Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2019, 12:15   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke criteria ?
Net zoals er nu al criteria bestaan (bvb. verhouding man-vrouw) criteria opleggen aan scholen, minstens zoveel procent met een allochtone achtergrond, of waar thuis geen Nederlands of Frans gesproken wordt, en ook een maximum.
tomm is offline  
Oud 5 augustus 2019, 12:30   #122
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net zoals er nu al criteria bestaan (bvb. verhouding man-vrouw) criteria opleggen aan scholen, minstens zoveel procent met een allochtone achtergrond, of waar thuis geen Nederlands of Frans gesproken wordt, en ook een maximum.
behoorlijk totalitair.

en vooral compleet in strijd met grondwet en schoolpact.
Anna List is offline  
Oud 5 augustus 2019, 12:54   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
behoorlijk totalitair.

en vooral compleet in strijd met grondwet en schoolpact.
Wel er bestaan toch al criteria?
Ik weet niet of zoiets in strijd is met de grondwet. Het schoolpact kan gewijzigd worden, als er voldoende politieke moed is.
Het alternatief is niets doen en de boel verder laten verrotten, en wachten op het volgende UNESCO rapport waar België dan opnieuw een veeg uit de pan zal krijgen. Wachten ook op de volgende rel in Molenbeek of Borgerhout, en de volgende terroristische aanslag.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 augustus 2019 om 12:55.
tomm is offline  
Oud 5 augustus 2019, 14:51   #124
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net zoals er nu al criteria bestaan (bvb. verhouding man-vrouw) criteria opleggen aan scholen, minstens zoveel procent met een allochtone achtergrond, of waar thuis geen Nederlands of Frans gesproken wordt, en ook een maximum.
Dat is racistisch.

Het laatste taalregister dat in ons land is opgemaakt dateert van de jaren '60. Gegevens verzamelen en verwerken van de achtergrond van personen, ( allochtoon of niet) is in strijd met GPDR.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 augustus 2019, 20:31   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is racistisch.

Het laatste taalregister dat in ons land is opgemaakt dateert van de jaren '60. Gegevens verzamelen en verwerken van de achtergrond van personen, ( allochtoon of niet) is in strijd met GPDR.
Men kan wel een taaltest doen bij het kind voor inschrijving.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2019, 20:41   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Men kan wel een taaltest doen bij het kind voor inschrijving.
Good luck.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 augustus 2019, 22:44   #127
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is racistisch.

Het laatste taalregister dat in ons land is opgemaakt dateert van de jaren '60. Gegevens verzamelen en verwerken van de achtergrond van personen, ( allochtoon of niet) is in strijd met GPDR.
Lijkt me sterk, er zijn subsidies verbonden aan het feit of de ouders nederlands spreken of niet, het wordt dus bijgehouden.
Hoofdstraat is offline  
Oud 7 augustus 2019, 23:51   #128
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Good luck.
Goed dan, ik merk pertinente onwil om iets aan het probleem te doen.
Maar dan ook niet klagen over de gevolgen.
tomm is offline  
Oud 8 augustus 2019, 07:45   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lijkt me sterk, er zijn subsidies verbonden aan het feit of de ouders Nederlands spreken of niet, het wordt dus bijgehouden.
Nope. Er zijn mogen geen gegevens over de moedertaal door overheden worden bijgehouden. Wel zijn er gegevens over de nationaliteit en de geboorteplaats van de moeder. De scholen zelf mogen deze gegevens niet gebruiken. Voor kinderen met taalachterstand krijgen de scholen extra subsidies en personeel.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 augustus 2019 om 07:45.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 augustus 2019, 07:48   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed dan, ik merk pertinente onwil om iets aan het probleem te doen.
Maar dan ook niet klagen over de gevolgen.
Het gaat niet om pertinente onwil. Het gaat om de universele mensenrechten. Deze trachten segregatie te voorkomen door kinderen en de gezinnen waarin ze leven of waaruit ze voortkomen te bestempelen.

Communisten nemen de universele mensenrechten niet zo ernstig.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 augustus 2019, 08:05   #131
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nope. Er zijn mogen geen gegevens over de moedertaal door overheden worden bijgehouden. Wel zijn er gegevens over de nationaliteit en de geboorteplaats van de moeder. De scholen zelf mogen deze gegevens niet gebruiken. Voor kinderen met taalachterstand krijgen de scholen extra subsidies en personeel.
Lijkt me Bull Crap want Onderwijs Vlaanderen heeft een categorie 'Anderstalige nieuwkomers' en extra subsidies voor elke 'Anderstalige Kleuter'. Die gegevens moeten dus bijgehouden worden.

