Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2018, 01:07   #401
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Afrika kan niet hermetisch afgesloten worden dan moet je een hekken bouwen door heel de middellandse zee.
Wat een ouderwetse gedachtegang. Een paar snelle kustvaartuigen of helikopters volstaan om de mensensmokkelrederijen en hun scheepjes uit te schakelen. Het is simpelweg een kwestie van politieke wil. De toekomstige Italiaanse regering kan wellicht de oorspronkelijke EU-akkoorden (Dublin) naar de letter en de geest gaan toepassen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:13   #402
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat een ouderwetse gedachtegang. Een paar snelle kustvaartuigen of helikopters volstaan om de mensensmokkelrederijen en hun scheepjes uit te schakelen. Het is simpelweg een kwestie van politieke wil. De toekomstige Italiaanse regering kan wellicht de oorspronkelijke EU-akkoorden (Dublin) naar de letter en de geest gaan toepassen.
Wat ga je voorstellen? Bootjes vol sterke jongemannen en wat verkrachte vrouwen en kinderen laten kelderen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 01:42   #403
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ga je voorstellen? Bootjes vol sterke jongemannen en wat verkrachte vrouwen en kinderen laten kelderen?
Ik stel mij voor dat er eilanden in de Middenlandse zee worden gereserveerd voor zeevluchtelingen.

Dit idee staat niet op zichzelf; een steenrijke Egyptische kopt heeft dit idee ook geopperd en zelfs uitgewerkt.

Een eiland voor verkrachters, een eiland voor slachtoffers, een eiland met een kinderinternaat, een eiland met homo's, een eiland met mensen die een diepe religieuze inslag hebben, etc, is misschien de logische vervolgstap...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 maart 2018 om 01:42.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 02:02   #404
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik stel mij voor dat er eilanden in de Middenlandse zee worden gereserveerd voor zeevluchtelingen.
Dan maak ik er liever toeristenvallen van.

Citaat:
Dit idee staat niet op zichzelf; een steenrijke Egyptische kopt heeft dit idee ook geopperd en zelfs uitgewerkt.
Ik hou die man niet tegen.

Citaat:
Een eiland voor verkrachters, een eiland voor slachtoffers, een eiland met een kinderinternaat, een eiland met homo's, een eiland met mensen die een diepe religieuze inslag hebben, etc, is misschien de logische vervolgstap...
En wat van het idee de bootjes gewoon terug te sturen naar de Afrikaanse kust?
Of als je het echt goed wil doen, die bootjes leeg te plukken, de sterke mannen terug af te zetten aan die kust en de bootjes te gebruiken voor Viking begrafenissen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 maart 2018 om 02:03.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 03:45   #405
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat van het idee de bootjes gewoon terug te sturen naar de Afrikaanse kust?
Of als je het echt goed wil doen, die bootjes leeg te plukken, de sterke mannen terug af te zetten aan die kust en de bootjes te gebruiken voor Viking begrafenissen.
Niet doen, ze blijven gewoon proberen, zie Calais. Andere methoden dus...

Echt goed doen is de Australische methode toepassen. Dit land geeft Cambodja een pak geld met als tegendoel om de bootjes met vluchtelingen op te nemen. Men kijkt dan wel 3 x uit om in een boot te stappen..

Mijn idee:
Zorg voor een goedkope telefoonverbinding tussen Cambodja en landen die bij de vleet gelukszoekers exporteren.

De sterke jongens zullen mammie smeken voor een terugticket naar Kabul of Lagos.


Die verkrachte vrouwen, in een vorige quote genoemd, kunnen misschien een leuke Boedhistische man treffen..

Kinderen blijven een geval apart; hen moet een goede begeleiding en onderdak worden gegeven; maar dit alles - complete pakket - wel in Cambodja toepassen.

Mocht Cambodja er genoeg van krijgen; in zulks geval kijken naar een ander exotisch middeleeuws land, en meanwhile sommige Middenlandse zee eilandjes als vluchtelingenbatterij inruimen, tot voor hen elders een land ver verwijderd van Europa zich aanbiedt als refugee adapter.



Vikingbegrafenissen klingt vrij heidens; dus stem ik mee in.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 maart 2018 om 04:12.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 11:40   #406
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ga je voorstellen? Bootjes vol sterke jongemannen en wat verkrachte vrouwen en kinderen laten kelderen?
"Een paar snelle kustvaartuigen of helikopters volstaan om de mensensmokkelrederijen en hun scheepjes uit te schakelen." schreef ik. Dit wil zeggen dat de schepen voor ze gebruikt worden stelselmatig worden vernield in de havens van de mensensmokkelrederijen. Als een bootje op zee aangetroffen wordt met migranten wordt dit terug gesleept naar 'de afzender' waarop het na ontscheping vernield wordt.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:15   #407
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom zulke onschuldige bootjes vernielen?

