Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 22:29   #1
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard Wedde politici verantwoordt wetende dat 1 op 7 mensen onder de armoedegrens zitten?

http://www.standaard.be/extra/financieelrapport2009/
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 05:45   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Om daar iets over te kunnen zeggen, moet je eerst weten waaruit die inkomens worden gegenereerd.

Want als die zuiver uit hun politiek mandaat komen is het gewoon schandalig, komen die echter uit andere beroepsactiviteiten, dan kan je er weinig over zeggen en tegen hebben.

Maar het aantal politici dat op kosten van de belastingen leeft, daar zou men beter eens bij stil staan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 09:42   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je moet ze voortaan maar als zelfstandigen inschrijven hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 10:00   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Het is belachelijk om in Vlaanderen de definisie van armoedegrens zodanig te stellen, dat één op de zeven eronder zou zitten.

Zo van die heel strenge definisies, dat zijn de hedendaagse truuken van de sosiologen en sosiaal aksidenten.


Drinkt ge twee duvels per dag, dan zijt ge ne zatlap.

Heeft een onderwijzer je veertig jaar geleden eens over je hoofd geaaid, wat je gezien zijn naar tabak ruikende kledij niet aardig vond, dan ben je één van de slachtoffers van intiem geweld.

Eet ge twee keer frieten per week, dan trekt ge u geen bal aan van uw gezondheid ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 10:11   #5
MakingProgress
Schepen
 
MakingProgress's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 81
Standaard

... en gaat ge in de polletiek, dan zijt ge per defenisie een mediageile zakkenvuller
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 10:13   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is belachelijk om in Vlaanderen de definisie van armoedegrens zodanig te stellen, dat één op de zeven eronder zou zitten.

Zo van die heel strenge definisies, dat zijn de hedendaagse truuken van de sosiologen en sosiaal aksidenten.


Drinkt ge twee duvels per dag, dan zijt ge ne zatlap.

Heeft een onderwijzer je veertig jaar geleden eens over je hoofd geaaid, wat je gezien zijn naar tabak ruikende kledij niet aardig vond, dan ben je één van de slachtoffers van intiem geweld.

Eet ge twee keer frieten per week, dan trekt ge u geen bal aan van uw gezondheid ...
En rookt ge 's avonds wiet, zijt ge n junkie.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 10:18   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is belachelijk om in Vlaanderen de definisie van armoedegrens zodanig te stellen, dat één op de zeven eronder zou zitten.

Zo van die heel strenge definisies, dat zijn de hedendaagse truuken van de sosiologen en sosiaal aksidenten.

Nu met de eisen die tegenwoordig worden gesteld, zit je met een inkomen onder de 2500€ voor een gezin met 2 kinderen inderdaad onder de armoede grens.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 08:52   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Karma
Citaat:
verantwoordt
Ik vraag me af wat onze officiële forumcorrector RAF hierover te zeggen zou hebben?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 09:16   #9
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress Bekijk bericht
... en gaat ge in de polletiek, dan zijt ge per defenisie een mediageile zakkenvuller
mediageil niet perse, zakkervuller wel ja
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2009, 21:29   #10
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Karma


Ik vraag me af wat onze officiële forumcorrector RAF hierover te zeggen zou hebben?
Ja juist ... ondanks dat ik zelden spellingsfouten maak dan toch eentje dat aan mijn aandacht is ontsnapt.

Enne ... Raf zegt niets maar ondertussen heb jij het wel gezegd.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 07:33   #11
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is belachelijk om in Vlaanderen de definisie van armoedegrens zodanig te stellen, dat één op de zeven eronder zou zitten.

Zo van die heel strenge definisies, dat zijn de hedendaagse truuken van de sosiologen en sosiaal aksidenten.


Drinkt ge twee duvels per dag, dan zijt ge ne zatlap.

Heeft een onderwijzer je veertig jaar geleden eens over je hoofd geaaid, wat je gezien zijn naar tabak ruikende kledij niet aardig vond, dan ben je één van de slachtoffers van intiem geweld.

Eet ge twee keer frieten per week, dan trekt ge u geen bal aan van uw gezondheid ...
Ja inderdaad. De huidige maatstaven van armoede zijn meer maatstaven van ongelijkheid dan armoede. Van de arme nu zou men 50 jaar geleden gevonden hebben dat hij een luxeleven leidt. Maar toch zijn we er op achteruit gegaan. Ik vind het zoiezo al geen goed idee om een maatstaf voor armoede te gebruiken omdat armoede een emotioneel geladen begrip is zonder dat mensen echt weten wat het is maar ze zich er wel van alles bij voorstellen. Tis dan nog erger als men nog eens ongelijkheid in die maatstaf voor armoede toevoegt, dan weten we al helemaal niet meer wat het is.

Dan kom je in situatie waar het inkomen van iedereen gestegen is en tegelijk ook de armoede gestegen is.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 10:03   #12
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Ja inderdaad. De huidige maatstaven van armoede zijn meer maatstaven van ongelijkheid dan armoede. Van de arme nu zou men 50 jaar geleden gevonden hebben dat hij een luxeleven leidt. Maar toch zijn we er op achteruit gegaan. Ik vind het zoiezo al geen goed idee om een maatstaf voor armoede te gebruiken omdat armoede een emotioneel geladen begrip is zonder dat mensen echt weten wat het is maar ze zich er wel van alles bij voorstellen. Tis dan nog erger als men nog eens ongelijkheid in die maatstaf voor armoede toevoegt, dan weten we al helemaal niet meer wat het is.

Dan kom je in situatie waar het inkomen van iedereen gestegen is en tegelijk ook de armoede gestegen is.
Waar de armoedegrens nu juist ligt zal wel zeer afhankelijk zijn van eigen toestand.

Feit is wel dat politiekers nooit die ervaring zullen kennen als je ziet wat ze verdienen (openingspost) en dit (voor velen) enkel en alleen maar om af en toe eens fysiek aanwezig te zijn in de kamer of de senaat.
Het is dikwijls niet eens eigen verdienste dat ze verkozen worden ... enkel met wat ellebogenwerk een verkiesbare plaats op de lijst bemachtigen.
Bekijk bijvoorbeeld eens de zoon van De Gucht. Wat heeft die eigenlijk al bewezen maar toch kwam hij uit de verkiezing met zogezegd pakweg 55.000 "voorkeurstemmen". Niet moeilijk als je de eerste op de lijst staat natuurlijk.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be