Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2019, 22:00   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De bevolking explodeert in Afrika. Het is toch niet zo onlogisch het probleem DAAR aan te pakken? Of laten we Europa verder evolueren tot vuilbak van Afrika?
En nu nog uzelf baseren op echte cijfers ipv racistisch onzin.

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 22:06   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De boodschap is dus om weinig kinderen te maken. Ik wil er persoonlijk maar 1
Er geen maken is nog beter ......heb me dat nog geen moment beklaagd en ik mis het zeker niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 22:18   #23
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En nu nog uzelf baseren op echte cijfers ipv racistisch onzin.

Heb je ook een link die aantoont dat CO2 uitstoot een opwarming van de aarde veroorzaakt? Want er zijn veel natuurkundigen die betwijfelen dat er momenteel iets vreemds aan de hand is. Er is tegenover een eeuw geleden gemiddeld gezien sprake van ongeveer 1 graad Celsius verschil. Wat heel stabiel is, en er is ook geen consensus over de ideale temperatuur.

Al die kansloze zwarten in Afrika komen straks Europa overspoelen. Da's een heel ander soort bedreiging
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2019, 22:19   #24
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er geen maken is nog beter ......heb me dat nog geen moment beklaagd en ik mis het zeker niet.
Ligt er volledig aan wie je vrouw is en hoe je de toekomst ziet.
Ik zie voordelen en nadelen aan beide situaties.
En wat je niet hebt kan je niet missen..
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:26   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En nu nog uzelf baseren op echte cijfers ipv racistisch onzin.

Vertekend beeld nietwaar. Als je CO2 per capita nu eens combineert met bevolkingsdichtheid, da's iets realistischer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:38   #26
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dewinter kletst uit zijn nek. De grote vervuilers zijn Westerlingen en dan vooral Amerikanen. Per persoon stoot de VS 15.53 ton CO2 per jaar uit 'enkel voorbijgestoken door de Saudi's). Eén geboortebeperkte Saudi spaart 16 tom CO2 per jaar uit, één Indonesier minder spaart slechts 1.72 ton uit. Maar Dewinter gaat dus achter de kleine garnalen aan.
https://www.ucsusa.org/global-warmin...re-of-co2.html
Wat had je dan verwacht van De Winter? Een wel doordacht plan?
Dat mensen die clown nog blijven geloven.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:39   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat had je dan verwacht van De Winter? Een wel doordacht plan?
Dat mensen die clown nog blijven geloven.
Dat mensen Belgische politici nog geloven...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:43   #28
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~ab4f0e1b/

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. De westerling wordt op alle mogelijke manieren geïndoctrineerd om geen kinderen meer te krijgen (ondanks denataliteit hier) terwijl er in de derde wereld lustig wordt voortgeplant. Of korten op ontwikkelingshulp dé manier is weet ik niet: zo val Afrika helemaal ten prooi aan China als dat zijn portefeuille trekt. Maar hebben jullie voorstellen (buiten de genocide van PatrickVE )?
Een geheim defertilisatieprogramma.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:50   #29
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dewinter kletst uit zijn nek. De grote vervuilers zijn Westerlingen en dan vooral Amerikanen. Per persoon stoot de VS 15.53 ton CO2 per jaar uit 'enkel voorbijgestoken door de Saudi's). Eén geboortebeperkte Saudi spaart 16 tom CO2 per jaar uit, één Indonesier minder spaart slechts 1.72 ton uit. Maar Dewinter gaat dus achter de kleine garnalen aan.
https://www.ucsusa.org/global-warmin...re-of-co2.html
Vergeet de bevolkingsexplosue in de meeste Afrikaanse landen niet gepaard gaande met een stijgende levensstandaard en koopkracht. Binnen 10-15 jaar zijn de Afrikanen de grootste bevuilers
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 07:54   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vertekend beeld nietwaar. Als je CO2 per capita nu eens combineert met bevolkingsdichtheid, da's iets realistischer.
Die kaart geeft alleen economische activiteit en olieproductie relevant weer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 08:08   #31
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dewinter kletst uit zijn nek. De grote vervuilers zijn Westerlingen en dan vooral Amerikanen. Per persoon stoot de VS 15.53 ton CO2 per jaar uit 'enkel voorbijgestoken door de Saudi's). Eén geboortebeperkte Saudi spaart 16 tom CO2 per jaar uit, één Indonesier minder spaart slechts 1.72 ton uit. Maar Dewinter gaat dus achter de kleine garnalen aan.
https://www.ucsusa.org/global-warmin...re-of-co2.html
Dat is nogal simplistisch en kortzichtig politiek correct gezever. Die arme Afrikanen van vandaag zijn immers de consumenten van morgen en evolueren maar al te graag naar ons consumptiemodel.

Tegen 2050 lopen er al 2.2 miljard Afrikanen rond en tegen het einde van de eeuw 4.4 miljard. In Europa blijven we stabiel op zo'n 500 miljoen.

U hebt het plaatje gesnopen?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 08:10   #32
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Wel als men alle ontwikkelingshulp aan Afrika stopzet worden ze daar enkel maar nog ongeletterder en armer en arme ongeletterde mensen maken eerder meer dan minder kinderen. Maar ik weet het wel. Afrika is een soort bodemloos vat. Hoeveel hulp men ook geeft (en heel mijn leven weet ik al hulpacties bestaan voor Afrikaanse landen) , de situatie raakt blijkbaar nooit opgelost.
Integendeel, het wordt nog erger, vooral als men niet ingrijpt. Dat noem ik pas drastisch.

