Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2017, 22:37   #21
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ali will je wat langer blijven om die klus vandaag gedaan te krijgen ?

De pot op "met uw langer blijven", , toen ik tijdens de ramadam vroeg om "wat vroeger te stoppen" kon Ali ook de pot op.



Goede werkgevers weten wat geven en nemen is, losers duidelijk niet.
En iemand die niet aan de ramadan meedoet mag altijd "de pot op" zeggen?
Je bent duidelijk moslim en niet in staat om jezelf in de huid van iemand anders te plaatsen. Een trek die typisch is voor moslims.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 22:41   #22
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Stel je voor, zeg: een werkgever die rekening houdt met de wensen van zijn personeel!
Als een bedrijf in nood is DDD, mag het dan ook alle werknemers ontslaan waar het maar elf maand per jaar kan op rekenen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 22:56   #23
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Als werkgever MAG je geen rekening houden met mensen die meedoen aan de ramadan. Je moet dan eenzelfde prestatie voorzien voor mensen die daar niet aan meedoen.
En waarom dan? Omdat iemand anders ervoor kiest om niet te eten en niet te drinken gedurende de dag, dat dan maar 's nachts moet doen en niet goed uitgeslapen is.

Ik ben verantwoordelijke voor een fabriek waar zowel moslims (60% van de arbeiders) als niet-moslims werken. Dat is geen probleem en qua kwaliteiten is iedereen gelijkaardig.
Vandaag de eerste dag ramadan, direct een hoop wrevel en gedoe. De moslims zitten wat suf rond te zitten, doen hun werk niet goed en reageren op elke opmerking uitzonderlijk gepikeerd. Tijdens hun pauzes gaan ze op een donkere plaats (meestal de kleedkamers zitten) zitten, verstandige keuze. Maar let op, vanaf volgende week worden ze zodanig wanhopig dat ze met hun kleren aan in de douche kruipen om toch wat vocht binnen te krijgen en, nog hilarischer, hun mond te "spoelen" met water. Een aantal ervan heeft dan nog eens diabetes, halverwege hun shift lijkt het dan dat ze dronken zijn. Vorig jaar is er zo iemand met een vorkheftruck frontaal tegen een betonnen muur gereden ("ik had het niet gezien")!
De éne, verstandige, moslim met diabetes die toch eet overdag, wordt daar op een hardnekkige manier voor lastiggevallen door andere moslims.
En alle ruzies worden continu uitvergroot. Mensen die plots weigeren om met andere mensen te werken (vooral moslims ondereen). De niet-moslims amuseren zich te pletter en stoken de ruzies nog op ook.
Eens heeft er zo iemand gevraagd om rekening te houden met de mensen die aan de ramadan meedoen en ervoor te zorgen dat ze lichtere taken krijgen. De taken worden automatisch en willekeurig, op basis van zwaarte, over de arbeiders verdeeld om ervoor te zorgen dat ze niet gaan zagen dat ze harder moeten werken dan de andere. Als je dus de lichtere taken tijdens de ramadan aan de moslims geeft, betekent dat dat je de zwaardere taken aan de niet-moslims moet geven. Hoe leg je dat uit aan die mensen?
Ik heb hem toen schoontjes gevraagd of zijn loon lager is tijdens de ramadan (neen).

Het is de periode dat de resultaten het slechtst zijn. Jaar na jaar, de 4 weken van de ramadan kun je er zo uithalen.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 06:57   #24
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik heb in heel mijn carrière (25jaar) nooit geweten dat rekening werd gehouden, uitzonderingen werden gemaakt of afwijkingen werden toegestaan om religieuze redenen. Ik weet trouwens nauwelijks wat de (al dan niet religieuze) overtuiging is van mijn collega's en superieuren. En ik moet dat niet weten, sterker, ik wil het niet weten.
En ik wil, samen met de meeste werknemers onder ons, dat dat zo blijft.
Er is dan ook geen enkele reden, waarom er voor de islam een uitzondering zou moeten worden gemaakt.
Je hebt dus nooit meegemaakt dat een collega recht heeft op een vrije dag omdat zijn kinderen hun plechtige communie deden ?


Totaal ongeloofwaardig.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 07:00   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
En iemand die niet aan de ramadan meedoet mag altijd "de pot op" zeggen?
Je bent duidelijk moslim en niet in staat om jezelf in de huid van iemand anders te plaatsen. Een trek die typisch is voor moslims.
Bla bla bla, moslim hier moslim daar.


Geven en nemen onderscheid de goede werkgevers van de losers.

Bij u is het duidelijk een loser.

