Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2019, 20:28   #1
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard 'afstand van verhaal' door verhuurder

Op de huurmarkt van woningen, bestaat de formule 'afstand van verhaal' door verhuurder.

Dit heeft verregaande consequenties voor een verhuurder=eigenaar, die hierdoor op voorhand de pineut zal zijn, samen met zijn gebouw.

Ik heb dit zojuist gehoord, en sta werkelijk te kijken hoe zoiets als 'afstand van verhaal' kan bestaan.
Meer nog...

Het is een schande dat men hierdoor als verhuurder verantwoordelijk wordt gesteld voor feiten en gebeurtenissen in de toekomst, die niemand kan voorzien. Bijkomend is het een schande dat een huurder van enige verantwoordelijkheid hierdoor wordt vrijgepleit, want wat er ook moge gebeuren, de verhuurder is aansprakelijk (kwaad opzet buiten rekening gehouden). Erger nog: aangezien kwaad opzet zeer moeilijk te bewijzen is, kan elke huurder hierdoor zijn verhuurder "onder druk" zetten, of anders hetgeen gezegd: kwaad opzet wordt hierdoor in de hand gewerkt, met gegarandeerde vrijspraak voor de huurder.

Men is onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen. Met de formule 'afstand van verhaal', is men ten allen tijde schuldig als verhuurder, ook al kan men het tegendeel bewijzen. De formule 'afstand van verhaal' druist dus in tegen de (grond)wet, ook al is dit van het strafwetboek.

De formule 'afstand van verhaal' is een schande, en zou bij wet moeten worden verboden, op straffe van zeer zware geldboetes.

Het is te zot voor woorden, dat een verhuurder die niets heeft te zien met een voorval, alle kosten dient te dragen die zijn veroorzaakt door een ander, ook al kan de verhuurder zijn onschuld bewijzen (foto, verklaring en/of "ik was er niet"), o.w.v. een handtekening verhuurder.

Nogmaals: dit is een schande, waarbij ik zelfs de wettelijkheid in twijfel trek.

-> Wat kan de verhuurder doen?
Weet hierbij dat de huurder dus morgen een nieuw "accident" kan veroorzaken.


- - -


Noot aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 7 augustus 2019 om 20:40.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 21:50   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

"Afstand verhaal" is een optie in vastgoed dat verhuurd wordt. Brandverzekeringen met deze optie garanderen voor de huisbaas dat het vastgoed verzekerd is, zelfs al heeft de huurder geen brandverzekering afgesloten. Deze clausule houdt in dat als de eigenaar een schadegeval meldt aan zijn verzekering hij afstand doet van het verhaal van deze schade ten voordele van zijn verzekeringsmaatschappij. De eigenaar kan dus schade die zijn verzekering uitbetaalt niet langer verhalen op zijn huurder.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 22:01   #3
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
"Afstand verhaal" is een optie in vastgoed dat verhuurd wordt. Brandverzekeringen met deze optie garanderen voor de huisbaas dat het vastgoed verzekerd is, zelfs al heeft de huurder geen brandverzekering afgesloten.
Als de huurder geen verzekering afsluit, dan is dat het probleem van de huurder, NIET de verhuurder.
Ook hier is er een verwrongen redenering mijn inziens.
Als de huurder geen verzekering betaalt, waarom zou de verhuurder hiervoor moeten opdraaien?

Waar de verzekering zijn geld dan vandaan haalt, is hun probleem. De verzekering moet het geld halen bij de schuldige, en in 99% van de gevallen is dit de huurder als de verhuurder niet ter plaatse woont. De verzekering moet dus het geld halen bij de huurder, en dit aan de verhuurder vergoeden ingeval.

Door 'afstand van verhaal' door verhuurder, is deze altijd aansprakelijk. Een SCHANDE !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Deze clausule houdt in dat als de eigenaar een schadegeval meldt aan zijn verzekering hij afstand doet van het verhaal van deze schade ten voordele van zijn verzekeringsmaatschappij. De eigenaar kan dus schade die zijn verzekering uitbetaalt niet langer verhalen op zijn huurder.
Juist, en dit is dus de schande die ik wil aankaarten, en de wereld wil uitdrijven.

De huurder moet dus geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen in het gehuurde pand. Wat er ook moge gebeuren in de toekomst, de huurder zal er altijd knusjes bijzitten.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 22:10   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als de huurder geen verzekering afsluit, dan is dat het probleem van de huurder, NIET de verhuurder.
Ook hier is er een verwrongen redenering mijn inziens.
Als de huurder geen verzekering betaalt, waarom zou de verhuurder hiervoor moeten opdraaien?

