Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari "België staat centraal in het leven van deze 31-jarige Brusselse advocaat. Omdat de profilering op het vlak van unitarisme uitbleef binnen Vivant koos hij de moeilijkste weg, een eigen partij oprichten. Sinds juli 2002 is hij dan ook de nationale voo

 
 
Discussietools
Oud 28 februari 2004, 15:38   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Uw argument is belachelijk. Er staan meer Nederlandstalige teksten op ons forum dan Franstalige. Er zijn meer Nederlandstaligen lid van de B.U.B. dan Franstaligen. We zijn ook het meest actief in het noorden van het land.
Wat dus duidelijk wil zeggen dat de Walen uw unitarisme inderdaad niet zien zitten, ondanks uw franskiljonisme. Dat moet pijn doen...

Citaat:
Ik denk dat u spijkers op laag water zoekt. U zal altijd wel iets vinden, hoe zeer we ook ons best doen om de twee talen gelijk te behandelen.
Benieuwd hoe uw FDF'ers daar over denken...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 28 februari 2004, 22:38   #42
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik herhaal even voor de slechte verstaanders:
En ik herhaal het even voor jou, die wel doof blijkt te zijn:

[size=6]Dat men altijd vertrekt van een minderheidstaal als uitgangspunt van het belgicisme. Historische voorbeelden genoeg, en uw partij volgt die lijn consequent: in BHV op de Franse taalrol, dit forum,... Dat is het probleem.[/size]
Altijd vertrekken van een minderheidstaal? Vanaf het eerste woord ben ik in het Nederlands tegen je bezig, maar applaus heb ik daarvoor nog niet gekregen. Andere BUB leden, zoals Carlos, doen alle moeite ter wereld om hier in het Nederlands te posten, en in de correcte vertaling van onze teksten kruipt veel tijd.

Tja, als je moet kiezen tussen tien briefkes van 100 of twintig briefkes van 50, wat doe je dan? Het is allebei duizend. Als je moet kiezen tussen appeltaart en appeltaart, wat doe je dan? Het zijn beide appeltaarten. Maar toch zouden sommigen ons betichten van het verkiezen van kruimeldeeg boven bloemsuiker... Terwijl we gewoon een appeltaart nodig hebben, zeg maak je niet druk...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 28 februari 2004, 23:16   #43
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

En ik herhaal het even voor jou, die wel doof blijkt te zijn:

[size=6]Dat men altijd vertrekt van een minderheidstaal als uitgangspunt van het belgicisme. Historische voorbeelden genoeg, en uw partij volgt die lijn consequent: in BHV op de Franse taalrol, dit forum,... Dat is het probleem.[/size]
Altijd vertrekken van een minderheidstaal? Vanaf het eerste woord ben ik in het Nederlands tegen je bezig, maar applaus heb ik daarvoor nog niet gekregen. Andere BUB leden, zoals Carlos, doen alle moeite ter wereld om hier in het Nederlands te posten, en in de correcte vertaling van onze teksten kruipt veel tijd.
(culinaire nonsens geschrapt wegens sofistisch)
Het is hier dan ook een Nederlandstalig forum. [size=6]'t Zou er nog maar aan mankeren!!![/size]. Sommige belgicisten als Benjamin hebben die hoffelijkheid zelfs niet. "La Belgique sera latine, ou sera pas" is nog altijd hun leidmotief.

Als het echter gaat over een gelijkwaardige keuze tussen Frans en Nederlands, is het altijd Frans dat er uit de bus komt. Getuige de Franse kieslijst én het forum.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 29 februari 2004, 00:33   #44
UNIE
Burgemeester
 
UNIE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 508
Standaard

Leugenaar. Benjamin is geen belgicist, maar pleit voor de aansluiting van Wallonië en Brussel bij FRANKRIJK De hoeveelste leugen is dat nu al waar ik u op betrap?!
__________________
UNIE is offline  
Oud 29 februari 2004, 11:49   #45
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonge Belg
Leugenaar. Benjamin is geen belgicist, maar pleit voor de aansluiting van Wallonië en Brussel bij FRANKRIJK De hoeveelste leugen is dat nu al waar ik u op betrap?!
Is dat zo? Dat spijt me dan. De hoeveelste "leugen" (zeg maar gerust vergissing) zou dat zijn van mijn kant? De eerste zeker.