Mischien eens een leuke oefening voor de Europese speciale eenheden. Wie kan er de meeste smokkelbootjes uit "vijandelijke havens" bevrijden?

Eenmaal in Europa, te koop aanbieden aan de Noord Franse en Belgische kust.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:26   #408
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
"Een paar snelle kustvaartuigen of helikopters volstaan om de mensensmokkelrederijen en hun scheepjes uit te schakelen." schreef ik. Dit wil zeggen dat de schepen voor ze gebruikt worden stelselmatig worden vernield in de havens van de mensensmokkelrederijen. Als een bootje op zee aangetroffen wordt met migranten wordt dit terug gesleept naar 'de afzender' waarop het na ontscheping vernield wordt.
Die van dat type bedoelde u?


Waar zijn al die gelden naartoe die men al jaar- en dag naar dat 'arme Afrika' bleef sturen? Gestolen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 maart 2018 om 12:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:34   #409
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen te grote schepen sturen, die kunnen teveel dobbernegers opladen.

Trouwens, om het ecologisch verantwoord te houden, zeiljachtjes gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:47   #410
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De stad bestaat uit mix, javanen, stadsnegers en hindoestanen, blanken spelen geen rol van betekenis. Een ieder kan zich makkelijk aan de stad aanpassen mits ze uit geciviliceerde samenleving komen. Ik heb mij niet zo sterk hoeven aan te passen. Wel heb ik geleerd dat (bijna) iedereen puur egoistisch aan zichzelf denkt. Ook hoe meer geld er valt te verdienen, hoe groter de slangenkuil wordt. Ik bestudeer nu bijvoorbeeld de vorst van Machiavelli, omdat ik nu in een "positie" ben dat ik steeds weer moet vechten voor mijn "deel". Op een gegeven moment zijn er geen compromissen meer over en dan ga je voor de 100%; om vervolgens deze op je eigen manier te verdelen onder de parijen of door een andere partij waarvoor je partij hebt hebt gekozen.. Je moet jezelf wegcijferen in dergelijke moneyfights en jezelf wijsmaken dat je naar een aqarium aan het kijken bent met mooie vissen, waarvan er soms 1 dood gaat en opgevreten wordt door de ander. Het blijft moelijk, immers je bent zelf aanwezig in het aquarium; in dergelijke situaties ben ik steeds weer 1 a 2 dagen bekaf en emotioneel; om mij vervolgens weer rot te lachen hoe het is gelopen. Ik vervloek mijzelf steeds weer dat ik van slag ben geweest, maargoed ik ben ook maar een mens uit het bouwjaar ergens na de 2e helft van de 20e eeuw. Opgegroeid met gemak en zonder honger. Niet de 19e eeuw waarbij mensen met 'stalen' ogen en gezichtsuitdrukking op de foto staan; ergo hardcore zijn. Zo zijn er meer ''dingus''. Een Filipijn met een opleiding kan zich ook het leven in Suriname snel eigen maken; net als ik een paar (kleine) culturele gedragscodes laten vallen. Ook zij hebben hun emotionele inzinkingen als het op vechten op positie uitkomt en moeten harder vechten als ik omdat zij niet blank zijn.

Maar buiten dat denk ik dat de kuilen Afrika veel dieper zijn dan in Suriname en je daar als "newie" geneens tot nauwelijks de kans krijgt om het in je 'eentje' te redden. Dus alles moet je in het perspectief zien..

Betreft culturele uitwisseling; de Hindoestaan is minder hard en gemeen als hun moederland; er bestaat geen tot nauwelijks een (hindoe) kastensysteem in Suriname. Moslims (uit voormalig India) en Hindoes vormen een cohese groep maar is aan het veranderen, de jeugd denkt over de rassen heen. De neger in de stad heeft veel invloeden van Nederland overgenomen, idem Hindoestaan, de Javaan is ook niet meer de Javaan van Java. Java is de laatste jaren er hard Islamitisch op achteruit gegaan. De Chinees die zijn winkel draait, gaat zijn eigen gang. Er is een algemene aversie tegen de marrons die uit het bos komen. Wil je slagen in Paramarbo maatschappij, dan moeten zij (marrons) hun cultuur voor 100% loslaten. Het is of ; of; er tussen zit vacuum..