Waar de verzekering zijn geld dan vandaan haalt, is hun probleem. De verzekering moet het geld halen bij de schuldige, en in 99% van de gevallen is dit de huurder als de verhuurder niet ter plaatse woont. De verzekering moet dus het geld halen bij de huurder, en dit aan de verhuurder vergoeden ingeval.

Door 'afstand van verhaal' door verhuurder, is deze altijd aansprakelijk. Een SCHANDE !!


Juist, en dit is dus de schande die ik wil aankaarten, en de wereld wil uitdrijven.

De huurder moet dus geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen in het gehuurde pand. Wat er ook moge gebeuren in de toekomst, de huurder zal er altijd knusjes bijzitten.
.
Als de huurder geen verzekering afgesloten heeft en insolvabel is dan is het probleem wel weer bij de verhuurder. Of is er een soort verzekeringssysteem?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 22:28   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als de huurder geen verzekering afsluit, dan is dat het probleem van de huurder, NIET de verhuurder.
Ook hier is er een verwrongen redenering mijn inziens.
Als de huurder geen verzekering betaalt, waarom zou de verhuurder hiervoor moeten opdraaien?
In het geval van een huurder die persoonlijk failliet is of in een collectieve schuldbemiddelingsprocedure zit ben je niet direct zeker van centen van schade door hem veroorzaakt. Tenzij je als eigenaar zelf verzekerd bent met de optie "afstand van verhaal" wat je verzekering duurder maakt.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 06:34   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Op de huurmarkt van woningen, bestaat de formule 'afstand van verhaal' door verhuurder.

Dit heeft verregaande consequenties voor een verhuurder=eigenaar, die hierdoor op voorhand de pineut zal zijn, samen met zijn gebouw.

Ik heb dit zojuist gehoord, en sta werkelijk te kijken hoe zoiets als 'afstand van verhaal' kan bestaan.
Meer nog...

Het is een schande dat men hierdoor als verhuurder verantwoordelijk wordt gesteld voor feiten en gebeurtenissen in de toekomst, die niemand kan voorzien. Bijkomend is het een schande dat een huurder van enige verantwoordelijkheid hierdoor wordt vrijgepleit, want wat er ook moge gebeuren, de verhuurder is aansprakelijk (kwaad opzet buiten rekening gehouden). Erger nog: aangezien kwaad opzet zeer moeilijk te bewijzen is, kan elke huurder hierdoor zijn verhuurder "onder druk" zetten, of anders hetgeen gezegd: kwaad opzet wordt hierdoor in de hand gewerkt, met gegarandeerde vrijspraak voor de huurder.

Men is onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen. Met de formule 'afstand van verhaal', is men ten allen tijde schuldig als verhuurder, ook al kan men het tegendeel bewijzen. De formule 'afstand van verhaal' druist dus in tegen de (grond)wet, ook al is dit van het strafwetboek.

De formule 'afstand van verhaal' is een schande, en zou bij wet moeten worden verboden, op straffe van zeer zware geldboetes.

Het is te zot voor woorden, dat een verhuurder die niets heeft te zien met een voorval, alle kosten dient te dragen die zijn veroorzaakt door een ander, ook al kan de verhuurder zijn onschuld bewijzen (foto, verklaring en/of "ik was er niet"), o.w.v. een handtekening verhuurder.

Nogmaals: dit is een schande, waarbij ik zelfs de wettelijkheid in twijfel trek.

-> Wat kan de verhuurder doen?
Weet hierbij dat de huurder dus morgen een nieuw "accident" kan veroorzaken.


- - -


Noot aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.
Ik verhuur.
Ik heb een verzekering met afstand van verhaal.
Ik ben zeker dat het goed verzekerd is.
Huurder met enkel z'n eigen inboedel verzekeren.

Voor beiden een win-win situatie!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 06:36   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als de huurder geen verzekering afsluit, dan is dat het probleem van de huurder, NIET de verhuurder.
Ook hier is er een verwrongen redenering mijn inziens.
Als de huurder geen verzekering betaalt, waarom zou de verhuurder hiervoor moeten opdraaien?

Waar de verzekering zijn geld dan vandaan haalt, is hun probleem. De verzekering moet het geld halen bij de schuldige, en in 99% van de gevallen is dit de huurder als de verhuurder niet ter plaatse woont. De verzekering moet dus het geld halen bij de huurder, en dit aan de verhuurder vergoeden ingeval.