Mocht u toch vinden dat ik meerdere leugens heb uitgeslaan, start gerust een topic op "Tantist liegt", zoals ik gedaan heb met de BUB. Intussen ongeveer 20 pagina's lang. U begrijpt wel hoe schamper uw kritiek van mijn kant onthaald wordt.

Zeker als je beseft dat België gesticht is door een rattachistiche club, mét de bijhorende Franse agitatie. Rogier, Lebeau, Gendebien,... De echte burgerlijke revolutionairen als Louis De Potter betreurden hun daden achteraf, en verlangden de hereniging van België en Nederland.

Soit, afgezien daarvan (mooi ontwijkingmanoeuver, maar niet goed genoeg):

Dat men altijd vertrekt van een minderheidstaal als uitgangspunt van het belgicisme. Historische voorbeelden genoeg, en uw partij volgt die lijn consequent: in BHV op de Franse taalrol, dit forum,... Dat is het probleem.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 29 februari 2004, 12:56   #46
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

En ik herhaal het even voor jou, die wel doof blijkt te zijn:

[size=6]Dat men altijd vertrekt van een minderheidstaal als uitgangspunt van het belgicisme. Historische voorbeelden genoeg, en uw partij volgt die lijn consequent: in BHV op de Franse taalrol, dit forum,... Dat is het probleem.[/size]
Altijd vertrekken van een minderheidstaal? Vanaf het eerste woord ben ik in het Nederlands tegen je bezig, maar applaus heb ik daarvoor nog niet gekregen. Andere BUB leden, zoals Carlos, doen alle moeite ter wereld om hier in het Nederlands te posten, en in de correcte vertaling van onze teksten kruipt veel tijd.

Tja, als je moet kiezen tussen tien briefkes van 100 of twintig briefkes van 50, wat doe je dan? Het is allebei duizend. Als je moet kiezen tussen appeltaart en appeltaart, wat doe je dan? Het zijn beide appeltaarten. Maar toch zouden sommigen ons betichten van het verkiezen van kruimeldeeg boven bloemsuiker... Terwijl we gewoon een appeltaart nodig hebben, zeg maak je niet druk...

Applaus krijgen?? Omdat u zich op een Nederlandstalig forum in het Nederlands tot de Vlaming wendt? Dat is niet meer dan normaal! U weet best dat, als u geen Nederlands zou gebruiken, u uw belgicisme hier aan niemand zou kwijtgeraken... Of dat nu het geval is? Waarschijnlijk in beperkte mate 8)
Kristof Miele is offline  
Oud 29 februari 2004, 12:58   #47
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonge Belg
Leugenaar. Benjamin is geen belgicist, maar pleit voor de aansluiting van Wallonië en Brussel bij FRANKRIJK De hoeveelste leugen is dat nu al waar ik u op betrap?!

Broekzele is de hoofdstad van Vlaanderen.

PS Ik denk dat de Fransen de Walen graag gaan zien komen...
Kristof Miele is offline  
Oud 29 februari 2004, 13:12   #48
UNIE
Burgemeester
 
UNIE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 508
Standaard

Das fijn, maar wat heeft dat met de discussie te maken, mijn beste?
__________________
UNIE is offline  
Oud 29 februari 2004, 13:13   #49
UNIE
Burgemeester
 
UNIE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonge Belg
Leugenaar. Benjamin is geen belgicist, maar pleit voor de aansluiting van Wallonië en Brussel bij FRANKRIJK De hoeveelste leugen is dat nu al waar ik u op betrap?!
Is dat zo? Dat spijt me dan. De hoeveelste "leugen" (zeg maar gerust vergissing) zou dat zijn van mijn kant? De eerste zeker.

