Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari "België staat centraal in het leven van deze 31-jarige Brusselse advocaat. Omdat de profilering op het vlak van unitarisme uitbleef binnen Vivant koos hij de moeilijkste weg, een eigen partij oprichten. Sinds juli 2002 is hij dan ook de nationale voo

 
 
Discussietools
Oud 23 februari 2004, 18:27   #1
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Hoe staat de BUB t.o.v. de ORD ?

Er wordt steeds weer gelult over die stoute Vlaamse nazis en over het democratisch deficit van de Vlaams-nationalisten.
Het VMO is dood en verleden tijd.
Wij hebben geen actieve terroristische organisatie terwijl Wallonië duidelijk wel eentje heeft, ik heb nergens enige Belgische of Bubliaanse verontwaardiging gelezen, toch niet omdat de de Democratie van belgië willen redden ?
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:33   #2
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Hoe staat de BUB t.o.v. de ORD ?

Er wordt steeds weer gelult over die stoute Vlaamse nazis en over het democratisch deficit van de Vlaams-nationalisten.
Het VMO is dood en verleden tijd.
Wij hebben geen actieve terroristische organisatie terwijl Wallonië duidelijk wel eentje heeft, ik heb nergens enige Belgische of Bubliaanse verontwaardiging gelezen, toch niet omdat de de Democratie van belgië willen redden ?
Ik heb hier nog nooit van gehoord, David, maar BUB heeft in haar statuten staan dat ze niets moet afweten van extremistische organisaties.
Wij staan dus ook afkeurend tegen iedere vorm van terrorisme, zelfs Belgisch Terrorisme en extremisme.

Geef mij eens een link naar hun website...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:40   #3
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=155027

Het staat buiten kijf dat BUB zulke acties en organisaties zeker niet zal steunen, in tegendeel.
Wij zijn en blijven een democratische centrumpartij, en geen reactionaire groep die trachten met geweld of tegen de wil van de meerderheid hun doel te bereiken.

Ik hoop dat dit antwoord duidelijk is?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:41   #4
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Hoe staat de BUB t.o.v. de ORD ?

Er wordt steeds weer gelult over die stoute Vlaamse nazis en over het democratisch deficit van de Vlaams-nationalisten.
Het VMO is dood en verleden tijd.
Wij hebben geen actieve terroristische organisatie terwijl Wallonië duidelijk wel eentje heeft, ik heb nergens enige Belgische of Bubliaanse verontwaardiging gelezen, toch niet omdat de de Democratie van belgië willen redden ?
De BUB veroordeelt de praktijken van de ORD met klem. Er bestaan democratische manieren om zulke beslissingen tegen te houden, en wij dragen de democratie als hoogste goed in het vaandel. Wij zijn een partij voor vreedzaam en respectvol overleg in elk conflict.

Voor Nello: ORD is onlangs in het nieuws gekomen als een groepering die dreigt elke week een migrant te vermoorden, omwille van de goedkeuring van het migrantenstemrecht, alsook politici te ontvoeren. Het staat voor Organisation pour la Rétablissement de la Démocratie.

Overigens heb ik nog nergens bevestigd gezien dat de ORD wel degelijk bestaat en een gevaar vormt, en dat het echte terrorristen zouden zijn. Voor hetzelfde geld gaat het om enkele zestienjarigen die eens grappig willen doen (zoals al die onschuldige poederbrieven die de laatste tijd weer opdoken). Waarmee ik het niet goedpraat, maar wel wil afwachten wat er uiteindelijk van waar zal blijken te zijn. Uiteraard is ook de bedreiging alleen al een misdaad die te veroordelen is.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 18:52   #5
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=155027

Het staat buiten kijf dat BUB zulke acties en organisaties zeker niet zal steunen, in tegendeel.
Wij zijn en blijven een democratische centrumpartij, en geen reactionaire groep die trachten met geweld of tegen de wil van de meerderheid hun doel te bereiken.

Ik hoop dat dit antwoord duidelijk is?
Het is natuurlijk duidelijk.
Maar ...wat mij wel verontrust is dat ge niet eens wist wat het was...nog een geluk da'k diene link voor u gevonden heb .

Foundation : het kan inderdaad zestienjarigen zijn ,maar de schrijfwijze duiden aan dat het geen zestienjarigen zijn.
Of heeft u de extracten niet op het nieuws gelezen ?
We moeten inderdaad nog zien, maar een kidnapping noch een moord door een terroristische organisatie wordt zomaar lukraak gedaan, daarvoor is planning vereist.
Tel het aantal dagen sinds de goedkeuring van het stemrecht, dat is het aantal allochtonen die ze "te goed" hebben.

Ik heb jullie een been toegeworpen., wij flaminganten zijn toch nog niet zo slecht .


De vijand van mijn vijand is mijn beste vriend
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 19:34   #6
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Je moet het vel van de beer ook niet verkopen voor het beest geschoten is. Een gezegde dat in deze optiek een beetje cru is, maar:

Met welk recht noem je een potentiele hobbyclub terrorristisch bij voorbaat?