Door 'afstand van verhaal' door verhuurder, is deze altijd aansprakelijk. Een SCHANDE !!


Juist, en dit is dus de schande die ik wil aankaarten, en de wereld wil uitdrijven.

De huurder moet dus geen enkele verantwoordelijkheid op zich nemen in het gehuurde pand. Wat er ook moge gebeuren in de toekomst, de huurder zal er altijd knusjes bijzitten.
.
De verzekering van de eigenaar betaald uit.
Wat is nu juist uw probleem?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 06:37   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als de huurder geen verzekering afgesloten heeft en insolvabel is dan is het probleem wel weer bij de verhuurder. Of is er een soort verzekeringssysteem?
Is er niet.
Daarom koos ik voor deze formule.
De verzekering betaald uit en gaat niet zoeken achter een eventuele derde die schuld zou hebben aan de schade.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 06:39   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In het geval van een huurder die persoonlijk failliet is of in een collectieve schuldbemiddelingsprocedure zit ben je niet direct zeker van centen van schade door hem veroorzaakt. Tenzij je als eigenaar zelf verzekerd bent met de optie "afstand van verhaal" wat je verzekering duurder maakt.
Dat is geen 10% extra.
Geld kan je bij je huurder bijtellen omdat hij geen Brandverzekering moet afsluiten. Enkel voor z'n inboedel moet hij zelf instaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 10:19   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Op de huurmarkt van woningen, bestaat de formule 'afstand van verhaal' door verhuurder.

Dit heeft verregaande consequenties voor een verhuurder=eigenaar, die hierdoor op voorhand de pineut zal zijn, samen met zijn gebouw.

Ik heb dit zojuist gehoord, en sta werkelijk te kijken hoe zoiets als 'afstand van verhaal' kan bestaan.
Meer nog...

Het is een schande dat men hierdoor als verhuurder verantwoordelijk wordt gesteld voor feiten en gebeurtenissen in de toekomst, die niemand kan voorzien. Bijkomend is het een schande dat een huurder van enige verantwoordelijkheid hierdoor wordt vrijgepleit, want wat er ook moge gebeuren, de verhuurder is aansprakelijk (kwaad opzet buiten rekening gehouden). Erger nog: aangezien kwaad opzet zeer moeilijk te bewijzen is, kan elke huurder hierdoor zijn verhuurder "onder druk" zetten, of anders hetgeen gezegd: kwaad opzet wordt hierdoor in de hand gewerkt, met gegarandeerde vrijspraak voor de huurder.

Men is onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen. Met de formule 'afstand van verhaal', is men ten allen tijde schuldig als verhuurder, ook al kan men het tegendeel bewijzen. De formule 'afstand van verhaal' druist dus in tegen de (grond)wet, ook al is dit van het strafwetboek.

De formule 'afstand van verhaal' is een schande, en zou bij wet moeten worden verboden, op straffe van zeer zware geldboetes.

Het is te zot voor woorden, dat een verhuurder die niets heeft te zien met een voorval, alle kosten dient te dragen die zijn veroorzaakt door een ander, ook al kan de verhuurder zijn onschuld bewijzen (foto, verklaring en/of "ik was er niet"), o.w.v. een handtekening verhuurder.

Nogmaals: dit is een schande, waarbij ik zelfs de wettelijkheid in twijfel trek.

-> Wat kan de verhuurder doen?
Weet hierbij dat de huurder dus morgen een nieuw "accident" kan veroorzaken.


- - -


Noot aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.

Als je er niets van kent, probeer er dan ook niets over te zeggen.

Het vermoeden van onschuld geldt in het strafrecht. In het burgerlijk recht kan men perfect contractueel bepalen dat iemand voor x of y aansprakelijk is, zonder dat er sprake hoeft te zijn van schuld.

Geen idee waarom u aansprakelijkheid gelijkschakelt aan schuld, want er is geen enkele reden om dat te doen.

Kan u me ook even toelichten over welk grondwetsartikel u het heeft?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2019 om 10:19.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 11:29   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je er niets van kent, probeer er dan ook niets over te zeggen.

Het vermoeden van onschuld geldt in het strafrecht. In het burgerlijk recht kan men perfect contractueel bepalen dat iemand voor x of y aansprakelijk is, zonder dat er sprake hoeft te zijn van schuld.

