Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 22:19   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Standaard Nederlandse Taal Redden in Nederland en Belgie??

ONDERWERP kopie uit rubriek suggesties en mededelingen:
Nederlandse Taal Redden in Nederland en Belgie??


Probleemstellingen:

1) IK ben zelf Nederlandstalig en mijn moedertaal is toch het ABN Nederlands, uit het witte koeienmaaiveldje van Nederland. Ben wel gekleurd, van Indian Sarnami afkomst, en toch nu sterker verbonden gevoel met Bharat Maata, omdat India nu toch nummer vier is op aarde en ik teveel gediscrimineerd ben in blank/ arisch Nederland als Auslander en buitenlander.

2) Maatschappelijk taaldrama nu in Nederland en Belgie, omdat het aantal NIET Nederlandstaligen explosief groeit, vooral door de ruim 60 % hier geboren niet blank/ Arische kinderen die hun peuterjaren doorbrengen in een buitenlandse taal en dan met een forse Nederlandse taalachterstand het Nederlandse onderwijs instromen, inclusief INdiase en Hindoestaanse kinderen.


3) HOe dit suicidaal taaldrama verder moet is wat mij nu interesseert, stel dat wij het oplossen door over 18,1888 jaar maar het Arabisch in te voeren als nieuwe Nationale Talen?? Arabisch is een sterke, internationaal taal en Iran, Pakistan, Turkije, Irak, Egypte, Marokko, en vele andere Arabische landen doen al aan baanbrekend wetenschappelijk onderzoek in het Arabisch. De islamitische wetenschap begon met de komst van Islam op aarde en Allah hielp de glelovige moslims een handje. Nu kan een gelovige MOSLIM elke dag in het Cyber Mekka gaan via zijn smartphone dus ook de Arabische bordelen van Allahloka zijn nu dichterbij gekomen.

4) MOet de Nederlandse taal maar alvast gedegradeerd worden tot derde taal in Nederland en Belgie?? Eerste taal kan het beste het Engels worden, en tweede taal het Arabisch en Turks in gelijke mate. Turkse Taal is wetenschappelijker dan Arabisch denk ik zelf.

5) Voor mijzelf is het belangrijk dat ik via mijn moedertaal al direct toegang heb tot de harde wetenschappelijke literatuur en daarom ben ik blij nu dat Nederlands mijn moedertaal is en Engels mijn tweede moedertaal. IN het Hindi zou ik nooit iets kunnen bereiken en in INdia zou ik een bibliotheek niet in mogen gaan, door mijn lagere kaste, als gekleurde, kleingeschapen, titelloze, Chamar, pipo, boitie koelie afkomst. Ben heel veel gediscrimineerd door surinegers en hindoestanen en ook door Indiase zwarten, dus door schade en schande toch wijzer geworden nu.

6) Taalidentiteit gaat heel diep ok, tot je ICH, IK bewustzijn, tot diep in je ecto plastische kernen, tot diep in je Aham, Chetan en je JIVA/ Geest denk ik. En er is zelfs een metafysische link tot het Atma en Geo Karma. Vedic Science verklaart alles hierover en ik heb alles aan den lijve meegemaakt. Ik ken geen Hindi, Sarnami en ken beetje sranang tongo.



---------------------- kopie uit vorige posting van deze topic in andere rubriek, met de twee reacties erbij.


Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Deze pagina opnieuw laden Sectie Nederlandse Taal Redden in Nederland en Belgie??

Welkom, dewanand
Je laatste bezoek: 19 oktober 2021 om 01:48
Privéberichten: 0 Ongelezen, Totaal 62.
Gebruikersinstellingen FAQ Forumreglement Ledenlijst Nieuwe berichten Directe links Uitloggen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
Bekijk eerste ongelezen Bekijk eerste ongelezen
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 oktober 2021, 00:56 #1
dewanand
Staatssecretaris

dewanand's schermafbeelding

Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 2.516

Standaard Sectie Nederlandse Taal Redden in Nederland en Belgie??
Onderwerp:
Sectie Nederlandse Taal Redden in Nederland en Belgie??

