Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2020, 17:27   #161
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, kijk, ik begrijp dat niet. Ik moet zeggen dat ik daar geen antwoord op heb.

Dat klopt totaal niet met de gekende griepcijfers in de wereld, en zeker niet die van de CDC.

In de USA, dus op een bevolking die 25 keer groter is dan Belgie, heeft men gemiddeld 43000 doden voor griep per jaar. Dat zou dus een kleine 2000 zijn in Belgie. Dat klopt met die oversterfte van 3000 tijdens het griepseizoen in 2018. Dus hoe ze aan die cijfers geraken is mij ongekend.

Oftewel is dat een heel strikte definitie, en ik heb rondgeneusd maar vind de bijgaande publicaties niet op basis van studies.

Het verklaart ook de simultane oversterfte niet.

Het past gewoon niet in het normale beeld van griep, zo een lage cijfers. Griep is normaal gezien dodelijker.
Dat zijn dan ook uitsluitend door het labo bevestigde griepgevallen. Iets waar normaal niet voor getest wordt, zelfs tijdens een griepseizoen. Die cijfers geven dus een serieuze onderschatting aan
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:33   #162
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zuivere griep? Of griepachtige symptomen die een onderliggende ziekte doen verergen? Wie zal het zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2020 om 17:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:35   #163
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Dat zijn dan ook uitsluitend door het labo bevestigde griepgevallen. Iets waar normaal niet voor getest wordt, zelfs tijdens een griepseizoen. Die cijfers geven dus een serieuze onderschatting aan
En de andere veel hogere cijfers zijn ‘wilde gokken’, extrapolaties’ en schattingen. Reden: niemand was eigenlijk geïnteresseerd om dat in detail te gaan onderzoeken...

...Omdat ‘gewone griep’ oa. dank zij de vaccins geen probleem meer is.

Covid is nog altijd een enorm probleem.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:36   #164
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila. Dat zijn meer de getallen die mij in overeenstemming lijken met wat algemeen van griep gekend is, maar we zitten hier met wat griep-negationisten.
Dat betwist ook niet. Ik spreek dan ook over 'griep'. Zoals Statbel dit doet volgens Wikipedia. Niet over 'griepachtig'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2020 om 17:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:39   #165
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zuivere griep? Of griepachtige symptomen die een onderliggende ziekte doen verergen? Wie zal het zeggen.
Dat is bij corona net hetzelfde. Ook daar sterven overwegend mensen met andere aandoeningen en ook Corona. Ze sterven dus mede door corona, wat dus iets anders is dan enkel door corona....
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:41   #166
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En de andere veel hogere cijfers zijn ‘wilde gokken’, extrapolaties’ en schattingen. Reden: niemand was eigenlijk geïnteresseerd om dat in detail te gaan onderzoeken...

...Omdat ‘gewone griep’ oa. dank zij de vaccins geen probleem meer is.

Covid is nog altijd een enorm probleem.
Pardon? Een paar duizend doden door griep zijn geen probleem. Maar als we er 3X zo veel hebben door corona dan moeten we stoppen met leven?

Een beetje consequentie zou wel helpen hier.

Denkt u nu werkelijk dat we zouden investeren in griepvaccins als er in feite maar een 100-tal mensen zouden sterven aan griep???
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:42   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zuivere griep? Of griepachtige symptomen die een onderliggende ziekte doen verergen? Wie zal het zeggen.
Dat heeft geen belang he. Het zijn dingen die je betrapt hebt, daar gaat het in dit verhaal om. Wij hebben geregeld besmettelijke ziektes ("griep") die mensen doden, en die doden die hebben wij ons nooit aangetrokken.

We zouden die ook kunnen proberen te vermijden met maatregelen zoals nu, maar die doden hadden daar geen recht op.

DAT is gans de discussie, dat men tot nu toe dodelijke besmettelijke ziekten maar liet gaan omdat dat nu eenmaal bij sociaal en normaal leven hoort, en het is nooit bij ons opgekomen om dat met draconische belemmeringen van sociale contacten in de maatschappij te willen vermijden, hoewel daar ook duizenden doden bij vielen, elk jaar.

