Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2012, 11:57   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard bierverkoop stort in

Volgens AB Inbev daalde de bierverkoop in ons land met meer dan 10% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar.

http://trends.knack.be/economie/nieu...69.htm#reviews

Volgens de producent is dit te wijten aan het extreem ongunstige weer...


Het is misschien een voorgevoel, maar ik denk dat we toch naar andere oorzaken moeten zoeken :

- het rookverbod heeft ervoor gezorgd dat de ambiance in sommige cafés verdwenen is, dus ook het drankverbruik.
- het toenemend aantal alcoholcontroles
- de groeiende onveiligheid van het uitgaan. De steden worden 's nachts steeds onveiliger, waardoor jongeren ofwel uit zichzelf ofwel uit bezorgdheid van hun ouders rapper huiswaarts keren.
- het dalende aantal blanken

Van minder doorslaggevende aard zijn denk ik de prijsstijgingen. Het bier is wel duur maar nog steeds betaalbaar voor jan modaal.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:00   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En AB Inbev is veel van zijn pluimen aan't verliezen, mensen stappen al wel eens over naar een niet Inbev biertje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:07   #3
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

bier (en alcohol in't algremeen) zou wel duurder mogen. even duur als tabak, evenveel accijnzen. brengt weer extra geld in het laatje voor de staat.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2012 om 12:07.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:13   #4
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En AB Inbev is veel van zijn pluimen aan't verliezen, mensen stappen al wel eens over naar een niet Inbev biertje.
Ook juist. Ik denk dat men daar veelal niet bewust voor kiest, maar de verhouding prijs/kwaliteit is bij InBev een beetje zoek.

Uiteindelijk betaalt men voor een goed bier nauwelijks meer dan voor een pint (1,5a 2 euro). Aan dat goede bier drinkt men wel 2 keer langer ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:18   #5
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
bier (en alcohol in't algremeen) zou wel duurder mogen. even duur als tabak, evenveel accijnzen. brengt weer extra geld in het laatje voor de staat.
En frisdranken, die zijn ook ongezond.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:24   #6
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En frisdranken, die zijn ook ongezond.
het gaat niet over ongezond. alcohol is een drug, een gevaar, veroorzaakt doden, kanker, etc.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:25   #7
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Bier is te duur. Net zoals een pak friet. Betaal jij echt 6 euro voor een hamburger ?
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:55   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Alcohol zou voor de elite moeten zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 12:58   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
bier (en alcohol in't algremeen) zou wel duurder mogen. even duur als tabak, evenveel accijnzen. brengt weer extra geld in het laatje voor de staat.
Neen, want de grens "als het nog duurder wordt dan stop ik" is meer dan bereikt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:01   #10
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Volgens AB Inbev daalde de bierverkoop in ons land met meer dan 10% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar.

http://trends.knack.be/economie/nieu...69.htm#reviews

Volgens de producent is dit te wijten aan het extreem ongunstige weer...


Het is misschien een voorgevoel, maar ik denk dat we toch naar andere oorzaken moeten zoeken :

- het rookverbod heeft ervoor gezorgd dat de ambiance in sommige cafés verdwenen is, dus ook het drankverbruik.
- het toenemend aantal alcoholcontroles
- de groeiende onveiligheid van het uitgaan. De steden worden 's nachts steeds onveiliger, waardoor jongeren ofwel uit zichzelf ofwel uit bezorgdheid van hun ouders rapper huiswaarts keren.
- het dalende aantal blanken

Van minder doorslaggevende aard zijn denk ik de prijsstijgingen. Het bier is wel duur maar nog steeds betaalbaar voor jan modaal.
Ik zou de prijsstijgingen niet onderschatten.
Bovendien is AB Inbev een gigant zonder eigen karakter en dat smaak je in de bieren. De trend is, niet alleen in het bier trouwens, meer kwaliteit en minder kwantiteit en in dat plaatje past het slootwater dat men Stella of Jupiler noemt niet.

Interessant zou het zijn te vergelijken met de concurrentie, liefst nog kleinere brouwerijen die hun prijzen niet verhoogden...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:10   #11
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het gaat niet over ongezond. alcohol is een drug, een gevaar, veroorzaakt doden, kanker, etc.
Bier/alchohol veroorzaakt kanker? bron?

