Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent U bang?
Ja, maar dat was ik voor de aanslagen in Parijs ook al 3 5,36%
Ja, sinds de aanslagen in Parijs 2 3,57%
Neen 40 71,43%
Ongerust maar niet bang 11 19,64%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 04:08   #41
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als de 'amateurs' al voor zo'n miserie kunnen zorgen, kan ik alleen maar hopen dat de 'professionals' ruim op tijd uitgeschakeld worden.

Of zouden die laatsten niet bestaan?

We hebben in Europa tot nu toe zelden of nooit met zelfmoordaanslagen te maken gehad. Wacht maar tot ze daarmee beginnen. Wacht maar tot ze een auto volgeladen met explosieven op een maandagmorgen voor een schoolpoort tot ontploffing brengen. Mensen zijn nu 'bang' maar dan zal hun broek letterlijk vollopen van angst.
Hypochonder is offline  
Oud 18 januari 2015, 04:17   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We hebben in Europa tot nu toe zelden of nooit met zelfmoordaanslagen te maken gehad. Wacht maar tot ze daarmee beginnen. Wacht maar tot ze een auto volgeladen met explosieven op een maandagmorgen voor een schoolpoort tot ontploffing brengen. Mensen zijn nu 'bang' maar dan zal hun broek letterlijk vollopen van angst.
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 18 januari 2015, 04:18   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke"
Een foert pilleke zegt mijn arts daartegen
fred vanhove is offline  
Oud 18 januari 2015, 04:20   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?
Zo ver moet je niet terugvliegen.Naar de sixties of seventies zou ook al veel veranderen

Vergis je niet..ik begrijp je heel goed hoor.....kan me je frustratie levendig voorstellen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 januari 2015 om 04:23.
fred vanhove is offline  
Oud 18 januari 2015, 06:06   #45
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, ....
Dat kan, maar de vraag is wie jou dat predikaat gaat toekennen?

Sinds de verbanning van het voor oudere forummers welbekende clubje 'do-gooders' (en aanhang) zijn hier maar weinig 'linkse gutmenschen' meer actief.

Hoe dan ook, je wordt sowieso in een hokje geplaatst.

Voor een flink pak rechtse forummers ben ik als 'sos' automatisch en per definitie een moslimpamperaar, volgens de "Uh-Huhs en Sugars" (was) ben ik een onvervalste Vaams Belanger.

Zo zie je maar weer.

Pfft, je kunt nooit voor iedereen goed doen. Niks van aantrekken, dus.
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 januari 2015 om 06:11.
Esperanza is offline  
Oud 18 januari 2015, 06:22   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Of ik bang ben? Niet echt. Eerder argwanend.

Zowel naar de aanslagen toe als naar de groeiende macht van de politie- en veiligheidsdiensten.

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer we hier in de EU te maken krijgen met een Patriot Act?

Rechtvaardigt het één het ander? Waar ligt de grens?
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline  
Oud 18 januari 2015, 06:53   #47
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.
LOL, alsof er ooit een terrorist een aanslag zou plegen in zo'n ... ja vul de rest maar in. Ik woon niet op de parking dus zou alle reden moeten hebben om angst te hebben.

Ik daag die moslimidioten dan zelfs nog "lichtjes" uit. Vandaag op de openbare bibliotheek, waar ze anoniem kunnen surfen, nog zo'n mafmoslim gezien die op het internet zat (waarschijnlijk iets aan het bekokstoven). Hij had een plekje opgezocht aan een computer en het scherm zodanig gedraaid dat niemand kon zien wat hij bezig was. Ook had hij aan zijn linkerhand een dikke wollen handschoen en bedekte hij voorovergebogen heel zijn gezicht terwijl hij aan het surfen/typen was. Ik ging naar hem toe en zei doodleuk en wijzend naar een piepkleine camera: "daar kunnen ze u ook nog volgen." Een minuut later pakte hij zijn boeltje en verdween.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 januari 2015 om 07:04.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 januari 2015, 07:08   #48
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je daar nu nog niet anders over denkt, dan scheelt er wat...
Hier gebracht of hier geboren, speelt eigenlijk geen rol: hun leefwijze en cultuur, is niet te verzoenen met ons samenlevingsmodel.
In assimilatie of aanpassing geloof ik niet.
De beste oplossing is waarlijk dat elk samenlevingsmodel zich op een afgesloten territorium realiseert.
Goede afspraken, maken goede vrienden.
We leven zelfs gescheiden van onze vrienden en familie, waarom zouden we dan niet apart leven van mensen waar we niks willen mee te maken hebben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over "binnen laten" het gaat tevens over het oogluikend toestaan van radicalisering onder het mom van politieke correctheid. Nergens is Europa is de radicalisering van moslimjongeren zo hoog als in België. Denk je dat dat vanzelf is gekomen?
Dat er met onzen dalibor iets scheelt zal niemand verwonderen denk ik.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 januari 2015, 07:15   #49
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?
Beter naar de jaren 2300 dan zou er naar het schijnt geen oorlogen meer zijn omdat dan alles door kunstmatige computers geregeld word. De wereldbevolking, volgens sommigen die beweren in de tijd gereisd te hebben zou de wereldbevolking dan nog amper 500 miljoen zijn en godsdiensten verboden.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 januari 2015 om 07:16.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 januari 2015, 07:27   #50
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ze zullen u in slaap sussen met deze rustgevende analyse: het Westen is de oorzaak van het islamitische terrorisme. Islam is de religie van vrede!
Hebt ge dat in het begin van terzake van eergisteren niet gezien. Bij het begin van de uitzending over de gebeurtenissen in Verviers konden die rode smeerlappen van de VRT het toch weer zeker niet laten om aan een lokale jonge trutmoslima te vragen wat zij er van dacht ?

