Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2008, 10:27   #61
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Moed houden dus: er bestaat (nog) geen wet die mij verplicht mij met 1 van de 4 of 5 te bemoeien ....

__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 mei 2008 om 10:28.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 10:30   #62
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
o neen, ze heeft veel meer gezegd.


Onderlijnde gedeelte is er compleet over: voor haar moet de PVDA( NL) en bij uitbreiding de volledige politiek zich daar bij neerleggen.
Er moet niets.

Ze heeft ongelijk.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 20:36   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Chinezen zijn ook te ver van mijn bed om als voorbeeld te nemen, zij zijn geheel andere atheïsten dan westerse.
"Westerse" atheïsten is een contradictie in de termen. "Westers" = "modern" = christelijk = decadent = nihilistisch.

Citaat:
Zowel de seksuele moraal van China als van moslims vind ik minderwaardig aan de onze.
Haha, weer de hubris van de miezerige moderne mens.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 20:56   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

stel nu dat ik zomaar zou zeggen:

oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair.

Gegarandeerd krijg ik dan de gewoonlijke verwijten racist te zijn.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 22:23   #65
gertjan22
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 199
Standaard

Even een opmerking: extreem-rechts "Vlaams Belang" en homo's gaan OOK niet samen! Dit is net hetzelfde als bij de Islam: allebei even extreem!

Ok de Islam gaat nog een stapje verder met homo's op te knopen (maar als je in Belgie in een homo-discotheek komt zie je 60%...marokanen!)

Vlaams Belang is ook tegen homo's zodra homo's zichtbaar zijn in de maatschappij, Vlaams Belang moedigt dus toelaatbare discriminatie aan naar homo's toe.(geen gezin,ze dragen niets bij in de maatschappij,ze zijn de uitzondering,enz)

Op het vlak van homo-discriminatie staat dus het Vlaams Belang en de Islam plots op dezelfde golflengte
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 22:54   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

dat is niet zo 'plots' hoor. Veebee en moslimfundis hebben op ethisch vlak nogal wat gelijklopende meningen. Om over de randorganisaties van het veebee, zoals voorpost of groen rechts, nog maar te zwijgen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 23:06   #67
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
stel nu dat ik zomaar zou zeggen:

oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair.

Gegarandeerd krijg ik dan de gewoonlijke verwijten racist te zijn.
Ik zette "Westers" dan ook tussen aanhalingstekens, aangezien de term geen culturele betekenis heeft; het is slechts een synoniem voor "modern". Het islamisme is b.v. een moderne, dus zo je wil "Westerse" stroming. Nietzsche daarentegen is Europees, niet Westers. Enzovoort. Een andere keer kunnen we hier nader op ingaan. Of niet. We zullen zien. Welterusten.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 mei 2008 om 23:09.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 00:07   #68
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
stel nu dat ik zomaar zou zeggen:

oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair.

Gegarandeerd krijg ik dan de gewoonlijke verwijten racist te zijn.
Wat nog niet bewijst dat je ongelijk zou hebben.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 08:47   #69
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
stel nu dat ik zomaar zou zeggen:

oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair.

Gegarandeerd krijg ik dan de gewoonlijke verwijten racist te zijn.
Je zal enkel als racist bestempeld worden als wat je zegt of doet tot doel heeft anderen te discrimineren of te denigreren omwill van hun etnische afkomst.

Dus, je stelling 'oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair' maakt je geen racist, tenzij je doelt op mensen met andere etnische kenmerken, met de bedoeling ze te discrimineren.

By the way, je stelling is zowiezo veralgemenend, en dus onjuist.

Laatst gewijzigd door goodwill : 16 mei 2008 om 08:47.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 20:04   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Je zal enkel als racist bestempeld worden als wat je zegt of doet tot doel heeft anderen te discrimineren of te denigreren omwill van hun etnische afkomst.

Dus, je stelling 'oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair' maakt je geen racist, tenzij je doelt op mensen met andere etnische kenmerken, met de bedoeling ze te discrimineren.

By the way, je stelling is zowiezo veralgemenend, en dus onjuist.
Overigens, beste Pelgrim & Goodwill: de rij "oosters=oerconservatief=achterlijk" vind je in de Marxistische literatuur zeer duidelijk, om te beginnen bij Marx himself. Zie wat hij schreef over het "Oosters despotisme", over de "progressieve functie" van de kolonisatie van Indië, enzovoort. Ik denk niet dat Marx vaak het verwijt krijgt racist te zijn, ook al was ook zijn Zur Judenfrage op het randje.