Akkoord, alchohol is drugs, als u en de uwen daar niet mee om kan gaan zonder gevaar en doden te veroorzaken moet u het probleem zoeken bij u en de uwen en niet bij mij en mijn vrijheid.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 14:36   #12
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Bier/alchohol veroorzaakt kanker? bron?
http://www.dehoop.org/16799/wat-zijn...lmisbruik.html
Citaat:
Lange termijn gevolgen

Leververvetting
Een vette lever is één van de meest kenmerkende verschijnselen van overmatig alcoholgebruik. Door het regelmatige drinken heeft de lever te weinig tijd om andere stoffen af te breken. Hierdoor wordt vet opgeslagen in plaats van afgebroken. De lever wordt geel en groot, soms wel drie keer het normale gewicht. Genezing is mogelijk als er langere tijd geen alcohol wordt gedronken

Leverontsteking (alcoholhepatitis)
Ontsteking van de lever kan plotseling optreden na toediening van extreem grote hoeveelheden alcohol. Maar de ontsteking kan ook ontstaan zonder verandering in het drinkpatroon. Patiënten die hieraan lijden zijn ernstig ziek. Klassieke kenmerken zijn: koorts, ontbrekende eetlust (anorexia) en hevige buikpijn door zwelling van de lever. Het is een ernstige aandoening die dodelijk kan zijn (tien tot dertig procent overlijdt). Als de patiënt overleeft en doorgaat met drinken, ontstaat er een chronische ontsteking. Meer dan éénderde van deze patiënten krijgt levercirrose.

Levercirrose
Alcoholisme is de grootste oorzaak van levercirrose in de westerse wereld. Het ontstaat bij vijftien procent van de alcoholisten. De werkende levercellen worden vernietigd en bindweefsel neemt de plaats in van de afgestorven cellen. De lever verliest zijn functionaliteit. Dit is zeer ernstig. Levercirrose is levensbedreigend, meestal niet te genezen en levert veel klachten op. De ziekte kan echter jarenlang bestaan zonder dat er klachten optreden.

Maagslijmvliesontsteking (gastritis)
Omdat alcohol een bijtende en toxische stof is, kan het drinken van veel alcohol het slijmvlies zodanig irriteren dat het ontstoken raakt. De volgende klachten kunnen ontstaan: brandend maagzuur, braken, buikpijn en maagbloedingen.

Alvleesklierontsteking (pancreatitis)
Alvleesklierontsteking is vaak het gevolg van alcoholisme, maar kan ook te maken hebben met andere factoren. Het zorgt voor een hevige pijn, meestal in de bovenbuik of rug. Daarnaast kan het leiden tot gewichtsverlies.

Hersenenschade
Omdat alcohol direct op de hersenen inwerkt, is de kans op schade aan de hersenen bij chronisch gebruik zeer groot. Onderzoeken wijzen uit dat veel sociale drinkers kleinere (gekrompen) hersenen hebben dan niet-drinkers. Gevolgen hiervan kunnen zijn: geheugenverlies, verminderde concentratie en meer moeite om aan nieuwe situaties te wennen. Een risicogroep wordt bijvoorbeeld gevormd door jongeren die ieder weekend overmatig drinken (binge drinken).

Wernicke-Korsakov Syndroom
Dit syndroom is de meest extreme vorm van hersenbeschadiging als gevolg van alcohol en lijkt veel op dementie. Overmatig alcoholgebruik heeft de hersenen dusdanig aangetast dat normaal functioneren niet meer mogelijk is. De volgende afwijkingen kunnen optreden: gedesoriënteerd en in de war zijn, familie en vrienden worden niet meer herkend, angst- en paniekaanvallen en depressie.

Kanker
Alcohol is naast nicotine de tweede specifieke oorzaak van kanker. Geschat wordt dat van alle kankersterfte tien procent aan alcohol valt toe te schrijven. Er is een verhoogde kans op orale kankers zoals mondholte-, neusholte- en keelholtekanker. Daarnaast is er ook een verhoogde kans op maag-, alvleesklier- , (slok)darm en leverkanker.
Bij vrouwen is er een verband te zien tussen alcohol en borstkanker. De kans op borstkanker wordt groter, naarmate er meer alcohol wordt gedronken.

Hart- en vaatziekten
Grote hoeveelheden alcohol zijn slecht voor hart en bloedvaten. Overmatig alcoholgebruik leidt tot een hoge bloeddruk, een vernauwing van de bloedvaten, hartritmestoornissen, hartspierzwakte en hersenbloedingen. Sommige onderzoeken wijzen uit dat matig alcoholgebruik een beschermend effect zou hebben op hart- en vaatziekten. Dit beschermende effect verdwijnt echter geheel bij een hogere consumptie. De veilige grens voor consumptie is niet te geven. Gezien de andere risico's van alcohol is het daarom veiliger om niet te drinken.

Delirium
Een delirium (vergiftiging met alcohol) kan voorkomen bij het drinken van enorme hoeveelheden alcohol of kan optreden bij plotselinge onthouding van chronisch overmatig alcoholgebruik. De volgende kenmerken kunnen optreden: bewustzijnsverlies, een verminderd besef van de omgeving, desoriëntatie en niet meer kunnen spreken. De stoornis ontwikkelt zich in korte tijd (meestal uren tot dagen). Het kan dodelijk zijn.

