Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2020, 16:25   #261
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale gasten dat rekeningrijden in Belgie is toch belachelijk hoe dat verkocht wordt ?

je hebt een netwerk waar 30jaar geen poot wordt uitgestoken tenzij mensen boetes geven en dwingen om trager door de putten te rijden,
en dan ga je doodleuk zeggen tegen de mensen we gaan een slimme kilometerheffing invoeren die 100euro per dag gaat kosten aan de werkende mens die nu al de hoogste belasting van europa betaalt, onder de mom dat hij teveel vervuilt en dat het zijn schuld is dat zijn werkgever woont op een plaats die niet bereikbaar is met het openbaar vervoer?

Serieus ???

Als je 100miljardkilometer een taks van 10miljard wil heffen moet kilometerheffing gewoon 10cent per kilometer kosten, niet meer en niet minder

als je een plaats hebt zoals kennedytunnel die een bijkomende investering vraagt van 5miljard, kun je eenvoudig daar idd op die 20miljoen auto's een 25 euro taks vragen om de oosterweel te bouwen, waarom niet... je helpt bijdragen aan de oplossing...

maar toch niet zoals het verhaal door de groene verkocht wordt dat files en vervuiling allemaal via één taks moeten belast worden bovenop de LEZ taksen etc zonder een duidelijke informatie hoeveel het de gebruiker gaat kosten, of je nu beter of slechter af bent..

Het kan trouwens toch niet anders dat het systeem van concept duurder dan het huidige systeem is, door gans die bigbrother technologie die erachter zit. En gezien de groene zo lyrisch doen over dat systeem, ben ik nogal vrij zeker dat daar een groene MOL op het kabinet aan het werk was, die zorgt edat het systeem een zeik systeem gaat zijn die al die groene velorijders en openbaarvervoerridders de indruk gaat geven dat zij de verheven elite zijn die geen belastingen moeten betalen en alles gratis mogen blijven gebruiken terwijl die domme werkende belgen maar moeten zweten en boeten voor hun zondig ongroen kapitalistisch gedrag
Het is gewoon een basis principe. Tavek had gesteld dat het normaal is dat autorijden duur moet zijn omdat de maatschappelijke kosten ook zeer hoog zijn.

Voor mijn part is autorijden momenteel idd te goedkoop. Kijk eens naar de volgende site :https://www.duurzame-mobiliteit.be/n...s-regeert-tgif

Recreatieve verplaatsingen blijken zakelijke verplaatsingen van de troon te stoten. Dit kan toch alleen maar omdat de verplaatsing te goedkoop is.

De hamvraag is hoe we de kosten gaan verdelen tussen vaste kosten en flexibele kosten. Als de vaste kosten hoog zijn en de flexibele laag zal men niet veel rekening houden met de kost om zich te verplaatsen, maw, er zal geen verandering van het gedrag zijn.

Nieuwe wegen aanleggen lost ook niets op want dit veroorzaakt een aanzuigeffect en voor je het weet slibben die opnieuw dicht.

De vraag is dus indien we flexibele kosten niet moeten verhogen en de vaste kosten verlagen waarbij ik ondervind dat men eigenlijk tot nu toe het omgekeerde doet. Kijk naar de LEZ zones, het maakt niet uit hoeveel km je binnen een LEZ zone rijdt, de kost is per tijdseenheid, dus opnieuw een vaste belasting.

En de 2 vraag is dan, indien we variabele kosten willen verhogen, hoe we dit gaan doen? Men zou de brandstofprijs kunnen verhogen maar dan hebben we een risico van meer tanktoerisme te veroorzaken, wat het aantal gereden km nog zal opdrijven ipv te verminderen.

Ik ben benieuwd naar uw tegenvoorstel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 17:24   #262
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mijn pa wist me nog te vertellen dat ze in "zijnen tijd" samen naar het werk pendelden. Busjes ingelegd door de werkgever, maar ook collegas onder elkaar die elkaar ophaalden. Benzine en autos kostten geld.

Is zo goed als onbestaande de dag van vandaag. Iedereen zit zo goed als alleen in een file, massas lege ruimte in die wagens.