Veel plezier ermee.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 07:06   #26
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een werknemer moet zijn taken kunnen vervullen, dwars van religieuze overtuigingen.
Een goede werkgever weet wat geven en nemen is.
Ik moet bevoorbeeld nooit verlof nemen om naar de dokter of tandarts te gaan.
Ik stop doodsimpel vroeger en werk een andere keer langer.

De dag dat ik daarvoor verlof moet nemen blijf ik ook geen minuut langer als daar geen vergoeding tegenover staat.


Geven en nemen, dat is wat een goede werkgever onderscheid van de loosers waar jullie blijkbaar graag voor werken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 09:17   #27
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bla bla bla, moslim hier moslim daar.


Geven en nemen onderscheid de goede werkgevers van de losers.

Bij u is het duidelijk een loser.

Veel plezier ermee.
Je bent dus een moslim en je kunt er duidelijk niet tegen dat je keihard door de mand valt met je typische kortzichtigheid.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:34   #28
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als een bedrijf in nood is DDD, mag het dan ook alle werknemers ontslaan waar het maar elf maand per jaar kan op rekenen?
Lees eens alles wat ik schrijf, beste man: geven en nemen, waar mogelijk. Indien er geen werkbaar compromis mogelijk is spreekt het voor zich dat de werknemer er alles aan doet om zijn job optimaal uit te voeren, ook als dat betekent dat hij tegen de vasten in moet eten en drinken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:55   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Als werkgever MAG je geen rekening houden met mensen die meedoen aan de ramadan. Je moet dan eenzelfde prestatie voorzien voor mensen die daar niet aan meedoen.
En waarom dan? Omdat iemand anders ervoor kiest om niet te eten en niet te drinken gedurende de dag, dat dan maar 's nachts moet doen en niet goed uitgeslapen is.

Ik ben verantwoordelijke voor een fabriek waar zowel moslims (60% van de arbeiders) als niet-moslims werken. Dat is geen probleem en qua kwaliteiten is iedereen gelijkaardig.
Vandaag de eerste dag ramadan, direct een hoop wrevel en gedoe. De moslims zitten wat suf rond te zitten, doen hun werk niet goed en reageren op elke opmerking uitzonderlijk gepikeerd. Tijdens hun pauzes gaan ze op een donkere plaats (meestal de kleedkamers zitten) zitten, verstandige keuze. Maar let op, vanaf volgende week worden ze zodanig wanhopig dat ze met hun kleren aan in de douche kruipen om toch wat vocht binnen te krijgen en, nog hilarischer, hun mond te "spoelen" met water. Een aantal ervan heeft dan nog eens diabetes, halverwege hun shift lijkt het dan dat ze dronken zijn. Vorig jaar is er zo iemand met een vorkheftruck frontaal tegen een betonnen muur gereden ("ik had het niet gezien")!
De éne, verstandige, moslim met diabetes die toch eet overdag, wordt daar op een hardnekkige manier voor lastiggevallen door andere moslims.
En alle ruzies worden continu uitvergroot. Mensen die plots weigeren om met andere mensen te werken (vooral moslims ondereen). De niet-moslims amuseren zich te pletter en stoken de ruzies nog op ook.
Eens heeft er zo iemand gevraagd om rekening te houden met de mensen die aan de ramadan meedoen en ervoor te zorgen dat ze lichtere taken krijgen. De taken worden automatisch en willekeurig, op basis van zwaarte, over de arbeiders verdeeld om ervoor te zorgen dat ze niet gaan zagen dat ze harder moeten werken dan de andere. Als je dus de lichtere taken tijdens de ramadan aan de moslims geeft, betekent dat dat je de zwaardere taken aan de niet-moslims moet geven. Hoe leg je dat uit aan die mensen?
Ik heb hem toen schoontjes gevraagd of zijn loon lager is tijdens de ramadan (neen).

Het is de periode dat de resultaten het slechtst zijn. Jaar na jaar, de 4 weken van de ramadan kun je er zo uithalen.
Je mag daar natuurlijk wel rekening mee houden. Als bedrijfsleider beslis je dat gewoon zelf. Er wordt vaak rekening gehouden met persoonlijke situaties op het werk, dus is het niet ondenkbaar dat werkgevers ook met deze situatie rekening wensen te houden.

Dit gezegd zijnde is de Ramadan een persoonlijke situatie waar ik nooit of te nimmer een seconde rekening mee zou houden. Het is trouwens 1 van de redenen waarom ik heel graag de keuze zou hebben om Moslims die de Ramadan volgen een contract te weigeren. Ze zijn namelijk over het algemeen minder produktief dan niet volgers. Tenzij ze natuurlijk bereid zijn om hun volledige verlof op te nemen in die periode.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 mei 2017 om 10:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:58   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

soit, middag, smakelijk iedereen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 11:36   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een goede werkgever weet wat geven en nemen is.
Ik moet bevoorbeeld nooit verlof nemen om naar de dokter of tandarts te gaan.
Ik stop doodsimpel vroeger en werk een andere keer langer.