Mocht u toch vinden dat ik meerdere leugens heb uitgeslaan, start gerust een topic op "Tantist liegt", zoals ik gedaan heb met de BUB. Intussen ongeveer 20 pagina's lang. U begrijpt wel hoe schamper uw kritiek van mijn kant onthaald wordt.

Zeker als je beseft dat België gesticht is door een rattachistiche club, mét de bijhorende Franse agitatie. Rogier, Lebeau, Gendebien,... De echte burgerlijke revolutionairen als Louis De Potter betreurden hun daden achteraf, en verlangden de hereniging van België en Nederland.

Soit, afgezien daarvan (mooi ontwijkingmanoeuver, maar niet goed genoeg):

Dat men altijd vertrekt van een minderheidstaal als uitgangspunt van het belgicisme. Historische voorbeelden genoeg, en uw partij volgt die lijn consequent: in BHV op de Franse taalrol, dit forum,... Dat is het probleem.

Ik ben geen lid van dat particuul. Waarom betrekt ge mij erbij?
__________________
UNIE is offline  
Oud 29 februari 2004, 13:18   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Bent u niet belgicistisch? Op een paar uitzonderingen na, hebben belgicisten zich altijd eerder achter de latijnse component dan de germaanse van Belgie geschaard.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 29 februari 2004, 14:09   #51
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

En de bewijzen daarvoor zijn... (ben benieuwd of u met iets steviger kunt afkomen dan met een verplichte keuze die wij steeds met pijn in het hart moeten maken)
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 29 februari 2004, 15:27   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
En de bewijzen daarvoor zijn... (ben benieuwd of u met iets steviger kunt afkomen dan met een verplichte keuze die wij steeds met pijn in het hart moeten maken)
Kijk, er zijn heel veel voorbeelden waarbij duidelijk wordt dat het Belgisch establishment bijna systematisch naar Frankrijk overhelt. Enkele dagen geleden las ik het boek "Het paard van Troje" dat gaat over de totstandkoming van het HST-station in Brussel. Er staat een heel interessant hoofdstuk in over de soorten HS-treinen, waarbij de vergelijking wordt gemaakt tussen het Franse en Duitse type. De NMBS, waarvan iedereen wel de PS-dominantie weet, heeft voor het Franse type gekozen, alhoewel, zo kan men toch in het boek lezen, dat eigenlijk niet zo geschikt is voor België. Het Duitse type is dat evenwel veel beter, daar het Duitse spoorwegennet met een gelijkaardige situatie zit als het België, nl. een reeks stopplaatsen die eerder kort van elkaar liggen. In Frankrijk is dat niet het geval. De ingenieurs hebben dan ook aangepast toestellen ontworpen. De auteur spreekt over "een duidelijk gemiste kans". Ook de inplanting van het HST-station wordt afgedaan als een foute zet die er allemaal is gekomen om Frankrijk te behagen, maar geen rekening hield met belangrijke andere stromen. Niet ik zeg dat, u kunt het allemaal nalezen in dat boek.

In het verleden is ook al duidelijk geworden dat deze neiging op vele terreinen duidelijk wordt. Vele jaren geleden verscheen een boek bij het Davidsfonds waarin werd aangetoond dat het Belgisch establisment doelbewust Franse ondernemingen een leidende rol laat spelen in België, ten nadele van andere. En toen was er nog geen sprake van de tussenkomst van bijvoorbeeld het koninklijk Hof in de gesprekken tussen KLM en de toenmalige Sabena.