Nog iets wat hij mij vertelde: iedereen heeft nu een auto. Oudjes, vroeger, hadden geen auto, want niet meer nodig. Menig gepensioneerde heeft 2 wagens voor de deur staan, die ze gretig gebruiken, de dag van vandaag. Die mensen dragen ook bij aan de extra files.

En ja, de recreatieve verplaatsingen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:06   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn pa wist me nog te vertellen dat ze in "zijnen tijd" samen naar het werk pendelden. Busjes ingelegd door de werkgever, maar ook collegas onder elkaar die elkaar ophaalden. Benzine en autos kostten geld.

Is zo goed als onbestaande de dag van vandaag. Iedereen zit zo goed als alleen in een file, massas lege ruimte in die wagens.

Nog iets wat hij mij vertelde: iedereen heeft nu een auto. Oudjes, vroeger, hadden geen auto, want niet meer nodig. Menig gepensioneerde heeft 2 wagens voor de deur staan, die ze gretig gebruiken, de dag van vandaag. Die mensen dragen ook bij aan de extra files.

En ja, de recreatieve verplaatsingen.
Vooral al die salariswagens .

Dat moet er uit.
Mensen zullen dan weer samen rijden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:31   #264
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vooral al die salariswagens .

Dat moet er uit.
Mensen zullen dan weer samen rijden.
Is dat zo?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 18:58   #265
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vooral al die salariswagens .

Dat moet er uit.
Mensen zullen dan weer samen rijden.
Dat is makkelijk. Ik vermoed dat nergens in het buitenland zo'n systeem bestaat.
De formule, de geheime formule is: verlaag de lasten op arbeid, en schaf dan alle voordeelformules (salariswagen, maaltijdcheques, eco-cheques ..) af.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 19:03   #266
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Ik zie meer en meer carpool-parkings. En die staan goed vol.

Maar carpoolen is maar mogelijk door mensen die ongeveer dezelfde uurroosters hebben, op ongeveer dezelfde arbeidsplaats.

Thuiswerken, videoconferenties, ... zijn kleine truukjes.

Intelligent rekeningrijden is een zeer brede en algemene maatregel. Die zal ervoor zorgen dat men beter gaat nadenken over het nut van de verplaatsing en het tijdstip van de verplaatsing.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 08:14   #267
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is makkelijk. Ik vermoed dat nergens in het buitenland zo'n systeem bestaat.
De formule, de geheime formule is: verlaag de lasten op arbeid, en schaf dan alle voordeelformules (salariswagen, maaltijdcheques, eco-cheques ..) af.
Dat zou inderdaad veel veranderen.
Ik heb het systeem van die cheques ook nooit gesnapt.
Zeker de beperkingen, die opgelegd zijn, snap ik niet.

Je hebt 1000 euro en voor 100 euro maaltijdcheques.

Je kan bijgevolg 1100 euro uitgeven.
Met de maaltijdcheques enkel en alleen voor voeding (is beperking).
Maar al bij al kan je 1100 euro uitgeven.

Met ecocheques hetzelfde.


Het enige waar de beperking goed voor is, is dat het geld niet in het buitenland uitgegeven kan worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 20:18   #268
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

kzal het hier zetten. VW Dieselgate...

In Duitsland kunnen ~ 260.000 Duitse klagers in het totaal 830.000 € terugkrijgen naargelang wagen en ouderdom.
Van 1.350 tot 6.257 euro per wagen is sprake voor het waardeverlies te compenseren...

Peanuts voor Volkswagen (in USA alleen heeft het ca $ 30 miljard dollar gekost...)

Benieuwd wat andere Europese eigenaars (die geklaagd hebben voor de rechtbank) nog kunnen verwachten.

Citaat:
Volkswagen sluit alsnog akkoord met 260.000 Duitse klanten over milieuschandaal

YV 28 februari 2020 13u41 Bron: Belga

Volkswagen heeft een akkoord gesloten met consumentenorganisaties over een compensatie voor zijn Duitse klanten wegens het uitstootschandaal. Dat heeft de rechtbank in Braunschweig aangekondigd. Het gaat om 260.000 automobilisten, terwijl eerder sprake was van 400.000.
Onderhandelingen over een schikking leken eerder deze maand nog mislukt, maar Volkswagen zei bereid te zijn toch 830 miljoen euro uit te betalen aan de eigenaars van dieselwagens betrokken in het schandaal. Dat is ook het bedrag van de schikking die vrijdag is aangekondigd.