Die antwoordde doodleuk dat die terroristen geen moslims konden zijn, want islam is vrede zei dat kind.

Moest dat moslimjong nu gezegd hebben dat het door de islam kwam, had de VRT dat zeker geknipt en niet uitgezonden. Nee, maar als die moslima zegt dat islam vrede is, kunnen ze het wel uitzenden. Echte gangsters van desinformatie zijn ze daar bij die VRT. Ik walg ervan. Is het U verder ook opgevallen dat ze allemaal groen dragen ipv rood ?
DeProf_eet is offline  
Oud 18 januari 2015, 07:48   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Of ik bang ben? Niet echt. Eerder argwanend.

Zowel naar de aanslagen toe als naar de groeiende macht van de politie- en veiligheidsdiensten.

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer we hier in de EU te maken krijgen met een Patriot Act?

Rechtvaardigt het één het ander? Waar ligt de grens?
Wees blij dat we nu met een centrum rechtse regering zitten. Hadden we nog met vorige regering gezeten dan pas hadden we de overtreffende trap van hypocrisie leren kennen.
Hypochonder is offline  
Oud 18 januari 2015, 08:03   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
LOL, alsof er ooit een terrorist een aanslag zou plegen in zo'n ... ja vul de rest maar in. Ik woon niet op de parking dus zou alle reden moeten hebben om angst te hebben.

Ik daag die moslimidioten dan zelfs nog "lichtjes" uit. Vandaag op de openbare bibliotheek, waar ze anoniem kunnen surfen, nog zo'n mafmoslim gezien die op het internet zat (waarschijnlijk iets aan het bekokstoven). Hij had een plekje opgezocht aan een computer en het scherm zodanig gedraaid dat niemand kon zien wat hij bezig was. Ook had hij aan zijn linkerhand een dikke wollen handschoen en bedekte hij voorovergebogen heel zijn gezicht terwijl hij aan het surfen/typen was. Ik ging naar hem toe en zei doodleuk en wijzend naar een piepkleine camera: "daar kunnen ze u ook nog volgen." Een minuut later pakte hij zijn boeltje en verdween.
Hoe wist jij dat dat een moslim was ? Misschien was het wel een zweed die veel naar de zonnebank gaat ? Ik geloof je verhaaltje niet zo direct...en nog minder dat jij dat bent gaan zeggen aan die moslim en dat die braafjes is opgestapt.....Heb je dan de politie niet verwittigd want zoals jij het verteld met die handschoenen dat snel verdwijnen enz ...heb je blijkbaar een terrorist op heterdaad gesnapt en bijgevolg misschien wel een aanslag verijdeld
Trouwens je zegt :vandaag op de openbare bibliotheek....om 6 uur op een zondagmorgen ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 januari 2015 om 08:16.
fred vanhove is offline  
Oud 18 januari 2015, 08:26   #53
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dat kan, maar de vraag is wie jou dat predikaat gaat toekennen?

Sinds de verbanning van het voor oudere forummers welbekende clubje 'do-gooders' (en aanhang) zijn hier maar weinig 'linkse gutmenschen' meer actief.

Hoe dan ook, je wordt sowieso in een hokje geplaatst.

Voor een flink pak rechtse forummers ben ik als 'sos' automatisch en per definitie een moslimpamperaar, volgens de "Uh-Huhs en Sugars" (was) ben ik een onvervalste Vaams Belanger.

Zo zie je maar weer.