miaauw miaauw namastiaauw beheerders,

Gezien de vele Nederlandse taalliefhebbers hier en moedertaal sprekers is het misschien toch slim om nu een kleine sectie of rubriek te maken over het Redden, onderhouden en continueren van de Nederlandse taal in Nederland en Belgie, Het zgn ABN. Alle Nederlandse taal organisaties kunnen dan erin vertegenwoordigd zijn denk ik, mede ook omdat men hier vaak over de Identiteit, cultuur en tradities discussieert van genoemde Germaanse inheemsen dus de Nederlandse TAAL hoort er automatisch bij. Een Taal identiteit gaat toch dieper in de GEEST, en Ziel dan kleding of wat roetvlekjes van Nationale Zwartjesdag (Zwarte PIet), en in de Indiase Hindoe apen wereld denkt men hier veel complexer over. India heeft ruim 400 spreektalen.

Ook dialecten van het Nederlands, oa het Fries horen erbij wat mij betreft in deze sectie. Er zijn in Nederland tientallen streektalen en dialecten. Het ABN Nederlands is nu gelukkig een wetenschappelijke taal, waarin ook fundamenteel wetenschappelijk onderzoek wordt verricht, met eigen taal publicaties en dit vind ik een superieur aspekt van het ABN Nederlands tov het Sranang Tongo, Sarnami, Arowakkaans, Caribisch, Javaans en Marrontaal uit Suriname, waar het Nederlands nu aardig verloederd is.


Helaas is het nu bewezen, taalverloedering en taalverval is het begin van armoede, chaos, verlaagd intellect, verval maatschappelijk middenveld, achteruitgang pers en media, en onderontwikkeling in een Natie.


Doel is vooral om de Nederlandse taal te redden

Stichting Taalverdediging is hiermee bezig in Nederland maar ze zijn nergens vertegenwoordigd in de politieke arena en worden verketterd tot nazi's en extreem rechtse malloten wat ik toch fout vind.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is nu online Rapporteer kwalijk bericht Met citaat antwoorden Op meerdere berichten reageren Snel reageren op dit bericht

---------------------------------------------------------
Ongelezen 19 oktober 2021, 08:54 #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 28.531

Standaard
Waarom niet beginnen met een discussie hieromtrent, bijvoorbeeld in "Maatschappij en Samenleving".
Dan weet je ineens hoeveel belangstelling er is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline Rapporteer kwalijk bericht Met citaat antwoorden Op meerdere berichten reageren Snel reageren op dit bericht


-------------------------------
Ongelezen 19 oktober 2021, 10:54 #3

de schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 67.691

Standaard
No shit man, dat is een fucking problem. Bigger dan de climate change of de push backs van de migranten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)




----------------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 10:16   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Het onderwerp is nobel. De reacties uit Suggesties en Mededelingen hoefden echter niet hier te worden geciteerd.

De kwaliteit van het Nederlands kan enkel standhouden door de scholen.
We hoeven echter niet te dromen. Het aantal leerlingen met een andere moedertaal is aanzienlijk.
Moesten we nu dezelfde criteria hanteren zoals pakweg in mijn schooltijd dan is het aantal schoolverlaters die de humaniora niet afmaakt niet te overzien.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 14:23   #3
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het onderwerp is nobel. De reacties uit Suggesties en Mededelingen hoefden echter niet hier te worden geciteerd.

De kwaliteit van het Nederlands kan enkel standhouden door de scholen.
We hoeven echter niet te dromen. Het aantal leerlingen met een andere moedertaal is aanzienlijk.
Moesten we nu dezelfde criteria hanteren zoals pakweg in mijn schooltijd dan is het aantal schoolverlaters die de humaniora niet afmaakt niet te overzien.

noot
ik citeer de reacties wel omdat de hele draad dan meegekopieerd is inhoudelijk.

