Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2019, 21:26   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Paasinterview Jozef De Kesel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...eke-daadkrach/

Ondanks het feit dat ik moslima ben, kon ik het interview met de katholieke aartsbisschop best wel smaken. Hopelijk vinden veel Vlamingen hier in een boodschap in (ahum). Enkele highlights:
Citaat:
Seksualiteit kan ontsporen. Maar als er nieuwe feiten zijn, moet het gerecht tussenkomen. Het is niet meer aan ons. Je moét het gerecht inschakelen. Zerotolerantie. Je kan niet zeggen, je kan tot daar gaan en niet verder. Neen, je kan niets tolereren. De feiten zijn niet altijd van dezelfde zwaarte en dan zullen sancties ook verschillen. Maar je kan niets meer toelaten. Er is zerotolerantie.

...

Ik steunde altijd de Duitse bondskanselier Angela Merkel, die trouwens verkeerd begrepen is. Toen ze het had over "Wir schaffen das" wou ze niet zeggen dat het geen probleem was, dat ze dat wel eens zou regelen. En neen, ze bedoelde niet dat de vluchtelingen zomaar moesten komen, ze bedoelde dat het een zaak was die je niet zomaar naast je neer kon leggen", duidt De Kesel.

"Onze verantwoordelijkheid nemen, dat heeft ze bedoeld. Uiteraard moet migratie gecontroleerd worden, dat is politieke verantwoordelijkheid. Maar die verantwoordelijkheid belet niet noodzakelijk een genereuzer migratiebeleid. Het is een wereldprobleem. Mensen die echt in aanmerking komen, moeten naar hier kunnen komen. Gecontroleerd. Maar het is met de ecologische en de sociale problematiek hetzelfde: het zal ons iets kosten. We zullen moeten inleveren, het met iets minder moeten doen. Delen met anderen, verkleint je mogelijkheden. Maar misschien moeten we dat toch wel leren."

...

Paaswens
Pasen staat voor de deur, hét belangrijkste feest voor de christenen. Daar hoort een wens bij, een boodschap. De Kesel roept iedereen op om te denken aan anderen, minder aan zichzelf: "We vieren de verrijzenis van Christus, we vieren dat de dood geen macht heeft gehad over hem. Velen denken dat geloof in een leven na de dood betekent geloof in het hiernamaals. Maar geloof in de verrijzenis betekent niet alleen dat er leven na de dood is, maar ook vóór de dood. En dan is de belangrijkste boodschap dat we vóór de dood zinvol willen leven."

Kardinaal-aartsbisschop Jozef De Kesel
"Wat zin geeft aan het leven van een mens, dat is wat hij kan betekenen voor iemand anders. Want een mens of een samenleving die alleen maar op zichzelf gericht is, die heeft geen toekomst, geen verrijzenis. Dat wens ik veel van mijn medeburgers dus toe, gelovigen, niet-gelovigen en andersgelovigen: dat ze mogen beseffen dat het leven alleen maar zin heeft als het gedeeld wordt. Als er gerechtigheid en liefde is. Als er rechtvaardigheid en vrede komt. Waar liefde is, daar is God. Daar is leven, daar is toekomst. Daar is ook verrijzenis", besluit De Kesel.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 22:11   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Wat die De Kesel en Angela Kasner denken of zeggen .... awel , ....
ikzelf moet niks van extremisten hebben of weten !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 11:58   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Een onheilige verbintenis tussen de forummoslima en josé de kwezel. Wie had dat nu gedacht...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be