Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2016, 06:23   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard Erdogan weigert “les in democratie” van het Westen

BRON

Detail tekst:

Citaat:
Turks president Recep Tayyip Erdogan reageerde maandag op de buitenlandse kritiek op zijn regime. “Zij die ons lessen willen geven, moeten eerst naar zichzelf kijken.” Hij schaarde zich ook duidelijk achter Azerbeidzjan in het gewapende conflict met Armenië in de de facto autonome republiek Nagorno-Karabach. “Karabach is eigendom van Azerbeidzjan.”
Citaat:
Het Westen heeft Turkije geen enkele “les in democratie” te geven, verklaarde president Erdogan tijdens een toespraak op televisie. “Zij die ons een les in democratie en mensenrechten willen geven, moeten eerst eens grondig naar zichzelf kijken.”
Ach, Het Westen, zal gewoon stoppen met u al die miljarden €'s te geven misschien zal u dan anders piepen?

En denk er aan, u zal NOOIT bij de EU mogen aansluiten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2016 om 06:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 07:24   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En denk er aan, u zal NOOIT bij de EU mogen aansluiten.
Zeg nooit nooit met dat zootje ongeregelde eurokomieken dat pretendeert te spreken in naam van jullie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:41   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Erdogan heeft wel een punt: kijk naar uzelf. Ik kan er begrip voor opbrengen dat Turkije niet onvoorwaardelijk een uitlaatklep aan (corrupte) oppositie of Koerdische terroristen wil geven. Onvoorwaardelijke persvrijheid zou nergens bestaan, zelfs niet in België volgens de vlaamsnationalisten (Vlaams Belang achter cordon, hallo?).

Overigens vind ik dat Turkije als soeverein land zelf mag uitmaken of het de Koerden onafhankelijkheid geeft of niet. Indien niet, is Koerdisch staatsterrorisme niet gerechtvaardigd en moeten deze niet verbaasd zijn een militaire operatie over zich heen te krijgen.

Ik begrijp het Westen niet.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 april 2016 om 10:43.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:41   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zeg nooit nooit met dat zootje ongeregelde eurokomieken dat pretendeert te spreken in naam van jullie.
Kan ik u geen ongelijk in geven want je weet maar nooit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:46   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Erdogan heeft wel een punt: kijk naar uzelf. Ik kan er begrip voor opbrengen dat Turkije niet onvoorwaardelijk een uitlaatklep aan (corrupte) oppositie of Koerdische terroristen wil geven. Onvoorwaardelijke persvrijheid zou nergens bestaan, zelfs niet in België volgens de vlaamsnationalisten (Vlaams Belang achter cordon, hallo?).

Overigens vind ik dat Turkije als soeverein land zelf mag uitmaken of het de Koerden onafhankelijkheid geeft of niet. Indien niet, is Koerdisch staatsterrorisme niet gerechtvaardigd en moeten deze niet verbaasd zijn een militaire operatie over zich heen te krijgen.

Ik begrijp het Westen niet.
Citaat:
analyseDe Turkse president Erdogan speelt het spelletje met de EU keihard. In ruil voor het stoppen van de vluchtelingenstroom via z'n land eist hij 'steunmaatregelen' van Europa: geld en allerlei toegiften. Europa staat machteloos, de Duitse bondskanselier Angela Merkel wil dat de andere lidstaten toegeven, maar die hebben weinig zin. Want als 'bonus' is Erdogan in sneltempo de oppositie in z'n land aan het opdoeken, gisteren namen z'n mannetjes opnieuw een onafhankelijk persbureau over.
Zoals ik al eerder schreef zijn er landen (Griekenland/Turkije) die het spel 'slim' weten te spelen en zich er met kunnen verrijken uiteraard op de kosten van de EU.

De Grexit had een feit moeten zijn en Turkije mag NOOIT bij de EU aansluiten. (nog meer moslimgeweld: nee dank u)

Dat hij naar zijn eigen land kijkt en de EU met rust laat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2016 om 10:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 13:10   #6
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Erdogan heeft wel een punt: kijk naar uzelf. Ik kan er begrip voor opbrengen dat Turkije niet onvoorwaardelijk een uitlaatklep aan (corrupte) oppositie of Koerdische terroristen wil geven. Onvoorwaardelijke persvrijheid zou nergens bestaan, zelfs niet in België volgens de vlaamsnationalisten (Vlaams Belang achter cordon, hallo?).
U begrijpt de basisprincipes van onze rechtstaat niet.