"950 euro per bijkomende anderstalige kleuter"
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/o...talige-kleuter

"Anderstalige nieuwkomers"
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/a...ge-nieuwkomers

Er zijn ook statistieken.

"1 op 6 werkzoekenden spreekt amper Nederlands"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ands~abd1d45a/

"Helft Antwerpse kinderen spreekt thuis geen Nederlands"
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ands~ac309c76/
Hoofdstraat is offline  
Oud 8 augustus 2019, 09:43   #132
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lijkt me Bull Crap want Onderwijs Vlaanderen heeft een categorie 'Anderstalige nieuwkomers' en extra subsidies voor elke 'Anderstalige Kleuter'. Die gegevens moeten dus bijgehouden worden.

"950 euro per bijkomende anderstalige kleuter"
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/o...talige-kleuter

"Anderstalige nieuwkomers"
De criteria zijn duidelijk. Ze laten geen taaltest toe. Buitenlandse scholieren die hier via uitwisseling naar school gaan en Franstaligen en Duitstaligen die hier meer dan 1 jaar wonen kwalificeren niet voor de subsidies. De subsidies voor nieuwkomers en asielzoekers vervallen nadat de scholieren of kleuters meer dan 1 jaar om Vlaamse grond gedomicilieerd zijn.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 augustus 2019, 12:56   #133
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De criteria zijn duidelijk. Ze laten geen taaltest toe. Buitenlandse scholieren die hier via uitwisseling naar school gaan en Franstaligen en Duitstaligen die hier meer dan 1 jaar wonen kwalificeren niet voor de subsidies. De subsidies voor nieuwkomers en asielzoekers vervallen nadat de scholieren of kleuters meer dan 1 jaar om Vlaamse grond gedomicilieerd zijn.
Er moet iets zijn want anders kun je ze niet tellen of in een statistiek gieten. Voor de scholen zelf zullen er wel regels zijn maar de overheid heeft cijfers.

"Op 14 november volgt een nieuwe officiële telling"
Hoofdstraat is offline  
Oud 8 augustus 2019, 13:15   #134
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er moet iets zijn want anders kun je ze niet tellen of in een statistiek gieten. Voor de scholen zelf zullen er wel regels zijn maar de overheid heeft cijfers.

"Op 14 november volgt een nieuwe officiële telling"
Sinds de GPDR richtlijnen in voege zijn is de overheid verplicht deze informatie te anonimiseren. De scholen zelf mogen deze informatie enkel verkrijgen mits toestemming van de personen die het ouderlijk gezag uitoefenen. Ze mogen deze informatie ook niet langer bijhouden dan nodig.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 augustus 2019 om 13:16.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 augustus 2019, 15:33   #135
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds de GPDR richtlijnen in voege zijn is de overheid verplicht deze informatie te anonimiseren. De scholen zelf mogen deze informatie enkel verkrijgen mits toestemming van de personen die het ouderlijk gezag uitoefenen. Ze mogen deze informatie ook niet langer bijhouden dan nodig.
Als ze school-subsidies kunnen geven op taal-on-kunde dan kunnen ze dit ook gebruiken voor spreiding want die info is enkel nodig het eerste jaar en enkel tijdens de inschrijvingsperiode, ik zie het probleem niet dat je hier maakt.

Perfect mogelijk, al weet ik niet of ik voor verplichte spreiding ben, je kunt iemand moeilijk verplichten om te verhuizen.
Hoofdstraat is offline  
Oud 8 augustus 2019, 22:54   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ze school-subsidies kunnen geven op taal-on-kunde dan kunnen ze dit ook gebruiken voor spreiding want die info is enkel nodig het eerste jaar en enkel tijdens de inschrijvingsperiode, ik zie het probleem niet dat je hier maakt.

