Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2003, 18:21   #41
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judith
weet ge wat ik vind van jahjah? hij zit hier sebiet elke belg uit temaken voor racist maar wie is hier eigenlijk de racist? hij!
ik vind dat hij belachelijke toeren doet, en om mij hiervan te overtuigen dat het niet waar is moet wel ne hele goei uitleg geven
Vindt u Abou Jahjah een klootzak? Dat mag u. U bent overigens niet alleen. Velen zijn die mening toegedaan. Een willekeurige greep: Patrick Janssens, Guy Verhofstadt, Leona Detiège, Fausia Talhaoui, Luc Lamine, de kapper van Louis Tobback, Johnny Walker, mijn slager en Ward Beysen.

Maar geïntegreerd, dat is Abou Jahjah wel. Dat zult u toch moeten toegeven. Hem hoeven ze niet in een cursus inburgering annex maatschappelijk vorming te stoppen. In Leuven behaalde hij een academische graad in politieke wetenschappen. Laagopgeleid kun je hem alvast niet noemen.

Met Marc Elgardus mogen we bijgevolg gerust voorspellen dat hij niet naar VTM kijkt of behoort tot de desperado’s, de oenen en onaangepasten die Philippe Dewinter zijn gram bezorgen. Voorts is Abou Jahjah stukken beter dan de meeste andere Belgen op de hoogte van wat hier toegelaten is. Hij weet precies wat mag en hij doet stipt wat moet. De flic die hem op een overtreding wil betrappen moet nog door Duquesne worden aangeworven en opgeleid. Daar zijn ze dan nu ook volop mee bezig.

Of Abou Jahjah thuis verder ook rode kool met appeltjes eet of biefstuk met frieten en dikke klodders mayonaise, is mij niet bekend. Zo te zien is dat het enige omtrent Abou Jahjah waar de media niets over te rapporteren hebben. Gewoon niet aan gedacht wellicht. Op mijn televisiescherm verschijnt de “Antwerpse Malcolm X” altijd keurig gekapt en geschoren, en zo te zien koopt hij zijn kleren in dezelfde soort winkels als waar u en ik klant zijn. Aan zijn lijf in elk geval geen Bedoeïenenjurk noch op zijn hoofd een gehaakt kalotje. Dat zou pas een uniform zijn.

En dan zijn Nederlands! Al veel Vlamingen zo’n correcte taal horen hanteren? Ik in elk geval niet. Vergelijk dat bijvoorbeeld maar eens met de spraakstoornis van Alfons Verplaetse, onze gewezen gouverneur van de Nationale Bank, of met de slonzige kabouterbabbel van Mie Vogels of Bert Anciaux. Wat Abou Jahjah zegt hoeft de VRT tenminste niet in het Algemeen Nederlands te ondertitelen. Dat zou ze beter wel doen als de kabinetschef van Vande Lanotte of Sergio of de laatst verkozen Katoen- of Aardbeienmiss zich tot ons richten. Beleefdheidshalve onthoud ik u mijn appreciatie over wat de doorsnee man-bijt-hondmens zijn medeburgers dagelijks aandoet.

Maar daar gaat het voor u klaarblijkelijk niet om. U blijft Abou Jahjah een schreeuwlelijkerd, een dikdoener en een verwaande vlerk vinden. Weet echter dat onuitstaanbare mensen met een slecht karakter ook recht hebben op een mening. Vergeet bovendien niet dat Abou Jahjah een Antwerpenaar is, met andere woorden: grote bek, dikke nek. Net zoals Philippe Dewinter. Diens gedachtegoed heeft echter wel één op drie van mijn stadsgenoten aangetast. Trouwens, ook Dewinter is maar op latere leeftijd in onze stad blijven hangen. Misschien dat ze hem in Brugge sneller door hadden.

Die Abou Jahjah blijken ze in Antwerpen dus wel door te hebben. Die wil zich niet aan onze mentaliteit aanpassen. Of mogen we soms niet verwachten dat wie er voor kiest om hier te blijven, dat wie Belg onder de Belgen wenst te zijn, zich met hart en ziel bekeert tot de essentie, wat zeg ik? tot de fundamenten van ons universele waardenpatroon?