maar de Nederlandse taal is maar een zielig pipo taaltje internationaal, maximaal nu 17,1888 miljoen blanke inheemse moedertaal sprekers geloof ik, 11,1888 miljoen blanke HOllanders anno 2021 over en net 5,1888 miljoen blanke inheemse belgen??? Hoeveel blanke belgen zijn er nog in leven?? helft Belgie is toch verkleurd nu of gearabiseerd?? Antwerpen is toch 70,1888 % gekleurd en buitenlands?? Vlaanderen is heel klein, hoeveel blanken praten daar nog ABN Nederlands?? Vlaamse taal is toch geen BESCHAAFDe ABN Nederlands, maar een dialect??? Ik ben niet alwetend ok, dus geef mij info, mijn biodata banken bevatten NIET 100 % van alle data uit alle informatie dragers uit het hele Nederlandse Taalgebied op deze blauwe exo planeet, AARDE en alles downloaden is toch 100 % onmogelijk.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 23 oktober 2021 om 14:25. Reden: typfoutje
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 19:41   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
noot
ik citeer de reacties wel omdat de hele draad dan meegekopieerd is inhoudelijk.

maar de Nederlandse taal is maar een zielig pipo taaltje internationaal, maximaal nu 17,1888 miljoen blanke inheemse moedertaal sprekers geloof ik, 11,1888 miljoen blanke HOllanders anno 2021 over en net 5,1888 miljoen blanke inheemse belgen??? Hoeveel blanke belgen zijn er nog in leven?? helft Belgie is toch verkleurd nu of gearabiseerd?? Antwerpen is toch 70,1888 % gekleurd en buitenlands?? Vlaanderen is heel klein, hoeveel blanken praten daar nog ABN Nederlands?? Vlaamse taal is toch geen BESCHAAFDe ABN Nederlands, maar een dialect??? Ik ben niet alwetend ok, dus geef mij info, mijn biodata banken bevatten NIET 100 % van alle data uit alle informatie dragers uit het hele Nederlandse Taalgebied op deze blauwe exo planeet, AARDE en alles downloaden is toch 100 % onmogelijk.
Dag Dewanand.

Kan je om te beginnen ietwat in paragrafen schrijven. Dit maakt het iets leesbaarder.

Ik heb de indruk dat je de Nederlandse taal vooral minimaliseert.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 22:47   #5
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.602
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Dewanand.

Kan je om te beginnen ietwat in paragrafen schrijven. Dit maakt het iets leesbaarder.

Ik heb de indruk dat je de Nederlandse taal vooral minimaliseert.

miaauw Nano God Rudy;9798805]

1) Ja, de Nederlandse taal is een etnische minderheidstaal op aarde tov andere talen met minstens 50 miljoen moedertaal sprekers. India heeft tientallen talen en dialecten met meer dan 50 miljoen moedertaalsprekers. Afrika idem dito, maar dat zijn miljarden maatschappijen.

2) Wat maakt een klein taalgebied nou GROOT??
2.1) OUTPUT publicaties in die taal, harde wetenschap.
2.2) OUTPUT Harde HI TECH, R&D onderzoek in die taal zelf, Nederland is een significante wereldleider op R&D gebied.
2.3) Taalrijkdom, taal leeft, kijk hoe ik bijvoorbeeld de Nederlandse taal toch heb verrijkt. Ik ga mijn eigen woordenboekje zelf afwerken en publiceren in 2022 met echte splinternieuwe Nederlandse woorden begrippen. Ik verrijk de Nederlandse taal aanzienlijk met deze officiele publicatie, GEEN GRAP ok.

2.4) Nederlandse taal kan alleen leven als er Absolute Vrijheid is van meningsuiting. Absoluut NUL Censuur voor individuele publicaties van Anarchisten en Libertariers als mij en Wieroe. Dus er moet een Duivelse Taalpublicatie Vrijheid zijn denk ik om een taal te laten leven en verder te groeien.

2.5.) ja punt 2.4 lijkt mij zo geil, ik ga nu echt doorwerken denk ik tot 03 uur AM nacht om een Duivels FUN manuscript af te krijgen, met ahw 108 Gekke/ idiote, ziekelijke KKK^13 stellingen. Produktie code is wart0283 en je kan zelf raden waar het over gaat hahah haha haha er zitten veel teksten in die ik op politics heb geschreven afgelopen jaren, dus je kan het zo raden.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be