Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2020, 20:01   #101
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat zijn de klassieke methoden die ge aanhaalt; deze zijn achterhaalt anno 2020.

Reuzen als Nike en Amazone die op het randje van wat ethisch is opereren en geen cent vennootschapsbelasting afdragen — keihard taxen. Dit als het moet met nieuwe spelregels. Ook wel zgn acadabraba methoden door Gipsy eerder genoemd. Belastingen Midden en Kleinbedrijf daarentegen afbouwen. Sociale zekerheidsstelsel op de schop , in plaats daarvan basisinkomen invoeren.

EN evenals landbouw bepaalde industriële sectoren beschermen tegen de boze buitenwereld die geen A of B meer zegt in tijden van pandemie en oorlog.

Dit zal niet de laatste pandemie zijn. Er zijn genoeg vleermuizen en dieren op de wereld die een nieuw virusje op de mens kan laten overslaan. Als telkens oude concepten als bezuinigingen en oplopende overheidstekorten daar de remedie tegen blijken te zijn dan zie ik de toekomst somber in.
Je mist het hele punt van overheid: centralisatie.
Kleinschaligheid weg, enkele gesponsorde en in de pas lopende groten.
Kijk naar het tijdperk dat de voedselproductie hier talloze (grootste bevolkingsdeel) kleinschalige boeren had. De overheid begon die het steeds lastiger te maken ten voordele van enkele grote. De EU landbouwsubsidies, de grootste uitgavepost van dit Commie niveau, ging voor de figuurlijke 99% gelden naar de 1% bedrijven.
Zie, dat is wat overheden doen: keuze is vrijheid, en vrijheid pak je af door die te reduceren naar 1.
Als je reuzen/grote monopolies weg wil dan moet je beginnen met overheid.
Allez, beginnen, het eindigt daar ook, de rest verdwijnt vanzelf met overheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 april 2020 om 20:04.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2020, 21:27   #102
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je mist het hele punt van overheid: centralisatie.
Kleinschaligheid weg, enkele gesponsorde en in de pas lopende groten.
Kijk naar het tijdperk dat de voedselproductie hier talloze (grootste bevolkingsdeel) kleinschalige boeren had. De overheid begon die het steeds lastiger te maken ten voordele van enkele grote. De EU landbouwsubsidies, de grootste uitgavepost van dit Commie niveau, ging voor de figuurlijke 99% gelden naar de 1% bedrijven.
Zie, dat is wat overheden doen: keuze is vrijheid, en vrijheid pak je af door die te reduceren naar 1.
Als je reuzen/grote monopolies weg wildan moet je beginnen met overheid.
Allez, beginnen, het eindigt daar ook, de rest verdwijnt vanzelf met overheid.
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Overheid verwordt meer en meer het jongere broertje van grootkapitaal en voert de opdracht uit om het klein en middenbedrijf te elimineren en erger het volk te hersenspoelen door gekochte mediakanalen in hun voordeel te laten berichten.. De overheid is een noodzakelijke bandiet er een genoegen in heeft zijn revolver tussen 2 ogen te drukken. Wie die zelfde bandiet de schuld geeft van de belastingen die geheven worden op het midden en klein bedrijf is niet goed wijs. De opdrachtgevers van deze bandiet moeten een pas terug doen of anders desnoods geëlimineerd worden willen wij ooit uit deze economische impasse komen. Een aanzet kan zijn door deze boef andere instructies te geven, namelijk elimineren grootkapitaal of betalen. Ik geef na geen gemakkelijke opgaaf.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 april 2020 om 21:51.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 05:30   #103
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Voor de bedrijfsimmo,speciaal de verhuur aan pure dienstenbedrijven (banken bvb) worden het superspannende tijden.

Het is bewezen,thuiswerken WERKT,en bovendien lijken vrij veel "gedwongen" thuiswerkers aan te geven dat het hun niet onwelgevallig zou zijn om slechts een beperkt aantal keren per week nog in die idiote file naar het werk te komen staan...

WAAROM eigenlijk nog als je letterlijk ganse werkende dagen kunt vullen van achter je computer nietwaar?


In het VK heeft Barclays,een bank met over de 80000 werknemers al bij monde van haar CEO aangekondigd dat "big offices a thing of the past" zijn..

Blijkbaar zit in het superprestigieuze office in Canary Wharfs (Londen)de laatste weken geen 10000 man meer en dan nog...De kans is blijkbaar heel groot dat Barclays de leasing of huur van het grootste deel van dat gebouw zal opheffen...