Overigens: leeftijd en taalgebruik dienen daarom niet met elkaar verbonden te zijn. Studenten zijn ook volwassenen, maar halen de kinderachtigste streken uit als puntje bij paaltje komt. En die kunnen ze best verkopen als ze een beetje taalvaardig zijn hoor.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 19:43   #7
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Je moet het vel van de beer ook niet verkopen voor het beest geschoten is. Een gezegde dat in deze optiek een beetje cru is, maar:

Met welk recht noem je een potentiele hobbyclub terrorristisch bij voorbaat?

Overigens: leeftijd en taalgebruik dienen daarom niet met elkaar verbonden te zijn. Studenten zijn ook volwassenen, maar halen de kinderachtigste streken uit als puntje bij paaltje komt. En die kunnen ze best verkopen als ze een beetje taalvaardig zijn hoor.

Hobbyclub die dreigt mensen te vermoorden of kidnappen is een terroristische organisatie of da ze het nu doen of ni.
Met welk recht verdedig jij ze ?

De kans is aanzienlijk dat ze ouder zijn dan 16 .
We zullen zien wanneer ze opgepakt worden, als ze opgepakt worden.
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:00   #8
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

1. Ik verdedig ze niet. Ik geloof in het principe: onschuldig totdat de schuld bewezen is. De regimes die dat principe niet hanteren, noemt men totalitair. En trouwens: er zijn wel andere studentengrappen bekend die ook niet meer grappig waren (dopen waar doden vallen...)

2. De kans, de kans... dus geen zekerheid. Geen bewijs.

Overigens benadruk ik: de BUB veroordeelt zulke praktijken als die van de ORD met klem. Wij zijn een partij die gelooft in overleg en democratische processen, én in de rechten van de mens.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:07   #9
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
1. Ik verdedig ze niet. Ik geloof in het principe: onschuldig totdat de schuld bewezen is. De regimes die dat principe niet hanteren, noemt men totalitair. En trouwens: er zijn wel andere studentengrappen bekend die ook niet meer grappig waren (dopen waar doden vallen...)

2. De kans, de kans... dus geen zekerheid. Geen bewijs.

Overigens benadruk ik: de BUB veroordeelt zulke praktijken als die van de ORD met klem. Wij zijn een partij die gelooft in overleg en democratische processen, én in de rechten van de mens.
Ah ja ? dus de Belgische regering is een totalitair regime aangezien alle politiek correcte partijen het Vlaams Blok continue beschuldigd van Rascisme en ondemocratisch zijn.

Tja De kans, de kans , dat zei men ook over 9/11 en men had geen bewijs en boom twas gebeurd
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:21   #10
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Geachte, bekijkt u dit eens, http://www.blokbuster.antifa.net/foto.html .

Lijken mij vrij goede bewijzen... hoe staaft u uw bewering dat het zou gaan om rasechte terrorristen, en niet om een studentengrap?

Over 9/11 : inderdaad. Men heeft niet het recht om het eerst te slaan in de beschaafde wereld.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:41   #11
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Geachte, bekijkt u dit eens, http://www.blokbuster.antifa.net/foto.html .

Lijken mij vrij goede bewijzen... hoe staaft u uw bewering dat het zou gaan om rasechte terrorristen, en niet om een studentengrap?

Over 9/11 : inderdaad. Men heeft niet het recht om het eerst te slaan in de beschaafde wereld.
U weet zo goed als mij dat het als bewijs niets waard is.
Foto's kunnen gefaked worden en trouwens , oudbollige roest.

CVP en SPA en VLD stapten samen in een betoging met het Vlaams Blok,
zijn ze daarom ook ondemocratisch ?

foto's van FDW gemaskerd en mot gevend alsook int parlement hebben geen enkele context.

Het is niet dat men op bezoek gaat bij "nazis' dat men het ook is, Koning Leo van België heeft meermalig nazi's bezocht en feestjes gegeven en jullie zeggen dat hij toch niet gecollaboreerd heeft. Sommige politieke leiders hebben saddam bezocht en zij worden niet voor dictator beschuldigt
Bert Erikson heeft veel te zeggen int blok zekerst....

Trouwens als dit allemaal de waarheid is ? waarom is het Blok dan niet verbannen , omdat er geen bewijs is.
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:46   #12
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Hobbyclub die dreigt mensen te vermoorden of kidnappen is een terroristische organisatie of da ze het nu doen of ni.
Verklaar deze bewering dan nog eens? Opdracht: bewijs en onderbouw de gerechtvaardigdheid van de stelling.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 20:52   #13
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Hobbyclub die dreigt mensen te vermoorden of kidnappen is een terroristische organisatie of da ze het nu doen of ni.
Verklaar deze bewering dan nog eens? Opdracht: bewijs en onderbouw de gerechtvaardigdheid van de stelling.
Ik aanvaard geen opdrachten van jullie , ben geen schoothondje.

