.
Zeker geen reden om op anti-migrantenpartijen te gaan stemmen.
Die 600,000 Blokkers daarentegen... dat zijn geen enkelingen meer die af en toe wat moeilijk en ongepast reageren. Daarom wordt ik dan racist genoemd.
Ik zal dan ook nooit iemand per definitie een racist noemen omdat hij VB stemt.
Enkel wanneer blijkt dat iemand voorstander is van ongelijke behandeling op basis van nationaliteit of afkomst, dan wrijf ik hem/haar dit verwijt aan.
Evengoed wie op die basis positief wil discrimineren b.v. inzake werkverdeling, is een aantoonbaar racist, daar hij op arbitraire basis én via de dan noodzakelijke rassentellingen een ongelijke behandeling nastreeft.
Zie in dat verband de discussietjes waar o.a. thePiano (SP-a) ferm tegen de haren wordt ingestreken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 09:29   #34
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Dit is mijn eerste posting.
Ik woon in Indonesie. Even uitleggen waar Indonesie zich bevindt : ten zuiden van de Filippijnen, Maleisie, Singapore en ten noorden van Australie. Indonesie is de grootste archipel ter wereld en bestaat uit 13.677 eilanden. Er worden 400 talen gesproken, maar de nationale taal is Bahasa Indonesia. Indonesie is groter dan West-Europa. Er wonen 220 miljoen mensen hier. De meerderheid zijn moslims zodat Indonesie het grootste moslimland ter wereld is. Nochtans is Indonesie geen islamitische staat. Er bestaat scheiding van kerk en staat en de nationale wetgeving is niet gebaseerd op de Islam.

Ik wil even aan jullie tonen hoe men hier juridisch omgaat met vreemdelingen en integratie van immigranten.
Ik ben zelf geboren en getogen in Antwerpen uit Vlaamse ouders maar ik woon al twintig jaar in Indonesie.

Om het Indonesisch staatsburgerschap te verkrijgen dient men hier een examen af te leggen voor de rechtbank. De examinatoren zijn drie rechters. Het examen bestaat uit vijf delen : 1) een opstel schrijven in de Indonesische taal 2) de vijf principes van de grondwet letterlijk opdreunen in het Indonesisch 3) ondervraging over de geschiedenis van Indonesie vanaf de jaren 800 na Christus –uiteraard dient men Indonesisch te spreken 4) Al de namen opdreunen van de presidenten en vice-presidenten van Indonesie sinds de onafhankelijkheid, dus sinds 17 augustus 1945 en tenslotte 5) het volkslied zingen (alle strofen uit het hoofd kennen en proberen niet vals te zingen !)

Dit is enkel het examen. Er zijn nog meer vereisten :
-uittreksels tonen van je Indonesische en buitenlandse bankrekeningen voor de laatste twee jaren
-bewijs van goed gedrag van het land van herkomst (moet blanco strafregister zijn)
-bewijs van goed gedrag van Indonesie (moet ook blanco strafregister zijn)
-bewijs dat je een job hebt die genoeg geld opbrengt om niet in armoede te leven
-geboorte-akte, huwelijk/echtscheidingsakte, bewijs van gedane studies, kortom, alle mogelijke officiele documenten uit het land van herkomst.

Zoals jullie zien, is men heel streng in Indonesie !
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 12:47   #35
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde
 
Thomas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 812
Standaard

Het woord 'vreemdelingen' roept op zich xenofobie op bij mij, voel ik.

Ik spreek liever van 'de Mohammed' of 'de youssef' dan over 'de vreemdelingen'.

Dan zie je hen meer als gewone mensen en begrijp je hun onmacht en kan ik ook met de Youssef praten over wat hij vind van integratie, en staat hij ook automatisch meer open voor wat ik hem wil zeggen.

Uit onderzoek blijkt dat bij vrouwen die in hetzelfde huis wonen de menstruatiecycli gaan gelijklopen. Ook dat mensen die samenwonen meer op elkaar gaan gelijken na jaren in manier van doen en ideeen.