Als dit indikatief is,dan is dit het begin van het einde van wat we als "zakenwijk" kennen.Iedere stad van enige omvang heeft er minstens een,een verzameling "architectorale hoogstandjes" waar mensen massaal "dingen in doen" en waarvoor het verkeersnet(ringwegen,stations,buslijnen,ganse woonwijken...) constant aangepast moeten worden voor de "rush-hour" 's ochtends en 's avonds....


straks......leeg?

niet omdat de business die er in gebeurde verdwenen is,maar gewoon DAAR niet meer nodig is....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2020 om 05:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 06:36   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als er massaal ontslagen vallen en lonen worden gekort dan rest de vraag of de koopkracht niet de bliksem wordt geholpen — waarmee de economie mee de dieperik in gaat. Dit probleem hebben we eerder gezien in de jaren dertig en er moest een oorlog te pas komen om uit deze economische impasse te raken. Van mij hoeft het niet zover te komen. Liever zie ik dat economische spelregels worden aangepast.
Wel, het zal zover komen, omdat het nu zo georganiseerd werd. Een bedrijf ontslaat geen mensen uit plezier. Een werknemer ontslaan die productief kan zijn, is idioot. Als je een nieuwe aanneemt, dan ben je al de ervaring van die andere kwijt. Dat doe je dus enkel als die werknemer "nutteloos" is. En als die nutteloos is, dan gaat uw bedrijf eraan als men U verplicht om die toch te houden, als dat op te grote schaal is.

Maw, er is geen manier om "massief ontslagen" tegen te gaan, want dan vorm je dat om in "massief bedrijven laten failliet gaan".

Men heeft nu zodanig hard het economische weefsel beschadigd, en - wat erger is - een blijvende schadepost ingesteld, namelijk het volk bang gemaakt, en gewoontes omzeep geholpen, dat heel veel economische activiteit die er was, nu gewoon DOOD is. Niet uitgesteld, maar dood. Alle bedrijven, en alle werknemers, die aan die economische activiteit deelnamen, zijn er nu aan voor de moeite, men heeft hun sector gewoon om zeep geholpen. Hun waarde productie is nu tot nul gebracht, ook al is dat helemaal hun toedoen niet. Men heeft enerzijds hun product buiten de wet gesteld, en anderzijds mensen waarschijnlijk definitief aangezet om dat product niet meer te willen. Hun waarde productie is dus totaal afgemaakt.

Al die mensen, en al die bedrijven, zijn nu dus economisch dood. Die werknemers gaan allemaal werklozen worden, en die bedrijven gaan allemaal failliet gaan. Ik denk dat we spreken over 20 - 30% van het economische weefsel hier.

Geen enkele economie kan zo een schok aan. Want het wil zeggen dat al die dode bedrijven, en al die werkloze ex-werknemers, nu ook geen vraag meer hebben naar dingen die wel nog gangbaar zijn, gewoon omdat ze zelf eraan zijn en niet echt kunnen consumeren naar believen.

Dit is dan de vicieuze cirkel van de depressie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 06:39   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is bewezen,thuiswerken WERKT,en bovendien lijken vrij veel "gedwongen" thuiswerkers aan te geven dat het hun niet onwelgevallig zou zijn om slechts een beperkt aantal keren per week nog in die idiote file naar het werk te komen staan...
Ik vraag mij dat af. Ik heb altijd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen mijn "job" en mijn "thuis". Dat wil niet zeggen dat ik thuis geen dingen deed voor mijn job, en andersom trouwens, maar dat onderscheid is heel vaag bij "thuiswerken", en dat is bijzonder onaangenaam en eigenlijk niet productief. Als ik thuis zit, dan heb ik moeite om aan mijn job te denken. Op dezelfde wijze dat wanneer ik op bureau ben, ik liefst mijn "thuis" vergeet. Dat zijn grotendeels gescheiden manieren van leven, en ik wil dat zo houden.

Mijn collega's komen niet bij mij thuis op bezoek. Dat is zoiets dat ik niet wens. Ik wil die werelden gescheiden houden. Ik ben een "ander' mens op bureau dan thuis en ik vind dat essentieel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 11:22   #106
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vraag mij dat af. Ik heb altijd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen mijn "job" en mijn "thuis". Dat wil niet zeggen dat ik thuis geen dingen deed voor mijn job, en andersom trouwens, maar dat onderscheid is heel vaag bij "thuiswerken", en dat is bijzonder onaangenaam en eigenlijk niet productief. Als ik thuis zit, dan heb ik moeite om aan mijn job te denken. Op dezelfde wijze dat wanneer ik op bureau ben, ik liefst mijn "thuis" vergeet. Dat zijn grotendeels gescheiden manieren van leven, en ik wil dat zo houden.