Perfect mogelijk, al weet ik niet of ik voor verplichte spreiding ben, je kunt iemand moeilijk verplichten om te verhuizen.
Wat bedoel je juist met "spreiding" en waarin verschilt het van de huidige subsidies ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 augustus 2019, 07:27   #137
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat bedoel je juist met "spreiding" en waarin verschilt het van de huidige subsidies ?
Het ging over volgend voorstel van Tomm, jij antwoorde dat het racistisch was omdat er geen taalproeven mogen afgenomen worden, GDPR en van die zaken. Die taalproeven worden echter al afgenomen om geld te kunnen geven dus racisme lijkt me niet de juiste term.

Zelf ben ik geen voorstander van zoiets, vrije schoolkeuze is hier een recht en heb geen zin m'n kinderen verplicht tussen een deel moslims te plaatsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Criteria opleggen aan scholen. Als ze hun kinderen niet meer ingeschreven krijgen in Antwerpen zullen ze wel moeten verhuizen, of desnoods op internaat. (ook goed, worden die kinderen losgeweekt van hun milieu). Omgekeerd ook.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 augustus 2019 om 07:28.
Hoofdstraat is offline  
Oud 9 augustus 2019, 14:17   #138
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het ging over volgend voorstel van Tomm, jij antwoorde dat het racistisch was omdat er geen taalproeven mogen afgenomen worden, GDPR en van die zaken. Die taalproeven worden echter al afgenomen om geld te kunnen geven dus racisme lijkt me niet de juiste term.

Zelf ben ik geen voorstander van zoiets, vrije schoolkeuze is hier een recht en heb geen zin m'n kinderen verplicht tussen een deel moslims te plaatsen.
Dan bent U deel van het probleem dat snapt U toch? Het is door zo'n soort racisme (onder andere) dat er ghetto's ontstaan.
Sowieso, zoals het nu gaat, zullen je kleinkinderen wellicht naar school gaan in klassen met een meerderheid moslims/kinderen van niet-Europese origine.
In de grote steden is dat nu al, maar moslims/Congolezen etc. die een betere toekomst voor hun kinderen willen blijven niet in die ghetto's, en verhuizen naar pakweg Ninove, Lokeren, etc. en zullen hun kinderen inschrijven in scholen met een Belgische meerderheid.
Misschien is dat wel de oplossing, die mensen beter informeren, een rating van scholen opstellen, etc. en deze goed communiceren, ook in het Arabisch, Turks, Russisch etc.
Dat zullen racisten haten, wel dat ze maar officieel bezwaar maken... dat ze officieel en in het openbaar zeggen dat ze niet willen dat er kinderen met een kleurtje of van niet-Belgische afkomst in de klas van hun kind zitten.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 augustus 2019 om 14:18.
tomm is offline  
Oud 9 augustus 2019, 15:34   #139
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is het probleem met trotskisten, iedereen die het noet volledig eens is met hen, niet dezelfde woorden gebruikt, en hen wijst op de realiteit die heel ver af staat van hun theoretische ideologie is een reactionaire verrader.
Bijna juist. Alleen moet "trotskisten" "homines sovietici" zijn en "reactionaire verrader" "trotskist". Omdat ik je op realiteiten wijs die niet overeenkomen met je vooroordelen, noem je mij trotskist, ook al heb ik al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ik tegen Trotsky ben. Je hebt een totaal onvermogen om feiten op te nemen die niet stroken met je ideologie en je vooroordelen. Dat ligt waarschijnlijk aan je opgroeien in een totalitair regime.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 9 augustus 2019, 15:39   #140
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nope. Er zijn mogen geen gegevens over de moedertaal door overheden worden bijgehouden. Wel zijn er gegevens over de nationaliteit en de geboorteplaats van de moeder. De scholen zelf mogen deze gegevens niet gebruiken. Voor kinderen met taalachterstand krijgen de scholen extra subsidies en personeel.
Er is een voorrangsregel voor ouders die Nederlandstalig zijn en dat kunnen bewijzen met een diploma. Dit is niet alleen een discriminerende maatregel (want de kinderen zijn niet verantwoordelijk voor de talenkennis van hun ouders), het is vooral oliedom. Hoe wil Vlaanderen nu Brussel hervervlaamsen als men geen anderstaligen in het Nederlandstalig onderwijs toelaat? Hoe is Brussel zo verfranst, juist omdat de Vlamingen naar Franstalige scholen gingen om sociale promotie te maken. Dat zou ook omgekeerd kunnen werken, als de Vlaams-nationalisten hun eigen "Vlaams belang" zouden dienen, i.p.v. zo bekrompen te reageren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be