Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2019, 10:32   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Hoog tijd dat religie gewoon verboden wordt. Geloven doe je maar in je woonkamer. Buitenhuis dus niet!
Je kunt religie niet verbieden. Maar wel de ondersteuning afschaffen en geen rekening houden met de eisen op basis van religie.
Dus nee, geen hoofddoeken steeds en overal, nee, geen apart zwemuurtje, geen boerkini in zwembaden, en geen begrip voor vrouwen geen hand geven, of afwijzen van homo's omdat God zegt dat dit moet.

Schaf gerust godsdienst onderwijs in scholen af, want het is toch wel bizar dat je om 11 uur de evolutietheorie onderwijst en om 13 uur iemand laat vertellen dat God alles geschapen heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 11:56   #162
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je kunt religie niet verbieden. Maar wel de ondersteuning afschaffen en geen rekening houden met de eisen op basis van religie.
Dus nee, geen hoofddoeken steeds en overal, nee, geen apart zwemuurtje, geen boerkini in zwembaden, en geen begrip voor vrouwen geen hand geven, of afwijzen van homo's omdat God zegt dat dit moet.

Schaf gerust godsdienst onderwijs in scholen af, want het is toch wel bizar dat je om 11 uur de evolutietheorie onderwijst en om 13 uur iemand laat vertellen dat God alles geschapen heeft.
Het is heel simpel: de Belgische Wetgeving primeert op godsdienstige voorschriften.

Neemt niet weg dat er 'grensgevallen' en 'twijfelgevallen' zijn zoals de hoofdoek. Ik ben volledig akkoord met het verbieden van nikab en boerka. Maar een hoofddoek of keppeltje algemeen gaan verbieden, dat lijkt mij meer een pestmaatregel.
Oud 14 augustus 2019, 08:22   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is heel simpel: de Belgische Wetgeving primeert op godsdienstige voorschriften.

Neemt niet weg dat er 'grensgevallen' en 'twijfelgevallen' zijn zoals de hoofdoek. Ik ben volledig akkoord met het verbieden van nikab en boerka. Maar een hoofddoek of keppeltje algemeen gaan verbieden, dat lijkt mij meer een pestmaatregel.
Dat staat er ook niet wel: niet steeds en overal.
De hoofddoek in het algemeen verbieden ben ik ook geen voorstander van.
Wel vind ik dat wie werk weigert omdat je dan je hoofddoek niet kan dragen, bijvoorbeeld omdat een werkgever dit niet wil, geen recht meer heeft op werkloosheiduitkering.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 08:25   #164
Anna List
Secretaris-Generaal VN

Anna List's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Om religieuze extremisten van gematigden te onderscheiden heb ik 2 vragen.
Zou U het aanvaarden dat uw zoon homo is? Zou U het aanvaarden dat uw dochter trouwt met iemand van een ander geloof?

Beide maal nee= extremist
Een maal nee= onverdraagzaam
twee maal ja= ok, gelovig maar ook verdraagzaam.

Ik heb op zich geen probleem met de hoofddoek, tenzij het dat ding is dat bijna alles bedekt. Dat is een teken van extremisme, net als salafistische baarden bij mannen.
Gewone hoofddoeken droeg mijn moeder ook, en sommige oudere Belgische vrouwen ook, en is nog steeds verplicht voor elke vrouw die een orthodoxe kerk betreedt.

...
iemand als profiteur is ongelovig en scoort ook twee maal nee, vermoed ik.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be