Mijn collega's komen niet bij mij thuis op bezoek. Dat is zoiets dat ik niet wens. Ik wil die werelden gescheiden houden. Ik ben een "ander' mens op bureau dan thuis en ik vind dat essentieel.
Daar zit ik op dezelfde lijn met u. Privé en werk compleet gescheiden. De 8 uur dat ik op het bureel zit draai ik 100%. Trouwens niets kan onmiddellijk contact en reactie met medewerkers vervangen.
Ik kan nooit geloven dat dit zo is met telewerk. Dat is trouwens ideaal voor leeggangers die werken als ze goesting hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 18:54   #107
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vraag mij dat af. Ik heb altijd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen mijn "job" en mijn "thuis". Dat wil niet zeggen dat ik thuis geen dingen deed voor mijn job, en andersom trouwens, maar dat onderscheid is heel vaag bij "thuiswerken", en dat is bijzonder onaangenaam en eigenlijk niet productief. Als ik thuis zit, dan heb ik moeite om aan mijn job te denken. Op dezelfde wijze dat wanneer ik op bureau ben, ik liefst mijn "thuis" vergeet. Dat zijn grotendeels gescheiden manieren van leven, en ik wil dat zo houden.

Mijn collega's komen niet bij mij thuis op bezoek. Dat is zoiets dat ik niet wens. Ik wil die werelden gescheiden houden. Ik ben een "ander' mens op bureau dan thuis en ik vind dat essentieel.
Dit forum trekt nu eenmaal de uitzonderingen aan hé?

De rest zit op smoelboek...

neen serieus nu.Ik geloof dat we allemaal nog zouden verschieten hoeveel "routineus" en zeer gestructureerd werk er door mensen,op computers,achter bureau's,dient te gebeuren...DAT is nog steeds het merendeel van de "bediendenjobs",speciaal in die grote bank- en overheidsmolochs...

DAAROVER gaat het natuurlijk.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2020 om 18:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 20:36   #108
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit forum trekt nu eenmaal de uitzonderingen aan hé?

De rest zit op smoelboek...

neen serieus nu.Ik geloof dat we allemaal nog zouden verschieten hoeveel "routineus" en zeer gestructureerd werk er door mensen,op computers,achter bureau's,dient te gebeuren...DAT is nog steeds het merendeel van de "bediendenjobs",speciaal in die grote bank- en overheidsmolochs...

DAAROVER gaat het natuurlijk.
Dat bewijst alleen maar dat hun werk kan ge-automatiseerd worden en dat ze feitelijk kunnen ontslagen worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 10:03   #109
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat bewijst alleen maar dat hun werk kan ge-automatiseerd worden en dat ze feitelijk kunnen ontslagen worden.
Dat is inderdaad wat er ,aanhoudend ,aan het gebeuren is....
We kunnen ons altijd weer verbazen over hoe GROOT de "diensteneconomie" gegroeid was dat de "modernisering" ervan nog steeds niet voldtooid is....

Dit is de "langzame golf",het "covids" gebeuren veroorzaakt ondertussen een "korte moderniserings golf" ...venijnig genoeg voor ganse sectoren.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2020 om 10:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 10:12   #110
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard Ryanair

Ach.....zo een firma waar ik gemengde gevoelens over heb.

De vliegende bradeur heeft het "vliegerdevlieg" naar een soort standaard verheven.De laatste 10 jaar probeerde bijna de ganse rest van de sector die "Ieren" op een of andere manier na te apen.(zonder echt succes overigens....)
De baas zelf beschouwde vliegtuigen als niet meer dan "vliegende bussen" en de "piloten" eigenlijk als "buschauffeurs"...waarvan hij overigens vond dat hij er de helft te veel had (maar luchtvaartreglementen verbieden om minder dan 2 piloten in de cockpit van een verkeersvliegtuig te hebben.....bummer...).

Ook die stoelen,er was al SERIEUS onderzoek bezig om die gewoon te vervangen door een soort "steunpunten".Dan kunnen er inderdaad nog veel meer "haringen in het blikje"...Maar hee,als Charleroi-Barcelona maar 6€ zou kosten,dan garandeer ik U dat zelfs "rugproblemen" op mirakeuleuze wijze zouden rechtstaan!

Tot daar mijn minachting over een ziekmakend (milieu,economisch...en nu ook sanitair)businessmodel.