Je vindt bij alle modernistische auteurs, of ze nu liberaal zijn of Marxistisch, de rij Westers - progressief - liberaal - kapitalistisch - democratisch t.o.v. Oosters - achterlijk - oerconservatief - feodaal - despotisch. Nietzsche problematiseert deze hiërarchie en laakt de hubris van de moderne mens.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 mei 2008 om 20:06.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 19:53   #71
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

De Abrahamitische religies door de overheid financieel blijven ondersteunen is net hetzelfde als onder de zon liggen en huidkanker je vriend noemen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 20:15   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
De Abrahamitische religies door de overheid financieel blijven ondersteunen is net hetzelfde als onder de zon liggen en huidkanker je vriend noemen.
Vertel eventjes wanneer er laatst een aanslag was door een jood of christen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 22:44   #73
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Volgens haar zijn er betere wegen om homoseksualiteit bespreekbaar te maken. ‘Want er is al veel discussie. Bijvoorbeeld dat je geen geweld mag gebruiken tegen homo’s. Maar dat homoseksualiteit verboden is, staat in de Koran. Dat geldt net zo goed voor de Bijbel. Het is niet aan de politiek het daarmee oneens te zijn.’
Een moslim bepaalt dus zelf of hij geweld mag gebruiken tegen homo's?
Ik had al zo een vermoeden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 01:10   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Even een opmerking: extreem-rechts "Vlaams Belang" en homo's gaan OOK niet samen! Dit is net hetzelfde als bij de Islam: allebei even extreem!

Ok de Islam gaat nog een stapje verder met homo's op te knopen (maar als je in Belgie in een homo-discotheek komt zie je 60%...marokanen!)

Vlaams Belang is ook tegen homo's zodra homo's zichtbaar zijn in de maatschappij, Vlaams Belang moedigt dus toelaatbare discriminatie aan naar homo's toe.(geen gezin,ze dragen niets bij in de maatschappij,ze zijn de uitzondering,enz)

Op het vlak van homo-discriminatie staat dus het Vlaams Belang en de Islam plots op dezelfde golflengte
Ik ben nu echt wel benieuwd in welke partijdocumenten u zaken als "homo's dragen niets bij in de maatschappij" bijvoorbeeld hebt gelezen. Kunt u ons daarover inlichten?

Hebt u ook ergens gezien dat het Vlaams Belang pleit om homoseksuelen te doden, zoals nu eenmaal in de islam gebruikelijk is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 03:52   #75
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Even een opmerking: extreem-rechts "Vlaams Belang" en homo's gaan OOK niet samen! Dit is net hetzelfde als bij de Islam: allebei even extreem!

Ok de Islam gaat nog een stapje verder met homo's op te knopen (maar als je in Belgie in een homo-discotheek komt zie je 60%...marokanen!)

Vlaams Belang is ook tegen homo's zodra homo's zichtbaar zijn in de maatschappij, Vlaams Belang moedigt dus toelaatbare discriminatie aan naar homo's toe.(geen gezin,ze dragen niets bij in de maatschappij,ze zijn de uitzondering,enz)

Op het vlak van homo-discriminatie staat dus het Vlaams Belang en de Islam plots op dezelfde golflengte
Ik heb nog nergens discriminatie gelezen tegen homo 's in ledenbladen van het Vlaams Belang ? zou ik nu mij echt vergissen?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 08:50   #76
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Je zal enkel als racist bestempeld worden als wat je zegt of doet tot doel heeft anderen te discrimineren of te denigreren omwill van hun etnische afkomst.

Dus, je stelling 'oosters=oerconservatief=achterlijk=totalitair' maakt je geen racist, tenzij je doelt op mensen met andere etnische kenmerken, met de bedoeling ze te discrimineren.

By the way, je stelling is zowiezo veralgemenend, en dus onjuist.
Gek.
Bij de minste rationele kritiek op de islam, wordt je al bij het racistische, nazistische, extreem rechtse vuil gezet. Terwijl islam geen ras is. Zeggen dat een andere cultuur achterlijk is is genoeg om de stalinistische gedachtenpolitie, het icgkr, het unia op uw dak te krijgen.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 11:28   #77
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Is reageren op posts van mensen die jaren niet meer actief zijn of geband, nog relevant?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be