Pfft, je kunt nooit voor iedereen goed doen. Niks van aantrekken, dus.
En zou het daarom niet leuk zijn als er tussen ons mensen geen ideologieën of culturen meer zouden staan?
Waarom mensen met een mening altijd gelinkt worden aan een partij is mij vreemd, die partijen hebben ons toch genoeg bewezen dat ze niet de oplossing maar het probleem zijn.
Peche is offline  
Oud 18 januari 2015, 08:58   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En zou het daarom niet leuk zijn als er tussen ons mensen geen ideologieën of culturen meer zouden staan?
Daarvoor is het nodig dat mensen met (té) verschillende, onverzoenbare ideologieën en culturen, deze elk op hun eigen territorium kunnen uitleven en waarmaken.
Er is niets tegen het principe baas in eigen huis.
Zo kan elk zijn leven naar eigen wens inrichten, in samenwerking met anderen die dezelfde inzichten delen.
Als die inzichten zodanig botsen dat verschillende leefstijlen die eraan vasthangen mekaar doorkruisen, hinderen, en tegenwerken, dan dringt een scheiding zich op, net zoals in de private levenssfeer.


Citaat:
Waarom mensen met een mening altijd gelinkt worden aan een partij is mij vreemd, die partijen hebben ons toch genoeg bewezen dat ze niet de oplossing maar het probleem zijn.
Trek de analogie eens door naar religies...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 januari 2015, 09:40   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ja, ik ben bang. Ik vermijd de grote steden. Vandaag bijvoorbeeld 20km verderop gaan winkelen om het stadscentrum van Aalst te vermijden.
Ik ken er zelfs die naar kleine onooglijke gemeentes gaan, bijvoorbeeld aan de oevers van de Vesder, om hun winkelwaar te gaan inslaan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2015, 10:46   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat heb ik tot mijn grote teleurstelling, spijt en ergernis de voorbije dagen mogen ondervinden

Zelfs leerlingen die ik er tot voor kort nog van durfde te verdenken meer dan gemiddeld intelligent te zijn blijken niet(s) te (willen?) begrijpen, voor zover ze al bereid zijn ook eens een andere klok te horen dan deze die hun diverse goeroes van verschillend pluimage laten luiden.

En néén, ik heb het hier niet uitsluitend over 'moslim(a)s'.

Daar ik dan ook nog eens les geef in het 'enseignement secondaire général' begin ik het ergste te vrezen voor de "Fédération Wallonie-Bruxelles", en dan vooral voor het "Bruxelles" waar de autochtonen ondertussen een steeds kleiner wordende minderheid zijn.


Ik begin er héél ernstig over na te denken een andere job te zoeken omdat ik absoluut geen zin heb in een toestand van totale depressie domme dingen te gaan doen.

Deze namiddag ben ik bij de spoeddiensten van een ziekenhuis alhier hulp gaan zoeken.

Ik kreeg, naast de raad komende maandag een afspraak te regelen met een psycholoog, een "xanaxke"
Ik wens jou veel sterkte toe en bovenal een goede medische opvolging en veel steun vanuit jouw naaste omgeving.

Het belangrijkste blijft een goede fysieke en mentale gezondheid. Je mag gerust wat egoïstisch zijn in jouw carrière-keuze als je gezondheid meespeelt.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 januari 2015, 10:51   #57
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Neen, niet bang. De sossen gaan alles oplossen !
hurricane is offline  
Oud 18 januari 2015, 10:56   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Si tous les dégoutés s'en vont, il ne restera que les dégoutants", nietwaar.
Dat klopt. Als echter jouw gezondheid in gedrang komt begin je echter zelf deel uit te maken van het probleem. Dat is er niet langer sprake van louter gedegouteerd zijn; dan wordt je belemmerd in jouw eigen functioneren op professioneel en persoonlijk vlak.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 januari 2015, 10:58   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal op dit forum voortaan ongetwijfeld als 'islamofoob' bekend staan, en dat kan me niks schelen, maar ik geef er desalniettemin de voorkeur aan niet te 'wachten'.

Ook met het nazisme diende afgerekend te worden.

Beter ware geweest niet te wachten tot in het jaar 1933.

Waar blijft de "Teletijdmachine" waarmee ik naar het jaar 570 n.C. kan?
En wat met het jodendom ? Als hier mee afgerekend werd dan waren heden ten dagen geen misdaden tegen de mensheid in Palestina.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 januari 2015, 10:59   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Bang?

Er kunnen niet genoeg aanslagen gepleegd worden door het islamitisch crapuul. Dat is de enige manier om de islam en zijn volgelingen uit Europa te sjotten.
Skobelev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be