Vrouwen (marrons) hebben minder moeite om zich aan te passen aan de ''stads''codes, maar mannen (marrons) die met hun afgezakte broeken rondlopen, hebben geneens door dat ze voor lul staan. Groeten meestal niet bij voorrang geven in het verkeer, etc, etc. Ze hebben gewoon niet door dat ze hyperirritant gedrag vertonen en daarom de stadsmensen hen in hun nek aankijken. Dit allemaal begint een groot probleem te worden met onderwijs. Er groeit een generatie analfabete marrons op.

Terugkomend op kruisbestuiving; ja die is er, gemengde huwelijken beginnen meer de norm te worden; en het is nu deze kuisbestuiving tegen het binnenland. Dit zijn niet mijn woorden, maar die ik verneem van stadsnegers, hindoestanen, mix, etc.
Interessante mix, en ik denk dat je de Hollandse invloed ook niet mag onderschatten, door de kolonisatie, de taal, maar ook het feit dat er meer Surinamers in Nederland wonen dan in Suriname zelf.
Wie zijn die marrons eigenlijk, de naam klink Frans.

Wat Kenya betreft, de angelsaksische invloed is de grootste van Afrika, misschien met uitzondering van Zuid-Afrika of Zimbabwe, door een grondige kolonisatie vanaf begin 20ste eeuw, die veel dieper ging dan elders in Afrika. Om maar een voorbeeld te geven de vrouw van de president is half-Schots en heet Margaret, een derde van de bevolking behoort tot de Anglikaanse kerk. Ook door de vestiging van 100000'en Britten. Velen wonen er nog, en zijn vijfde generatie Keniaan geworden.(van integratie in de zwarte cultuur is echter geen sprake) .

Ook niet te onderschatten is de invloed van de Amerikaanse cultuur op Kenia, en dan voornamelijk die van de Afro-Amerikanen, die ze in Kenia "niggers" noemen.(ook met enige verwensing, want ondanks het feit dat ze in zo'n rijk land geboren zijn maken ze er ook maar een zootje van). Omdat Kenianen zeer goed Engels spreken is die cultuur voor hen zeer toegankelijk. In de beruchte matatus in Nairobi hoor je loeiharde en zeer agressieve Amerikaanse rap(zijn eigenlijk rijdende disco's, met video installatie met meestal naakte dansende vrouwen, OF met religieus thema), en zeer frequent op straat, tv en in bussen zijn ook de "evangelisten", die donderpreken geven over de Bijbel, de verdoemenis, etc.











Laatst gewijzigd door tomm : 6 maart 2018 om 12:48.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:50   #411
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat me soms opvalt is een enorm gevoel voor ritme.

Als Afrikanen in groep dansen lijkt het soms alsof er ergens iemand aan een koortje trekt om iedereen in exact dezelfde kadans te brengen.
klopt, zit gewoon in de genen denk ik.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:52   #412
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat een ouderwetse gedachtegang. Een paar snelle kustvaartuigen of helikopters volstaan om de mensensmokkelrederijen en hun scheepjes uit te schakelen. Het is simpelweg een kwestie van politieke wil. De toekomstige Italiaanse regering kan wellicht de oorspronkelijke EU-akkoorden (Dublin) naar de letter en de geest gaan toepassen.
Waarom gebeurde dat dan niet eerder denk je?
Je kunt geen duizenden km. kust bewaken. Tenzij je een soort Atlantic wall bouwt en dan nog.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:54   #413
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik stel mij voor dat er eilanden in de Middenlandse zee worden gereserveerd voor zeevluchtelingen.

Dit idee staat niet op zichzelf; een steenrijke Egyptische kopt heeft dit idee ook geopperd en zelfs uitgewerkt.

Een eiland voor verkrachters, een eiland voor slachtoffers, een eiland met een kinderinternaat, een eiland met homo's, een eiland met mensen die een diepe religieuze inslag hebben, etc, is misschien de logische vervolgstap...
Waar zul je die eilanden bouwen? De middellandse Zee is bijna overal zeer diep behalve vlak voor de kust dus praktisch onmogelijk. En wat de eilanden die er reeds zijn betreft, ik denk niet dat de eilandbewoners dat zien zitten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:26   #414
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Waar zul je die eilanden bouwen? De middellandse Zee is bijna overal zeer diep behalve vlak voor de kust dus praktisch onmogelijk. En wat de eilanden die er reeds zijn betreft, ik denk niet dat de eilandbewoners dat zien zitten.
Inderdaad; vergeet niet dat de vluchtelingencrisis een miljardenbusiness is en er eilanden zijn die hetzij onbewoond hetzij nauwelijks bewoond zijn. Kleine elianden weliswaar; optie is om in de hoogte te gaan bouwen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 19:34   #415
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Marrons is afkomstig van het Spaans en betekent weggelopen vee. Dit zijn afstammelingen van slaven die weggelopen zijn van de plantages. Ze trokken destijds over rivier en zetten nederzettingen neer en kwamen terug op rooftocht voor ijzer en vrouwen. Ergo plundering van plantages. Na diverse oorlogen met de blanken aan de kustvlakte die genocide expedities uitvoerden werden er vredesverdragen met verschillende marronstammen gesloten. De marrons kregen een koning van de blanken; ofwel de sterke man die werd afgekocht met ijzer, zout, tabak en kralen. Deze granman moest /kon zijn volk onder de knoet houden. Dit om plundering tegen te gaan. De granman wordt gekozen familielijn van vooraanstaande moeders. Elk dorp wort ook zo weer bestuurd door een kapitein, die weer over de basjas gaat. Dit systeem is democratisch.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 23:24   #416
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Lijst marronstammen (bosnegers) Suriname.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_..._Marrongroepen
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 23:29   #417
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Inderdaad; vergeet niet dat de vluchtelingencrisis een miljardenbusiness is en er eilanden zijn die hetzij onbewoond hetzij nauwelijks bewoond zijn. Kleine elianden weliswaar; optie is om in de hoogte te gaan bouwen.
'Inderdaad' -> betekent niet fijn voor deze eilandbewoners.