Welke illusies koesteren al die welmenende Dewaels en De Guchten toch als ze elke nieuwkomer eerst door de mangel van een verplichte inburgeringscursus willen halen? In het beste geval levert dat jaarlijks een lichting évolués op. Afgerichte aapjes die doen alsof. Kijk maar naar ons: tweehonderd vijftig jaar Verlichting hebben niet belet dat nog altijd de helft van de Belgen zonder complexen verklaart racist te zijn. Terwijl de andere helft het wat voorzichtiger uitdrukt: “Nu ben ik echt geen racist, maar...” Toch stoppen die tien miljoen authentieke Belgen – doorgaans - voor een rood licht. Zoals het betaamt sturen ze hun kinderen tot achttien jaar naar school. En ze spreken ook allemaal de taal. Allez, of toch iet da zo noemt.

sukkels
__________________
Onwetendheid kan men maar beter verborgen houden.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 18:28   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Proficiat Ali.
Prachtige column.
Meer van dat zou ik zo zeggen.

Onderteken in het vervolg misschien met uw 'nom de plume' i.p.v. 'sukkels'
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 22:51   #43
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik denk ook dat men Aboe Jahjah schromeloos onderschat.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 23:19   #44
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Proficiat Ali.
Prachtige column.
Meer van dat zou ik zo zeggen.

Onderteken in het vervolg misschien met uw 'nom de plume' i.p.v. 'sukkels'
die sukkels was voor bepaalde personen hier supper , je moet het niet te persoonlijk nemen
__________________
Onwetendheid kan men maar beter verborgen houden.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2003, 23:55   #45
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Ali:
In Leuven behaalde hij een academische graad in politieke wetenschappen. Laagopgeleid kun je hem alvast niet noemen.

ydde:
Zolang hij nog geen piloot wordt is het nog zò erg niet, hoop ik.

Ali:
Met Marc Elgardus mogen we bijgevolg gerust voorspellen dat hij niet naar VTM kijkt of behoort tot de desperado’s, de oenen en onaangepasten die Philippe Dewinter zijn gram bezorgen.

ydde:
Dat vind ik nu ook eens zie, allemaal stoemerikken en achterlijken die naar de VTM kijken; ze moesten ze allemaal het land uitzetten. Ik zie naar de BBC zenne Ali!

Ali:
Voorts is Abou Jahjah stukken beter dan de meeste andere Belgen op de hoogte van wat hier toegelaten is. Hij weet precies wat mag en hij doet stipt wat moet.

ydde:
Als hij in de politiek moest mislukken kan hij nog altijd oplichter worden met zo'n kennis.

Ali:
Vergeet bovendien niet dat Abou Jahjah een Antwerpenaar is, met andere woorden: grote bek, dikke nek. Net zoals Philippe Dewinter.

ydde:
Ik dacht dat de Fluppe De Winter een Libanese terrorist was, maar ik zal wel abuus zijn zeker?

Ali:
de helft van de Belgen zonder complexen verklaart racist te zijn. Terwijl de andere helft het wat voorzichtiger uitdrukt: “Nu ben ik echt geen racist, maar...”

ydde:
De helft maar, dan zitten wij goed hé, als ge ons vergelijkt met de Chinezen, of de Jappen of de Turken of de Irakezen als ze over hun koerden spreken, of ... weet ge watte, vraagt eens aan een neger hoe een marokkaan over "zwart" denkt, of vraagt eens aan een Berber hoe ...

Ali:
sukkels

ydde:
Ja, mijnheer.
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 07:12   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Proficiat Ali.
Prachtige column.
Meer van dat zou ik zo zeggen.

Onderteken in het vervolg misschien met uw 'nom de plume' i.p.v. 'sukkels'
die sukkels was voor bepaalde personen hier supper , je moet het niet te persoonlijk nemen
Ok, Ali.
Ik neem het niet té persoonlijk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 07:28   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Ali:
In Leuven behaalde hij een academische graad in politieke wetenschappen. Laagopgeleid kun je hem alvast niet noemen.

ydde:
Zolang hij nog geen piloot wordt is het nog zò erg niet, hoop ik.
Zo hoog (ruim 10 km) is hij inderdaad niet opgeleid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ydde
Ali:
Met Marc Elgardus mogen we bijgevolg gerust voorspellen dat hij niet naar VTM kijkt of behoort tot de desperado’s, de oenen en onaangepasten die Philippe Dewinter zijn gram bezorgen.