Maar ongetwijfeld is de firma zich al aan het voorbereiden aan een andere toekomst ;In de "business-class" betekende Ryanair nog niet veel.Welnu.Er zijn zowat 3000 mensen recent ontslagen (waaronder zeer veel piloten) en de firma zal niet meer vliegen tot in juli.Ze zijn ongetwijfeld,behalve cost-cutting,wel iets aan het bekokstoven ...

Mijn aanvoelen is dat het straks VECHTEN zal zijn op de "zakenvluchten-markt" tussen de restjes van andere luchtvaartmaatschappijen en Ryanair en dat vele vliegvelden die totnogtoe Ryanair BUITEN hielden straks BLIJ zullen zijn dat nog iemand de luchthaven WIL aanvliegen......bvb de "zotte Ieren".....


eigenlijk wordt dit interessant om te aanschouwen...
O Leary en de bende zijn nog nooit voor één gat te vangen geweest.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2020 om 10:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 10:56   #111
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard In vierde week april 112 bedrijven failliet verklaard

Het centraal bureau voor statistiek NL maakt statistiek van bedrijven die per week failliet zijn verklaard. Derde week april 60 bedrijven, vierde week april 112 bedrijven ...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020...liet-verklaard

Ondertussen zijn de banken bereid om uitstel van betaling van rente en aflossing te geven op leningen aan bedrijven en voor hypotheken. Hebben we dat eerder meegemaakt?
Zal dat op den duur opgelost worden met inflatie? Een brood voor 10 euro?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 11:19   #112
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het centraal bureau voor statistiek NL maakt statistiek van bedrijven die per week failliet zijn verklaard. Derde week april 60 bedrijven, vierde week april 112 bedrijven ...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020...liet-verklaard

Ondertussen zijn de banken bereid om uitstel van betaling van rente en aflossing te geven op leningen aan bedrijven en voor hypotheken. Hebben we dat eerder meegemaakt?
Zal dat op den duur opgelost worden met inflatie? Een brood voor 10 euro?
In België worden alle bedrijfsleningen en kredieten 6 maand voorruit geschoven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 12:02   #113
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In België worden alle bedrijfsleningen en kredieten 6 maand voorruit geschoven.
Echt alle kredieten en leningen? Dat zal dan wel door de overheid ondersteund worden en met de verwachting dat over een half jaar alles weer normaal zal zijn.
Andere berichten laten zien dat honderden kleine bedrijven daarmee niet geholpen zijn en dat die zelf faillissement aanvragen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 12:12   #114
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Vrij regelmatig (voor het virusje) werd er in economische publikaties al gesproken over de PEST van "zombiebedrijven"....
Het gaat over aanzienlijke aantallen,sommigen schatten het op 10% van de geregistreerde bedrijven in.

Het kan gaan over "hopeloze gevallen" die ,een paar jaar na hun start-up er eigelijk niet zullen raken, en nu van broekzak naar vestzak laveren......het kan soms jaren duren voordat ze uiteindelijk omvallen.

Het kan ook gaan om "bejaarde" bedrijven die ,doelloos,rondzwalpen in hun branche,mogelijk nog terend op een speklaag,een subsidie....


In alle gevallen gaat het om een hinderpaal voor de economie.Mensen en middelen worden vastgehouden in constructies die gedoemd zijn om te verdwijnen en ondertussen hebben die zombies de neiging aan "price-undercutting" te doen om toch maar bezig te blijven ......



Daar komt NU,hopelijk,een einde aan!

