Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 6 april 2014, 08:16   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard VB stem.... nuttige stem

De n-va verspreidt graag het fabeltje van de nuttige stem. Alsof collaboratie met islamisering, vervreemding , open grenzen en euthanasaie voor kinderen etc nuttig zou zijn.

Maar ook omwille van het simpele feit dat door de irrationele schrik die bij de correcten bestaat elke Vb stem de onderhandelingspositie van de n-va versterkt. Dan kan men nl zeggen pas op of zij worden terug groter. Met een VB in de touwen is de marge voor de n-va om plat op de buik te gaan t zijn eerder tsjeven op veel groter.

trouwens FDW en co waren fout de n-va is nooit een VB light geweest het zijn eerder tsjeven on steroids.....
ilfalco is offline  
Oud 6 april 2014, 08:32   #2
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
De n-va verspreidt graag het fabeltje van de nuttige stem. Alsof collaboratie met islamisering, vervreemding , open grenzen en euthanasaie voor kinderen etc nuttig zou zijn.
Nee, oneindig laten afzien tegen beter weten in, dat is nuttig...
SMI94 is offline  
Oud 6 april 2014, 09:11   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

VB is ook geen nuttige stem, cordon sanitaire en zo.

Veel tegenstellingen tussen N-VA en VB komen voort uit hun Europees standpunt. Daar zit het grootste verschil tussen de twee: N-VA beseft dat ons land (of dat nu Vlaanderen is of België) de EU nodig heeft. Kies je voor de EU, dan moet je het opengrenzenbeleid er maar bij nemen. Ben je tegen de EU, dan zak je af naar een welvaartsniveau van 50 jaar terug en leef je in exclusief blank vlaanderen.
Zeus is offline  
Oud 6 april 2014, 09:22   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Veel tegenstellingen tussen N-VA en VB komen voort uit hun Europees standpunt. Daar zit het grootste verschil tussen de twee: N-VA beseft dat ons land (of dat nu Vlaanderen is of België) de EU nodig heeft. Kies je voor de EU, dan moet je het opengrenzenbeleid er maar bij nemen. Ben je tegen de EU, dan zak je af naar een welvaartsniveau van 50 jaar terug en leef je in exclusief blank vlaanderen.
Wie zegt dat ?
Mocht dat zo zijn, dan devalueren we de munt en concurreren de rest kapot.
In plaats van een banaan en een citroen eten we dan een appel en een peer.
Pericles is offline  
Oud 6 april 2014, 09:42   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met open grenzen zal je nooit de putten kunnen vullen, hoeveel geld je er ook in smijt, er zal steeds volk bijkomen, en 't is nu al overvol. Zo lang je geen politieker hebt die met 40 broden en een hoopje vis een volledig land kan voederen is dat de realiteit.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 6 april 2014, 18:14   #6
armando
Schepen

Standaard

Is een stem op de traditionele partijen een nuttige stem? Ik trek mij daar niks van aan, ik stem op een partij die het dichtst bij mijn politieke voorkeur zit, in mijn geval is dit het Vlaams Belang. Het is toch niet de schuld van het VB dat zij in het cordon zitten? Dus niks van aantrekken, ik stuur enkel volksvertegenwoordigers naar het parlement die mijn standpunten verdedigen.
armando is offline  
Oud 6 april 2014, 18:36   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard vlaams blok : inderdaad een nuttige stem

Het nut van het vlaams blok bestaat erin dat zij een duidelijk herkenbaar reservoir vormt voor diegenen die aan ongeneeslijke vormen van het das Herrenvolk syndroom lijden.
Mocht deze partij niet langer bestaan, dan zouden de mensen die dat gedachtengoed cultiveren niet anders kunnen dan zich aansluiten bij andere politieke bewegingen en dan ontstaat er contaminatie gevaar. Nu weten we waar ze zitten. Vanuit sanitair, hygiënisch en politiek-moreel standpunt is het zowel veiliger als beter om te weten waar het pathogeen juist zit.
Ik kan dus de mening van Topic Starter enkel beamen : een stem voor het blok is een nuttige stem.

Puur persoonlijk vul ik dit nog even aan met de hoop dat ze op 4,9% van de stemmen eindigen, net onder de kiesdrempel.
Pandareus is nu online  
Oud 6 april 2014, 19:18   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Puur persoonlijk vul ik dit nog even aan met de hoop dat ze op 4,9% van de stemmen eindigen, net onder de kiesdrempel.
Ben ik nog zo zeker niet van dat ze onder of net onder de kiesdrempel gaan eindigen.

En zoals ik het al eerder aanhaalde hier ergens ten velde op het forum dezes, een cordon is en blijft ene hele groep mensen gewoon buitenspel wat dan weer niet echt democratisch is.

Het zal wreed cliché zijn als ik nu schrijf: Moge de 'beste' winnen ...
Oud 6 april 2014, 19:25   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie zegt dat ?
Ja, daarmee ga je ver geraken.