Psychische gevolgen
Uit grootschalig Amerikaans en Nederlands bevolkingsonderzoek blijkt dat personen met een alcoholprobleem bijna twee keer zo vaak een psychiatrische stoornis hebben. Veertig procent van alle alcoholisten voldoet aan de criteria voor één of meer persoonlijkheids-stoornissen. Omgekeerd blijkt bij de groep met een chronische psychiatrische stoornis er in bijna een derde van de gevallen sprake te zijn van alcoholafhankelijkheid.


Depressie
Mensen die overmatig drank gebruiken zijn veel vaker depressief (een duidelijk verminderde belangstelling/plezier in activiteiten en/of een verhoogde prikkelbare stemming). Ook mensen die in het verleden afhankelijk zijn geweest van alcohol, blijken een vier maal zo grote kans te hebben op depressie in vergelijking met mensen zonder een dergelijk verleden. Behalve als gevolg, kan depressie ook een oorzaak zijn voor overmatig alcoholgebruik.

Angsten
Angsten zoals angst- en paniekaanvallen, dwanggedachten of dwanghandelingen, sociale fobie en paniekstoornissen blijken vaker voor te komen bij mensen die overmatig alcohol drinken. Ook als ze stoppen met alcoholgebruik. Angst(stoornissen) kunnen zowel een gevolg zijn van als een oorzaak voor overmatig drankgebruik.

"Na de alcoholvergiftiging kreeg ik voor het eerst ook last van paniekstoornissen. Ik kreeg hier met name last van als ik nuchter was. Ik werd dan ontzettend onrustig, soms lag ik hele nachten wakker, ik begon te trillen en kreeg hyperventilatie. Hierdoor begon ik juist weer te drinken. Nu weet ik dat ik hier doorheen moet zonder alcohol."
Peter, ex-probleemdrinker


Eenzaamheid
Door de problemen die zich op allerlei terreinen voordoen, kan er een gevoel van diepe eenzaamheid en vervreemding ontstaan. Hierdoor kan nog sneller naar de fles gegrepen worden, waardoor weer meer problemen en meer eenzaamheid ontstaan. En zo is de cirkel rond.

Maatschappelijke gevolgen
Problematische drinkers beïnvloeden niet alleen hun eigen leven en gezondheid. De maatschappelijke gevolgen van onverantwoord alcoholgebruik zijn enorm, onder andere verminderde verkeersveiligheid, agressie, misdrijven (im)materiële schade voor het bedrijfsleven en kosten voor de gezondheidszorg. In totaal kost alcoholmisbruik de maatschappij jaarlijks zo'n 2,6 miljard euro.


Verkeer
Alcoholgebruik heeft een sterke en direct aanwijsbare relatie met ongelukken. Jaarlijks vallen er als gevolg van het rijden onder invloed zo'n 250 doden en 3.500 ernstig gewonden. Onder hen bevinden zich relatief veel jonge mannen, tussen de achttien en 24 jaar. Eén of twee drankjes in het verkeer kan de kans op een ongeluk al vergroten.


Agressie en misdrijven
De politie besteedt 22 procent van haar tijd aan alcoholzaken (in het weekend zelfs zeventig procent). Daarnaast is bij meer dan een kwart van de slachtoffers agressie in het spel bij de daders. Onder jongeren blijkt zelfs bij meer dan zeventig procent van de gevallen van agressief gedrag alcohol in het spel te zijn.

Bedrijfsleven
Probleemdrinkers brengen het bedrijf waar zij werkzaam zijn zowel materiële schade als immateriële schade toe. Deze schade is het gevolg van een verhoogd ziekteverzuim, verminderde productiviteit, verminderde productkwaliteit en bedrijfsongevallen, een slechte invloed op de werksfeer door bijvoorbeeld agressief en opstandig gedrag en uiteindelijk een vermindering van de concurrentiepositie. De kosten kunnen jaarlijks oplopen tot zo'n 250 miljoen euro.

Werkloosheid en arbeidsongeschiktheid
Alcoholproblematiek kan leiden tot werkeloosheid en arbeidsongeschiktheid. De kosten door productiviteitsverlies en het verstrekken van uitkeringen bedragen ruim 1,3 miljard euro.

Sterfte
Onder alcoholisten ligt het sterftecijfer veel hoger dan onder matige of niet-drinkers. Volgens de World Health Organisation (WHO) is bij Europese mannen tussen de vijftien en 29 jaar één op de vier doden gerelateerd aan alcohol.

Gezondheidszorg
Meer dan eenderde van de kosten die de verslavingszorg maakt komt voor rekening van alcoholhulpverlening. Daarnaast veroorzaakt overmatig alcoholgebruik ziekten als levercirrose, kanker, maagbloedingen. De totale kosten aan de gezondheidszorg kunnen oplopen tot 185 miljoen euro.