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2020 om 12:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 12:15   #115
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2020 om 12:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 12:26   #116
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Echt alle kredieten en leningen? Dat zal dan wel door de overheid ondersteund worden en met de verwachting dat over een half jaar alles weer normaal zal zijn.
Andere berichten laten zien dat honderden kleine bedrijven daarmee niet geholpen zijn en dat die zelf faillissement aanvragen.
Ja dat was in samenspraak tussen de overheid en de banken.
Niet alleen arbeiders maar nu ook bedienden technisch werkloos te kunnen stellen is ook een grote hulp. Dat het een zwart jaar zal worden is niet te vermijden maar dat zijn welgekomen acties vanuit de overheid en banksector.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2020, 14:16   #117
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja dat was in samenspraak tussen de overheid en de banken.
Niet alleen arbeiders maar nu ook bedienden technisch werkloos te kunnen stellen is ook een grote hulp. Dat het een zwart jaar zal worden is niet te vermijden maar dat zijn welgekomen acties vanuit de overheid en banksector.
Die krijgen dan een percentage van het loon, of een minimumloon. En ze zijn geregistreerd. In Nederland krijgt de werkgever een zak mat geld om de lonen door te betalen. Van een korting op het loon heb ik geen weet. En van de controle ook niet. Zal nog een hoop ellende geven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2020, 07:32   #118
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Overheid verwordt meer en meer het jongere broertje van grootkapitaal en voert de opdracht uit om het klein en middenbedrijf te elimineren en erger het volk te hersenspoelen door gekochte mediakanalen in hun voordeel te laten berichten.. De overheid is een noodzakelijke bandiet er een genoegen in heeft zijn revolver tussen 2 ogen te drukken. Wie die zelfde bandiet de schuld geeft van de belastingen die geheven worden op het midden en klein bedrijf is niet goed wijs. De opdrachtgevers van deze bandiet moeten een pas terug doen of anders desnoods geëlimineerd worden willen wij ooit uit deze economische impasse komen. Een aanzet kan zijn door deze boef andere instructies te geven, namelijk elimineren grootkapitaal of betalen. Ik geef na geen gemakkelijke opgaaf.
Zonder overheid is er ongehinderde concurrentie.
De enigen die "rijk" kunnen worden zijn diegenen die door hun prestatie de klanten vrijwillig bij hen doen concentreren.
En niks hindert die klanten om, in geval de prestatie niet meer is zoals ze eerst was, terug elders te gaan kopen.
Overheid fungeert als een dwangmiddel, en dus een instrument voor slechtpresterenden om toch aan klanten te raken.
Je draait hier dus de zaken om, je stelt voor gevolgen aan te pakken ipv oorzaken. Waarom?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2020, 08:27   #119
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het centraal bureau voor statistiek NL maakt statistiek van bedrijven die per week failliet zijn verklaard. Derde week april 60 bedrijven, vierde week april 112 bedrijven ...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020...liet-verklaard

Ondertussen zijn de banken bereid om uitstel van betaling van rente en aflossing te geven op leningen aan bedrijven en voor hypotheken. Hebben we dat eerder meegemaakt?
Zal dat op den duur opgelost worden met inflatie? Een brood voor 10 euro?
Wat is eigenlijk het probleem waarvoor je oplossing vraagt?
Je geeft enige faillissementencijfers uit NL zonder referenties om te vergelijken met andere jaren.
Hier in Belziek:

DIT JAAR:

Januari 2020: 930 faillissementen
Deze faillissementen leidden tot het verlies van 1.718 arbeidsplaatsen: 891 voltijdse banen, 465 deeltijdse banen en 362 banen van loontrekkende werkgevers.

Februari 2020: 865 faillissementen
Deze faillissementen leidden tot het verlies van 1.953 arbeidsplaatsen: 1.101 voltijdse banen, 520 deeltijdse banen en 332 banen van loontrekkende werkgevers.

Maart 2020: 869 faillissementen
Deze faillissementen leidden tot het verlies van 1.723 arbeidsplaatsen: 865 voltijdse banen, 462 deeltijdse banen en 396 banen van loontrekkende werkgevers.

Totaal 3 maanden: 2664 faillissementen, 5394 jobs weg.

VORIG JAAR:

Januari 2019: 833 faillissementen
Het verlies aan arbeidsplaatsen ten gevolge van faillissementen in januari bedraagt 1.780; 951 voltijdse werknemers, 452 deeltijdse werknemers en 377 loontrekkende werkgevers verloren hun job.

Februari 2019: 909 faillissementen
Het verlies aan arbeidsplaatsen ten gevolge van faillissementen in februari bedraagt 1.420; 678 voltijdse werknemers, 335 deeltijdse werknemers en 407 loontrekkende werkgevers verloren hun job.

Maart 2019: 948 faillissementen
Het verlies aan arbeidsplaatsen ten gevolge van faillissementen in maart bedraagt 2.745; 942 voltijdse werknemers,1.410 deeltijdse werknemers en 393 loontrekkende werkgevers verloren hun job.

Totaal 3 maanden: 2690 faillissementen, 5945 jobs weg

April 2019: 934 faillissementen
Het verlies aan arbeidsplaatsen ten gevolge van faillissementen in april bedraagt 1.548; 682 voltijdse werknemers, 530 deeltijdse werknemers en 336 loontrekkende werkgevers verloren hun job.

2019 had wat meer faillissementen en verloren jobs dan 2020.
April is hele maand overheidsdwingerij geweest, vorig jaar was 934.
En nu?

Je post lijkt een negatief sfeertje te willen brengen, maar het ontbreekt wat aan houtvastigheid...
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2020, 10:57   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een ding is zeker.
Alles is om zeep!

Als de 6 maand uitstel voorbij zal zijn zullen ze sneuvelen bij bosjes.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 mei 2020 om 10:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be