Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2019, 16:26   #141
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan bent U deel van het probleem dat snapt U toch? Het is door zo'n soort racisme (onder andere) dat er ghetto's ontstaan.
Sowieso, zoals het nu gaat, zullen je kleinkinderen wellicht naar school gaan in klassen met een meerderheid moslims/kinderen van niet-Europese origine.
In de grote steden is dat nu al, maar moslims/Congolezen etc. die een betere toekomst voor hun kinderen willen blijven niet in die ghetto's, en verhuizen naar pakweg Ninove, Lokeren, etc. en zullen hun kinderen inschrijven in scholen met een Belgische meerderheid.
Misschien is dat wel de oplossing, die mensen beter informeren, een rating van scholen opstellen, etc. en deze goed communiceren, ook in het Arabisch, Turks, Russisch etc.
Dat zullen racisten haten, wel dat ze maar officieel bezwaar maken... dat ze officieel en in het openbaar zeggen dat ze niet willen dat er kinderen met een kleurtje of van niet-Belgische afkomst in de klas van hun kind zitten.
Zoals ik elders al zei ken ik iemand met een zwart meisje en die heeft van school moeten veranderen vanwege de moslims aldaar, die zijn extreem racistisch tegenover kleurlingen zonder religie. Waar moet zij dan naartoe?

Met congolezen en chinezen of wat dan ook heb ik geen probleem, het zijn die gestoorde inteeltgevallen die ik niet moet hebben. Volgens mij is het daarom dat ze BLO'rs nu richting gewoon onderwijs duwen, door de groeiende moslim aantallen zijn het er gewoon te veel om het BLO netwerk te vergroten.

Als er Roma of Moslims in de klas zitten gaat het niveau onvermijdelijk omlaag, inteelters zitten 10 IQ punten lager en omdat ze de kleuterklas overslaan hebben ze nog een extra achterstand die ze heel hun schoolleven meesleuren. Ik wil de beste kansen voor mijn kind en als ze me verplichten om daarvoor een 'racistische' keuze te maken dan is dat maar zo.
Hoofdstraat is offline  
Oud 9 augustus 2019, 18:35   #142
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Bijna juist. Alleen moet "trotskisten" "homines sovietici" zijn en "reactionaire verrader" "trotskist". Omdat ik je op realiteiten wijs die niet overeenkomen met je vooroordelen, noem je mij trotskist, ook al heb ik al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ik tegen Trotsky ben. Je hebt een totaal onvermogen om feiten op te nemen die niet stroken met je ideologie en je vooroordelen. Dat ligt waarschijnlijk aan je opgroeien in een totalitair regime.
U noemt mij totaal onterecht racist omdat ik het had over getto's. Gewoon de werkelijkheid dus.


A ghetto (Italian pronunciation: [??etto]), often the ghetto, is a part of a city in which members of a minority group live, typically as a result of social, legal, or economic pressure.[1] Ghettos are often known for being more impoverished than other areas of the city.


https://en.wikipedia.org/wiki/Ghetto

Ik heb al bewezen dat ik ook kritisch kan staan ten opzichte van de Sovjet-Unie en Poetin, maar dat is meestal niet nodig door de modder die gegooid wordt door westerse media en politici als het de Sovjet-Unie en Rusland betreft.
In tegenstelling tot vroeger doet ook links (of dat denken ze zelf tenminste dat ze links zijn) daar aan mee.

