Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart Pater Versteylen wordt algemeen gezien als de grondlegger van de groene beweging in ons land. Dat leidde in de jaren '70 tot de oprichting van 'Anders Gaan Leven', oftewel AGALEV (nu de partij Groen!). Hijzelf en de andere oprichters bekritiseerden later de partij als zou deze teveel linkse elementen hebben aangetrokken/toegelaten. Vandaag is hij 77 jaar en nog steeds actief in een nieuwe politieke (groene) werkgroep. Een levende legende.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2005, 14:25   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard Wat vindt u van deze internetschrijfgesprekken ?

Hallo Pater Versteylen

Een aantal jaren geleden ben ik ook eens in Viersel op weekend geweest. Daar deed ik toen ook eens mee aan de schrijfgesprekken die daar toen al werden gehouden. Ik ben nog maar twee maand op het internet nu en wat stel ik vast dat mensen nu via de computer massaal schrijfgesprekken voeren. Zou dit langs het internet eenzelfde therapeutisch effect kunnen hebben als de schrijfgesprekken in viersel destijds ? En wat gaat het gevolg zijn als vele mensen zoals nu dat gedurende vele jaren op het internet gaan blijven doen ?

Mvg
king of beggars and fleas
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 9 maart 2005, 18:30   #2
Luc Versteylen
Vreemdeling
 
Luc Versteylen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2005
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Hallo Pater Versteylen

Een aantal jaren geleden ben ik ook eens in Viersel op weekend geweest. Daar deed ik toen ook eens mee aan de schrijfgesprekken die daar toen al werden gehouden. Ik ben nog maar twee maand op het internet nu en wat stel ik vast dat mensen nu via de computer massaal schrijfgesprekken voeren. Zou dit langs het internet eenzelfde therapeutisch effect kunnen hebben als de schrijfgesprekken in viersel destijds ? En wat gaat het gevolg zijn als vele mensen zoals nu dat gedurende vele jaren op het internet gaan blijven doen ?

Mvg
king of beggars and fleas
Vijf jaar geleden meldde Radio2 dat het chatten al 35 jaar geleden in Viersel is uitgevonden. Het grote verschil is wel - dat ondervind je zelf nu ook - dat je bij een echt schrijfgesprek de andere naast jou bij het zelfde vuur moet hebben zitten. Dan pas kan het echt genezend, verhelderend, bemoedigend, blijmakend, bevrijdend, oplossend ... zijn. Het kille computerscherm kan het haardvuur van het bakhuis vervangen. Ik had liever nu een echt schrijfgesprek met u gevoerd. Nu hebben we enkel op afstand en naamloos van gedachten gewisseld. Wat de toekosmt van internet betreft: ik vrees dat internet bij sommigen meer eenzaamheid teweeg gaat brengen dan wegnemen.
__________________
http://www.lieverleven.be

Laatst gewijzigd door Luc Versteylen : 9 maart 2005 om 18:38.
Luc Versteylen is offline  
Oud 10 maart 2005, 01:38   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
Vijf jaar geleden meldde Radio2 dat het chatten al 35 jaar geleden in Viersel is uitgevonden. Het grote verschil is wel - dat ondervind je zelf nu ook - dat je bij een echt schrijfgesprek de andere naast jou bij het zelfde vuur moet hebben zitten. Dan pas kan het echt genezend, verhelderend, bemoedigend, blijmakend, bevrijdend, oplossend ... zijn. Het kille computerscherm kan het haardvuur van het bakhuis vervangen. Ik had liever nu een echt schrijfgesprek met u gevoerd. Nu hebben we enkel op afstand en naamloos van gedachten gewisseld. Wat de toekosmt van internet betreft: ik vrees dat internet bij sommigen meer eenzaamheid teweeg gaat brengen dan wegnemen.
Hallo bedankt voor je antwoord

Ik denk dat u gelijk heeft
De technologie zal er nooit in slagen om de natuur te kopieren. Het is een pretentie van de mensen van deze tijd om dat te denken. Eigenlijk ben ik ook tegen de digitale ontwikkeling - zoals zovelen maar ja nu ben ik er ook mee vertrokken en het zal nog niet morgen stoppen want het levert me voorlopig teveel op. Als ik tijd vindt kom ik nog wel eens langs in viersel. Misschien kunnen we dan toch nog een schrijfgesprek bij het vuur houden. Maar waarschijnlijk zal ik te druk doende zijn onze eigen feestjes te organiseren. misschien nodig ik u nog wel eens uit als u dat wil.

Met vriendelijke groeten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 maart 2005 om 01:41.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 10 maart 2005, 17:47   #4
Luc Versteylen
Vreemdeling
 
Luc Versteylen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2005
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Hallo bedankt voor je antwoord

Ik denk dat u gelijk heeft
De technologie zal er nooit in slagen om de natuur te kopieren. Het is een pretentie van de mensen van deze tijd om dat te denken. Eigenlijk ben ik ook tegen de digitale ontwikkeling - zoals zovelen maar ja nu ben ik er ook mee vertrokken en het zal nog niet morgen stoppen want het levert me voorlopig teveel op. Als ik tijd vindt kom ik nog wel eens langs in viersel. Misschien kunnen we dan toch nog een schrijfgesprek bij het vuur houden. Maar waarschijnlijk zal ik te druk doende zijn onze eigen feestjes te organiseren. misschien nodig ik u nog wel eens uit als u dat wil.

Met vriendelijke groeten
Welgekomen, ik steek het vuur alvast aan.
__________________
http://www.lieverleven.be
Luc Versteylen is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be