Het is onloochenbaar in welke richting het Belgisch establishment de vlag wil laten hangen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 februari 2004, 16:16   #53
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Ik denk het wel duidelijk is dat de B.U.B. niets te maken heeft met de huidige machthebbers in dit land. Bovendien wordt er ook dikwijls naar Nederland en Duitsland gekeken. Ik zie niet in wat er mis is aan het inspiratie zoeken in de buurlanden. Vergeet bovendien niet dat een groot deel van het Belgisch recht van Franse oorsprong is. Het is dan ook normaal dat we ook eens in Frankrijk gaan kijken hoe het recht zich daar heeft ontwikkeld.

Ik zie daar hoegenaamd geen probleem in.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 29 februari 2004, 17:55   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Vergeet bovendien niet dat een groot deel van het Belgisch recht van Franse oorsprong is. Het is dan ook normaal dat we ook eens in Frankrijk gaan kijken hoe het recht zich daar heeft ontwikkeld.

Ik zie daar hoegenaamd geen probleem in.
Schitterend hoe u toch weer eens volledig naast de zaak kunt antwoorden.

Het gaat hier helemaal niet om de rechtspraak.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 1 maart 2004, 12:16   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Intussen heeft Hans toch maar weer lekker toegegeven dat het doodnormaal is om, 'in Frankrijk te gaan kijken' daar de Belgische rechtspraak op de Franse gebaseerd is.

Heel toevallig, natuurlijk.

Daar wordt, zo vanzelfsprekend als door de belgicisten hier, voor de Franse taalrol gekozen. Uiteraard!

Zo lang dit land bestaat is het trouwens dankzij franskiljonse Nederlandstaligen dat de échte Franstaligen in staat zijn hun dominantie te handhaven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2004, 01:59   #56
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Uiteraard? Helemaal niet uiteraard. Omdat er een keuze gemaakt is moeten worden, waarvan wij hoegenaamd het verschil niet zien, hebben we maar een muntje opgegooid. Tja, het werd let. Met pijn in het hart voor de kop, maar ja, dubbeltje op zijn kant is nu eenmaal niet toegestaan, hoe graag we het ook hadden gewild.

Mijn schuld niet dat de kieslijsten gesplitst zijn...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 3 maart 2004, 20:49   #57
FVO
Vreemdeling
 
FVO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Locatie: Dilbeek
Berichten: 3
Standaard

Ik denk het wel duidelijk is dat de B.U.B. niets te maken heeft met de huidige machthebbers in dit land. Bovendien wordt er ook dikwijls naar Nederland en Duitsland gekeken. Ik zie niet in wat er mis is aan het inspiratie zoeken in de buurlanden. Vergeet bovendien niet dat een groot deel van het Belgisch recht van Franse oorsprong is. Het is dan ook normaal dat we ook eens in Frankrijk gaan kijken hoe het recht zich daar heeft ontwikkeld.

Ik zie daar hoegenaamd geen probleem in.

------------------------------------------------------------------------------------
U ziet blijkbaar in niets problemen, ik denk dat dat u probleem is
FVO is offline  
Oud 9 maart 2004, 00:27   #58
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zo lang dit land bestaat is het trouwens dankzij franskiljonse Nederlandstaligen dat de échte Franstaligen in staat zijn hun dominantie te handhaven.
Beste Knuppel,

Ik ben die ongegronde, ongefundeerde en vooral onbeschofte beledigingen zo stillaan meer dan beu.
Het is niet omdat enkele Belgisch-gezinden toevallig ook graag een franstalige hegemonie wensen, dat alle Belgisch-gezinden dit wensen. Ikzelf ben uitermate Belgisch-gezind, zoals al wel duidelijk was, maar absoluut niet franskiljon!
De B.U.B. is als partij evenmin franskiljon (individuele meertaligheid ed.), dus graag dat beetje respect dat ik ook voor u en de uwen heb getoont hier op het forum!
Wij beweren ook niet - op enkele uitzonderingen na - dat alle Vlaams-nationalisten nazi's zouden zijn, of zijn geweest.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be