Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 12:02   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Na dat onbesuisd trachten energie te winnen met fietsen, is er nog iemand die een probleem heeft dat men zijn identiteit kan aantonen, niet alleen met zijn kaartje met foto, zijn boekje met foto, maar naar keuze ook met zijn smartphone?

Is er al eens iemand teruggekeerd van een reis, en op Zaventem gecontroleerd door de unit computer, gleuf voor identiteitskaart en camera?
Het probleem is dat het ondemocratisch is en bereikt werd door ons te beliegen, vrijheid af te pakken, pesten, chanteren, terroriseren....

Eerst die fascisten veroordelen voor misdaden tegen de mensheid en dan zien of de democratie er nog naar vraagt. Niemand wilt dat Big Brother meer in onze privacy hakt. Eerst transparantie bij de politiek alvorens we hen zulke controle toevertrouwen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 14:44   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat we de wetgevers om de x jaren naar huis kunnen sturen, is het maximaal praktisch haalbare.
Al wat daarvan afwijkt, is erger dan dat.

Het is beter dat de overheid ons controleert volgens gestemde wetten, dan dat wij mekaar gaan controleren "in het wilde weg".
Ik denk dat PatrickVE het hier niet helemaal eens mee zal zijn
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 15:54   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat PatrickVE het hier niet helemaal eens mee zal zijn
Zalig om mijn doctrine zo te hebben geïmpregneerd bij mijn waarde toehoorders, dat zij nu in mijn plaats de Blijde Boodschap brengen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 05:44   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Naast de digitale portefeuille ook dit nog blokletterde een site van bij onze noorderburen.

Jouw gezicht binnenkort in een EU database?

Uit de tekst:

Citaat:
Europarlementariërs, mensenrechtenorganisaties en rechtsfilosofen maken zich zorgen over de koers van de Europese Commissie op het gebied van biometrische gegevensopslag. De Commissie lijkt namelijk voornemens om het automatisch delen van meer soorten biometrische gegevens tussen lidstaten mogelijk te maken, via een herziening van de ‘Prüm-besluiten’. In het bijzonder wordt gevreesd voor het gebruik van automatische gezichtsherkenning door middel van artificial intelligence (AI), omdat dit grote risico’s op het gebied van privacy met zich meebrengt. Stevenen wij af op een Europa waar je in de openbare ruimte nooit meer anoniem bent voor autoriteiten? En hoe erg zou dat eigenlijk zijn?
Ter info:

Intensivering van grensoverschrijdende samenwerking (Verdrag van Prüm)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 oktober 2021 om 05:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2021, 16:33   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Dat ze maar eens heel dringend werk maken van een database van vingerafdrukken, gezichtsopnames en nog wat van zo'n dingen, voor elke illegale bij het afleveren van het papierke dat hij moet terugkeren, elke asielzoeker ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 07:03   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

De overheid gaat een alternatief voor itsme ontwikkelen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2022, 07:08   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De overheid gaat een alternatief voor itsme ontwikkelen.
Als dat even goed werkt als alle andere brol die de overheid laat ontwikkelen staan we er mooi op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 05:03   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Wel...het is nu duidelijk (ook voor mij persoonlijk..) dat itsme zo een goed concept is dat het geheel begrijpelijk is dat het nu,juni 22,vermoedelijk al de meest gebruikte aanmeldmethode geworden is voor de serieuze websites van overheden en banken....

Die multi-factor aanmeldmethode wordt als zeer veilig beschouwd.


Mijn door de jaren heen ontstaan "grootboek met PINkodes en paswoorden" zal er geleidelijk aan dunner door worden....


Helaas is het ook een monopoly en vragen ze van de gebruikende organisaties steeds meer centen.

Begrijpelijk dat de overheid ,voor toegang tot haar eigen sites op moderne wijze,ook een alternatief vergelijkbaar met itsme zou willen aanbieden...

Het is wat het is,mijn "grootboek met PINkodes en paswoorden" zal in de sectie PINkodes misschien toch wat minder snel dun worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2022 om 05:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 05:10   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Naast de digitale portefeuille ook dit nog blokletterde een site van bij onze noorderburen.

Jouw gezicht binnenkort in een EU database?

Uit de tekst:



Ter info:

Intensivering van grensoverschrijdende samenwerking (Verdrag van Prüm)
Het is met dat Euro Parlement net als bij alle "onderliggende "Parlementen blijkbaar.Doordat ze met het betonblok van de particratie aan hun been blijven zitten kunnen deze organisaties,die verondersteld zijn ons te vertegenwoordigen,en verondersteld zijn INITIATIEFnemers voor wetgeving te zijn,niet collectief rechtstaan bij BELANGRIJKE zaken (anders dan steun bij geslachtsverandering van naaktslakken bij windmolenparken) en zeggen: STOP...

De "executive branch" kan dan niet anders dan stoppen....

Maar ja.....particratie....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2022 om 05:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 16:41   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Fuk maai eis. Blijkbaar wil Michel 50 miljoen euro uitgeven om die app te maken terwijl de overheid de grootste aandeelhouder is van itsme ...


__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 juni 2022 om 16:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 17:47   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Fuk maai eis. Blijkbaar wil Michel 50 miljoen euro uitgeven om die app te maken terwijl de overheid de grootste aandeelhouder is van itsme ...


Dat lees ik net ook....

Ik bedoel,de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet...Het is allemaal erg professioneel zeg...die "overheid" van ons...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be