Die doden zijn veel en veel minder waard dan een corona dode. Corona dode die trouwens grotendeels enkel maar dood is omdat die OOK onderliggende aandoeningen heeft of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:42   #168
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Pardon? Een paar duizend doden door griep zijn geen probleem. Maar als we er 3X zo veel hebben door corona dan moeten we stoppen met leven?

Een beetje consequentie zou wel helpen hier.

Denkt u nu werkelijk dat we zouden investeren in griepvaccins als er in feite maar een 100-tal mensen zouden sterven aan griep???
Niet bewezen, dat zijn wilde speculaties.

Sciensano, de autoriteit betreffende influenza spreekt over 550 ziekenhuisopnames per jaar voor influenza.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 november 2020 om 17:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:43   #169
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is bij corona net hetzelfde. Ook daar sterven overwegend mensen met andere aandoeningen en ook Corona. Ze sterven dus mede door corona, wat dus iets anders is dan enkel door corona....
Dat is ook zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:44   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...Omdat ‘gewone griep’ oa. dank zij de vaccins geen probleem meer is.
Ze gaan dood maar omdat er een vaccin is, dat hen niet helpt, is het geen probleem.

Citaat:
Covid is nog altijd een enorm probleem.
Nee. Het is een iets zwaarder maar niet van een andere orde.

Stel dat we nu een vaccin hebben dat 10% van de doden vermindert. Is dat dan OK want we hebben een vaccin ?

Dat we 5 keer langere lockdowns doen voor corona dan voor griep elk jaar zou normaal zijn bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2020 om 17:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:47   #171
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze gaan dood maar omdat er een vaccin is, dat hen niet helpt, is het geen probleem.



Nee. Het is een iets zwaarder maar niet van een andere orde.

Stel dat we nu een vaccin hebben dat 10% van de doden vermindert. Is dat dan OK want we hebben een vaccin ?

Dat we 5 keer langere lockdowns doen voor corona dan voor griep elk jaar zou normaal zijn bijvoorbeeld.
Als we een degelijk vaccin hebben dan zal het heus meer dan 10% van de doden verminderen. Vaneiges.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:48   #172
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat zijn vragen. Raoult beweert dat de tweede golf vooral een variant is, maar hij staat redelijk alleen met die bewering.

Als dat zo is, kan je natuurlijk je vaccin vergeten he. Dan zijn ze nu een vaccin aan het maken voor de corona van de eerste golf, en als die Spaanse variant zich daar niks van aantrekt, zal het niet echt werken.

Als die Spaanse variant gevoelig is voor de immuniteit van de eerste, dan heeft het geen zin om van een "golf van een variant" te spreken.

Tenzij het gewoon een besmettelijker variant is waarvoor de groepsimmuniteit dus hoger moest, dat is ook mogelijk.
Onlangs, maar ik heb het niet helemaal gehoord, was er een uitzending op de radio ivm de vaccins. Nu al zou er(?) al een variant zijn waar de huidige vaccins(?) waardeloos zouden zijn. Of het nu over alle vaccins gaat weet ik niet meer.

Wat ze volgens mij gaan doen om tijd te winnen is roeien met de riemen die we momenteel hebben en proberen het meeste leed op te lossen met de vaccins die nu in aantocht zijn in afwachting van een definitieve versie.

Covid heeft nog verre van al haar geheimen prijsgegeven hé.
Hoeveel keer hebben wetenschappers, virologen al hun mening niet moeten herzien ?
Hier werd dat soms op hoongelach onthaalt op dit forum in de aard van 'ze weten zelf niet wat ze zeggen', maar dat is wel het beste bewijs dat ze nog veel te leren hebben over Covid.
Covid volgt niet altijd de regeltjes die andere virussen volgen en dat maakt het des te gevaarlijker.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:48   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat betwist ook niet. Ik spreek dan ook over 'griep'. Zoals Statbel dit doet volgens Wikipedia. Niet over 'griepachtig'.
Het punt is dat er dus doden vallen door ziektes die wij vrolijk doorgeven. Zoals corona. Die eerste doden kan ons niet schelen, en die corona doden zijn plots het destructureren van de maatschappij waard. Je ziet toch dat dat niet in evenwicht is ?

