Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2020, 07:08   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard Bedrijven lopen omzet mis door trage leveringen.

In bepaalde periodes van het jaar is het extra druk met de pakjesleveringen.
Sommige koerier bedrijven, waaronder Bpost, rekenen dan iets extra aan om de pakjes te bezorgen.

We zijn allemaal verontwaardigd dat Bpost niet in staat is om, de dag na de bestelling, alles te leveren.

Maar zijn wij eigenlijk niet rot verwend? Moeten we steeds de dag nadien over alle pakjes kunnen beschikken?
Beseffen we de impact op het milieu wel?
Wat is er mis met een eventuele extra dag wachten op de levering?

Ik bekijk dat zo:
In een bepaalde gemeente moet Bpost pakjes leveren, de chauffeur(s) moet(en) dan alle straten van die gemeente doen.
Dat zijn veel kilometers, die iedere dag gedaan worden.

Als we nu de afspraak maken dat de pakjes binnen de 24 tot 48 uur geleverd worden, dan kan een koerier bedrijf de gemeente in twee delen, de ene dag wordt de ene helft gedaan, de andere dag de andere helft.

Als je geluk hebt, dan heb je het pakje de dag nadien, bij "pech" een dag later.

Wat denken jullie hiervan?

PS: Spoedbestellingen kunnen uiteraard nog altijd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:37   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Belangrijker dan hoe lang het duurt om iets te leveren - althans voor de meeste werkende mensen denk ik - is te weten wanneer iets geleverd wordt. Men moet het namelijk kunnen ontvangen. Ik weet niet of andere pakjesbedrijven een evengrote toeloop kennen als Bpost en of die daar beter mee omspringen. Ik merk toch ook wel flexibiliteit bij B-post - kijk naar de afhaalmagazijnen bij Decathlon. (Spijtig genoeg is dat voor mensen die niet mobiel zijn natuurlijk geen oplossing maar er zijn tegenwoordig belangrijkere minderheden waar men inclusief, solidair en divers mee moet zijn.)

Het is vooral pijnlijk dat onze eigen middenstand er volledig aangaat ten voordele van buitenlandse onlinemastodonten. Ik denk niet dat die dat gaat overleven tenzij op enkele plaatsen waar het eveneens om 'beleving' gaat zoals bvb een dagje Antwerpen of Gent.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 07:45   #3
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Ik 'verwacht' op zich niet dat wanneer ik iets bestel, ik dat absoluut de dag zelf of de dag erna moet hebben.
Echter, wanneer bij aankoop wordt gezegd dat levering voorzien is voor de dag erna, dan verwacht ik dat wel. Omdat ik die dag dan ook thuis blijf om de levering te aanvaarden.

Verder is het nu eenmaal zo dat tijd van levering een parameter is geworden; net zoals prijs/kwaliteit.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 08:53   #4
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In bepaalde periodes van het jaar is het extra druk met de pakjesleveringen.
Sommige koerier bedrijven, waaronder Bpost, rekenen dan iets extra aan om de pakjes te bezorgen.

We zijn allemaal verontwaardigd dat Bpost niet in staat is om, de dag na de bestelling, alles te leveren.

Maar zijn wij eigenlijk niet rot verwend? Moeten we steeds de dag nadien over alle pakjes kunnen beschikken?
Beseffen we de impact op het milieu wel?
Wat is er mis met een eventuele extra dag wachten op de levering?

Ik bekijk dat zo:
In een bepaalde gemeente moet Bpost pakjes leveren, de chauffeur(s) moet(en) dan alle straten van die gemeente doen.
Dat zijn veel kilometers, die iedere dag gedaan worden.

Als we nu de afspraak maken dat de pakjes binnen de 24 tot 48 uur geleverd worden, dan kan een koerier bedrijf de gemeente in twee delen, de ene dag wordt de ene helft gedaan, de andere dag de andere helft.

Als je geluk hebt, dan heb je het pakje de dag nadien, bij "pech" een dag later.

Wat denken jullie hiervan?

PS: Spoedbestellingen kunnen uiteraard nog altijd.
Heb je ooit al gehoord van de post? Dat is een persoon, de postbode noemen we hem, die elke dag dezelfde ronde doet langs een aantal huizen om alle brieven en pakjes te leveren. Dat bestaat al meer dan 100 jaar denk ik.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 11:45   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb 6 weken mogen wachten op een nieuwe ijskast.
Mijn nieuwe diepvriezer die ik tegelijk heb bestelde is nog niet eens uit de fabriek. Wie weet wanneer die zal komen?
Vorige week ook een nieuwe tablet besteld. Ook nog niets van gehoord.

De geleverde ijskast was licht beschadigd, die gaan ze ophalen en nog eens een nieuwe brengen.

Maar wanneer?

Online mijn voeten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 november 2020 om 11:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2020, 12:31   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Dat ander jaren in drukke aankooptijden er een verzadiging is: normaal.

Maar dat de vetbetaalde kopstukken van de post de toestand van vandaag niet van mijlenver zagen aankomen, maakt eigenlijk dat ze op staande voet ontslagen zouden moeten worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 09:03   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Heb je ooit al gehoord van de post? Dat is een persoon, de postbode noemen we hem, die elke dag dezelfde ronde doet langs een aantal huizen om alle brieven en pakjes te leveren. Dat bestaat al meer dan 100 jaar denk ik.
Ik begrijp uw stelling niet.
De Post gaat toch niet meer iedere dag iedere brievenbus doen, tenzij het om prior of de gazet gaat.

Na meer dan 100 jaar gaan we er dus op achteruit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 09:18   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ander jaren in drukke aankooptijden er een verzadiging is: normaal.

Maar dat de vetbetaalde kopstukken van de post de toestand van vandaag niet van mijlenver zagen aankomen, maakt eigenlijk dat ze op staande voet ontslagen zouden moeten worden.
Op 4 november heeft de CEO van Bpost duidelijk gemaakt dat hij geen pakjespiek meer zag dit jaar. En die stelling heeft deze politiek gepistoneerde verschillende keren herhaald.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2020, 09:35   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

"Internethandel" groeide totnotoe gestaag.Maar dit jaar is het gewoon anders door perfecte storm-omstandigheden...

Ik vrees dat de ECHTE oorzaak zit bij dat "Black Friday" gedoe,dat dit jaar "ontploft" is ongelukkigerwijze.....de dames bestellen als gek (jawel,wie anders.) en een grote massa "winkels" is (eindelijk) klaar voor het werken met het internet, en zo zit alles in enkele dagen tijd potdicht want de ganse kerst- en delen van eindejaars-handel vliegt daar ook bij natuurlijk.

Pech voor bibi hier die eens een MOSFET of zo wil bestellen....


Het zou ons allemaal sieren te stoppen met de overvraagde bezorgers te bekritiseren.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 november 2020 om 09:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be