ydde:
Dat vind ik nu ook eens zie, allemaal stoemerikken en achterlijken die naar de VTM kijken; ze moesten ze allemaal het land uitzetten. Ik zie naar de BBC zenne Ali!
Maar Ydde toch!
Je beseft toch dat BBC1 de Britse VTM is?
Zap maar vlug naar VeTeVier, ze presenteren daar iets spectaculair om te vermageren. Als we het met twee kopen is het maar de helft zo duur!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ydde
Ali:
Voorts is Abou Jahjah stukken beter dan de meeste andere Belgen op de hoogte van wat hier toegelaten is. Hij weet precies wat mag en hij doet stipt wat moet.

ydde:
Als hij in de politiek moest mislukken kan hij nog altijd oplichter worden met zo'n kennis.
Oplichter en politicus..... hoe kom je bij zo een combinatie?
Dat past even slecht bij elkaar als ijskreem en...........chocoladesaus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Ali:
Vergeet bovendien niet dat Abou Jahjah een Antwerpenaar is, met andere woorden: grote bek, dikke nek. Net zoals Philippe Dewinter.

ydde:
Ik dacht dat de Fluppe De Winter een Libanese terrorist was, maar ik zal wel abuus zijn zeker?
Klopt.
De Winter pleegde met zijn wagen een aanslag op een stilstaande brommer, maar dat was slechts een repetitie om ooit onze goede vorst Albert II of zijn opvolger in de wielen te rijden.

Citaat:
Ali:
de helft van de Belgen zonder complexen verklaart racist te zijn. Terwijl de andere helft het wat voorzichtiger uitdrukt: “Nu ben ik echt geen racist, maar...”

ydde:
De helft maar, dan zitten wij goed hé, als ge ons vergelijkt met de Chinezen, of de Jappen of de Turken of de Irakezen als ze over hun koerden spreken, of ... weet ge watte, vraagt eens aan een neger hoe een marokkaan over "zwart" denkt, of vraagt eens aan een Berber hoe ...
Al dat gelul over huidskleuren: we zijn van nu af aan allemaal blauw!
De donkerblauwe kindjes blijven na 16.00 u voor een extra lesje Nederlands.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Ali:
sukkels

ydde:
Ja, mijnheer.
Met twee woorden spreken, Ydde!
't Moet zijn:"Jah Jah, mijnheer"
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 07:42   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Niks aan toe te voegen.
Dit is genieten...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 08:11   #49
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Superstaaf®
Zo hoog (ruim 10 km) is hij inderdaad niet opgeleid.

ydde:
Onze St.-Romboutstoren is 98.28 m hoog; Ik wil graag Jah Jah's opleiding verderzetten ...

Superstaaf:
Maar Ydde toch! Je beseft toch dat BBC1 de Britse VTM is?

ydde:
Does it mean that I'm a English twit?

Superstaaf:
Oplichter en politicus..... hoe kom je bij zo een combinatie?

ydde:
Daar heb't ge mij bij mijn pietje zie Staaf, daar moet ik nog eens goed over filosoferen ...

Superstaaf:
Dat past even slecht bij elkaar als ijskreem en...........chocoladesaus.

ydde:
Drijf het niet té ver hé man, met eten spotten!

Superstaaf:
De Winter pleegde met zijn wagen een aanslag op een stilstaande brommer, maar dat was slechts een repetitie om ooit onze goede vorst Albert II of zijn opvolger in de wielen te rijden.

ydde:
Elke aanslag op den IIde Bert II moet wel ernaast zijn; gelijk die bibbert

Superstaaf:
Al dat gelul over huidskleuren: we zijn van nu af aan allemaal blauw!
De donkerblauwe kindjes blijven na 16.00 u voor een extra lesje Nederlands.

ydde:
Ik heb inderdaad blauw bloed in mijn aders, maar wegens mijn alom gekende bescheidenheid wou ik dat hier niet zeggen ... (vooral als het koud is!)