Overig
Zwangerschapcomplicaties
Alcohol drinken tijdens de zwangerschap kan onverantwoorde risico's meebrengen voor het ongeboren kind. Via de bloedbaan bereikt alcohol ongehinderd de placenta en daarmee de baby. Vroegtijdige geboorte, verstandelijke tekorten en lichamelijke afwijkingen komen veel meer voor bij kinderen van alcoholverslaafde moeders dan bij ‘normale' moeders. Ook is er een verhoogde kans op spontane abortus. Zelfs matig drinken van alcohol tijdens de zwangerschap kan de groei van het kind al negatief beïnvloeden. Daarnaast verhoogt drinken tijdens de zwangerschap de kans dat het kind later problemen krijgt met alcohol.
Foetal Alcohol Syndroom (FAS)
Naar schatting worden elk jaar zo'n 350 baby's met het Foetaal Alcoholsyndroom of een mildere variant geboren doordat de moeder tijdens de zwangerschap overmatig alcohol drinkt (meer dan zes glazen alcohol per dag). Kinderen die geboren worden met FAS kunnen de volgende afwijkingen vertonen:

Afwijkingen aan het centrale zenuwstelsels;
Slechte motorische coördinatie;
Hyperactiviteit in kinderjaren;
Leerachterstand
Groeiachterstand (begint al tijdens de zwangerschap);
Karakteristieke gelaatsafwijkingen, zoals verkorte ooglidspleten, dunnere bovenlippen, een platte neus, lage haargrens.

.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Akkoord, alchohol is drugs, als u en de uwen daar niet mee om kan gaan zonder gevaar en doden te veroorzaken moet u het probleem zoeken bij u en de uwen en niet bij mij en mijn vrijheid.
idem bij tabak
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2012 om 14:39.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:00   #13
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Kaiser, Karlsquell en Carapils is steeds meer de norm bij vele jongeren. Logisch ook. AB InBev-troep kost gemiddeld tot drie keer zoveel voor dezelfde hoeveelheden en zo significant is het smaakverschil nu ook weer niet.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:01   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.002
Standaard

Ik sterf nog liever van de dorst, dan iets te drinken dat van Inbev en zijn bestuurders komt.

(ik heb natuurlijk wel goed praten: er is overschot van keuze .., maar toch meen ik het, want als het niet anders kan, nog liever een coca ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:02   #15
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het gaat niet over ongezond. alcohol is een drug, een gevaar, veroorzaakt doden, kanker, etc.
Suiker is ook een drug.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:07   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik sterf nog liever van de dorst, dan iets te drinken dat van Inbev en zijn bestuurders komt.

(ik heb natuurlijk wel goed praten: er is overschot van keuze .., maar toch meen ik het, want als het niet anders kan, nog liever een coca ...)

.
2

Ge ziet schoofzak, we komen overeen.

Ik prefereer Carlsberg trouwens.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:09   #17
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Suiker is ook een drug.
hoeveel doden veroorzaakt 'suiker' per jaar? hoeveel kost de 'suiker-problemen' per jaar aan de staat?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2012 om 15:10.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:14   #18
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
hoeveel doden veroorzaakt 'suiker' per jaar? hoeveel kost de 'suiker-problemen' per jaar aan de staat?
Citaat:
En suiker zet aan tot overconsumptie. De mens heeft vermoedelijk speciale suikerreceptoren in de hersenen zoals ook voor Glossary Link morfineMorfine: opiaat gemaakt van papaverplant, pijnstiller die vaak gebruikt wordt en die in hoge dosis de aanzet kan zijn voor een pijnloos sterven en andere verslavende middelen. Daardoor is verslaving aan suiker wel degelijk mogelijk. En zoals met veel verslavingen leidt gebruik tot een zekere mate van gewenning en daardoor verminderde gevoeligheid. En daardoor weer tot extra inname van suikerbevattend voedsel. En dus overconsumptie. En door een verkeerde balans tussen hoeveelheid geconsumeerd voedsel en de hoeveelheid verbruikte calorieën krijgen mensen overgewicht. Het allerbeste is eigenlijk om te kijken naar het totaal aantal calorieën.
diabetes iemand? Obesitas

http://www.tegenkanker.nl/kanker/voeding/suiker.html
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:15   #19
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

hoeveel doden veroorzaakt 'suiker' per jaar? hoeveel kost de 'suiker-problemen' per jaar aan de staat?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:17   #20
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
hoeveel doden veroorzaakt 'suiker' per jaar? hoeveel kost de 'suiker-problemen' per jaar aan de staat?
weet ge wat, google het eens.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be