Geen idee waarom u aansprakelijkheid gelijkschakelt aan schuld, want er is geen enkele reden om dat te doen.

Kan u me ook even toelichten over welk grondwetsartikel u het heeft?
Goede vraag.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:19   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De verzekering van de eigenaar betaald uit.
Wat is nu juist uw probleem?
Zijn probleem is dat hij probeert te praten over iets dat hij niet begrijpt en daar dan foute conclusies over trekt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 15:24   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Afstand van verhaal in huurcontract.

Tekst & uitleg en soms verschil van mening.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 18:37   #14
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je er niets van kent, probeer er dan ook niets over te zeggen.
Ja inderdaad, ik mag er misschien onvoldoende van kennen, want ik ben nu eenmaal geen verzekeringsagent.
Ik sta open voor uw expertise - en ook uw geld?

-> Feit blijft: waarom zou een verhuurder moeten opdraaien voor de schade aangericht door een huurder/ander?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De verzekering van de eigenaar betaald uit.
Wat is nu juist uw probleem?
En wie betaalt de verzekering? Juist, de verhuurder zijn premie zal stijgen als gevolg van een fout gemaakt door een huurder/ander.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Geen idee waarom u aansprakelijkheid gelijkschakelt aan schuld, want er is geen enkele reden om dat te doen.
Enige consequent gedrag is bevorderlijk. Ook voor de wetgeving.
Als men onschuldig is tot het tegendeel wordt bewezen, waarom is men op voorhand schuldig via 'afstand van verhaal' door verhuurder, ook al kan men zijn onschuld bewijzen aks verhuurder?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Enkel voor z'n inboedel moet hij zelf instaan.
En dat is het juist: de huurder is enkel verantwoordelijk voor de schade aan zijn eigen goederen.
Schade die hij door een foute manipulatie veroorzaakt aan buren en/of aan het gebouw, is niet ten zijne laste. Waarom moet de verhuurder opdraaien voor een fout gemaakt door een ander?

Als het voor jullie zo logisch is dat men opdraait voor de fouten gemaakt door een huurder/ander, nodig ik jullie graag uit om me een privaat bericht te sturen. Ziet u, ik heb namelijk ook nog een aantal "fouten" die ik moet regelen, waarbij jullie geen graten zien om deze over te nemen. Nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daarom koos ik voor deze formule.
De verzekering betaald uit en gaat niet zoeken achter een eventuele derde die schuld zou hebben aan de schade.
En u vindt het dus normaal dat uw premie stijgt als gevolg van een fout door een huurder/ander?
U heeft misschien geld te veel? Zo ja: kan u me het geven?



Ik zal het misschien ook anders stellen.
Waarom bestaat er zoiets als 'afstand van verhaal' door verhuurder?
Welke verhuurder zou het dus immers positief vinden om op te draaien voor de schade veroorzaakt door een huurder/ander?
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 8 augustus 2019 om 18:56.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 09:31   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ja inderdaad, ik mag er misschien onvoldoende van kennen, want ik ben nu eenmaal geen verzekeringsagent.
Ik sta open voor uw expertise - en ook uw geld?

-> Feit blijft: waarom zou een verhuurder moeten opdraaien voor de schade aangericht door een huurder/ander?

Het gaat niet om "moeten" he, het gaat om een keuze. Een overeenkomst tussen huurder en verhuurder.



Citaat:
Ik zal het misschien ook anders stellen.
Waarom bestaat er zoiets als 'afstand van verhaal' door verhuurder?
Welke verhuurder zou het dus immers positief vinden om op te draaien voor de schade veroorzaakt door een huurder/ander?
.
Omdat de verhuurder niet altijd de zekerheid heeft dat de huurder voldoende is gedekt. De kleine kost van de verzekering weegt hij af tegen het risico dat zijn huis afbrandt en er geen enkele verzekering is afgesloten.

Indien de brand de schuld van de huurder is, heeft de verhuurder in principe wel het recht om de kosten bij de huurder te gaan verhalen maar als die huurder te weinig geld heeft, is men daar in de praktijk niets mee.

Een kei kan je niet stropen.

Andere reden: om lange discussies (incl. rechtszaken) over verantwoordelijkheid te vermijden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 09:32   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard



ge gaat als verhuurder toch niet het risico lopen dat die huurder zijn verzekering niet in orde is zeker ?!?
toch niet voor die enkele tientallen euro die zo'n verzekering kost ...

wat een zeverdraad.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 09:35   #17
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht


Enige consequent gedrag is bevorderlijk. Ook voor de wetgeving.
Als men onschuldig is tot het tegendeel wordt bewezen, waarom is men op voorhand schuldig via 'afstand van verhaal' door verhuurder, ook al kan men zijn onschuld bewijzen aks verhuurder?

