Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2020, 12:20   #41
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat je weer zaken aan het zoeken bent die er niet zijn.
En moest het zo zijn, dan zou:
- China wel met iets doeltreffender voor de proppen gekomen zijn.
- welk voordeel zouden ze er uiteindelijk mee hebben ? China heeft de wereld nodig als afzetmarkt voor hun producten. Die ga je toch niet tegen u in het harnas jagen zekers ?
De Russen, de Russen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 12:30   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat het Covid-19 ontwikkeld is.

Er zijn ook meer -en meer mensen die dat denken.

Begon China voor dat het Covid-19 zich kwam moeien niet meer en meer op goede voet te staan met Europa.

Dan is het nu zoeken naar wie daar geen boodschap aan had misschien????
Er zijn meer en meer mensen die dat denken maar het wetenschappelijk onderzoek sluit dit meer en meer uit.

https://www.livescience.com/coronavi...de-in-lab.html

Het zou ook echt een slecht biowapen zijn. Amper mortaliteit.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 12:45   #43
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Testcapaciteit is er niet, zit zowat getopt op 2000-2500/dag....

Zo heb ik vernomen. De "zelftests" geven te veel valse negatieven en zijn dus gevaarlijk. Een coronapatient wordt dan in het wild losgelaten en kan zo honderden en potentieel duizenden besmetten (daarom ook dat verbod in KB laatst).
Wie zegt dat zelftest kits (voor besmetting of voor resistentie) onbetrouwbaar zijn? Wellicht zijn ze even on/betrouwbaar als zwangerschapstests.

Verlies nooit uit het oog hoeveel onze medici en de farmaketen daaraan verdienen. Uit professionele ervaring weet ik dat in laatstgenoemde sector de winstmages echt enorm zijn. Daarom verbaast het mij niet dat goedkope (Chinese?) testkits voor particulieren zolang mogelijk geweerd zullen worden.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...bL1jaeHHtgtAmu
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 13:02   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Wie zegt dat zelftest kits (voor besmetting of voor resistentie) onbetrouwbaar zijn? Wellicht zijn ze even on/betrouwbaar als zwangerschapstests.

Verlies nooit uit het oog hoeveel onze medici en de farmaketen daaraan verdienen. Uit professionele ervaring weet ik dat in laatstgenoemde sector de winstmages echt enorm zijn. Daarom verbaast het mij niet dat goedkope (Chinese?) testkits voor particulieren zolang mogelijk geweerd zullen worden.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...bL1jaeHHtgtAmu
Wie zegt dat ? Artsen en wetenschappers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:09   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.835
Standaard

Om eens terug te komen op de start van het draadje.

JA,de Volksrepubliek China is juridisch aansprakelijk te stellen voor de huidge pandemie.

https://warontherocks.com/2020/03/ch...the-trillions/


Andere bronnen zijn hier op het forum ook al gemeld,en ja,er kan eenvoudig niet meer ontkent worden dat ,alvorens men vanuit peking begon met het onderdrukken van de besmettingsgraad,men minstens een maand,zoniet langer,bezig was met het onderdrukken van INFORMATIE,en dit met de "zware hand" van de Staat!


De gevolgen zijn afschuwelijk genoeg,temeer daar de Wereld gezondheidsorganisatie (WHO),voortgaande op informatie die ze van de Chinese overheid ingelepeld kreeg (hetgeen de normale procedure is),gedurende weken ook oprecht geen idee had van de graviteit van het probleem.Op basis van WHO-gegevens zijn uiteindelijk ook onze EU-regeringen te lang gesust geweest,denkend dat het een soort "Griep" was.

Met andere woorden heeft de Volksrepubliek de informatie naar de rest van de wereld gesaboteerd.Toen dat duidelijk werd(en zelfs in China het deksel van de pot ging) was het al te laat.....veel te laat....


Bon,het is irrealistisch te denken dat de Volksrepubliek een of andere schadevergoeding zal betalenof zelfs maar enigerlei niet-Chinese rechtbank zou erkennen(de Russen en de Amerikanen doen dat desgevallend ook niet)...