Ik vind bij U alles terug dat ik verkeerd vind aan wat zich links noemt in België en Westen. Politieke correctheid (enorm belang gehecht aan hoe iets genoemd wordt, dat interesseert hen veel meer dan de werkelijkheid die daar ver van afstaat). Nog meer focus op feminisme (hoewel op dat vlak nog maar weinig vooruitgang kan gemaakt worden in het Westen), HLTB (idem), minderheden. (op dat vlak kan wel vooruitgang geboekt worden, maar dan moet men ook durven zeggen wat er allemaal verkeerd loopt. (ja, racisme en socio economische achterstand, maar ook islamisme en onwil om te integreren is een groot probleem, beide gaan trouwens samen).
Uw model is de Angelsaksische wereld waar ieder op z'n eiland leeft, Pakistanen in hun getto's wonen, zwarten, etc. Misschien uw ideaal model zeer divers, niet het mijne. Ik geloof in een samenleving waar samenhang en solidariteit is. Enkel zo'n maatschappij kan bereiken wat de vroegere generaties in België bereikten, namelijk beschermen van arbeiders, automatische solidariteit, etc. In de Angelsaksische wereld wordt dit afgebroken, en het feit dat hun samenleving geen samenhang kent, heeft dat net bevorderd.
2 cliché uitspraken van Marx die nog steeds hedendaags zijn, "verenig U" en "Godsdienst is opium voor het volk" gelden meer dan ooit. De linkerzijde in het Westen is zodanig gefocust op feminisme, HLTB, minderheden dat de essentie aan hen voorbijgaat.
tomm is offline  
Oud 9 augustus 2019, 18:40   #143
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zoals ik elders al zei ken ik iemand met een zwart meisje en die heeft van school moeten veranderen vanwege de moslims aldaar, die zijn extreem racistisch tegenover kleurlingen zonder religie. Waar moet zij dan naartoe?

Met congolezen en chinezen of wat dan ook heb ik geen probleem, het zijn die gestoorde inteeltgevallen die ik niet moet hebben. Volgens mij is het daarom dat ze BLO'rs nu richting gewoon onderwijs duwen, door de groeiende moslim aantallen zijn het er gewoon te veel om het BLO netwerk te vergroten.

Als er Roma of Moslims in de klas zitten gaat het niveau onvermijdelijk omlaag, inteelters zitten 10 IQ punten lager en omdat ze de kleuterklas overslaan hebben ze nog een extra achterstand die ze heel hun schoolleven meesleuren. Ik wil de beste kansen voor mijn kind en als ze me verplichten om daarvoor een 'racistische' keuze te maken dan is dat maar zo.
Maar als ze in de minderheid zijn kunnen ze de boel niet verzieken. In tegendeel dan is de kans groot dat zij zich zullen spiegelen aan de andere leerlingen, en uit hun gesloten wereld komen.
Het is door het fenomeen van zwarte scholen dat er nu hele groepen zijn die totaal los staan van de maatschappij, in hun eigen wereld leven. Mensen die dikwijls in België geboren zijn.
tomm is offline  
Oud 9 augustus 2019, 21:44   #144
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het ging over volgend voorstel van Tomm, jij antwoorde dat het racistisch was omdat er geen taalproeven mogen afgenomen worden, GDPR en van die zaken. Die taalproeven worden echter al afgenomen om geld te kunnen geven dus racisme lijkt me niet de juiste term.
De criteria zijn duidelijk en laten geen taalproef toe, ook niet voor de subsidieaanvraag.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 augustus 2019, 23:20   #145
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar als ze in de minderheid zijn kunnen ze de boel niet verzieken. In tegendeel dan is de kans groot dat zij zich zullen spiegelen aan de andere leerlingen, en uit hun gesloten wereld komen.
Het is door het fenomeen van zwarte scholen dat er nu hele groepen zijn die totaal los staan van de maatschappij, in hun eigen wereld leven. Mensen die dikwijls in België geboren zijn.
Dat heeft verschillende redenen, ze huwen nog steeds op grote schaal met een nicht uit het thuisland, daarom worden ze thuis opgevoed in het Berbers en slaan de kleuterklas over. Daarom hebben ze een eigen parallelle wereld.

Als er geen islam klassen zijn willen ze niet eens naar die school en binnenkort worden we overspoeld met Islamitische scholen, daar gaan wij dan verplicht naartoe moeten of wat?

Antwerpse scholen zijn nu al 50+% moslim, witte scholen zijn daar al een zeldzaamheid dus het is te laat, over, voorbij.
Hoofdstraat is offline  
Oud 10 augustus 2019, 08:35   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat heeft verschillende redenen, ze huwen nog steeds op grote schaal met een nicht uit het thuisland, daarom worden ze thuis opgevoed in het Berbers en slaan de kleuterklas over. Daarom hebben ze een eigen parallelle wereld.

Als er geen islam klassen zijn willen ze niet eens naar die school en binnenkort worden we overspoeld met Islamitische scholen, daar gaan wij dan verplicht naartoe moeten of wat?