.
Men is niet schuldig, men is financieel verantwoordelijk. Twee totaal verschillende dingen.

Er zijn tal van zulke voorbeelden in het recht:
- ouders voor schade die hun kinderen veroorzaken: zelfs al is er geen enkele fout in de opvoeding van de kinderen of in het toezicht (geen enkele fout van de ouders dus), toch zullen ouders financieel moeten opdraaien voor de schade die hun kinderen veroorzaken. Ze zijn verantwoordelijk zonder schuldig te zijn.

- Aansprakelijkheid werkgever voor schade die de werknemer veroorzaakt: het basisprincipe is dat de werknemer niet aansprakelijk is voor de schade die hij veroorzaakt bij het uitoefenen van zijn job (artikel 18 Wet Arbeidsovereenkomsten). Enkel bij opzet, bij zware fout of bij herhaaldelijke lichte fout, is het mogelijk de werknemer aan te spreken.

Bij een lichte fout van de werknemer is het dus de werkgever die verantwoordelijk is (ook al treft de werkgever geen enkele schuld!) en de werkgever kan dit onmogelijk terugeisen van de werknemer.


Er zijn tal van zulke voorbeelden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 augustus 2019 om 09:36.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 10:45   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ja inderdaad, ik mag er misschien onvoldoende van kennen, want ik ben nu eenmaal geen verzekeringsagent.
Ik sta open voor uw expertise - en ook uw geld?

-> Feit blijft: waarom zou een verhuurder moeten opdraaien voor de schade aangericht door een huurder/ander?


En wie betaalt de verzekering? Juist, de verhuurder zijn premie zal stijgen als gevolg van een fout gemaakt door een huurder/ander.


Enige consequent gedrag is bevorderlijk. Ook voor de wetgeving.
Als men onschuldig is tot het tegendeel wordt bewezen, waarom is men op voorhand schuldig via 'afstand van verhaal' door verhuurder, ook al kan men zijn onschuld bewijzen aks verhuurder?


En dat is het juist: de huurder is enkel verantwoordelijk voor de schade aan zijn eigen goederen.
Schade die hij door een foute manipulatie veroorzaakt aan buren en/of aan het gebouw, is niet ten zijne laste. Waarom moet de verhuurder opdraaien voor een fout gemaakt door een ander?

Als het voor jullie zo logisch is dat men opdraait voor de fouten gemaakt door een huurder/ander, nodig ik jullie graag uit om me een privaat bericht te sturen. Ziet u, ik heb namelijk ook nog een aantal "fouten" die ik moet regelen, waarbij jullie geen graten zien om deze over te nemen. Nietwaar?


En u vindt het dus normaal dat uw premie stijgt als gevolg van een fout door een huurder/ander?
U heeft misschien geld te veel? Zo ja: kan u me het geven?



Ik zal het misschien ook anders stellen.
Waarom bestaat er zoiets als 'afstand van verhaal' door verhuurder?
Welke verhuurder zou het dus immers positief vinden om op te draaien voor de schade veroorzaakt door een huurder/ander?
.
  1. Ik heb geen geld te veel
  2. Mijn huurders betalen een gedeelte van de verzekeringspremie in het huurgeld, staat uitdrukkelijk zo in het contract.
  3. Ik heb geen geld te veel
  4. Ik draai niet op voor eventuele schade veroorzaakt door de huurders. Het is de verzekering die hiervoor opdraait.
  5. Ik heb geen geld te veel
  6. Dat u geen verstand heeft van verzekeringen, daar kunt u niets aan doen. Maar dat u zo'n onzin uitkraamt, niet gehinderd door enige kennis van zaken, daarvoor bent u zelf verantwoordelijk.
  7. Ik heb geen geld te veel
  8. U weet duidelijk niet wat afstand van verhaal juist wilt zeggen.
  9. Ik heb geen geld te veel
  10. Ik ben nu wel zeker dat, moest er iets voorvallen, de schade gedekt is.
  11. Ik heb geen geld te veel
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 13:52   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik ben blij dat ik in mijn eigen woning woon
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 14:35   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik ben blij dat ik in mijn eigen woning woon
Wat dit in discussie met deze discussie te maken heeft, blijft me een raadsel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be