Maar het wordt MOEILIJK spreken met de Chinese leiding,hun geloofwaardigheid,die de laatste paar decennia eigenlijk zeer hoog geschat werd,ligt in de goot...Zelfs bij de Chinese bevolking ongetwijfeld.


kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:19   #46
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De Russen, de Russen
Russen en vi-russen. Zie je de link?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:22   #47
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon,het is irrealistisch te denken dat de Volksrepubliek een of andere schadevergoeding zal betalenof zelfs maar enigerlei niet-Chinese rechtbank zou erkennen(de Russen en de Amerikanen doen dat desgevallend ook niet)...

Maar het wordt MOEILIJK spreken met de Chinese leiding,hun geloofwaardigheid,die de laatste paar decennia eigenlijk zeer hoog geschat werd,ligt in de goot...Zelfs bij de Chinese bevolking ongetwijfeld.


Ik denk wel dat er iets zal wijzigen. Ofwel gaat het autoritaire regime in vraag gesteld worden. Zie maar wat ze met die arts hebben gedaan die whistle blower speelde. Ofwel zal men op termijn naar middelen zoeken om niet meer al te zeer afhankelijk te zijn van China wat productie betreft.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 maart 2020 om 16:22.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 17:02   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
...ga je dan stoppen met chinese crap te kopen?
Mijn ouders zijn al een hele tijd dood.
China ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 17:05   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Om eens terug te komen op de start van het draadje.

JA,de Volksrepubliek China is juridisch aansprakelijk te stellen voor de huidge pandemie.

https://warontherocks.com/2020/03/ch...the-trillions/


Andere bronnen zijn hier op het forum ook al gemeld,en ja,er kan eenvoudig niet meer ontkent worden dat ,alvorens men vanuit peking begon met het onderdrukken van de besmettingsgraad,men minstens een maand,zoniet langer,bezig was met het onderdrukken van INFORMATIE,en dit met de "zware hand" van de Staat!


De gevolgen zijn afschuwelijk genoeg,temeer daar de Wereld gezondheidsorganisatie (WHO),voortgaande op informatie die ze van de Chinese overheid ingelepeld kreeg (hetgeen de normale procedure is),gedurende weken ook oprecht geen idee had van de graviteit van het probleem.Op basis van WHO-gegevens zijn uiteindelijk ook onze EU-regeringen te lang gesust geweest,denkend dat het een soort "Griep" was.

Met andere woorden heeft de Volksrepubliek de informatie naar de rest van de wereld gesaboteerd.Toen dat duidelijk werd(en zelfs in China het deksel van de pot ging) was het al te laat.....veel te laat....


Bon,het is irrealistisch te denken dat de Volksrepubliek een of andere schadevergoeding zal betalenof zelfs maar enigerlei niet-Chinese rechtbank zou erkennen(de Russen en de Amerikanen doen dat desgevallend ook niet)...

Maar het wordt MOEILIJK spreken met de Chinese leiding,hun geloofwaardigheid,die de laatste paar decennia eigenlijk zeer hoog geschat werd,ligt in de goot...Zelfs bij de Chinese bevolking ongetwijfeld.


Ben jij al in China geweest ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 18:37   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ben jij al in China geweest ?
Neen hoor,en ook niet in Zoerle-Parwijs.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 18:50   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Neen hoor,en ook niet in Zoerle-Parwijs.
Beter niet (ver)oordelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 20:34   #52
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

De schuldige van deze pandemie is het Chinese communistische totalitaire regime.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 20:51   #53
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Beter niet (ver)oordelen.
Alles waar je nooit bent geweest mag je alleen maar in positieve zin over spreken? Ik denk dat we de acties vd Chinese overheid kunnen bespreken op basis vd nieuwsfeiten zonder ons daarvoor een vliegticket aan te schaffen.