Er is geen enkele reden om iets meer te doen om een corona dode te vermijden, dan om een griep(achtige) dode te vermijden ? Dezelfde technieken zouden werken he. Mensen opsluiten, winkels dicht, restaurants dicht, ....
Griepachtige doden zouden gered worden. Maar dat is nooit bij ons opgekomen he.

Nu zijn er MEER corona doden, maar niet ZOVEEL meer. Dat we dus wat MEER inspanning doen neem ik aan, maar het moet proportioneel blijven.

Zoals ik zegde, zoals we elk jaar mensen 3 weken in lockdown staken voor griep, zouden we nu inderdaad 15 weken lockdown voor corona kunnen doen.

Ah, ja, juist, we deden NIKS voor griep op maatschappelijk vlak. 5 keer niks is..... een gans jaar lockdownen, maatregelen, maskers, niet feesten....

Eh ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:49   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onlangs, maar ik heb het niet helemaal gehoord, was er een uitzending op de radio ivm de vaccins. Nu al zou er(?) al een variant zijn waar de huidige vaccins(?) waardeloos zouden zijn. Of het nu over alle vaccins gaat weet ik niet meer.

Wat ze volgens mij gaan doen om tijd te winnen is roeien met de riemen die we momenteel hebben en proberen het meeste leed op te lossen met de vaccins die nu in aantocht zijn in afwachting van een definitieve versie.
Het meeste leed oplossen met waardeloze vaccins

Het leed is het rapste opgelost door zoveel mogelijk doden te hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2020 om 17:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:52   #175
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Onlangs, maar ik heb het niet helemaal gehoord, was er een uitzending op de radio ivm de vaccins. Nu al zou er(?) al een variant zijn waar de huidige vaccins(?) waardeloos zouden zijn. Of het nu over alle vaccins gaat weet ik niet meer.

Wat ze volgens mij gaan doen om tijd te winnen is roeien met de riemen die we momenteel hebben en proberen het meeste leed op te lossen met de vaccins die nu in aantocht zijn in afwachting van een definitieve versie.

Covid heeft nog verre van al haar geheimen prijsgegeven hé.
Hoeveel keer hebben wetenschappers, virologen al hun mening niet moeten herzien ?
Hier werd dat soms op hoongelach onthaalt op dit forum in de aard van 'ze weten zelf niet wat ze zeggen', maar dat is wel het beste bewijs dat ze nog veel te leren hebben over Covid.
Covid volgt niet altijd de regeltjes die andere virussen volgen en dat maakt het des te gevaarlijker.
Bovendien is er dan nog een mogelijk probleem in dit verband: in hoeverre blijft de immuniteit bestaan door een vaccin. Indien het virus snel drastisch muteert, kan men opnieuw beginnen.

Maar niet versaagd: we vinden daar wel een oplossing voor.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2020 om 17:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 17:56   #176
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