Antwerpse scholen zijn nu al 50+% moslim, witte scholen zijn daar al een zeldzaamheid dus het is te laat, over, voorbij.
Zever natuurlijk, het is niet omdat er moslims in de klas zitten dat alles naar de kloten is. Het is pas als het percentage van Marokkaanse afkomst meer dan de helft is dat er een probleem is. Dat is niet het geval behalve misschien in Borgerhout en sommige Brusselse getto's.
tomm is offline  
Oud 10 augustus 2019, 08:52   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Ondertussen in Antwerpen.

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwe...huis~aa9b833c/

Citaat:

Ouders van leerlingen van een joodse school in Antwerpen moeten akkoord gaan met verschillende opmerkelijke regels en kledingvoorschriften. Ze moeten een document tekenen waarin ze er onder meer mee akkoord gaan dat jeansbroeken dragen verboden is, ook buiten de schooluren. Wie de afspraken niet naleeft, kan van school gestuurd worden. Volgens experts kan er niet veel tegen zulke regelingen gedaan worden.
Dadeemelee is offline  
Oud 10 augustus 2019, 10:42   #148
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever natuurlijk, het is niet omdat er moslims in de klas zitten dat alles naar de kloten is. Het is pas als het percentage van Marokkaanse afkomst meer dan de helft is dat er een probleem is. Dat is niet het geval behalve misschien in Borgerhout en sommige Brusselse getto's.
En dan vergeet u wel het Antwerpse Kiel, Linkeroever, Hoboken, Antwerpen Noord, Deurne Noord, omgeving Brederodestraat, Oud Berchem, kortom, overal is er een probleem met leerlingen met achterstand, attitude, thuissituatie, armoede, en niet betrokken ouders.

Eerlijk gezegd kletst u echt uit uw nek hoor.
Natuurlijk is het niet" omdat er moslims in de klas zitten" maar wel omdat vooral onder moslimgezinnen de problematiek van een wereld achter en voor de voordeur het meest scherp is.


Wanneer er dan nog anderen evengoed problemen hebben, zit je als school wel met de handen in het haar, want die groep maakt het les geven , omdat er attitudeproblemen zijn enz..erg lastig waardoor het algemene niveau zakt.

Die spreiding lost dat helemaal niet op. Internaten mogelijk wel ook al heeft dit ook nadelen, maar wanneer een thuissituatie structureel de ontwikkeling van kinderen naar beneden haalt, moet je dit ook gewoon durven benoemen.
alice is offline  
Oud 10 augustus 2019, 17:14   #149
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie hier toch een schending van de kinderrechten. Een kind dat geschorst wordt omdat zijn ouders het schoolreglement overtreden in een buitenschoolse omgeving....

Wat mij betreft kan deze school best gesloten worden. Het halen van eindtermen is niet het enige criteria. Onderwijs is ook gericht op deelname aan de gemeenschap, participatie aan het politiek leven en toetreding tot de arbeidsmarkt.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 augustus 2019, 17:16   #150
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie hier toch een schending van de kinderrechten. Een kind dat geschorst wordt omdat zijn ouders een schoolreglement overtreden in een buitenschoolse omgeving....

Wat mij betreft kan deze school best gesloten worden. Het halen van eindtermen is niet het enige criteria. Onderwijs is ook gericht op deelname aan de gemeenschap, participatie aan het politiek leven en toetreding tot de arbeidsmarkt.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 augustus 2019, 17:35   #151
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie hier toch een schending van de kinderrechten. Een kind dat geschorst wordt omdat zijn ouders het schoolreglement overtreden in een buitenschoolse omgeving....

Wat mij betreft kan deze school best gesloten worden. Het halen van eindtermen is niet het enige criteria. Onderwijs is ook gericht op deelname aan de gemeenschap, participatie aan het politiek leven en toetreding tot de arbeidsmarkt.
Op school kan je een kledingreglement opleggen (binnen aanvaardbare perken uiteraard). Maar buiten schooluren en de ouders ook een dresscode opleggen is er ver over.
Dadeemelee is offline  
Oud 10 augustus 2019, 17:41   #152
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zie hier toch een schending van de kinderrechten. Een kind dat geschorst wordt omdat zijn ouders het schoolreglement overtreden in een buitenschoolse omgeving....