Superstaaf:
Met twee woorden spreken, Ydde!
't Moet zijn:"Jah Jah, mijnheer

ydde:
Dat zal ik voortaan doen doen, superstaaf superstaaf ...
(Maar ge moet toch bekennen dat wij dat van den Ali niet gewoon zijn hé super!)
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 08:14   #50
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Knuppel:
Niks aan toe te voegen. Dit is genieten...

ydde:
Als gij blijft Superstaaf's kant kiezen, zal de wraak ydde's over U neerdalen !!!
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 09:26   #51
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard




Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 13:13   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf®
Zo hoog (ruim 10 km) is hij inderdaad niet opgeleid.

ydde:
Onze St.-Romboutstoren is 98.28 m hoog; Ik wil graag Jah Jah's opleiding verderzetten ...
Een praktijklesje moraal misschien?
Wie hoog klimt kan diep vallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
Maar Ydde toch! Je beseft toch dat BBC1 de Britse VTM is?

ydde:
Does it mean that I'm a English twit?
Gelukkig liggen de 'i' en de 'a' niet te dicht bijeen op een azerty-klavier.....
Een twit zijn is geen al te ernstig probleem, maar een 'twat' of een 'ni-twit', dat is al minder interessant..........

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
Oplichter en politicus..... hoe kom je bij zo een combinatie?

ydde:
Daar heb't ge mij bij mijn pietje zie Staaf, daar moet ik nog eens goed over filosoferen ...
Ge laat u veel te rap iets wijsmaken.
Mijn seniele bompa die beweert stellig dat alle politiekers goudeerlijke mensen dienstbaar aan hun volk zijn.
Hij mompelt er dan tussen zijn valsche tanden iets onverstaanbaars achter, en dat kan ik nooit goed verstaan. Het klinkt een beetje als: "Zjeurjoeng". Kunt gij daar misschien een touw aan vastknopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
Dat past even slecht bij elkaar als ijskreem en...........chocoladesaus.

ydde:
Drijf het niet té ver hé man, met eten spotten!
Te ver drijven?
Ydde toch, ik kan geeneens zwemmen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
De Winter pleegde met zijn wagen een aanslag op een stilstaande brommer, maar dat was slechts een repetitie om ooit onze goede vorst Albert II of zijn opvolger in de wielen te rijden.

ydde:
Elke aanslag op den IIde Bert II moet wel ernaast zijn; gelijk die bibbert
In zijn oneindige goedheid zou koning Albert II van België het niet in zijn hoofd halen om u majesteitsschennis aan te wrijven, maar pas toch maar op voor zijn trouwe onderdanen: die zijn niet steeds even breed van schouders in hun gezicht!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
Al dat gelul over huidskleuren: we zijn van nu af aan allemaal blauw!
De donkerblauwe kindjes blijven na 16.00 u voor een extra lesje Nederlands.

ydde:
Ik heb inderdaad blauw bloed in mijn aders, maar wegens mijn alom gekende bescheidenheid wou ik dat hier niet zeggen ... (vooral als het koud is!)
Nu we het toch over blauwbloed(igen) hebben..... Ik geloof dat ik zelf ook van Adèle ben: zelfs als ik tegen een rode paal bots, krijg ik nog een blauw oog.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Superstaaf:
Met twee woorden spreken, Ydde!
't Moet zijn:"Jah Jah, mijnheer

ydde:
Dat zal ik voortaan doen doen, superstaaf superstaaf ...
(Maar ge moet toch bekennen dat wij dat van den Ali niet gewoon zijn hé super!)
Opvoeding is een levenswerk, en bij sommigen een karmische opdracht.
Zijn laatste tekst is anders al een vooruitgang tegenover sommige pseudo-gebroken-nederlandse interjecties.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2003, 21:46   #53
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos



ydde:
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 01:05   #54
patrick soete
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 maart 2003
Berichten: 1
Standaard

probeer in libanon maar eens iets gelijkaardigs te gaan doen als westerling als datgene wat deze meneer zich hier allemaal permiteert!
patrick soete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 02:54   #55
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick soete
probeer in libanon maar eens iets gelijkaardigs te gaan doen als westerling als datgene wat deze meneer zich hier allemaal permiteert!
In Libanon heb je dan ook geen linkse landverraders zoals in het Westen. Geen linkse untermenschen : geen aboe jahjah ...... ah ja, ah ja .......
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 10:33   #56
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik denk dat het Vlaams Blok erg blij is met de komst van Abou JahJah. Op die manier kunnen ze nog meer stemmen trekken. Het Vlaams Blok is een smerig spelletje aan het spelen.
Dan doen de vreemdelingen hier al jaren ,één detail wij zijn hier thuis ,jullie :NOOIT!!!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 10:37   #57
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Proficiat Ali.
Prachtige column.
Meer van dat zou ik zo zeggen.