de vraag wordt beantwoord in la libre vandaag

https://www.hln.be/dossier-coronavir...wing~a41eb656/

Citaat:
Maar voorlopig is dat slechts een mogelijkheid. “Ik denk dat dit meer een waarschuwing is, er is geen wetenschappelijke basis om dit te zeggen” , aldus Coppieters nog.
gelul van onze premier dus
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 18:48   #177
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb nooit iets anders beweerd dan dat ik Wikipedia citeerde die verwees naar Statbel. Wikipedia stelt ook dat deze overlijdenscijfers volgens Statbel gelinkt waren met overlijdens zuiver (voor 100% ) verbonden aan griep. En meer viel er niet te zeggen. Men gebruikt nogal vlug een alles overkoepelende en vage term 'griep'. Om van alles en nog wat te beweren en te bewijzen. Vooral te onpas in dit geval.
Je hanteerde het wel als onderbouwing voor je tegenspreken.
Ik heb, na Pasen, het huiswerk gedaan dat jij moest hebben gedaan voor Pasen.
Het is onmogelijk te accepteren dat de influenza familie virussen (dat is wel degelijk "specifiek" genoeg, even specifiek als "corona") op een 11+ miljoen populatie maar enkele tientallen doden zou veroorzaken.
De bronverwijzing van de Wikipedia auteur van de betreffende zin toonde geen enkele verklaring voor die 51 doden of wat was het. Dat sluit foute / onvolledige interpretaties uit. Wat blijft dan over? Desinformatie?
Zelfs dat totaal dat ik samentelde uit de data, spreekt andere data zelfs van dezelfde Statbel / Sciensano tegen. Honderden versus duizenden.
Komt dit door met definities goochelen? In geval, is dat zeer laakbaar voor organisaties die zich opwerpen als betrouwbare bronnen, en dan nog zelfs tegensprekers censureren (zie onderwerp Youtube video verwijderd).
Zeker is dat iets niet klopt.
Ik herinner me dat ik in het begin van dit 2020 corona verhaal ook al eens de influenza griepcijfers opzocht en die hier toen ergens postte. Ik ga die post eens pogen opvissen.

... en al gevonden:
https://forum.politics.be/showpost.p...65&postcount=1
... waarmee ik toen dus zelf schuldig was aan niet checken.
Alleen was de richting van hanteren als onderbouwing omgekeerd, corona ging met dat 800 totaal TOEN nog meer verblekend zijn geweest dan influenza.
Toen had ik tevens geen flauw benul van de orde van grootte van griepdoden, ik had geen enkele referentiekader - de materie was toen brandnew voor me.
Intussen is dat wat anders.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 november 2020 om 19:01.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 18:56   #178
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je hanteerde het wel als onderbouwing voor je tegenspreken.
Ik heb, na Pasen, het huiswerk gedaan dat jij moest hebben gedaan voor Pasen.
Het is onmogelijk te accepteren dat de influenza familie virussen (dat is wel degelijk "specifiek" genoeg, even specifiek als "corona") op een 11+ miljoen populatie maar enkele tientallen doden zou veroorzaken.
De bronverwijzing van de Wikipedia auteur van de betreffende zin toonde geen enkele verklaring voor die 51 doden of wat was het. Dat sluit foute / onvolledige interpretaties uit. Wat blijft dan over? Desinformatie?
Zelfs dat totaal dat ik samentelde uit de data, spreekt andere data zelfs van dezelfde Statbel / Sciensano tegen. Honderden versus duizenden.
Komt dit door met definities goochelen? In geval, is dat zeer laakbaar voor organisaties die zich opwerpen als betrouwbare bronnen, en dan nog zelfs tegensprekers censureren (zie onderwerp Youtube video verwijderd).
Zeker is dat iets niet klopt.
Ik herinner me dat ik in het begin van dit 2020 corona verhaal ook al eens de influenza griepcijfers opzocht en die hier toen ergens postte. Ik ga die post eens pogen opvissen.
Niet ik, maar u beweert dat het niet klopt. Bewijs het dan. Tot nu toe heb ik niet veel bewijs gezien. Beter is nog u te bevragen bij Statbel en u te laten uitleggen hoe ze aan die cijfers komen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 november 2020 om 18:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 19:00   #179
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het meeste leed oplossen met waardeloze vaccins

Het leed is het rapste opgelost door zoveel mogelijk doden te hebben.
U spreekt voor uw beurt. We zullen zien of de vaccins waardeloos zijn.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2020, 19:00   #180
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de vraag wordt beantwoord in la libre vandaag

https://www.hln.be/dossier-coronavir...wing~a41eb656/



gelul van onze premier dus
Gelul zou ik niet dadelijk zeggen.
Zeker als je weet dat 30% nu al laat weten dat ze zich niet aan de regeltjes zullen houden met de feestdagen...
En met wat we nu al zien met 'feestjes' enzo...
En dat de cijfers nu al zo snel niet meer dalen zoals ze gehoopt hadden.
Tenerife als uitwijkplaats, etc....
Dan moet je geen deskundige zijn om de gevolgen te kunnen voorspellen hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 november 2020 om 19:17.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be