Memsen vertonen na verloop van tijd automatisch gelijklopend gedrag, leren van elkaar en veranderen elkaar.
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 13:21   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Uit onderzoek blijkt dat bij vrouwen die in hetzelfde huis wonen de menstruatiecycli gaan gelijklopen.
Dat is een fabeltje hoor: die sjoemelen gewoon met hun 'pil'

Citaat:
Ook dat mensen die samenwonen meer op elkaar gaan gelijken na jaren in manier van doen en ideeen.

Memsen vertonen na verloop van tijd automatisch gelijklopend gedrag, leren van elkaar en veranderen elkaar.
Dat is evident.
Wat lijkt er meer op een mens dan een andere mens.
Dat kleurtje is een zuiver arbitrair onderscheid.
Al de rest zijn aangeleerde patronen, die de omgeving, zowel natuurlijke als sociale opdringen, en dat is aanpasbaar zo de omstandigheden dit vereisen. (In je blote gat rondhossen is aan de noorpool niet echt aangewezen-bidden midden de E-40 is geen goed idee-een televisie meesleuren waar er geen electriciteit is heeft geen zin-een zandzakje meenemen naar het strand oogt belachelijk etc. etc.)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 15:04   #37
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

Hallo Thomas,

Het woord vreemdelingen wordt in Indonesie de hele tijd gebruikt voor mensen die blank zijn. De scheldnaam is BULE, dat betekent ongeveer hetzelfde als WITTE AAP.
Ik ben dat zo gewoon dat ik nu zelf ook zeg aan de telefoon : zeg ik ben een bule hoor !
Of dacht je dat Aziaten niet racistisch zijn ?
Blanken worden hier beschouwd als geldbeugels op twee benen.
En iedereen, de politie inbegrepen, probeert een blanke zijn laatste cent afhandig te maken.
Toch hou ik het hier al twintig jaar vol.
En ik woon hier graag.
Men leeft niet ongestraft onder de palmbomen hee !
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 16:52   #38
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indobelg
Hallo Thomas,

Het woord vreemdelingen wordt in Indonesie de hele tijd gebruikt voor mensen die blank zijn. De scheldnaam is BULE, dat betekent ongeveer hetzelfde als WITTE AAP.
Ik ben dat zo gewoon dat ik nu zelf ook zeg aan de telefoon : zeg ik ben een bule hoor !
Of dacht je dat Aziaten niet racistisch zijn ?
Blanken worden hier beschouwd als geldbeugels op twee benen.
En iedereen, de politie inbegrepen, probeert een blanke zijn laatste cent afhandig te maken.
Toch hou ik het hier al twintig jaar vol.
En ik woon hier graag.
Men leeft niet ongestraft onder de palmbomen hee !
Apa kabar?

Bali is een prachtig eiland, ik ben er vorig jaar nog geweest.
Blanke toeristen zijn er inderdaad lopende geldbeugels. Het is dan ook raadzaam om informatie in te winnen alvorens naar Indonesië te komen, zo zijn de blauwe taxi's eerlijker zijn in hun prijsberekening dan bv de Oranje taxi's en dan zijn er nog de vele toeristenvallen. Balinezen hebben hun zakeninstinct blijkbaar geërft van de Orang Belanda.
Voor wat betreft het woord 'bule' da's zo'n beetje als het woord 'nigger': oorspronkelijk een scheldwoord, maar daarna overgenomen door de betrokkenen zelf waardoor het zijn oorspronkelijke betekenis verliest.
Trouwens aan vrouwelijke belangstelling geen gebrek als "bule"
Een ander soort racisme bestaat er tegenover de Chinese inwijkelingen. Allicht van religieuze oorsprong maar ook wel een jaloerse reactie op het economisch succes van deze inwijkelingen. Dit racisme heeft al meerdere malen tot geweld delicten geleid. Racisme bestaat dus overal en is zeker geen westers monopolie.

Verder nog veel geluk gewenst op Bali, ik mis het eiland nu al
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be