Kijk ...degene die anderen bedreigd maakt al een overtreding, aangezien ze zich voordoen als een groep krijgt men een bijkomstige klacht van bendevorming. Ze zijn van plan een politieke beslissing manu militari te bestrijden waardoor ze zichzelf in de positie plaatsen van een terroristische organisatie tenzij ze haar acties limiteert tot militaire en gouvermentele doelwitten.
Hence : Uw hobbyclub heeft terroristische acties aangekondigt en zijn dus een terroristische organisatie, nu moet ze het enkel nog uitvoeren.
Al Qaeda heeft geen enkele aanval uitgevoerd in België toch worden hier terroristen veroordeeld alhoewel ze geen aanval uitgevoerd hebben.

snapt ge nu wa'k bedoel ?
__________________
it is the natural law of the moral world that a nation on the brink of an abyss will try to save itself by any means - VC
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:14   #14
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Ik dacht niet dat Trabelsi en co waren veroordeeld wegens het plannen van een terrorristische aanslag (tenzij misschien hen die dat bekend hebben), maar eerder voor bendevorming, bezit van verboden producten, wapens, niet de juiste vergunningen,... dat alles op een hoop.

De dreiging was een misdaad, daar ben ik mee akkoord. Maar een dreigement is geen terrorrisme. Als een man zijn vrouw in een vechtscheiding dreigt te vermoorden, is die geen terrorrist. Voor hetzelfde geld is het grootspraak.

Van plan zijn is geen bewijs. Men kan niet in iemands hoofd kijken. Ik raad u aan de rechten van de mens daar op na te lezen.

Snapt ge nu wat ik bedoel?
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:18   #15
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik dacht niet dat Trabelsi en co waren veroordeeld wegens het plannen van een terrorristische aanslag (tenzij misschien hen die dat bekend hebben), maar eerder voor bendevorming, bezit van verboden producten, wapens, niet de juiste vergunningen,... dat alles op een hoop.

De dreiging was een misdaad, daar ben ik mee akkoord. Maar een dreigement is geen terrorrisme. Als een man zijn vrouw in een vechtscheiding dreigt te vermoorden, is die geen terrorrist. Voor hetzelfde geld is het grootspraak.

Van plan zijn is geen bewijs. Men kan niet in iemands hoofd kijken. Ik raad u aan de rechten van de mens daar op na te lezen.

Snapt ge nu wat ik bedoel?
Van plan zijn is wel bewijs ...indirect
Tja er is dan ook geen deftig wetgeving in dit apenland (dixit M Eyskens).
__________________
it is the natural law of the moral world that a nation on the brink of an abyss will try to save itself by any means - VC
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:23   #16
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik dacht niet dat Trabelsi en co waren veroordeeld wegens het plannen van een terrorristische aanslag (tenzij misschien hen die dat bekend hebben), maar eerder voor bendevorming, bezit van verboden producten, wapens, niet de juiste vergunningen,... dat alles op een hoop.

De dreiging was een misdaad, daar ben ik mee akkoord. Maar een dreigement is geen terrorrisme. Als een man zijn vrouw in een vechtscheiding dreigt te vermoorden, is die geen terrorrist. Voor hetzelfde geld is het grootspraak.

Van plan zijn is geen bewijs. Men kan niet in iemands hoofd kijken. Ik raad u aan de rechten van de mens daar op na te lezen.

Snapt ge nu wat ik bedoel?
Van plan zijn is wel bewijs ...indirect
Tja er is dan ook geen deftig wetgeving in dit apenland (dixit M Eyskens).
Totdaar uw respect voor de rechten van de mens. Ik weet genoeg.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:25   #17
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW

Van plan zijn is wel bewijs ...indirect
Tja er is dan ook geen deftig wetgeving in dit apenland (dixit M Eyskens).
Totdaar uw respect voor de rechten van de mens. Ik weet genoeg.
Respect voor de rechten van de mens ?
Geloofde gij nog dat da bestaat ?
tjongen jongen
__________________
it is the natural law of the moral world that a nation on the brink of an abyss will try to save itself by any means - VC
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:47   #18
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

Totdaar uw respect voor de rechten van de mens. Ik weet genoeg.
Respect voor de rechten van de mens ?
Geloofde gij nog dat da bestaat ?
tjongen jongen
Dus gij verwerpt die?
tjongen jongen.
Ik denk dat de partij waarop jij wil stemmen nog moet uitgevonden worden.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:49   #19
MoW
Vreemdeling
 
MoW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW

Respect voor de rechten van de mens ?
Geloofde gij nog dat da bestaat ?
tjongen jongen
Dus gij verwerpt die?
tjongen jongen.
Ik denk dat de partij waarop jij wil stemmen nog moet uitgevonden worden.
Ik heb nooit gezegd dat ik ze verwerp

Geen valse letters in mijn geschriften schrijven
__________________
it is the natural law of the moral world that a nation on the brink of an abyss will try to save itself by any means - VC
MoW is offline  
Oud 23 februari 2004, 21:50   #20
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MoW
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello

Dus gij verwerpt die?
tjongen jongen.
Ik denk dat de partij waarop jij wil stemmen nog moet uitgevonden worden.
Ik heb nooit gezegd dat ik ze verwerp

Geen valse letters in mijn geschriften schrijven
geen persoonlijke aanvallen!
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be