De dag dat ik daarvoor verlof moet nemen blijf ik ook geen minuut langer als daar geen vergoeding tegenover staat.


Geven en nemen, dat is wat een goede werkgever onderscheid van de loosers waar jullie blijkbaar graag voor werken.
Een goede werknemer weet wat geven en nemen is.
Een moslimwerknemer blijkt alleen te weten wat nemen is...
Een werkgever die zich daar niet naar plooit, is geen lozer, integendeel. (tenzij voor de alles eisende werknemers natuurlijk)
Een werknemer die zich plooit naar de eerste de beste religieuze eisen dat is pas een lozer.
Religieuze overtuiging mag zich op geen enkel manier terugvinden in de kwaliteit van iemands werk, daar heeft niemand een boodschap aan.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 mei 2017 om 11:38.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:09   #32
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht

Ik ben verantwoordelijke voor een fabriek waar zowel moslims (60% van de arbeiders) als niet-moslims werken. Dat is geen probleem en qua kwaliteiten is iedereen gelijkaardig.
60% geen probleem? Ik vindt het al straf dat je daar nog iets te zeggen hebt op de werkvloer... Wacht als het percentage nog wat oploopt tot 80%, dan DURF je als niet-moslim zelfs geen haram broodje meer uit je brooddoos halen.

Laatst gewijzigd door kwantum : 30 mei 2017 om 12:10.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:15   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

En dan vragen sommigen zich nog af, hoe het komt dat islamieten zo moeilijk aan de bak geraken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:51   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Ging dit tegenspreken - totdat ik zag dat ge "aan" geschreven had en niet "in"
goeike
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:40   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Je bent dus een moslim en je kunt er duidelijk niet tegen dat je keihard door de mand valt met je typische kortzichtigheid.
Ga toch kakken met uw moslim zijn.

Geven en nemen geld voor iedere werkgever en werknemer ongeacht zijn geloof maar wie voor een looser als werkgever werkt zal dat nooit begrijpen .
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 06:46   #36
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je mag daar natuurlijk wel rekening mee houden. Als bedrijfsleider beslis je dat gewoon zelf. Er wordt vaak rekening gehouden met persoonlijke situaties op het werk, dus is het niet ondenkbaar dat werkgevers ook met deze situatie rekening wensen te houden.

Dit gezegd zijnde is de Ramadan een persoonlijke situatie waar ik nooit of te nimmer een seconde rekening mee zou houden. Het is trouwens 1 van de redenen waarom ik heel graag de keuze zou hebben om Moslims die de Ramadan volgen een contract te weigeren. Ze zijn namelijk over het algemeen minder produktief dan niet volgers. Tenzij ze natuurlijk bereid zijn om hun volledige verlof op te nemen in die periode.
Zo simpel kan het dus zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 07:14   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

heb t eens in t oog gehouden bij ons op t werk hier

zit er immers ook eentje op kantoor.

Ok, da's geen zwaar werk. Ze neemt geen extra pauze's en vraagt daar niet om.
Niet eten is uiteraard een eitje, niet drinken is al moeilijker op warme dagen, maar ze houdt zich er wel strikt aan.

Maar volgens mij slikt ze toch.


Al bij al dus nog de slechtste niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 08:12   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.438
Standaard

't is niet omdat ze slikken dat het meteen een goei is Anna...
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 08:45   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't is niet omdat ze slikken dat het meteen een goei is Anna...
naar mijn persoonlijke ervaring is dat toch een tamelijk goede graadmeter.

uiteraard in t besef dat dit anekdotische info is die geen statistisch generalistische garantie inhoudt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 17:46   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Weer maar eens het zoveelste bewijs dat ze van het opdringerige type zijn.

Ik heb er geen probleem mee dat men bepaalde gebruiken die in een boekje geschreven staan welk geloof dan ook wil naleven maar als men dat aan anderen gaat opdringen: BIG problem!!!

Laten we een ander gevalletje bekijken waar het opdringerige gedoe ook duidelijk bij opvalt.

(niet dat ikzelf homoseksueel ben hoor maar iedereen zijn/haar keuze hé, zelfde als met de ramadam te willen naleven)

Citaat:
Azra Čaušević: Ja. Het was tijdens de heilige vastenmaand Ramadan. Dat was niet de bedoeling, maar het was blijkbaar kwetsend voor moslims.
Men mag eigenlijk al blij zijn dat 'wij' het in 'ons' land de EU in het algemeen allemaal maar oogluikend toelaten al die Islamitische regeltjes.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 mei 2017 om 17:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be