Onderteken in het vervolg misschien met uw 'nom de plume' i.p.v. 'sukkels'
die sukkels was voor bepaalde personen hier supper , je moet het niet te persoonlijk nemen
Dus enkel voor jou :min s =sukkel!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 10:39   #58
vlaanderen72
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2002
Locatie: antwerpen
Berichten: 5.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piano Grande
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Piano je zou je eens OOK de vraag moeten stellen van wie Jahjah bang is .
Of is hij een psychopaat die voor niets of niemand terugdeinst ??????
De psychopaat bestaat niet, maar er bestaat wel zoiets als een psychopatische persoonlijkheids structuur.
Ik vind iemand er persoonlijk onderuit halen altijd gemakkelijk en goedkoop, het overkomt mezelf wel alle dagen (zie bv. topic van Zorro: "De nieuwe forum-racist: The Piano").

Mij interesseert de persoon Abou Jahjah niet of nauwelijks, maar ik heb zijn boodschap wel begrepen!

Nu nog de boodschap van het blok begrijpen en juist interpreteren ,en je bent op de goed weg pianolala!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2003, 13:54   #59
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Abou Jahjah helpt naar mijn bescheiden mening uiterst rechts ooit in het zadel.
VB mag wel een kaarsken voor hem laten branden ter bedanking, hij is hun beste publiciteit ooit!

Voor mij is Dijab Abou Jahjah een geslepen opportunist die handig in weet te spelen op een soms gegrond ongenoegen bij onze migranten.
Wat onze migranten niet doorhebben is dat, zolang zij lijden aan de ziekte "islam" hun lot niet zal verbeteren. Immers, leven in de 21e eeuw met toepassing van principes uit de duistere middeleeuwen is het beste recept voor een mislukking over de ganse lijn.
Moslims zijn ziek en gaan zich bij de gezonde mensen (wij hebben ons hier grotendeels weten te ontdoen van godsdienstige ziekten) daarover beklagen. Let wel, zij willen niet genezen, ons enkel met hun ziekte besmetten als het erop aankomt.

Nog iets : ik ben niet uiterst rechts, ik ben niet uiterst links, ik ben een bewoner van de planeet aarde in de 21e eeuw. Racisme is mij onbekend (onder ons vel zien we er allemaal eendert uit), maar ik sta op mijn vrijheid en beschouw democratie als een recht. Dus geen theocratisch gezever aan mijnen kop en dat is islam : een theocratisch principe!


Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2003, 00:45   #60
Dino
Burger
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Vindt u Abou Jahjah een klootzak? Dat mag u. U bent overigens niet alleen. Velen zijn die mening toegedaan. Een willekeurige greep: Patrick Janssens, Guy Verhofstadt, Leona Detiège, Fausia Talhaoui, Luc Lamine, de kapper van Louis Tobback, Johnny Walker, mijn slager en Ward Beysen.

Maar geïntegreerd, dat is Abou Jahjah wel. Dat zult u toch moeten toegeven. Hem hoeven ze niet in een cursus inburgering annex maatschappelijk vorming te stoppen. In Leuven behaalde hij een academische graad in politieke wetenschappen. Laagopgeleid kun je hem alvast niet noemen.

Met Marc Elgardus mogen we bijgevolg gerust voorspellen dat hij niet naar VTM kijkt of behoort tot de desperado’s, de oenen en onaangepasten die Philippe Dewinter zijn gram bezorgen. Voorts is Abou Jahjah stukken beter dan de meeste andere Belgen op de hoogte van wat hier toegelaten is. Hij weet precies wat mag en hij doet stipt wat moet. De flic die hem op een overtreding wil betrappen moet nog door Duquesne worden aangeworven en opgeleid. Daar zijn ze dan nu ook volop mee bezig.