En dan zullen we er nog minstens een paar jaar moeten verblijven zeker?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 20:53   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Neen hoor,en ook niet in Zoerle-Parwijs.
Ik wel (Zoerle-Parwijs). Allee, 't is te zeggen er gewoon doorgereden toen we op weg waren naar ons buitenverblijf in Hulshout.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 23:32   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Alles waar je nooit bent geweest mag je alleen maar in positieve zin over spreken? Ik denk dat we de acties vd Chinese overheid kunnen bespreken op basis vd nieuwsfeiten zonder ons daarvoor een vliegticket aan te schaffen.

En dan zullen we er nog minstens een paar jaar moeten verblijven zeker?
Jij woont in de VS.
Mag ik veronderstellen al een hele tijd ?
Jij kunt met kennis v. zaken over veel dingen die bestaan en/of er gebeuren, spreken.
Iemand die bv 3 jaar in China woonde, kan met meer kennis van zaken spreken dan iemand die er nog NOOIT geweest is.
Of niet ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 07:26   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij woont in de VS.
Mag ik veronderstellen al een hele tijd ?
Jij kunt met kennis v. zaken over veel dingen die bestaan en/of er gebeuren, spreken.
Iemand die bv 3 jaar in China woonde, kan met meer kennis van zaken spreken dan iemand die er nog NOOIT geweest is.
Of niet ?
Nederig werpen wij ons ter aarde in het aanschijn van dergelijke wijsheid O Heer.
Mogen wij U ,nederig uiteraard,storen met het solliciteren naar Uw Mening aangaande de volgorde der Gebeurtenissen O Heer?

O Heer wat spijt he ons te zien hoezeer U gegriefd bent door onze uitspraken alhier ter Forum.

Wij bezweren U,het was geenszins onzer bedoeling de edicten vanaf de Verboden Stad ende het plein der Hemelse Vrede in vraag te stellen.....vergeeft U het ons smeken wij Uwe verhevenheid.



Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2020 om 07:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 09:00   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij woont in de VS.
Mag ik veronderstellen al een hele tijd ?
Jij kunt met kennis v. zaken over veel dingen die bestaan en/of er gebeuren, spreken.
Iemand die bv 3 jaar in China woonde, kan met meer kennis van zaken spreken dan iemand die er nog NOOIT geweest is.
Of niet ?
Niet per se.

Een groot deel van de bevolking is gatachterlijk.

Er zijn veel buitenlanders die veel meer weten over België dan de gemiddelde Belg.

Ik durf te stellen dat ik bijvoorbeeld veel meer weet over de Duitse en Franse geschiedenis dan de gemiddelde Duitser of Fransman. Ik lees nu eenmaal veel meer boeken over geschiedenis dan de gemiddelde mens.

Een Belgische viroloog zal meer weten over de toestand van het virus in China dan de gemiddelde Chinees.

Het feit dat men een inwoner is van een land, maakt van die persoon nog geen expert.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 maart 2020 om 09:01.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 09:49   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet per se.

Een groot deel van de bevolking is gatachterlijk.

Er zijn veel buitenlanders die veel meer weten over België dan de gemiddelde Belg.

Ik durf te stellen dat ik bijvoorbeeld veel meer weet over de Duitse en Franse geschiedenis dan de gemiddelde Duitser of Fransman. Ik lees nu eenmaal veel meer boeken over geschiedenis dan de gemiddelde mens.

Een Belgische viroloog zal meer weten over de toestand van het virus in China dan de gemiddelde Chinees.

Het feit dat men een inwoner is van een land, maakt van die persoon nog geen expert.
Jij woont inA'pen
Elio woont in de VS.
Ik stel NERGENS dat hij een "expert" is.
Jij spreekt vooral over "ik".Jij bent één v.d. 11.000.000 Belgen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 09:51   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Google: TED The next outbreak 2015
Een Amerikaan met een VISIE
Een Belgische met een VISIE hebben we ook.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 10:06   #60
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
...ga je dan stoppen met chinese crap te kopen?
China heeft het eerst onder de mat willen schuiven en heeft daarna heel drastische maatregelen genomen.
3 maanden heeft het westen er als een konijn naar een lichtbak op liggen kijken.

China (en de WHO) hebben fouten gemaakt, maar de massale uitbraak in het westen hebben we aan onszelf te danken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be