Gemiddeld zal de autobouwer circa 15 procent van de oorspronkelijke koopprijs uitbetalen, zo deelden de consumentenorganisaties mee. Circa 260.000 benadeelden zullen een aanbod krijgen voor een compensatie van 1.350 tot 6.257 euro, afhankelijk van het model en de leeftijd van de auto. De consumenten kunnen dan akkoord gaan, of individueel verder strijden voor een hogere compensatie.

Twee weken geleden riepen Test-Aankoop en andere Europese consumentenorganisaties Volkswagen op om niet alleen in Duitsland gekochte wagens te compenseren. “Zowel de Duitse als de andere consumenten hebben recht op een eerlijke vergoeding”, klonk het. Als enkel de Duitse VW-klanten geld zouden krijgen, zou dat “onaanvaardbaar” zijn.
Was groot op het Duits nieuws en ze lieten iemand horen met een VW-SUV die het gaat aanvaarden (beu nog langer te wachten), dat zal VW graag horen (of in scene gezet)

Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2020 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 20:32   #269
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Ondertussen zakt de dieselprijs.

Goed nieuws onder de zon.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2020, 20:30   #270
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is gewoon een basis principe. Tavek had gesteld dat het normaal is dat autorijden duur moet zijn omdat de maatschappelijke kosten ook zeer hoog zijn.

Voor mijn part is autorijden momenteel idd te goedkoop. Kijk eens naar de volgende site :https://www.duurzame-mobiliteit.be/n...s-regeert-tgif

Recreatieve verplaatsingen blijken zakelijke verplaatsingen van de troon te stoten. Dit kan toch alleen maar omdat de verplaatsing te goedkoop is.

De hamvraag is hoe we de kosten gaan verdelen tussen vaste kosten en flexibele kosten. Als de vaste kosten hoog zijn en de flexibele laag zal men niet veel rekening houden met de kost om zich te verplaatsen, maw, er zal geen verandering van het gedrag zijn.

Nieuwe wegen aanleggen lost ook niets op want dit veroorzaakt een aanzuigeffect en voor je het weet slibben die opnieuw dicht.

De vraag is dus indien we flexibele kosten niet moeten verhogen en de vaste kosten verlagen waarbij ik ondervind dat men eigenlijk tot nu toe het omgekeerde doet. Kijk naar de LEZ zones, het maakt niet uit hoeveel km je binnen een LEZ zone rijdt, de kost is per tijdseenheid, dus opnieuw een vaste belasting.

En de 2 vraag is dan, indien we variabele kosten willen verhogen, hoe we dit gaan doen? Men zou de brandstofprijs kunnen verhogen maar dan hebben we een risico van meer tanktoerisme te veroorzaken, wat het aantal gereden km nog zal opdrijven ipv te verminderen.

Ik ben benieuwd naar uw tegenvoorstel.
Ik ben niet tegen kilometerheffing van 10cent,

ik ben tegen een kilometerheffing die afgeschilderd wordt als slim, terwijl ze een platte ordinaire belastingverhoging is


Ik ben tegen bvb een fileheffing , omdat structurele files wijzen op een tekort aan wegstrook en wegdek capaciteit . Dus ordinaire filetaksen is simpelweg een belasting op het gebrek aan investering van overheid. Of de overheid wordt beloond voor zijn inefficientie..

Ik ben wel voor een fileheffing als dat bedrag INTEGRAAL gespendeerd wordt een infrastructuur.

Hé voor het vrachtverkeer was dat beloofd, en laat eens raden, er is een budgetruimte van 40% van dat bedrag gebruikt... Dus volgens mij houdt overheid keer op keer niet zijn woord;
ik ben tegen platte LEZ belastingsverhoging en verkapte autowegpest agenda verborgen in gans dat geheel zoals in Gent nu bezig is.

kijk met elektrische auto gaat de mobiliteit per kilometernog goedkoper worden, dus daar ben je al bezig met een platte belastingsverhoging;. en het kind met badwater weggooien, daar ben ik ook tegen