Afkopen met een grote som geld om elders een leven te beginnen is de minste compensatie die zij tegemoet kunnen zien..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 01:14   #418
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zulke onschuldige bootjes vernielen?
Mischien eens een leuke oefening voor de Europese speciale eenheden. Wie kan er de meeste smokkelbootjes uit "vijandelijke havens" bevrijden?
Eenmaal in Europa, te koop aanbieden aan de Noord Franse en Belgische kust.
Die scheepjes zijn vanzelfsprekend objecten, willoos en dus 'onschuldig'. Hun eigenaren, die hiermee tegen groot gewin mensen smokkelen echter niet. Daarom is het toch beter om hen dat onmogelijk te maken.
Men kan ook de Europese burgers raadplegen via een volksraadpleging en als een meerderheid voor verdere immigratie gevonden wordt, kan men zelfs veerboten inleggen. En als het anders uitdraait, draait men deze kraan dicht.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 02:33   #419
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die scheepjes zijn vanzelfsprekend objecten, willoos en dus 'onschuldig'. Hun eigenaren, die hiermee tegen groot gewin mensen smokkelen echter niet. Daarom is het toch beter om hen dat onmogelijk te maken.
Dus, of we blazen die smokkelaars op, of de bootjes.
Mijn voorstel met de "in beslag genomen bootjes" kan prima gecombineerd worden met opgeblazen smokkelaars.

Citaat:
Men kan ook de Europese burgers raadplegen via een volksraadpleging en als een meerderheid voor verdere immigratie gevonden wordt, kan men zelfs veerboten inleggen. En als het anders uitdraait, draait men deze kraan dicht.
En dan gaan we even kijken welk palmares de "Europese Kiezer" kan voorleggen.
Hmm, succes ergens?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 12:02   #420
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die scheepjes zijn vanzelfsprekend objecten, willoos en dus 'onschuldig'. Hun eigenaren, die hiermee tegen groot gewin mensen smokkelen echter niet. Daarom is het toch beter om hen dat onmogelijk te maken.
Men kan ook de Europese burgers raadplegen via een volksraadpleging en als een meerderheid voor verdere immigratie gevonden wordt, kan men zelfs veerboten inleggen. En als het anders uitdraait, draait men deze kraan dicht.
Europa heeft geen miljoenen laaggeschoolde economische vluchtelingen nodig.
Beter om mensen te laten komen die hier iets nuttigs kunnen of willen doen. Tekorten opvullen in de arbeidsmarkt. De nieuwkomers moeten ook gescreend worden zodat we geen extremisten binnenhalen.

Wat betreft echt politieke vluchtelingen, die moeten kunnen bewijzen dat ze om politieke redenen vervolgd worden, en zich aanbieden bij de Belgische ambassade in het land van herkomst of een buurland.Ik stel voor dat ook potentiële economische migranten zich aanbieden en zeggen waarom ze naar ons land willen verhuizen, wat hun diploma's en kwaliteiten zijn, en wat ze hier willen doen. Als ze goedgekeurd worden kunnen ze dan gewoon met het vliegtuig komen. Laat die diplomatieke lamzakken maar eens hard werken, daar worden ze genoeg voor betaald en dat spaart ons een hoop miserie en kosten uit, en zal op termijn ook voor veel minder doden in de Sahara of de middellandse zee, en andere onterende toestanden, zorgen.
Iedereen die illegaal het land binnenkomt terugsturen, dan zal het vlug gedaan zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 maart 2018 om 12:05.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be