Citaat:
Overigens vind ik dat Turkije als soeverein land zelf mag uitmaken of het de Koerden onafhankelijkheid geeft of niet. Indien niet, is Koerdisch staatsterrorisme niet gerechtvaardigd en moeten deze niet verbaasd zijn een militaire operatie over zich heen te krijgen.
Ik begrijp het Westen niet.
Zie hierboven
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 15:12   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef zijn er landen (Griekenland/Turkije) die het spel 'slim' weten te spelen en zich er met kunnen verrijken uiteraard op de kosten van de EU.

De Grexit had een feit moeten zijn en Turkije mag NOOIT bij de EU aansluiten. (nog meer moslimgeweld: nee dank u)

Dat hij naar zijn eigen land kijkt en de EU met rust laat.
Minder moslimgeweld: vanaf 1 juli is Slovakije voorzitter v.d. Raad van Europa.
Premier Robert Fico met z'n absolute meerderheid in het parlement staat sterk, evenals Viktor Orban, premier van Hongarije.
Hopelijk tonen deze Visigradstaten hun tanden in Brussel !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 15:14   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Erdogan heeft wel een punt: kijk naar uzelf. Ik kan er begrip voor opbrengen dat Turkije niet onvoorwaardelijk een uitlaatklep aan (corrupte) oppositie of Koerdische terroristen wil geven. Onvoorwaardelijke persvrijheid zou nergens bestaan, zelfs niet in België volgens de vlaamsnationalisten (Vlaams Belang achter cordon, hallo?).

Overigens vind ik dat Turkije als soeverein land zelf mag uitmaken of het de Koerden onafhankelijkheid geeft of niet. Indien niet, is Koerdisch staatsterrorisme niet gerechtvaardigd en moeten deze niet verbaasd zijn een militaire operatie over zich heen te krijgen.

Ik begrijp het Westen niet.
Turkije mag dat vinden maar het Westen mag protesten daartegen toelaten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 17:03   #9
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Erdogan sluit iedereen op die het niet met hem eens is.
Dus duidelijk een nieuwe tiran in het Midden Oosten en met één voet en 8 miljoen landgenoten in Europa..
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160405_02220531
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 17:41   #10
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

[quote=Guinevere;8055577]Erdogan heeft wel een punt: kijk naar uzelf. Ik kan er begrip voor opbrengen dat Turkije niet onvoorwaardelijk een uitlaatklep aan (corrupte) oppositie of Koerdische terroristen wil geven. Onvoorwaardelijke persvrijheid zou nergens bestaan, zelfs niet in België volgens de vlaamsnationalisten (Vlaams Belang achter cordon, hallo?).

Overigens vind ik dat Turkije als soeverein land zelf mag uitmaken of het de Koerden onafhankelijkheid geeft of niet. Indien niet, is Koerdisch staatsterrorisme niet gerechtvaardigd en moeten deze niet verbaasd zijn een militaire operatie over zich heen te krijgen.

Ik begrijp het Westen niet.[/QUOTE
De dag dat Erdogan Europa volledig in zijn macht heeft zul je de huidige onvolledige persvrijheid van Europa wel begrijpen en er met heimwee aan terugdenken. Zeg nu niet dat dit nooit gaat gebeuren. Erdogan heeft al gedreigd om een reserve van 3 miljoen gelukszoekers de grens met Europa over te zetten. Dit terwijl hij een reserve van ongeveer 15 miljoen hongerlijders van iets dieper in Afrika onder controle houd. Dat het zwakke Europa maar goed oplet en een voorbeeld neemt aan de snelheid waarmee Hitler de volledige macht over Europa gegrepen heeft. Je moet goed beseffen dat we, waar we wonen, al volledig omringd zijn door Turkse moslims die hem volledig steunen. Zou er één Europees land tegenstand kunnen bieden moest hij zijn leger sturen??????

Laatst gewijzigd door TREBRON : 5 april 2016 om 17:42.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 17:47   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Erdogan sluit iedereen op die het niet met hem eens is.
Dus duidelijk een nieuwe tiran in het Midden Oosten en met één voet en 8 miljoen landgenoten in Europa..
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160405_02220531
De Duitsers (dat is dus méér dan Mutti alleen) laten NOOIT toe dat een islamitisch land met 75 miljoen inwoners gelijkgesteld wordt met 80 miljoen Duitsers.
Zeker weten !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 18:15   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Benieuwd eigenlijk hoeveel toeristen Erdogan zal "weggejaagd" hebben, volgende zomer.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 18:32   #13
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Duitsers (dat is dus méér dan Mutti alleen) laten NOOIT toe dat een islamitisch land met 75 miljoen inwoners gelijkgesteld wordt met 80 miljoen Duitsers.
Zeker weten !
Overschat de Duitser maar niet.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 06:03   #14
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Een les in westerse democratie : how to bribe an election
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be