Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2021, 16:24   #21
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

TC noodzakelijk .....maar dan moeten ze ook hun verantwoordelijkheid nemen . Deftig keuren en geen geldwolven in opdracht van .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 20:04   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
TC noodzakelijk .....maar dan moeten ze ook hun verantwoordelijkheid nemen . Deftig keuren en geen geldwolven in opdracht van .
Jij verwacht mijn inziens iets te veel van dit soort onbenullen. Die TC is simpelweg een goudmijn waar niemand echt verantwoordelijk voor is en wil zijn. Is ook geen probleem de kilo's geld stromen er binnen. Zolang er niet echt iemand zich er deftig gaat mee bemoeien zal dit gangsterisme zijn gangetje blijven gaan

Wat daar anno 2021 gebeurt tart iedere verbeelding.

Maar zoals ik al zei het is alleen nog de kleine man die daar mee te maken heeft. De welstellende koopt iedere 4 jaar een nieuwe auto of heeft een salariswagen. De simpele duiven krijgen daar alle drek over zich heen.

Welke politieker interesseert zich nu nog voor het lot van Jan Modaal ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2021 om 20:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2021, 20:41   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En een keuring voor moto's lijkt ook niet nodig. Een race machine die optrekt van 0-100 in 2 sec met een topsnelheid van tegen de 300 moet niet gekeurd worden. Die hun lichten banden en uitlaten zijn blijkbaar altijd in orde net als hun remmen en dempers

Maar een Dacia basismodelletje met 60 pk om iedere week wat boodschappen mee te doen naar de plaatselijke Colruyt oh maar die moet binnenste buiten worden gekeerd die moeten we ieder jaar keuren
Als iedereen zijn logische deel zou doen, dan is een verpliche keuring gewoon nutteloos. Voor wagens, moto's of trottinetten.

Maar zoals ik al meer schrijf, de grootste hoop van't kiesvee kan alleen maar van eten stront te maken
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 oktober 2021 om 20:42.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 09:37   #24
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij verwacht mijn inziens iets te veel van dit soort onbenullen. Die TC is simpelweg een goudmijn waar niemand echt verantwoordelijk voor is en wil zijn. Is ook geen probleem de kilo's geld stromen er binnen. Zolang er niet echt iemand zich er deftig gaat mee bemoeien zal dit gangsterisme zijn gangetje blijven gaan

Wat daar anno 2021 gebeurt tart iedere verbeelding.

Maar zoals ik al zei het is alleen nog de kleine man die daar mee te maken heeft. De welstellende koopt iedere 4 jaar een nieuwe auto of heeft een salariswagen. De simpele duiven krijgen daar alle drek over zich heen.

Welke politieker interesseert zich nu nog voor het lot van Jan Modaal ?
Als ik met de dienstwagens naar TC ga zijn die er altijd door .....moesten ze mijn privé zijn had ik telkens een rode kaart .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 09:49   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij verwacht mijn inziens iets te veel van dit soort onbenullen. Die TC is simpelweg een goudmijn waar niemand echt verantwoordelijk voor is en wil zijn. Is ook geen probleem de kilo's geld stromen er binnen. Zolang er niet echt iemand zich er deftig gaat mee bemoeien zal dit gangsterisme zijn gangetje blijven gaan
Je zou eens in de structuur van de leiding van die organisatie moeten kijken.

Citaat:
Wat daar anno 2021 gebeurt tart iedere verbeelding.
Probeer maar eens een zinnig mens de werking van Blegië uit te leggen.

Citaat:
Maar zoals ik al zei het is alleen nog de kleine man die daar mee te maken heeft.
Citaat:
De welstellende koopt iedere 4 jaar een nieuwe auto of heeft een salariswagen. De simpele duiven krijgen daar alle drek over zich heen.
Simpele duiven of eerlijke mensen zonder middelen.
Citaat:
Welke politieker interesseert zich nu nog voor het lot van Jan Modaal ?
Vanuit hun ivoren torens roepen onze politici nogal hard dat het hen wel interesseert, maar dan voornamelijk om hun postjes te houden en te blijven graaien in de steeds dunner spoelende vetpotjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 09:51   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als ik met de dienstwagens naar TC ga zijn die er altijd door .....moesten ze mijn privé zijn had ik telkens een rode kaart .
Stickertje op een verkeerde plaats? Of is uw werkgever nogal lomp en gierig? Of zijn de collega's , zoals in mijn onderschrift, alleen maar aanwezig om hun loon te krijgen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2021, 10:20   #27
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als ik met de dienstwagens naar TC ga zijn die er altijd door .....moesten ze mijn privé zijn had ik telkens een rode kaart .
Onze volgende wagens zullen maar om de twee jaar naar de keuring hoeven te gaan.
Hoe er die keuring er dan gaat uitzien zal ik dan hier wel even posten.

In ieder geval is de aanpak voor wat de veiligheid op de weg aangaat een pak volwassener dan wat we hier gewoon zijn.



vrij vertaald ...

In geval van controle door de politie wordt het ontbreken van technische controle bestraft met een boete van de vierde klasse van
maximaal € 750 (in de regel is dit een vaste boete van € 90 - 135 € afhankelijk van de betalingstermijn). Deze PV verwijdert geen punten van het rijbewijs.





vrij vertaald ...

Immobilisatie van het voertuig

Naast de boete kan het niet uitvoeren van technische keuringen leiden tot immobilisatie van het voertuig en inbeslagname van
het kentekenbewijs, samen met een verplichting om het voertuig binnen 7 dagen voor technische keuring aan te bieden.




Vrij vertaald ...

Bij inbeslagname van het kentekenbewijs krijgt u van de politie een document waarmee u tijdelijk met uw auto mag rijden: dit document
is een voorlopig verkeersregister. Uw originele kentekenbewijs wordt door de politie aan u teruggegeven op vertoon van het technische controlerapport.


Op die wijze wordt vermeden dat bestuurders plots zonder wagen komen te zitten.
Als je dat vergelijkt met wat burgers hier in België kunnen meemaken - enkel en alleen omdat er
een papierke niet in orde is
- is eigenlijk typerend voor dit land.
Ik snap echt niet hoe de Belg dit allemaal 'normaal' kan vinden.

Hier, de Belgische aanpak ...

https://boetecalculator.be/nl/verkee...jn-de-gevolgen
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 oktober 2021 om 10:21.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2021, 11:16   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard Pesterijen

Verstrengen van de autocontrole, puur pesterijen. Als er slechts één plaatverlichting op je voertuig staat en het brand ben je er door. Als er twee op staan en slechts één ervan brand, wordt het een rode kaart.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be