Of Abou Jahjah thuis verder ook rode kool met appeltjes eet of biefstuk met frieten en dikke klodders mayonaise, is mij niet bekend. Zo te zien is dat het enige omtrent Abou Jahjah waar de media niets over te rapporteren hebben. Gewoon niet aan gedacht wellicht. Op mijn televisiescherm verschijnt de “Antwerpse Malcolm X” altijd keurig gekapt en geschoren, en zo te zien koopt hij zijn kleren in dezelfde soort winkels als waar u en ik klant zijn. Aan zijn lijf in elk geval geen Bedoeïenenjurk noch op zijn hoofd een gehaakt kalotje. Dat zou pas een uniform zijn.

En dan zijn Nederlands! Al veel Vlamingen zo’n correcte taal horen hanteren? Ik in elk geval niet. Vergelijk dat bijvoorbeeld maar eens met de spraakstoornis van Alfons Verplaetse, onze gewezen gouverneur van de Nationale Bank, of met de slonzige kabouterbabbel van Mie Vogels of Bert Anciaux. Wat Abou Jahjah zegt hoeft de VRT tenminste niet in het Algemeen Nederlands te ondertitelen. Dat zou ze beter wel doen als de kabinetschef van Vande Lanotte of Sergio of de laatst verkozen Katoen- of Aardbeienmiss zich tot ons richten. Beleefdheidshalve onthoud ik u mijn appreciatie over wat de doorsnee man-bijt-hondmens zijn medeburgers dagelijks aandoet.

Maar daar gaat het voor u klaarblijkelijk niet om. U blijft Abou Jahjah een schreeuwlelijkerd, een dikdoener en een verwaande vlerk vinden. Weet echter dat onuitstaanbare mensen met een slecht karakter ook recht hebben op een mening. Vergeet bovendien niet dat Abou Jahjah een Antwerpenaar is, met andere woorden: grote bek, dikke nek. Net zoals Philippe Dewinter. Diens gedachtegoed heeft echter wel één op drie van mijn stadsgenoten aangetast. Trouwens, ook Dewinter is maar op latere leeftijd in onze stad blijven hangen. Misschien dat ze hem in Brugge sneller door hadden.

Die Abou Jahjah blijken ze in Antwerpen dus wel door te hebben. Die wil zich niet aan onze mentaliteit aanpassen. Of mogen we soms niet verwachten dat wie er voor kiest om hier te blijven, dat wie Belg onder de Belgen wenst te zijn, zich met hart en ziel bekeert tot de essentie, wat zeg ik? tot de fundamenten van ons universele waardenpatroon?

Welke illusies koesteren al die welmenende Dewaels en De Guchten toch als ze elke nieuwkomer eerst door de mangel van een verplichte inburgeringscursus willen halen? In het beste geval levert dat jaarlijks een lichting évolués op. Afgerichte aapjes die doen alsof. Kijk maar naar ons: tweehonderd vijftig jaar Verlichting hebben niet belet dat nog altijd de helft van de Belgen zonder complexen verklaart racist te zijn. Terwijl de andere helft het wat voorzichtiger uitdrukt: “Nu ben ik echt geen racist, maar...” Toch stoppen die tien miljoen authentieke Belgen – doorgaans - voor een rood licht. Zoals het betaamt sturen ze hun kinderen tot achttien jaar naar school. En ze spreken ook allemaal de taal. Allez, of toch iet da zo noemt.

sukkels
Als ik die tekst lees dan krijg ik de indruk dat de auteur het typische voorbeeld is van een gefrustreerde migrant. Waarom ben je gefrustreerd? Wat is je probleem? Heb je Abou nodig om jezelf te bevrijden van al die Belgische racisten? Vind je België geen goede plek om te resideren? Staat de Belgische leef- en denkwijze je niet aan? Of ben je misschien gewoon jaloers op al wat de Belgen (en heel de Westerse samenleving) bereikt hebben?

Vind je dat Abou geïntegreerd is? Denk je dat als iemand gestudeerd heeft en de landstaal kent zich aangepast heeft? Vergeet dat maar al! Integreren gaat verder dan dat hoor. Trouwens, Abou zelf pleit ervoor dat alle vreemdelingen in België zich NIET mogen integreren of was je dat toevallig ontgaan?
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be