Wat met de mensen die ervoor zorgen dat er hier bananen en citroenen zijn?
Oud 6 april 2014, 19:29   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ook omwille van het simpele feit dat door de irrationele schrik die bij de correcten bestaat elke Vb stem de onderhandelingspositie van de n-va versterkt. Dan kan men nl zeggen pas op of zij worden terug groter. Met een VB in de touwen is de marge voor de n-va om plat op de buik te gaan t zijn eerder tsjeven op veel groter.

trouwens FDW en co waren fout de n-va is nooit een VB light geweest het zijn eerder tsjeven on steroids.....
.. het blok is inderdaad een zeer nuttige stem .. 't hangt er natuurlijk vanaf wat men nuttig acht ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 6 april 2014, 20:07   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie zegt dat ?
De munt devalueren ???????????????????????
Boduo is offline  
Oud 6 april 2014, 20:27   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- lol -
Oud 6 april 2014, 20:46   #13
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het VB is alleszins een eerlijkere partij.
BWarrior is offline  
Oud 6 april 2014, 20:47   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het VB is alleszins een eerlijkere partij.
Je voelt je verwant?
Oud 6 april 2014, 21:16   #15
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Als het VB verdwijnt, verdwijnt de enige partij die eurokritisch is de immigratie aan banden wil leggen. Het is belangrijk dat er toch één partij is die die zaken durft aankaarten.
Vandaag stond in de zondag een interview met Annemans, met een commentaar van Tobback erbij, die twee maken eigenlijk exact dezelfde analyse mbt het probleem van goedkope werkkrachten uit o.a. Bulgarije. Het verschil zit hem in de oplossing: VB wil geen open grenzen met Bulgarije, SPA wil een Europese sociale zekerheid. Wat N-VA in deze voorstelt is dramatisch: open grenzen, maar géén Europese sociale zekerheid, ook geen Europees minimumloon. Maar op een of andere magische wijze gaan ze een strenger migratiebeleid voeren.
mvd is offline  
Oud 6 april 2014, 23:50   #16
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Het is de som van de zetels N-VA en VB die telt bij de volgende verkiezingen... is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Om strategische redenen (om te vermijden dat VB onder de kiesdrempel zakt) zal ik dus voor VB stemmen bij de volgende verkiezingen
Hoera is offline  
Oud 7 april 2014, 11:25   #17
Lukkas
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het nut van het vlaams blok bestaat erin dat zij een duidelijk herkenbaar reservoir vormt voor diegenen die aan ongeneeslijke vormen van het das Herrenvolk syndroom lijden.
Mocht deze partij niet langer bestaan, dan zouden de mensen die dat gedachtengoed cultiveren niet anders kunnen dan zich aansluiten bij andere politieke bewegingen en dan ontstaat er contaminatie gevaar. Nu weten we waar ze zitten. Vanuit sanitair, hygiënisch en politiek-moreel standpunt is het zowel veiliger als beter om te weten waar het pathogeen juist zit.
Ik kan dus de mening van Topic Starter enkel beamen : een stem voor het blok is een nuttige stem.

das Herrenvolk zijn onze moslimvrienden, die hier niets in de weg worden gelegd en die zich boven alles en iedereen verheven voelen. Die hun verzonnen god en profeet duizendmaal belangrijker vinden dan onze wetten en cultuur. Van de rest, behalve hun uitkeringen, trekken zij zich geen bal aan. Belkacem leeft al jaren op kosten van de ongelovigen, maar haat hen tegelijk. Zij eisen onvoorwaardelijk respect voor hun indoctrinaire ideologie en krijgen die ook.

Dat is een schril contrast met VB-kiezers die uitgescholden mogen worden voor mestkevers, fascisten, racisten, verkrachters, moordenaars en al dat fraais. VB-kiezers moeten zich verschuilen in donkere kelders uit schrik voor de wraak van de politiekcorrecten. VB-kiezers mogen nooit aan het woord komen, zij moeten met alle middelen het spreken worden belet. VB-kiezers leven met de voortdurende schrik om hun job te verliezen vanwege hun politieke overtuiging. Kinderen van VB-stemmers worden in de scholen nagewezen en uitgesloten. Een VB-stemmer mag gemolesteerd worden en liefst van al door een 'kansloze' immigrant. Een VB-stemmer moet verplicht respect opbrengen voor een immigrant, zelfs als die de grootste crimineel op aarde is.

Wie is er dan het Herrenvolk?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 april 2014 om 11:27.
Lukkas is offline  
Oud 7 april 2014, 11:41   #18
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is de som van de zetels N-VA en VB die telt bij de volgende verkiezingen...
Dat beodle ik juist met mijn betoog. Dus mijns inziens is een Vb stem minstens zo nuttig. Een Vb stem wordt pas nutteloos als de n-va er geen gebruik van maakt....

Wat op zijn beurt dan weer bewijst dat de n-va geen stem waard is.
ilfalco is offline  
Oud 7 april 2014, 12:23   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ben ik nog zo zeker niet van dat ze onder of net onder de kiesdrempel gaan eindigen.
Laat ik het zo stellen : beter net eronder, dan net erboven.

Citaat:
En zoals ik het al eerder aanhaalde hier ergens ten velde op het forum dezes, een cordon is en blijft ene hele groep mensen gewoon buitenspel wat dan weer niet echt democratisch is.
vergissing hoor, ook die kiezers hebben mogen stemmen en de verkozenen mogen zetelen dus is er geen enkel probleem.
Pandareus is nu online  
Oud 7 april 2014, 12:35   #20
marie daenen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Pandareus;7090120]
Citaat:

Laat ik het zo stellen : beter net eronder, dan net erboven.

vergissing hoor, ook die kiezers hebben mogen stemmen en de verkozenen mogen zetelen dus is er geen enkel probleem.

Ha, ha, zeg liever de verkozenen mogen zetelen maar moeten hun mond houden want de 'goegemeente' luistert niet naar hen op straffe van in dezelfde ban geslagen te worden als ze het wel aandurven.
En zo mensen beweren de democratie te vertegenwoordigen!!!
marie daenen is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be