Wat mij betreft kan deze school best gesloten worden. Het halen van eindtermen is niet het enige criteria. Onderwijs is ook gericht op deelname aan de gemeenschap, participatie aan het politiek leven en toetreding tot de arbeidsmarkt.
Eenvoudig, de diploma's van dat soort "scholen" niet erkennen, maar daar hebben onze bestuurders de ballen niet voor.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 augustus 2019, 18:53   #153
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever natuurlijk, het is niet omdat er moslims in de klas zitten dat alles naar de kloten is. Het is pas als het percentage van Marokkaanse afkomst meer dan de helft is dat er een probleem is. Dat is niet het geval behalve misschien in Borgerhout en sommige Brusselse getto's.
Pas bij de helft?
Hoofdstraat is offline  
Oud 11 augustus 2019, 00:43   #154
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan vergeet u wel het Antwerpse Kiel, Linkeroever, Hoboken, Antwerpen Noord, Deurne Noord, omgeving Brederodestraat, Oud Berchem, kortom, overal is er een probleem met leerlingen met achterstand, attitude, thuissituatie, armoede, en niet betrokken ouders.

Eerlijk gezegd kletst u echt uit uw nek hoor.
Natuurlijk is het niet" omdat er moslims in de klas zitten" maar wel omdat vooral onder moslimgezinnen de problematiek van een wereld achter en voor de voordeur het meest scherp is.


Wanneer er dan nog anderen evengoed problemen hebben, zit je als school wel met de handen in het haar, want die groep maakt het les geven , omdat er attitudeproblemen zijn enz..erg lastig waardoor het algemene niveau zakt.

Die spreiding lost dat helemaal niet op. Internaten mogelijk wel ook al heeft dit ook nadelen, maar wanneer een thuissituatie structureel de ontwikkeling van kinderen naar beneden haalt, moet je dit ook gewoon durven benoemen.
Die spreiding zal zeker voor verlichting zorgen.
Echter wat moet gebeuren is het fundamentalisme onder de Marokkaanse gemeenschap uitroeien. Maar ik weet niet of dit met de huidige wetten mogelijk is. Deze wetten zijn niet op maat gemaakt van Islam fundamentalisten. In landen als China en Tajikistan weten ze wel hoe ze dit probleem moeten aanpakken.
tomm is offline  
Oud 11 augustus 2019, 00:46   #155
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Pas bij de helft?
Ik heb zelf lesgegeven. Als je enkele storende elementen hebt kun je die makkelijk de baas als leraar, echter als het er teveel worden wordt lesgeven onmogelijk. Ik wil daarmee niet zeggen dat alle jongeren van Noord-Afrikaanse origine lastposten zijn.
Leerkrachten krijgen ook weinig steun. Bvb. de evolutieleer onderwijzen is zeer belangrijk. De leerlingen hun mening vragen, en degene die deze afwijzen wijzen op hoe stom hun argumenten zijn. Hen opzetten tegen de achterhaalde argumenten van hun ouders, een generatie clash veroorzaken. De jeugd is de toekomst.


Laatst gewijzigd door tomm : 11 augustus 2019 om 00:50.
tomm is offline  
Oud 11 augustus 2019, 01:19   #156
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb zelf lesgegeven. Als je enkele storende elementen hebt kun je die makkelijk de baas als leraar, echter als het er teveel worden wordt lesgeven onmogelijk. Ik wil daarmee niet zeggen dat alle jongeren van Noord-Afrikaanse origine lastposten zijn.
Leerkrachten krijgen ook weinig steun. Bvb. de evolutieleer onderwijzen is zeer belangrijk. De leerlingen hun mening vragen, en degene die deze afwijzen wijzen op hoe stom hun argumenten zijn. Hen opzetten tegen de achterhaalde argumenten van hun ouders, een generatie clash veroorzaken. De jeugd is de toekomst.
En de volgende les is dan Islam met een buitenlandse Islamleeraar die ronduit gaat zeggen dat het leugens zijn en ze bang maken voor geesten en de straf van Allah.
https://www.telegraph.co.uk/news/ukn...o-schools.html