Het gaat overigens niet aan het volledig stopzetten van hulp, wel het idee van steun te koppelen aan inspraak in het beleid, met name met het oog op het beperken van het aantal geboortes die een blauwdruk zijn voor een toekomstige catastrofe.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 08:46   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nden~ab4f0e1b/

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. De westerling wordt op alle mogelijke manieren geïndoctrineerd om geen kinderen meer te krijgen (ondanks denataliteit hier) terwijl er in de derde wereld lustig wordt voortgeplant. Of korten op ontwikkelingshulp dé manier is weet ik niet: zo val Afrika helemaal ten prooi aan China als dat zijn portefeuille trekt. Maar hebben jullie voorstellen (buiten de genocide van PatrickVE )?
Filip 'Mao' De Winter.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:27   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Heb je ook een link die aantoont dat CO2 uitstoot een opwarming van de aarde veroorzaakt? Want er zijn veel natuurkundigen die betwijfelen dat er momenteel iets vreemds aan de hand is. Er is tegenover een eeuw geleden gemiddeld gezien sprake van ongeveer 1 graad Celsius verschil. Wat heel stabiel is, en er is ook geen consensus over de ideale temperatuur.

Al die kansloze zwarten in Afrika komen straks Europa overspoelen. Da's een heel ander soort bedreiging
Kijk, ik ga u hier niet opleiden he. Dat jij te weinig scholing hebt gehad is uw probleem, niet het mijne he.

Met klimaatontkenners die nog nooit een wetenschappelijke publicatie van dichtbij hebben gezien, ga ik me niet meer bezighouden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:30   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Integendeel, het wordt nog erger, vooral als men niet ingrijpt. Dat noem ik pas drastisch.

Het gaat overigens niet aan het volledig stopzetten van hulp, wel het idee van steun te koppelen aan inspraak in het beleid, met name met het oog op het beperken van het aantal geboortes die een blauwdruk zijn voor een toekomstige catastrofe.
Tijdens eocene thermal optimum is er over een periode van 20k jaar 0.2 GT per jaar in de atmosfeer terecht gekomen (4000 Gt).

Dat was 6-10 graden temperatuursstijging.

Nu doen we 40 Gt/jaar en stijgende.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:45   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Chinezen en Afrikanen zijn wel diametraal tegenovergesteld. Chinezen zijn doorgaans uiterst gedisciplineerd en kunnen zich naar wetten schikken. Het probleem in Afrika is, dat ze daar zo corrupt zijn als de pest, geen enkele discipline hebben, en zich al helemaal nergens aan houden kunnen.
Inderdaad. Het voorstel van Filip De Winter gaat niet ver genoeg. We dienen volledig te breken met de landen die hun konijnendrang niet kunnen controleren. De oplossing is biologische oorlogvoering waardoor de konijndrangvolkeren steriel worden.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:49   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dewinter kletst uit zijn nek. De grote vervuilers zijn Westerlingen en dan vooral Amerikanen. Per persoon stoot de VS 15.53 ton CO2 per jaar uit 'enkel voorbijgestoken door de Saudi's). Eén geboortebeperkte Saudi spaart 16 tom CO2 per jaar uit, één Indonesier minder spaart slechts 1.72 ton uit. Maar Dewinter gaat dus achter de kleine garnalen aan.
https://www.ucsusa.org/global-warmin...re-of-co2.html
Als China geen maatregelen had genomen zaten ze nu met 2 miljard Chinezen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:54   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En nu nog uzelf baseren op echte cijfers ipv racistisch onzin.

Jouw grafiek geeft argumentatie voor het standpunt van Filip De Winter. Kijk naar China, die zijn nu met 1.2-1.3 miljard. Dit is ingeperkt dank zijn hun één-kind-politiek.

Als de opkomende economieën, die op jouw kaart in het wit zijn gekleurd, hun konijnendrang niet onder controle houden zijn er tegen 2050 twee miljard afrikanen die van quasi zero co² uitstoot naar Chinese of zelfs Noord-Amerikaanse of Australische co² normen zullen gaan.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 09:58   #39
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.627
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is nogal simplistisch en kortzichtig politiek correct gezever. Die arme Afrikanen van vandaag zijn immers de consumenten van morgen en evolueren maar al te graag naar ons consumptiemodel.

Tegen 2050 lopen er al 2.2 miljard Afrikanen rond en tegen het einde van de eeuw 4.4 miljard. In Europa blijven we stabiel op zo'n 500 miljoen.

U hebt het plaatje gesnopen?
Dus om ervoor te zorgen dat wij op te grote voet kunnen blijven leven moten ze daar op een veel bescheidener niveau blijven leven?

Zo redeneerde Louis XIV ook.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2019, 10:19   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus om ervoor te zorgen dat wij op te grote voet kunnen blijven leven moten ze daar op een veel bescheidener niveau blijven leven?

Zo redeneerde Louis XIV ook.
De Walen redeneren nog altijd zo. Daar hoor ik u toch nooit over?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be