Een stadszone is de vervuling een grotere last, maar dat is dus niet meer dan 1000euro per auto per jaar voor vervuilende diesel. Een benzine is dat 500euro per auto per jaar. En een propere diesel is dat ook dat bedrag. Maar hé dan veronderstel je dat die auto als een taxi 20.000km rijdt in die stadszone. Dus dat is ook weer een 10cent/kilometer

Dus ik blijf bij mijn berekening dat een kilomterheffing nooit meer dan 10cent per kilometer moet bedragen zelfs voor de vuilste diesel inclusief afschaffen van alle inschrijvingstaksen, rijtaksen per jaar

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 maart 2020 om 20:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2020, 20:34   #271
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
De grootste vorm van autodelen met het werk wordt toch heel eenvoudig op een hoopje gegooid door de meeste mensen die gezellig de groene agende propageren

en nog geen enkele groene heb ik horen uitleggen hoe je een vertegenwoordiger of iemand die effectief de auto gebruikt voor zijn werk zijn probleem oplost. Altijd maar gezellig alles over dezelfde kam gooien en de indruk geven dat alle bedrijfswagens kadootjes zijn van het werk, en ondertussen die vooradelen allen aard gezllig en fiskaliteit errond gezellig vergeten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 18:06   #272
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De grootste vorm van autodelen met het werk wordt toch heel eenvoudig op een hoopje gegooid door de meeste mensen die gezellig de groene agende propageren

en nog geen enkele groene heb ik horen uitleggen hoe je een vertegenwoordiger of iemand die effectief de auto gebruikt voor zijn werk zijn probleem oplost. Altijd maar gezellig alles over dezelfde kam gooien en de indruk geven dat alle bedrijfswagens kadootjes zijn van het werk, en ondertussen die vooradelen allen aard gezllig en fiskaliteit errond gezellig vergeten
Ik heb nog geen enkele dieselboer horen uitleggen waarom zijn vervuilende bak nog altijd meer gesubsidieerd moet zijn dan een electrische wagen, zelfs toen (*2016-2019) de electrische wagen nog een premie kreeg tot 5000 €.

1 maart 2017, de taxshift moest nog beginnen.
Citaat:


Dieselwagens

In principe betaalt de gebruiker allerlei belastingen en heffingen om ook de marginale externe kosten te dekken. Alleen volstaan die bijdragen lang niet om dat volledig te doen, zo concludeert Transport & Mobility. Het gevolg is dat de maatschappij en de overheid het leeuwendeel van die marginale externe kosten voor hun rekening nemen.

Zo veroorzaakt een bestuurder van een dieselwagen per 100 kilometer een maatschappelijke kostprijs van 20,50 euro. Alle belastingen die zij of hij betaalt, dekken hiervan slechts 42 procent. Een bestuurder van een benzinewagen doet het beter. Hier bedraagt de maatschappelijke kostprijs per 100 kilometer 20,74 euro waarvan zij of hij 85 procent betaalt via belastingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/03...ort-1-2905316/
* http://www.boekhouder.be/faq/1018-pr...che-wagen.html

Gezellig de kankerbakken propageren (als salariswagens) is nu wel voorbij.


Hoog tijd voor de electrische salariswagens: (ondertussen is er al veel keus)

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...klimaatnormen/
William Laenen di 03 dec 2019

Elektrische salariswagens en 2 kerncentrales langer open: zo halen we klimaatdoelstellingen volgens Vlaamse ingenieurs

Hou de jongste 2 kerncentrales in ons land wat langer dan 2025 open, voer een CO2-taks in en schakel zo snel mogelijk over op elektrische salariswagens. Dat zijn enkele opvallende aanbevelingen van de Expertgroep Energie en Elektrotechniek van IE-net, de Vlaamse ingenieursvereniging, om de klimaatdoelstellingen te kunnen halen. "Politici moeten verder kijken dan de volgende legislatuur. We vragen 10, 20, 30 jaar vooruit te kijken", zegt Jan Desmet, professor Elektrotechniek en voorzitter van IE-net.


Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2020 om 18:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 20:39   #273
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

die ingenieurs hebben dat prachtig samengevat.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 21:17   #274
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Tot nu is elektrisch rijden noch maar een randfenomeen. Als er werkelijk een ommekeer komt zal de staat met een ernstig gebrek aan inkomen zitten dat ze nu heffen op brandstof en taxatie op de wagen. Eenmaal er een ommekeer komt worden de elektrische auto's plat getaxeerd en men zal ook de elektriciteit belasten die de auto's "tanken". Net zoals men een verschil maakt tussen rode en witte diesel. Van de moment er genoeg ingestapt zijn zal de taxatie explosief stijgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 21:39   #275
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tot nu is elektrisch rijden noch maar een randfenomeen. Als er werkelijk een ommekeer komt zal de staat met een ernstig gebrek aan inkomen zitten dat ze nu heffen op brandstof en taxatie op de wagen. Eenmaal er een ommekeer komt worden de elektrische auto's plat getaxeerd en men zal ook de elektriciteit belasten die de auto's "tanken".
Kilometerheffing?

Citaat:
Net zoals men een verschil maakt tussen rode en witte diesel. Van de moment er genoeg ingestapt zijn zal de taxatie explosief stijgen.
Leg toch eens technisch uit hoe de staat de huishoudelijke electriciteit van de laadelectriciteit gaat onderscheiden.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2020 om 22:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 22:11   #276
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kilometerheffing?



Leg toch eens technisch uit hoe de staat de huishoudelijke electriciteit van de laadelectriciteit gaat onderscheiden.
Simpel. Niet meer dan een GPS tracker die registreert waar de laadpoort gebruikt is.
Is het geen staats-gecertificeerde/getaxeerde laadpaal, dan kan je soortgelijke scenario's als rijden op mazout verwachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 22:22   #277
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpel. Niet meer dan een GPS tracker die registreert waar de laadpoort gebruikt is.
Welke laadpoort? Elk huishoudelijk stopcontact, ook de beweeglijke ? Hoe doen ze dat?

Citaat:
Is het geen staats-gecertificeerde/getaxeerde laadpaal, dan kan je soortgelijke scenario's als rijden op mazout verwachten.
Geen flauw idee wat je bedoelt.

90% zal wslk thuis opgeladen worden, met een degelijke verlengkabel kan je elk stopcontact gebruiken.
Of ik ga er nog een paar bijplaatsen.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2020 om 22:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 22:35   #278
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke laadpoort? Elk huishoudelijk stopcontact, ook de beweeglijke ? Hoe doen ze dat?


Geen flauw idee wat je bedoelt.

90% zal wslk thuis opgeladen worden, met een degelijke verlengkabel kan je elk stopcontact gebruiken.
Of ik ga er nog een paar bijplaatsen.
Je krijgt waarschijnlijk ne s.... als je het hebt over elektrische wagens.

Het moet een goed gevoel zijn voor een EV rijder dat hij zo schoon en proper rondtoert.

Maar ..... maar, tot nader order is er kobalt nodig voor de batterijen en is er bij de ontginning van Kobalt kinderarbeid gemoeid en is de ontginning ook nog niet zo milieuvriendelijk.


Hier zogezegd goed zijn voor het milieu, ten koste van het milieu ginder en ten koste van kinderlevens.

Hoeveel levens verwoest de ontginning van kobalt?
Stel u die vraag eens ernstig en je zal geen S.... meer krijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 22:45   #279
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je krijgt waarschijnlijk ne s.... als je het hebt over elektrische wagens.

Het moet een goed gevoel zijn voor een EV rijder dat hij zo schoon en proper rondtoert.

Maar ..... maar, tot nader order is er kobalt nodig voor de batterijen en is er bij de ontginning van Kobalt kinderarbeid gemoeid en is de ontginning ook nog niet zo milieuvriendelijk.


Hier zogezegd goed zijn voor het milieu, ten koste van het milieu ginder en ten koste van kinderlevens.

Hoeveel levens verwoest de ontginning van kobalt?
Stel u die vraag eens ernstig en je zal geen S.... meer krijgen.
Alweer dezelfde onzin.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 maart 2020 om 22:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 03:34   #280
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

90% zal wslk thuis opgeladen worden, met een degelijke verlengkabel kan je elk stopcontact gebruiken.
:
Ik wil het de mensen zien doen die op de 10-12 de verdieping van een flatgebouw wonen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 maart 2020 om 03:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be