Wat jij voorstelt is jaren '50 communistische scholen in Kazakstan, het werkte gedeeltelijk wel maar dat krijg je hier niet meer verkocht. Trouwens werk dat je moet blijven onderhouden want ze worden daar alweer meer fundamentalistischer.
Hoofdstraat is offline  
Oud 11 augustus 2019, 04:35   #157
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En de volgende les is dan Islam met een buitenlandse Islamleeraar die ronduit gaat zeggen dat het leugens zijn en ze bang maken voor geesten en de straf van Allah.
https://www.telegraph.co.uk/news/ukn...o-schools.html

Wat jij voorstelt is jaren '50 communistische scholen in Kazakstan, het werkte gedeeltelijk wel maar dat krijg je hier niet meer verkocht. Trouwens werk dat je moet blijven onderhouden want ze worden daar alweer meer fundamentalistischer.
Nee hoor, het werkt nog steeds.
Inderdaad de islamisten werken non stop, maar Kazachstan is gewoon te gerussificeerd. China heeft getoond hoe je zoiets moet aanpakken.
Inderdaad creationisme is bullshit, dat moet ons onderwijs luid en duidelijk overmaken aan alle leerlingen. Als links hier dat niet snapt dan zijn ze gedoemd en zullen ze met recht en reden electoraal tot de marge gedwongen worden.
tomm is offline  
Oud 11 augustus 2019, 11:15   #158
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die spreiding zal zeker voor verlichting zorgen.
Echter wat moet gebeuren is het fundamentalisme onder de Marokkaanse gemeenschap uitroeien. Maar ik weet niet of dit met de huidige wetten mogelijk is. Deze wetten zijn niet op maat gemaakt van Islam fundamentalisten. In landen als China en Tajikistan weten ze wel hoe ze dit probleem moeten aanpakken.
China? Waar meisjes jaren in een fabriek slapen, omdat ze anders hun ouders op het platteland niet kunnen onderhouden? Kom zeg, zeker geen voorbeeld dat land.
Maar goed, even terug naar Vlaanderen.

Stel, je bent een alleenstaande ouder met drie kinderen van verschillende leeftijden met leerachterstand. Zelf ben je laagopgeleid en behalve bijvoorbeeld als poetshulp kom je niet aan de bak.


Om 8 uur moet je bij je eerste klant zijn.


Volgens uw briljant idee moet je dan eerst ( met openbaar vervoer) omwille van uw spreidingsplan je kinderen gaan afzetten in een school die pakweg in Borgerhout ligt terwijl jij in Wilrijk woont of omgekeerd, en vervolgens opnieuw met openbaar vervoer, het nog voor mekaar krijgen dat je op tijd op je werk bent!

Hoe denkt u dat dit te organiseren valt? En dan moet je nog geluk hebben dat alle drie kinderen op dezelfde school te plaatsen waren, beter spits je dan klassen op in A en B, kinderen die extra ondersteuning nodig hebben zet je bij mekaar tot ze kunnen overschakelen naar klas A waar kinderen voldoende bagage hebben om te kunnen volgen.


Heeft de alleenstaande ouder geen werk, en zelf achterstand op taalgebied?

Dan koppel je uitkering aan een programma wat verplicht te volgen is, met maatschappijleer, administratie leren regelen, taal en opleiding.

Het vraagt investering maar zorgt voor economisch meer doorstroming en minder sociale afhankelijkheid.
Anders ben je dat geld toch kwijt, aan dienst en hulpverlening en gebruik van sociale zekerheid, door dat gezin.

Dus kunnen kinderen niet mee? Ga achter de voordeur kijken, de sleutel ligt daar.
alice is offline  
Oud 12 augustus 2019, 08:03   #159
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever natuurlijk, het is niet omdat er moslims in de klas zitten dat alles naar de kloten is. Het is pas als het percentage van Marokkaanse afkomst meer dan de helft is dat er een probleem is. Dat is niet het geval behalve misschien in Borgerhout en sommige Brusselse getto's.
Enkel Borgerhout? In de complete stad Antwerpen is de helft van de kinderen Islamitisch en de helft van alle kinderen spreekt thuis geen Nederlands. De volledige stad, niet enkel het centrum. Wat ga je dan doen, verplicht verhuizen naar een boerendorp op de parking?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ands~ac309c76/
Hoofdstraat is offline  
Oud 13 augustus 2019, 09:38   #160
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Hoog tijd dat religie gewoon verboden wordt. Geloven doe je maar in je woonkamer. Buitenhuis dus niet!
S-K is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be